Шәкерім Құдайбердіұлы
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Ашық
сабақ
Орында ған: Хавасханова
М.
1 слайд
Ашық сабақ Орында ған: Хавасханова М.
2 слайд
Тақырыбы: Шәкәрім
Құдайбердіұлының өмірі
мен шығармашылығы
2 слайд
Тақырыбы: Шәкәрім Құдайбердіұлының өмірі мен шығармашылығы
3 слайд
"... Ондай ақын
төртеу.Оныңекеуі
Ақылбай, Мағауия -
Абайдың өз
балалары, мұның
екеуі де 1904 жылы
Абай өлген жылы
өлген. Қалған екеуі
Көкбай, Шәкәрім.
Осы төрт ақын
Абайдың толық
мағыналы
шәкірттері".
3 слайд
"... Ондай ақын төртеу.Оныңекеуі Ақылбай, Мағауия - Абайдың өз балалары, мұның екеуі де 1904 жылы Абай өлген жылы өлген. Қалған екеуі Көкбай, Шәкәрім. Осы төрт ақын Абайдың толық мағыналы шәкірттері".
4 слайд
Шәкәрім Құдайбердіұлы (11
шілде(24шілде) 1858 2қазан 1931 ) ақын ,
жазушы , философ , тарихшы , композитор .
Абаймен замандас әрі інісі, әрі ол негізін
салған реалистік әдебиет дәстүрлерін алға
апарушы ізбасары.Шәкәрімнің әкесі
Құдайберді Құнанбайдың Күңке деген
бәйбішесінен туған, яғни Абайдың туған
ағасы. Шәкәрім бес жасында ауыл молдасына
оқуға беріледі де онда жеті жасына дейін
оқиды.Ақын осы жайлы «Мұтылғанның
өмірі» атты автобиографиялық өлеңінде
жазады. Жеті жасында әкесінен жетім қалған
ол бұдан былайғы кезде Абайдың тікелей
тәрбиесінде болады. Абай ағасының
жетекшілігімен ақын өз заманында қазақ
арасындағы аса білімдар адамдардың бірі
болды. Араб , парсы , түрік , орыс тілдерін жетік
білді.
4 слайд
Шәкәрім Құдайбердіұлы (11 шілде(24шілде) 1858 2қазан 1931 ) ақын , жазушы , философ , тарихшы , композитор . Абаймен замандас әрі інісі, әрі ол негізін салған реалистік әдебиет дәстүрлерін алға апарушы ізбасары.Шәкәрімнің әкесі Құдайберді Құнанбайдың Күңке деген бәйбішесінен туған, яғни Абайдың туған ағасы. Шәкәрім бес жасында ауыл молдасына оқуға беріледі де онда жеті жасына дейін оқиды.Ақын осы жайлы «Мұтылғанның өмірі» атты автобиографиялық өлеңінде жазады. Жеті жасында әкесінен жетім қалған ол бұдан былайғы кезде Абайдың тікелей тәрбиесінде болады. Абай ағасының жетекшілігімен ақын өз заманында қазақ арасындағы аса білімдар адамдардың бірі болды. Араб , парсы , түрік , орыс тілдерін жетік білді.
5 слайд
5 слайд
6 слайд
- Шәкәрім Абай тәрбиесін алғаннан кейін өсиеті,
өнегесі мол мұра қалдырған ақын, лирик;
-Заманы мен тарихы туралы нақтылап баяндап
беріп кеткен тарихшы;
-Адамның ішкі сезім-сырларын, көңіл-күйін,
нанымы мен танымын дөп басып шынайы жеткізе
білген философ;
-Орыс халқы мен Шығыстың озық үлгілерін
түпнұсқасымен қазақ жұртшылығына танытқан
көркем шебер аудармашы;
-Заманында шығып тұрған «Айқап» журналы мен
«Қазақ» газетіне саяси-әлеуметтік мәселелерге үн
қосқан публицист;
-Өлеңдеріне әсем әуен жазған сазгер, музыкант.Ұлы ақынның талантын былайша
бағалауға болады:
6 слайд
- Шәкәрім Абай тәрбиесін алғаннан кейін өсиеті, өнегесі мол мұра қалдырған ақын, лирик; -Заманы мен тарихы туралы нақтылап баяндап беріп кеткен тарихшы; -Адамның ішкі сезім-сырларын, көңіл-күйін, нанымы мен танымын дөп басып шынайы жеткізе білген философ; -Орыс халқы мен Шығыстың озық үлгілерін түпнұсқасымен қазақ жұртшылығына танытқан көркем шебер аудармашы; -Заманында шығып тұрған «Айқап» журналы мен «Қазақ» газетіне саяси-әлеуметтік мәселелерге үн қосқан публицист; -Өлеңдеріне әсем әуен жазған сазгер, музыкант.Ұлы ақынның талантын былайша бағалауға болады:
7 слайд
Меккеге барған бұл сапарын
пайдаланып, ақын өзінің
байырғы арманын жүзеге
асырды. Стамбұл, Париж
кітапханаларынан туған
халқының тарихына
байланысты кітаптарды
оқыды. Сол сапарда жинаған
мағлұматтар негізінде «Түрік,
қырғыз, қазақ хандар
шежіресі» кітабын жазды.
Меккеге аттану үшін
төлқұжатқа түскен фотосы
7 слайд
Меккеге барған бұл сапарын пайдаланып, ақын өзінің байырғы арманын жүзеге асырды. Стамбұл, Париж кітапханаларынан туған халқының тарихына байланысты кітаптарды оқыды. Сол сапарда жинаған мағлұматтар негізінде «Түрік, қырғыз, қазақ хандар шежіресі» кітабын жазды. Меккеге аттану үшін төлқұжатқа түскен фотосы
8 слайд
1909-1910 жылдары ақын елден жырақтап, оңаша елсізге
кетіп, оқу, ойлау, жазумен болған. Ол елсіздегі қорада жалғыз
жатады.
Шәкәрімнің Саят қорасының қалдығы. Шығыс
Қазақстан облысы Абай ауданы.
8 слайд
1909-1910 жылдары ақын елден жырақтап, оңаша елсізге кетіп, оқу, ойлау, жазумен болған. Ол елсіздегі қорада жалғыз жатады. Шәкәрімнің Саят қорасының қалдығы. Шығыс Қазақстан облысы Абай ауданы.
9 слайд
Бүркітін қолына қондырған Шәкәрім.1927 жыл
Домбыра тартып, гармоньда ойнаған. Ән айтып,
саятшылық құрған, сурет салып, өмірін ғылымнан өзге
осындай өнер түрлеріне арна ған.
9 слайд
Бүркітін қолына қондырған Шәкәрім.1927 жыл Домбыра тартып, гармоньда ойнаған. Ән айтып, саятшылық құрған, сурет салып, өмірін ғылымнан өзге осындай өнер түрлеріне арна ған.
10 слайд
73 жасында ақын
жазалаушылар атқан
оққа ұшырайды. Бұл
сұмдық уақиға 1931
жылы 2 қазан күні
болған. Шәкәрімнің
денесі жапандағы құр
құдықта көмусіз отыз
жылдай жатады. Кейін
ғана, жазалаушы
отрядтан аман қалған
Ахат деген ұлы,
Шәкәрімнің денесін
арулап, дұғасын оқып,
жерлейді деген
дерекбар. Шәкәрімнің сүйегі 30 жыл жатқан
құдыққа қойылған құлпытас. Шығыс
Қазақстан облысы Абай ауданы.
10 слайд
73 жасында ақын жазалаушылар атқан оққа ұшырайды. Бұл сұмдық уақиға 1931 жылы 2 қазан күні болған. Шәкәрімнің денесі жапандағы құр құдықта көмусіз отыз жылдай жатады. Кейін ғана, жазалаушы отрядтан аман қалған Ахат деген ұлы, Шәкәрімнің денесін арулап, дұғасын оқып, жерлейді деген дерекбар. Шәкәрімнің сүйегі 30 жыл жатқан құдыққа қойылған құлпытас. Шығыс Қазақстан облысы Абай ауданы.
11 слайд
1988 ж. қажының 130 жылдығы Абай ауданы, 1998 жылы
140 жылдығы Семей қаласы көлемінде тойланды. Осы
жылдар аралығында Семейдегі жоғары оқу орнына қажы
есімі беріліп, ескерткіші орнатылды, қала
орталығындағы үлкен бір даңғыл ақын есімімен аталды.
Шәкәрім атындағы Семей мемлекеттік
11 слайд
1988 ж. қажының 130 жылдығы Абай ауданы, 1998 жылы 140 жылдығы Семей қаласы көлемінде тойланды. Осы жылдар аралығында Семейдегі жоғары оқу орнына қажы есімі беріліп, ескерткіші орнатылды, қала орталығындағы үлкен бір даңғыл ақын есімімен аталды. Шәкәрім атындағы Семей мемлекеттік
12 слайд
Топтық
жұмыс
1-топ. «Машина» әдісі . Шәкәрімнің
өмір жолын автомобильдің көрінісі
арқылы түсіндіру.
2-топ. «Жұлдыз» әдісі . Мұнда топ
оқушылары кім?, қашан?, қайда?,
неліктен?, қалай? деген сұрақтарға
жауап береді.
3-топ. «Фиш-боун» әдісі. Балық
кейпінде сызылған тірек-сызба
арқылы ақын шығармашылығын
топтастыру.
12 слайд
Топтық жұмыс 1-топ. «Машина» әдісі . Шәкәрімнің өмір жолын автомобильдің көрінісі арқылы түсіндіру. 2-топ. «Жұлдыз» әдісі . Мұнда топ оқушылары кім?, қашан?, қайда?, неліктен?, қалай? деген сұрақтарға жауап береді. 3-топ. «Фиш-боун» әдісі. Балық кейпінде сызылған тірек-сызба арқылы ақын шығармашылығын топтастыру.
13 слайд
«Ақылдың алты қалпағы»
әдісі бойынша сабақты
қорытындылаймыз.
Ақ қалпақ – нақты деректер
Қызыл қалпақ – ішкі сезім, эмоция
Сары қалпақ – пайдалы жақтары
Қара қалпақ – зиянды жақтары
Жасыл қалпақ – идея ұсыну
Көк қалпақ – қорытынды
13 слайд
«Ақылдың алты қалпағы» әдісі бойынша сабақты қорытындылаймыз. Ақ қалпақ – нақты деректер Қызыл қалпақ – ішкі сезім, эмоция Сары қалпақ – пайдалы жақтары Қара қалпақ – зиянды жақтары Жасыл қалпақ – идея ұсыну Көк қалпақ – қорытынды