Сансызбай Сарғасқаев
Сансызбай Сарғасқаев

#1 слайд
1 слайд
#2 слайд
Жоспар:
1.Сансызбай Сарғасқаевтың өмірі
мен шығармашылығы
2."Сәуленің жаңа
достары","Сұлутөрдің балалары"
повестері
3. «Тәміш қара» повесіне талдау
2 слайд
Жоспар: 1.Сансызбай Сарғасқаевтың өмірі мен шығармашылығы 2."Сәуленің жаңа достары","Сұлутөрдің балалары" повестері 3. «Тәміш қара» повесіне талдау
#3 слайд
Сансызбай СарғасқаевСансызбай Сарғасқаев
3 слайд
Сансызбай СарғасқаевСансызбай Сарғасқаев
#4 слайд
Бүгінгі заманның балалары сонау
отызыншы, қырқыншы, елуінші
және алпысыншы жылдардағы
өздерінің құрбы-құрдастарының
тұрмыс-тіршілігі мен тағдыр
жолдарын біле бермеуі заңды.
Мұндайда баға жеткісіз әңгімеші -
әдеби шығармалар.
4 слайд
Бүгінгі заманның балалары сонау отызыншы, қырқыншы, елуінші және алпысыншы жылдардағы өздерінің құрбы-құрдастарының тұрмыс-тіршілігі мен тағдыр жолдарын біле бермеуі заңды. Мұндайда баға жеткісіз әңгімеші - әдеби шығармалар.
#5 слайд
5 слайд
#6 слайд
Бүгінгі заманның балалары сонау
отызыншы, қырқыншы, елуінші
және алпысыншы жылдардағы
өздерінің құрбы-құрдастарының
тұрмыс-тіршілігі мен тағдыр
жолдарын біле бермеуі заңды.
Мұндайда баға жеткісіз әңгімеші -
әдеби шығармалар.
6 слайд
Бүгінгі заманның балалары сонау отызыншы, қырқыншы, елуінші және алпысыншы жылдардағы өздерінің құрбы-құрдастарының тұрмыс-тіршілігі мен тағдыр жолдарын біле бермеуі заңды. Мұндайда баға жеткісіз әңгімеші - әдеби шығармалар.
#7 слайд
7 слайд
#8 слайд
Шығармашылығы:
8 слайд
Шығармашылығы:
#9 слайд
9 слайд
#10 слайд
" Неге мен тек балалар
туралы жазамын? Мен
оларды жақсы
көремін... Сондықтан
олар менің
шығармаларымның
кейіпкері болды", -
дейді С. Сарғасқаев
10 слайд
" Неге мен тек балалар туралы жазамын? Мен оларды жақсы көремін... Сондықтан олар менің шығармаларымның кейіпкері болды", - дейді С. Сарғасқаев
#11 слайд
Бірсыпыра
шығармалары:
орыс, өзбек, белорус,
қарақалпақ, қырғыз
тілдеріне аударылған .Бірсыпыра
шығармалары:
орыс, өзбек, белорус,
қарақалпақ, қырғыз
тілдеріне аударылған .
11 слайд
Бірсыпыра шығармалары: орыс, өзбек, белорус, қарақалпақ, қырғыз тілдеріне аударылған .Бірсыпыра шығармалары: орыс, өзбек, белорус, қарақалпақ, қырғыз тілдеріне аударылған .
#12 слайд
1958 жылы Қазақ
мемлекеттік көркем
әдебиет баспасында
орыс тілінде жеке
кітаппен «Бір
отрядта" және
«Сауленің жаңа
достары"повестері
шықты .
12 слайд
1958 жылы Қазақ мемлекеттік көркем әдебиет баспасында орыс тілінде жеке кітаппен «Бір отрядта" және «Сауленің жаңа достары"повестері шықты .
#13 слайд
Балаларға арнап
көптеген повестер
мен әңгімелер жазды.
Ол дүниелері кезінде
оқырмандарының
жылы ілтипатына
бөленді.Балаларға арнап
көптеген повестер
мен әңгімелер жазды.
Ол дүниелері кезінде
оқырмандарының
жылы ілтипатына
бөленді.
13 слайд
Балаларға арнап көптеген повестер мен әңгімелер жазды. Ол дүниелері кезінде оқырмандарының жылы ілтипатына бөленді.Балаларға арнап көптеген повестер мен әңгімелер жазды. Ол дүниелері кезінде оқырмандарының жылы ілтипатына бөленді.
#14 слайд
"Сәуленің жаңа достары" деген әңгімелер
жинағында достықтың сыр-сипаты, адам өміріндегі
өзгеше мәні, мінез-құлқы әрқилы балалар туралы
жылы сезіммен, оларға деген құрметпен, ілтипатпен
әңгімелейді. «Сәуленің жаңа достары» "Сәуленің жаңа достары" деген әңгімелер
жинағында достықтың сыр-сипаты, адам өміріндегі
өзгеше мәні, мінез-құлқы әрқилы балалар туралы
жылы сезіммен, оларға деген құрметпен, ілтипатпен
әңгімелейді.
14 слайд
"Сәуленің жаңа достары" деген әңгімелер жинағында достықтың сыр-сипаты, адам өміріндегі өзгеше мәні, мінез-құлқы әрқилы балалар туралы жылы сезіммен, оларға деген құрметпен, ілтипатпен әңгімелейді. «Сәуленің жаңа достары» "Сәуленің жаңа достары" деген әңгімелер жинағында достықтың сыр-сипаты, адам өміріндегі өзгеше мәні, мінез-құлқы әрқилы балалар туралы жылы сезіммен, оларға деген құрметпен, ілтипатпен әңгімелейді.
#15 слайд
«ТӘМПІШ ҚАРА»
15 слайд
«ТӘМПІШ ҚАРА»
#16 слайд
Повесть 9 бөлімнен тұрады . Бөлімдері: "Танысу", "Тілеп
алған азап", "Әзілі ме шыны ма?" , "Өкініш", "Теке қарт",
"Не болды бізге?", "Бұдан кейінгі күндерде …",
"Ойламаған жерден", "Үш күн қалғанда".
Шығарманың негізгі ойы – жас жеткіншектерді
адамгершілікке,шыншылдыққа, қайырымдылыққа
тәрбиелеу.
Шығарманың композициялық құрылысы
мынадай:
Басталуы : Шаншатайдың ауылға келуі, ауыл балаларымен
танысуы..
Байланысуы: Шаншатай Ертайдың суретші екенін білуі,екеуінің
айырылмастай дос болуы.
Шиеленісуі. Мектеп оқушыларының қырман даласына көмекке баруы,түрлі
ойын-сауық ұйымдастырулары, Шаншатай ауыл балаларының газетке деген
қызығушылықтарын оятуы.Повесть 9 бөлімнен тұрады . Бөлімдері: "Танысу", "Тілеп
алған азап", "Әзілі ме шыны ма?" , "Өкініш", "Теке қарт",
"Не болды бізге?", "Бұдан кейінгі күндерде …",
"Ойламаған жерден", "Үш күн қалғанда". Шығарманың негізгі ойы – жас жеткіншектерді
адамгершілікке,шыншылдыққа, қайырымдылыққа
тәрбиелеу. Басталуы : Шаншатайдың ауылға келуі, ауыл балаларымен
танысуы.. Байланысуы: Шаншатай Ертайдың суретші екенін білуі,екеуінің
айырылмастай дос болуы. Шиеленісуі. Мектеп оқушыларының қырман даласына көмекке баруы,түрлі
ойын-сауық ұйымдастырулары, Шаншатай ауыл балаларының газетке деген
қызығушылықтарын оятуы.
16 слайд
Повесть 9 бөлімнен тұрады . Бөлімдері: "Танысу", "Тілеп алған азап", "Әзілі ме шыны ма?" , "Өкініш", "Теке қарт", "Не болды бізге?", "Бұдан кейінгі күндерде …", "Ойламаған жерден", "Үш күн қалғанда". Шығарманың негізгі ойы – жас жеткіншектерді адамгершілікке,шыншылдыққа, қайырымдылыққа тәрбиелеу. Шығарманың композициялық құрылысы мынадай: Басталуы : Шаншатайдың ауылға келуі, ауыл балаларымен танысуы.. Байланысуы: Шаншатай Ертайдың суретші екенін білуі,екеуінің айырылмастай дос болуы. Шиеленісуі. Мектеп оқушыларының қырман даласына көмекке баруы,түрлі ойын-сауық ұйымдастырулары, Шаншатай ауыл балаларының газетке деген қызығушылықтарын оятуы.Повесть 9 бөлімнен тұрады . Бөлімдері: "Танысу", "Тілеп алған азап", "Әзілі ме шыны ма?" , "Өкініш", "Теке қарт", "Не болды бізге?", "Бұдан кейінгі күндерде …", "Ойламаған жерден", "Үш күн қалғанда". Шығарманың негізгі ойы – жас жеткіншектерді адамгершілікке,шыншылдыққа, қайырымдылыққа тәрбиелеу. Басталуы : Шаншатайдың ауылға келуі, ауыл балаларымен танысуы.. Байланысуы: Шаншатай Ертайдың суретші екенін білуі,екеуінің айырылмастай дос болуы. Шиеленісуі. Мектеп оқушыларының қырман даласына көмекке баруы,түрлі ойын-сауық ұйымдастырулары, Шаншатай ауыл балаларының газетке деген қызығушылықтарын оятуы.
#17 слайд
Шарықтау шегі . Оқушылардың өз мақалаларын оқу
үшін Теке қарттың үйіне іздеп баруы, Шаншатай мен
Иманбектің төбелесуі, Иманбектің одан кешірім
сұрауы.
Шығарманың шешімі . Ертайдың салған
суретінің «Октябрь балалары» газетіне
шығуы.
Повестегі басты-басты оқиғалар : • Шаншатайдың
ауылға келуі. • Балаларды егін басына ертіп баруы. •
Егін басындағы балалардың өнері. • Балалардың
"Октябрь балалары" газетімен танысуы. • Баллардың
қырман басынан қайтардағы қырманшыларға өнер
көрсетуі. • Шаншатайдың "доп қуу" ойынын
ұйымдастыруы. • Шаншатай мен Иманбектің төбелесі.
• Балалардың Теке қартпен кездесуі. • Келдібек
директордың балаларға пионерлік тапсырма беруі. •
Ауылға радио келуі. • Иманбектің кешірім сұрауы. •
Ауыл баларының мәдениеттілігі. • Ауылға газет келуі.Шарықтау шегі . Оқушылардың өз мақалаларын оқу
үшін Теке қарттың үйіне іздеп баруы, Шаншатай мен
Иманбектің төбелесуі, Иманбектің одан кешірім
сұрауы. Шығарманың шешімі . Ертайдың салған
суретінің «Октябрь балалары» газетіне
шығуы. Повестегі басты-басты оқиғалар : • Шаншатайдың
ауылға келуі. • Балаларды егін басына ертіп баруы. •
Егін басындағы балалардың өнері. • Балалардың
"Октябрь балалары" газетімен танысуы. • Баллардың
қырман басынан қайтардағы қырманшыларға өнер
көрсетуі. • Шаншатайдың "доп қуу" ойынын
ұйымдастыруы. • Шаншатай мен Иманбектің төбелесі.
• Балалардың Теке қартпен кездесуі. • Келдібек
директордың балаларға пионерлік тапсырма беруі. •
Ауылға радио келуі. • Иманбектің кешірім сұрауы. •
Ауыл баларының мәдениеттілігі. • Ауылға газет келуі.
17 слайд
Шарықтау шегі . Оқушылардың өз мақалаларын оқу үшін Теке қарттың үйіне іздеп баруы, Шаншатай мен Иманбектің төбелесуі, Иманбектің одан кешірім сұрауы. Шығарманың шешімі . Ертайдың салған суретінің «Октябрь балалары» газетіне шығуы. Повестегі басты-басты оқиғалар : • Шаншатайдың ауылға келуі. • Балаларды егін басына ертіп баруы. • Егін басындағы балалардың өнері. • Балалардың "Октябрь балалары" газетімен танысуы. • Баллардың қырман басынан қайтардағы қырманшыларға өнер көрсетуі. • Шаншатайдың "доп қуу" ойынын ұйымдастыруы. • Шаншатай мен Иманбектің төбелесі. • Балалардың Теке қартпен кездесуі. • Келдібек директордың балаларға пионерлік тапсырма беруі. • Ауылға радио келуі. • Иманбектің кешірім сұрауы. • Ауыл баларының мәдениеттілігі. • Ауылға газет келуі.Шарықтау шегі . Оқушылардың өз мақалаларын оқу үшін Теке қарттың үйіне іздеп баруы, Шаншатай мен Иманбектің төбелесуі, Иманбектің одан кешірім сұрауы. Шығарманың шешімі . Ертайдың салған суретінің «Октябрь балалары» газетіне шығуы. Повестегі басты-басты оқиғалар : • Шаншатайдың ауылға келуі. • Балаларды егін басына ертіп баруы. • Егін басындағы балалардың өнері. • Балалардың "Октябрь балалары" газетімен танысуы. • Баллардың қырман басынан қайтардағы қырманшыларға өнер көрсетуі. • Шаншатайдың "доп қуу" ойынын ұйымдастыруы. • Шаншатай мен Иманбектің төбелесі. • Балалардың Теке қартпен кездесуі. • Келдібек директордың балаларға пионерлік тапсырма беруі. • Ауылға радио келуі. • Иманбектің кешірім сұрауы. • Ауыл баларының мәдениеттілігі. • Ауылға газет келуі.
#18 слайд
Басты кейіпкер – тәмпіш қара Шаншатай. Повесте Шаншатайға тән
әдептілік, ұқыптылық, еңбексүйгіштік қасиеттер көрінсе, Ертай
бойындағы өнерге құштарлық, дүниені бала көзімен қабылдау
қасиеттері танылады. Шаншатай бойындағы асыл қасиеттер –
әдептілік, ұқыптылық, тазалық, кішіпейілділік пен сыпайылық әңгіме
кейіпкерлері Ертай, Бисекүл, Иманбектерге ерекше әсер етіп,үлгі
бола білсе, бүгінгі жасөспірімдерге де үлкен өнеге. Жасөспірімдер
бейнесі- балалар әдебиетінің жас буындарды патриоттық рухта
тәрбиелеуде ең басты роль атқарып отырғанының айқын
дәлелі.Осының бәрін айта келіп, бала тәрбиелеудегі ең негізгі тірек
оларды еңбекке үйретуден басталуға тиіс деген ойға келеміз.
Өйткені еңбек етуге үйренген бала сабақты жақсы оқудан да, ата-
ананың түрлі тапсырмаларын орындаудан да жалықпайтын болады.
18 слайд
Басты кейіпкер – тәмпіш қара Шаншатай. Повесте Шаншатайға тән әдептілік, ұқыптылық, еңбексүйгіштік қасиеттер көрінсе, Ертай бойындағы өнерге құштарлық, дүниені бала көзімен қабылдау қасиеттері танылады. Шаншатай бойындағы асыл қасиеттер – әдептілік, ұқыптылық, тазалық, кішіпейілділік пен сыпайылық әңгіме кейіпкерлері Ертай, Бисекүл, Иманбектерге ерекше әсер етіп,үлгі бола білсе, бүгінгі жасөспірімдерге де үлкен өнеге. Жасөспірімдер бейнесі- балалар әдебиетінің жас буындарды патриоттық рухта тәрбиелеуде ең басты роль атқарып отырғанының айқын дәлелі.Осының бәрін айта келіп, бала тәрбиелеудегі ең негізгі тірек оларды еңбекке үйретуден басталуға тиіс деген ойға келеміз. Өйткені еңбек етуге үйренген бала сабақты жақсы оқудан да, ата- ананың түрлі тапсырмаларын орындаудан да жалықпайтын болады.
#19 слайд
19 слайд
шағым қалдыра аласыз













