семинар "мүмкіндігі шектеулі балалар үшін ойынның маңызы"
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
«Мүмкіндігі шектеулі балалар
үшін ойынның маңызы»
1 слайд
«Мүмкіндігі шектеулі балалар үшін ойынның маңызы»
2 слайд
«Кез келген баланың бойында
ойынға деген қызығушылық,
ынта-жігер болады,
міне осыны
қанағаттандырып отыру керек.
Бала өмірі - ойын арқылы
дамиды.»
А.С. Макаренко
2 слайд
«Кез келген баланың бойында ойынға деген қызығушылық, ынта-жігер болады, міне осыны қанағаттандырып отыру керек. Бала өмірі - ойын арқылы дамиды.» А.С. Макаренко
3 слайд
Ойын - мүмкіндігі шектеулі баланың
зейінін, есте сақтау қабілетін,
ойлауын, ауыз екі сөйлеу мәдениетін
дамытуға арналған, адамгершілік
сезімін оятуға, адамдармен дұрыс
қарым-қатынас жасауға, басқа ұлт
өкілдеріне достық сезімін
тәрбиелеуге үйретеді.
3 слайд
Ойын - мүмкіндігі шектеулі баланың зейінін, есте сақтау қабілетін, ойлауын, ауыз екі сөйлеу мәдениетін дамытуға арналған, адамгершілік сезімін оятуға, адамдармен дұрыс қарым-қатынас жасауға, басқа ұлт өкілдеріне достық сезімін тәрбиелеуге үйретеді.
4 слайд
Мүмкіндігі шектеулі балалармен жұмыс
істейтін мұғалімнің ұстанымдары:
1. М ұғалім мен бала арасындағы педагогикалық
әдеп пен ынтымақтастықтың сақталуы;
2.Ұсынылған ойындар - бала зердесіне әсер етуі,
қабылдауы, есте сақтауы, т.б;
3.Балаларға берілген ойын тапсырманың шектен
тыс ауыр болмауы;
4.Ойын - баланың денсаулығын нығайтуға әсер
ететіндей болуы шарт;
5. Ойын тәсілдерінің тиімділігі іс-әрекеті
жүйелі, мазмұн сабақтастығын сақтай отырып
бірнеше компоненттерін құру.
6.Балалардың мүмкіндік деңгейлерін ескеру.
4 слайд
Мүмкіндігі шектеулі балалармен жұмыс істейтін мұғалімнің ұстанымдары: 1. М ұғалім мен бала арасындағы педагогикалық әдеп пен ынтымақтастықтың сақталуы; 2.Ұсынылған ойындар - бала зердесіне әсер етуі, қабылдауы, есте сақтауы, т.б; 3.Балаларға берілген ойын тапсырманың шектен тыс ауыр болмауы; 4.Ойын - баланың денсаулығын нығайтуға әсер ететіндей болуы шарт; 5. Ойын тәсілдерінің тиімділігі іс-әрекеті жүйелі, мазмұн сабақтастығын сақтай отырып бірнеше компоненттерін құру. 6.Балалардың мүмкіндік деңгейлерін ескеру.
5 слайд
Д и д а к ти к а л ы қ Сюжеттік Д а м ы ту ш ы л ы қ Тіл дамыту
Қозғалыс Ойын түрлер і
5 слайд
Д и д а к ти к а л ы қ Сюжеттік Д а м ы ту ш ы л ы қ Тіл дамыту Қозғалыс Ойын түрлер і
6 слайд
Дидактикалық ойындар
1.Заттық дидактикалық
ойындар- дидактикалық
ойыншықтармен
және түрлі ойын
материалдарымен
ұйымдастырылады.2.Үстел үстін д е
о й н ал аты н д и д акти кал ы қ о й ы н д ар -
« Л о то » , « Д о м и н о » ж ән е
тағы б асқ а.
3 .С ө зд ік
д и д а к ти к а л ы қ
о й ы н д а р
6 слайд
Дидактикалық ойындар 1.Заттық дидактикалық ойындар- дидактикалық ойыншықтармен және түрлі ойын материалдарымен ұйымдастырылады.2.Үстел үстін д е о й н ал аты н д и д акти кал ы қ о й ы н д ар - « Л о то » , « Д о м и н о » ж ән е тағы б асқ а. 3 .С ө зд ік д и д а к ти к а л ы қ о й ы н д а р
7 слайд
Дидактикалық ойындардың негізгі бағыты -
балаларға білім-білік, іскерлік, әдет –дағдыларды
игерту мен оны бекітуге, ақыл-ой қабілеттерінің
дамуына ықпал ету.
Дидактикалық ойындардағы негізгі міндеті -
балалардың ақыл-ойын дамыту, білімін
байыту.
Дидактикалық ойынның маңыздылығы -
балалардың қоршаған тілін дамытуда ауызекі
сөйлеу, тілдің дыбысталу мәдениетіне
тәрбиелеуде байланыстырып сөйлеу, сөздік қорын
дамыту үшін сабақта және сабақтан тыс
уақытта ойналатын дидактикалық ойындардың
маңызы зор.
7 слайд
Дидактикалық ойындардың негізгі бағыты - балаларға білім-білік, іскерлік, әдет –дағдыларды игерту мен оны бекітуге, ақыл-ой қабілеттерінің дамуына ықпал ету. Дидактикалық ойындардағы негізгі міндеті - балалардың ақыл-ойын дамыту, білімін байыту. Дидактикалық ойынның маңыздылығы - балалардың қоршаған тілін дамытуда ауызекі сөйлеу, тілдің дыбысталу мәдениетіне тәрбиелеуде байланыстырып сөйлеу, сөздік қорын дамыту үшін сабақта және сабақтан тыс уақытта ойналатын дидактикалық ойындардың маңызы зор.
8 слайд
Сюжетті рольді ойындар – мүмкіндігі
шектеулі балаларға тән, ең сипатты
ойындар болып табылады. Ол балалар
өмірінде маңызды орын алады. Сюжетті
рольді ойындардың ерекшелігі сол, оны
балалардың өздері жасайды. Ойынның дербес
әрекеті айқын өнерпаздық және
шығармашылық сипатта болады. Бұл
ойындар ұзақ та қысқа да болуы мүмкін.
Сюжетті рольді ойында бейнелеу құралы мен
ойын әрекеттері болып табылады.
8 слайд
Сюжетті рольді ойындар – мүмкіндігі шектеулі балаларға тән, ең сипатты ойындар болып табылады. Ол балалар өмірінде маңызды орын алады. Сюжетті рольді ойындардың ерекшелігі сол, оны балалардың өздері жасайды. Ойынның дербес әрекеті айқын өнерпаздық және шығармашылық сипатта болады. Бұл ойындар ұзақ та қысқа да болуы мүмкін. Сюжетті рольді ойында бейнелеу құралы мен ойын әрекеттері болып табылады.
9 слайд
Дамытушы ойындар - танымдық сезімді оятады, яғни
балада тану іздену әрекетін дамыта отырып, ойдың, талдау
мен әрекеттің логикасын ойлау процесінің икемділігін,
жаттығуын және тапқырлығын, қиял ұшқырлығын
қалыптастырады. Бұл жағдайда сөзжұмбақтар мен ребустар
көп септігін тигізеді.
Өз шығармашылығымен құрастырылған сөзжұмбақтар
баланың аса қызығушылығын тудырады. Балалар еркін
сөздерді буынға бөліп, ойлау қабілеті дамиды, есеп сабағынан
білім дейгейі кеңейеді.
Ребустың бір түрі. Қағаз бетінде заттық суреттер ( екі
суреттер, төрт сурет т.б. болуы мүмкін) арқылы белгілі бір
заңдылыққа сүйене отырып, ретімен орналастырғанда
жасырынып тұрған сөзді табуға болады.
9 слайд
Дамытушы ойындар - танымдық сезімді оятады, яғни балада тану іздену әрекетін дамыта отырып, ойдың, талдау мен әрекеттің логикасын ойлау процесінің икемділігін, жаттығуын және тапқырлығын, қиял ұшқырлығын қалыптастырады. Бұл жағдайда сөзжұмбақтар мен ребустар көп септігін тигізеді. Өз шығармашылығымен құрастырылған сөзжұмбақтар баланың аса қызығушылығын тудырады. Балалар еркін сөздерді буынға бөліп, ойлау қабілеті дамиды, есеп сабағынан білім дейгейі кеңейеді. Ребустың бір түрі. Қағаз бетінде заттық суреттер ( екі суреттер, төрт сурет т.б. болуы мүмкін) арқылы белгілі бір заңдылыққа сүйене отырып, ретімен орналастырғанда жасырынып тұрған сөзді табуға болады.
10 слайд
Қорыта келе - ойын өмірде пайдасыз көрінгенмен
аса қажетті көрініс-құбылыс.
Сабақта тиімді қолданылған ойын түрлері —
мұғалімнің түсіндіріп отырған материалын
оқушылардың аса зор ілтипатпен тыңдап,
жемісті, сапалы меңгеруіне сенімді көмекші бола
алады. Өйткені, кіші жастағы оқушылар жас
ерекшеліктеріне байланысты ойынға өте ынталы
келеді. Балалар тез сергіп, тапсырмаларды тез,
әрі қызығып орындайтын болады.
Ойын балалардың оқуға, еңбекке деген
белсенділігін, қызығушылығын арттырудағы
басты құрал. Ойын барысында балалардың
белсенділігі, шығармашылығы дамиды.
10 слайд
Қорыта келе - ойын өмірде пайдасыз көрінгенмен аса қажетті көрініс-құбылыс. Сабақта тиімді қолданылған ойын түрлері — мұғалімнің түсіндіріп отырған материалын оқушылардың аса зор ілтипатпен тыңдап, жемісті, сапалы меңгеруіне сенімді көмекші бола алады. Өйткені, кіші жастағы оқушылар жас ерекшеліктеріне байланысты ойынға өте ынталы келеді. Балалар тез сергіп, тапсырмаларды тез, әрі қызығып орындайтын болады. Ойын балалардың оқуға, еңбекке деген белсенділігін, қызығушылығын арттырудағы басты құрал. Ойын барысында балалардың белсенділігі, шығармашылығы дамиды.
11 слайд
2. Төрт қорап дайындайсыз. Әр қорап
сыртында жыл мезгіліне сай сурет
болады, ай аттарын ауыстырып
саласыз, оқушы әр айды жыл мезгіліне сай
тауып салады. Бұл ойынды уақытпен
ойнатуға болады. Ойын оқушының тез
оқу, қимылдау дағдысын
қалыптастырады. Мұғалім оқушының ай
аттарын, жыл мезгілін есінде қалай
сақтағанын бағалайды.
11 слайд
2. Төрт қорап дайындайсыз. Әр қорап сыртында жыл мезгіліне сай сурет болады, ай аттарын ауыстырып саласыз, оқушы әр айды жыл мезгіліне сай тауып салады. Бұл ойынды уақытпен ойнатуға болады. Ойын оқушының тез оқу, қимылдау дағдысын қалыптастырады. Мұғалім оқушының ай аттарын, жыл мезгілін есінде қалай сақтағанын бағалайды.
12 слайд
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
А М В Е К О С И П Т
МО – О =10
С + МК = 20
МП - Т = 9
И + О = 12
1 тапсырма «Сыйқырлы есептер»
Ойлан да, есепте
К ілті
12 слайд
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 А М В Е К О С И П Т МО – О =10 С + МК = 20 МП - Т = 9 И + О = 12 1 тапсырма «Сыйқырлы есептер» Ойлан да, есепте К ілті
13 слайд
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Ү Р А Л С К Т І Ы Қ
60357 924981
218462Н 057
329 571П7
60357 (түлкі) 924981 (қасқыр)
218462Н (арыстан) 057 (Үкі)
329 (лақ) 571П7 (Кірп і )
1 тапсырма «Тығылған сөзді тап»
13 слайд
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Ү Р А Л С К Т І Ы Қ 60357 924981 218462Н 057 329 571П7 60357 (түлкі) 924981 (қасқыр) 218462Н (арыстан) 057 (Үкі) 329 (лақ) 571П7 (Кірп і ) 1 тапсырма «Тығылған сөзді тап»
14 слайд
Бұл ойындар балалардың тез ойлану,
дұрыс жазу дағдыларын қалыптастырады.
Сабақтарда қолданатын ойын
элементтері мүмкіндігі шектеулі
оқушылардың белсенділігін арттырып,
оларды ынталандырады, теориялық
білімдерін практикада қолдануға үйретеді.
Кез келген ойын элементі сабақта екі
түрлі мақсатқа бағытталады. Оның
біріншісі – оқушының сабаққа
қызығушылығын, ынтасын арттыру, тілін
дамыту, екіншісі – оқушыларды
тапқырлыққа баулып, зейінін, ойлау
қабілетін, есте сақтауын арттыру.
14 слайд
Бұл ойындар балалардың тез ойлану, дұрыс жазу дағдыларын қалыптастырады. Сабақтарда қолданатын ойын элементтері мүмкіндігі шектеулі оқушылардың белсенділігін арттырып, оларды ынталандырады, теориялық білімдерін практикада қолдануға үйретеді. Кез келген ойын элементі сабақта екі түрлі мақсатқа бағытталады. Оның біріншісі – оқушының сабаққа қызығушылығын, ынтасын арттыру, тілін дамыту, екіншісі – оқушыларды тапқырлыққа баулып, зейінін, ойлау қабілетін, есте сақтауын арттыру.
15 слайд
Суретші нені айырбастап салып
қойды?
15 слайд
Суретші нені айырбастап салып қойды?
16 слайд
НАЗАР ҚОЙЫП
ТЫҢДАҒАНДАРЫҢЫЗҒА
РАХМЕТ!
16 слайд
НАЗАР ҚОЙЫП ТЫҢДАҒАНДАРЫҢЫЗҒА РАХМЕТ!