«Шеңбер,дөңгелек,олардың элементтері мен бөліктері.Центрлік бұрыш»




1 слайд
«Б.Момышұлы атындағы орта мектеп» кмм
Зерттеу сабағының тақырыбы:
«Шеңбер,дөңгелек,олардың
элементтері мен бөліктері.Центрлік
бұрыш»
Сабақтың оқу мақсаты:
7.1.1.30 шеңбер диаметрі мен
хордасының перпендикулярлығы
туралы теореманы қолдану
7 «В» сыныбы
Пән мұғалімі:Нагметуллаева
Гулистан
1 слайд
«Б.Момышұлы атындағы орта мектеп» кмм Зерттеу сабағының тақырыбы: «Шеңбер,дөңгелек,олардың элементтері мен бөліктері.Центрлік бұрыш» Сабақтың оқу мақсаты: 7.1.1.30 шеңбер диаметрі мен хордасының перпендикулярлығы туралы теореманы қолдану 7 «В» сыныбы Пән мұғалімі:Нагметуллаева Гулистан

2 слайд
Жауабы:
a)D=2R=2.5м*2=5м
ә) D=2R=3м*2=6м
б)D=2R=3.5м*2=7м
в) D=2R=5м*2=10м
Сабақтың барысы:
Сәлемдесу,оқушыларды түгендеу.
Жағымды психологиялық ахуал
тудыру:
бүгінгі сабағымыз сәтті өтсін.
Үй жұмысын тексеру №18.8
2 слайд
Жауабы: a)D=2R=2.5м*2=5м ә) D=2R=3м*2=6м б)D=2R=3.5м*2=7м в) D=2R=5м*2=10м Сабақтың барысы: Сәлемдесу,оқушыларды түгендеу. Жағымды психологиялық ахуал тудыру: бүгінгі сабағымыз сәтті өтсін. Үй жұмысын тексеру №18.8

3 слайд
Білімін тексеру. «Дыбыстау» әдісі.
1. Шеңбердың центрі арқылы өтетін
хорданы ... деп атайды.
2. Шеңбердің ортасын ... деп атайды.
3. Доғаның градустық өлшемі центрлік
бұрышының градустық өлшеміне ... .
4. Екі радиустың арасындағы бұрышты
... деп атайды.
5. Шеңбердің кез келген нүктесін оның
центрімен қосатын кесінді ... деп
аталады.
Дескриптор:Әр бір дұрыс жауапқа -
1балл
3 слайд
Білімін тексеру. «Дыбыстау» әдісі. 1. Шеңбердың центрі арқылы өтетін хорданы ... деп атайды. 2. Шеңбердің ортасын ... деп атайды. 3. Доғаның градустық өлшемі центрлік бұрышының градустық өлшеміне ... . 4. Екі радиустың арасындағы бұрышты ... деп атайды. 5. Шеңбердің кез келген нүктесін оның центрімен қосатын кесінді ... деп аталады. Дескриптор:Әр бір дұрыс жауапқа - 1балл

4 слайд
Сақина мен монетаның ұқсастығы неде,
айырмашылығы неде?
“Дөңгелек” ұғымы алғаш рет ежелгі
гректерде қалыптасқан. “Диаметр” грек
тілінен аударғанда “көлденеңдік” дегенді
білдіреді. Үнділер мен вавилондықтар
дөңгелектің ең негізгі элементі радиус деп
есептеді. Радиус латынның radius –
доңғалақтың сым шабағы сөзінен
алынған.
Қазақтың тұрмыс тіршілігінде де шеңбер
мен дөңгелек тәрізді денелер кеңінен орын
алған. Олар: түрлі әшекейлік бұйымдар
және киіз үй. Киіз үйдің табаны дөңгелек
болса, керегелері доға пішіндес
болғандықтан, шеңбер жасайды.
Киіз үй – шеңбер мен дөңгелектерден
тұратын қазақтың ұлттық өнерінің
ерекшелігін бейнелейтін құрылыс.
4 слайд
Сақина мен монетаның ұқсастығы неде, айырмашылығы неде? “Дөңгелек” ұғымы алғаш рет ежелгі гректерде қалыптасқан. “Диаметр” грек тілінен аударғанда “көлденеңдік” дегенді білдіреді. Үнділер мен вавилондықтар дөңгелектің ең негізгі элементі радиус деп есептеді. Радиус латынның radius – доңғалақтың сым шабағы сөзінен алынған. Қазақтың тұрмыс тіршілігінде де шеңбер мен дөңгелек тәрізді денелер кеңінен орын алған. Олар: түрлі әшекейлік бұйымдар және киіз үй. Киіз үйдің табаны дөңгелек болса, керегелері доға пішіндес болғандықтан, шеңбер жасайды. Киіз үй – шеңбер мен дөңгелектерден тұратын қазақтың ұлттық өнерінің ерекшелігін бейнелейтін құрылыс.

5 слайд
Оқулықпен жұмыс. Тапсырма -1.
Жұптық жұмыс
№18.16. Шеңберден тыс жатқан берілген
нүктеден шеңбердің нүктесіне дейінгі ең
үлкен және ең кіші қашықтықтар сәйкесінше
50 см және 20 см. Осы шеңбер радиусын
табыңдар.
•Дескриптор:
-берілген нүктеден шеңбер
нүктесіне дейінгі ең кіші аралықты
табады-1 балл.
-ең үлкен аралықты табады-1
балл.
-Жалпы-2балл
5 слайд
Оқулықпен жұмыс. Тапсырма -1. Жұптық жұмыс №18.16. Шеңберден тыс жатқан берілген нүктеден шеңбердің нүктесіне дейінгі ең үлкен және ең кіші қашықтықтар сәйкесінше 50 см және 20 см. Осы шеңбер радиусын табыңдар. •Дескриптор: -берілген нүктеден шеңбер нүктесіне дейінгі ең кіші аралықты табады-1 балл. -ең үлкен аралықты табады-1 балл. -Жалпы-2балл

6 слайд
Тапсырма-2. Өзіндік жұмыс. «Кім жылдам»
Жартышеңбер 1) 3; 2) 4; 3) 6; 4)18
тең бөлікке бөлінген. Әрбір доғаның
және оған сәйкес центрлік бұрыштың
градустық шамасын табыңдар.
•Дескриптор
-Жартышеңбер сызады-1 балл
-жазыңқы бұрыш шамасының бөліктерін
есептеп табады-1 балл
Жалпы-2 балл
Тапсырма-3. Жұптық жұмыс.
«Ойлан,жұптас,бөліс» әдісі
Мирас жерге қазық қағып, оған
ұзындығы 3м жіппен итін байлап
қойды.Иттің жүгіру аймағын
кескіндеңдер. Иттің жүгірү аймағының
ең шеткі нүктелерінің ара-қашықтығы
неше метр?
Дескриптор
Шеңбер сызады-1 балл
Диаметрін табады-1 балл
Жалпы-2 балл
6 слайд
Тапсырма-2. Өзіндік жұмыс. «Кім жылдам» Жартышеңбер 1) 3; 2) 4; 3) 6; 4)18 тең бөлікке бөлінген. Әрбір доғаның және оған сәйкес центрлік бұрыштың градустық шамасын табыңдар. •Дескриптор -Жартышеңбер сызады-1 балл -жазыңқы бұрыш шамасының бөліктерін есептеп табады-1 балл Жалпы-2 балл Тапсырма-3. Жұптық жұмыс. «Ойлан,жұптас,бөліс» әдісі Мирас жерге қазық қағып, оған ұзындығы 3м жіппен итін байлап қойды.Иттің жүгіру аймағын кескіндеңдер. Иттің жүгірү аймағының ең шеткі нүктелерінің ара-қашықтығы неше метр? Дескриптор Шеңбер сызады-1 балл Диаметрін табады-1 балл Жалпы-2 балл

7 слайд
Қорытындылау.Тест сұрақтары
«ZipGrade»әдісі
1) Шеңбердің центрі арқылы неше
диаметр жүргізуге болады?
A) шексіз көп B)бір C) екі
D)ешқандай
2)Диаметрі радиусынан 55 мм үлкен
болатын шеңбердің диаметрін
табыңдар.
A)50мм B) 100 C)110мм
D)55мм
3)Қарбыз тең екі бөлікке бөлінді.
Кесілген бөліктегі шеңбер радиусы 15
см. Қарбыздың диаметрі қандай болып
еді?
A)15 B)30см C)5см D)20см
4)Түзудің бөлігі
A)кесінді B)бұрыш C)хорда
D)түзу
5)Шеңбер сызатын құрал аты
A)транспортир B) циркуль C)сызғыш
D)градус
6)Шеңбердің кез келген нүктесін оның
центрімен қосатын кесінді
A)диаметр B)центрлік бұрыш C)
хорда D)радиус
Дескриптор:
1-3 сұраққа-1 балл
4-5 сұраққа-2 балл
6 сұраққа-3 балл
Жалпы -3 балл
7 слайд
Қорытындылау.Тест сұрақтары «ZipGrade»әдісі 1) Шеңбердің центрі арқылы неше диаметр жүргізуге болады? A) шексіз көп B)бір C) екі D)ешқандай 2)Диаметрі радиусынан 55 мм үлкен болатын шеңбердің диаметрін табыңдар. A)50мм B) 100 C)110мм D)55мм 3)Қарбыз тең екі бөлікке бөлінді. Кесілген бөліктегі шеңбер радиусы 15 см. Қарбыздың диаметрі қандай болып еді? A)15 B)30см C)5см D)20см 4)Түзудің бөлігі A)кесінді B)бұрыш C)хорда D)түзу 5)Шеңбер сызатын құрал аты A)транспортир B) циркуль C)сызғыш D)градус 6)Шеңбердің кез келген нүктесін оның центрімен қосатын кесінді A)диаметр B)центрлік бұрыш C) хорда D)радиус Дескриптор: 1-3 сұраққа-1 балл 4-5 сұраққа-2 балл 6 сұраққа-3 балл Жалпы -3 балл

8 слайд
Оқушыларды бағалау.
Кері байланыс: «Тир» әдісі
Үйге тапсырма:№18.22 есеп
8 слайд
Оқушыларды бағалау. Кері байланыс: «Тир» әдісі Үйге тапсырма:№18.22 есеп