"Сын есімнің заттық мәнде қолданылуы"

Тақырып бойынша 11 материал табылды

"Сын есімнің заттық мәнде қолданылуы"

Материал туралы қысқаша түсінік
Материал қазақ тілі және әдебиеті пәнінің мұғалімдеріне қажет
Материалдың қысқаша нұсқасы
img_page_1
Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Слайдтың жеке беттері
Кемпірқосақ. Сын есімдердің заттық мәнде қолданылуы. Біз бұл сабақта: 1) Кемпірқосақ сөзінің пайда болуы жайлы; 2) Сын е

#1 слайд
Кемпірқосақ. Сын есімдердің заттық мәнде қолданылуы. Біз бұл сабақта: 1) Кемпірқосақ сөзінің пайда болуы жайлы; 2) Сын есімдердің заттық мәнде қолданылуы жайлы білетін боламыз.

1 слайд

Кемпірқосақ. Сын есімдердің заттық мәнде қолданылуы. Біз бұл сабақта: 1) Кемпірқосақ сөзінің пайда болуы жайлы; 2) Сын есімдердің заттық мәнде қолданылуы жайлы білетін боламыз.

Кемпірқосақ. Сөз мағынасы кез келген қазаққа түсінікті. Ал сөз төркіні қайдан шықты деген мәселеге келсек, бұл жөн

#2 слайд
Кемпірқосақ. Сөз мағынасы кез келген қазаққа түсінікті. Ал сөз төркіні қайдан шықты деген мәселеге келсек, бұл жөнінде бірен-саран автордың аңызға сүйенген тұспал, долбарын ғана кездестірдік. Мысалы, 1918 жылы Б. А. Куфтиннің ел арасынан жинап,бастырған аңыз, ертегісі. Автордың ойынша, мыстан кемпір аспанда, жаңбырдан кейін өзінің түрлі-түсті қойларын қосақтап саууының нәтижесінде табиғат құбылысының бір атауы келіп шыққан. Ғылымда бұл сияқты жорамалды «халықтық этимология» дейді. Оның дұрысынан бұрысы молырақ болатындықтан, таза тілдік деректерге сүйенген жөн. "Кемпірқосақ" c өзі "Кем бір қосақ" сөз тіркесінен шыққан. Жеті түсті доғадан құралғандықтан, доғаларды үш қосқа және бір дара (қосақсыз) доғаға бөлуге болады. Соңғы қостың бір қосағы кем болғандықтан "кем бір қосақ" сөзі тұрақты сөз тіресіне айналып кеткен, Қазақ тіліндегі ілгерінді ықпалдың нәтижесінде "б" ұяң дыбысы "м" үнді дыбысының ықпалынан "п" қатаң дыбысына айналып, "кемпірқосақ" атауы шыққан.

2 слайд

Кемпірқосақ. Сөз мағынасы кез келген қазаққа түсінікті. Ал сөз төркіні қайдан шықты деген мәселеге келсек, бұл жөнінде бірен-саран автордың аңызға сүйенген тұспал, долбарын ғана кездестірдік. Мысалы, 1918 жылы Б. А. Куфтиннің ел арасынан жинап,бастырған аңыз, ертегісі. Автордың ойынша, мыстан кемпір аспанда, жаңбырдан кейін өзінің түрлі-түсті қойларын қосақтап саууының нәтижесінде табиғат құбылысының бір атауы келіп шыққан. Ғылымда бұл сияқты жорамалды «халықтық этимология» дейді. Оның дұрысынан бұрысы молырақ болатындықтан, таза тілдік деректерге сүйенген жөн. "Кемпірқосақ" c өзі "Кем бір қосақ" сөз тіркесінен шыққан. Жеті түсті доғадан құралғандықтан, доғаларды үш қосқа және бір дара (қосақсыз) доғаға бөлуге болады. Соңғы қостың бір қосағы кем болғандықтан "кем бір қосақ" сөзі тұрақты сөз тіресіне айналып кеткен, Қазақ тіліндегі ілгерінді ықпалдың нәтижесінде "б" ұяң дыбысы "м" үнді дыбысының ықпалынан "п" қатаң дыбысына айналып, "кемпірқосақ" атауы шыққан.

Сын есімдерге көптік, тәуелдік, септік жалғаулары жалғанса, онда сын есім зат есімнің орнына жұмсалып, зат есімнің қызметін ат

#3 слайд
Сын есімдерге көптік, тәуелдік, септік жалғаулары жалғанса, онда сын есім зат есімнің орнына жұмсалып, зат есімнің қызметін атқарады. Бұл сын есімнің заттануы деп аталады. Мысалы: Жақсы (кім?) – ісімен жақсы. Жақсыны (нені?) көрмек үшін. Білімдіден (кімнен?) шыққан сөз, талаптыға (кімге?) болсын кез.

3 слайд

Сын есімдерге көптік, тәуелдік, септік жалғаулары жалғанса, онда сын есім зат есімнің орнына жұмсалып, зат есімнің қызметін атқарады. Бұл сын есімнің заттануы деп аталады. Мысалы: Жақсы (кім?) – ісімен жақсы. Жақсыны (нені?) көрмек үшін. Білімдіден (кімнен?) шыққан сөз, талаптыға (кімге?) болсын кез.

1 – тапсырма. Мәтінді оқыңдар. Негізгі ақпаратты сақтай отырып, жинақы мәтін жазыңдар. Б) Мәтіннен сын есімдерді

#4 слайд
1 – тапсырма. Мәтінді оқыңдар. Негізгі ақпаратты сақтай отырып, жинақы мәтін жазыңдар. Б) Мәтіннен сын есімдерді теріп жазып, оларды сөз құрамына қарай талдаңдар.

4 слайд

1 – тапсырма. Мәтінді оқыңдар. Негізгі ақпаратты сақтай отырып, жинақы мәтін жазыңдар. Б) Мәтіннен сын есімдерді теріп жазып, оларды сөз құрамына қарай талдаңдар.

2 – тапсырма. Мақал – мәтелдердің мағынасын түсіндіріңдер. Ондағы сын есімге талдау жасаңдар.

#5 слайд
2 – тапсырма. Мақал – мәтелдердің мағынасын түсіндіріңдер. Ондағы сын есімге талдау жасаңдар.

5 слайд

2 – тапсырма. Мақал – мәтелдердің мағынасын түсіндіріңдер. Ондағы сын есімге талдау жасаңдар.

4 – тапсырма. Сөйлемдерден заттанған сын есімдерді тауып жазыңдар.

#6 слайд
4 – тапсырма. Сөйлемдерден заттанған сын есімдерді тауып жазыңдар.

6 слайд

4 – тапсырма. Сөйлемдерден заттанған сын есімдерді тауып жазыңдар.

Файл форматы:
pptx
16.05.2021
1362
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі