"Сыни ойлау"
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
Қаспан орта мектебі мектепке дейінгі шағын орталығы
Сыни ойлау
Информатика пәнінің мұғалімі:
Жаркинова Жадыра
Қаспан 2019
1
1 слайд
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ Қаспан орта мектебі мектепке дейінгі шағын орталығы Сыни ойлау Информатика пәнінің мұғалімі: Жаркинова Жадыра Қаспан 2019 1
2 слайд
СЫН ТҰРҒЫСЫНАН ОЙЛАУ
Сын тұрғысынан ойлау – ашық қоғам негізі. Ол – өз
алдына сұрақтар қойып және оларға жауап іздеу , әр мәселеге
байланысты өз пікірін айтып, оны дәлелдей алу, сонымен қатар
басқалардың пікірлерін дәлірек қарастыруды және сол
дәлелдемелердің қисынын зерттеу дегенді білдіреді. Бұл оқыту
«қарапайымнан күрделіге» деп аталады.
Сын тұрғысынан ойлау - сабақта оқушылардың
қызығушылығын арттыра отырып, өз ойыңды еркін және зерттей
талпындырып, тұжырым жасау.
Сын тұрғысынан ойлау - ой қозғай отырып, оқушының өз
ойымен өзгелердің ойына сыни қарап, естіген, білгенін талдап,
салыстырып, реттеп, сұрыптап, жүйелеп, білмегенін өзі зерттеп,
дәлелдеп, тұжырым жасауға бағыттау өз бетімен және бірлесіп
шығармашылық жұмыс жасау
2
2 слайд
СЫН ТҰРҒЫСЫНАН ОЙЛАУ Сын тұрғысынан ойлау – ашық қоғам негізі. Ол – өз алдына сұрақтар қойып және оларға жауап іздеу , әр мәселеге байланысты өз пікірін айтып, оны дәлелдей алу, сонымен қатар басқалардың пікірлерін дәлірек қарастыруды және сол дәлелдемелердің қисынын зерттеу дегенді білдіреді. Бұл оқыту «қарапайымнан күрделіге» деп аталады. Сын тұрғысынан ойлау - сабақта оқушылардың қызығушылығын арттыра отырып, өз ойыңды еркін және зерттей талпындырып, тұжырым жасау. Сын тұрғысынан ойлау - ой қозғай отырып, оқушының өз ойымен өзгелердің ойына сыни қарап, естіген, білгенін талдап, салыстырып, реттеп, сұрыптап, жүйелеп, білмегенін өзі зерттеп, дәлелдеп, тұжырым жасауға бағыттау өз бетімен және бірлесіп шығармашылық жұмыс жасау 2
3 слайд
СЫНИ ОЙЛАУ
Сыни тұрғыдан ойлау көбінесе қарсы пікір айтуға,
баламалы шешім қабылдауға, ойлау және іс - әрекетімізге
жаңа немесе түрлендірілген тәсілдерді енгізуге дайын
болуға, ұйымдастырылған қоғамдық әрекеттерге және
басқаларды сыни тұрғыдан ойлауға баулуды білдіреді.
Сыни ойлау проблема шешуге бағытталумен қатар
өзінділікпен (дербестік ) ерекшеленеді: қандай да болмасын
мәселе/ақпарат бойынша өзіндік түсінік қалыптастырып,
оған тәуелсіз тұрғыдан баға беру, дербес шешім қабылдау.
Оқушы бұрын тек тыңдаушы болса,енді
ізденуші,ойланушы,ал м ұғалім осы әрекетке бағыттаушы,
ұйымдастырушы.
3
3 слайд
СЫНИ ОЙЛАУ Сыни тұрғыдан ойлау көбінесе қарсы пікір айтуға, баламалы шешім қабылдауға, ойлау және іс - әрекетімізге жаңа немесе түрлендірілген тәсілдерді енгізуге дайын болуға, ұйымдастырылған қоғамдық әрекеттерге және басқаларды сыни тұрғыдан ойлауға баулуды білдіреді. Сыни ойлау проблема шешуге бағытталумен қатар өзінділікпен (дербестік ) ерекшеленеді: қандай да болмасын мәселе/ақпарат бойынша өзіндік түсінік қалыптастырып, оған тәуелсіз тұрғыдан баға беру, дербес шешім қабылдау. Оқушы бұрын тек тыңдаушы болса,енді ізденуші,ойланушы,ал м ұғалім осы әрекетке бағыттаушы, ұйымдастырушы. 3
4 слайд
СЫНИ Т ҰРҒЫДАН ОЙЛАУ
Сын тұрғысынан оқушыларды жан жақты
дамыта отырып, оқушылардың алған
білімдерін өмірде қолданып өздерін жан жақты
бағалауға дағдыландырады;
Ойлауға үйретеді;
Өзара пікірлермен санасуды меңгертеді;
Еркін жұмыс істеуге мүмкіндік береді;
Нақты мақсат қоюға дағдыланады;
Өзіне деген сенімі артады;
Оқу процесіне оқушы белсене қатысады;
4
4 слайд
СЫНИ Т ҰРҒЫДАН ОЙЛАУ Сын тұрғысынан оқушыларды жан жақты дамыта отырып, оқушылардың алған білімдерін өмірде қолданып өздерін жан жақты бағалауға дағдыландырады; Ойлауға үйретеді; Өзара пікірлермен санасуды меңгертеді; Еркін жұмыс істеуге мүмкіндік береді; Нақты мақсат қоюға дағдыланады; Өзіне деген сенімі артады; Оқу процесіне оқушы белсене қатысады; 4
5 слайд
СЫНИ ТҰРҒЫДАН ОЙЛАУДЫҢ
ТИІМДІЛІГІ
•
Еркін ойлауға
мүмкіндік береді
•
Ақыл-ойын
дамытады
•
Шығармашылық
белсенділігі артады
•
Жан-жақты ізденеді •
Сыни ойлауын
дамытуға әрекет
ететін тиімді әдістер
жүйесін қолдануға
мүмкіндік береді Оқушылардың
ой қабілеттері, тіл
байлығы, өз ойын
дәлелді жеткізу
дағдылары дамиды Оқушы
БолжамМұғалім
5
5 слайд
СЫНИ ТҰРҒЫДАН ОЙЛАУДЫҢ ТИІМДІЛІГІ • Еркін ойлауға мүмкіндік береді • Ақыл-ойын дамытады • Шығармашылық белсенділігі артады • Жан-жақты ізденеді • Сыни ойлауын дамытуға әрекет ететін тиімді әдістер жүйесін қолдануға мүмкіндік береді Оқушылардың ой қабілеттері, тіл байлығы, өз ойын дәлелді жеткізу дағдылары дамиды Оқушы БолжамМұғалім 5
6 слайд
ОҚУШЫДА СЫНИ ОЙЛАУДЫҢ ҚАЛЫПТАСУ ДЕҢГЕЙЛЕРІ
Бастапқы деңгей Орта деңгей Жоғары деңгей
– өз көзқарасы мен
ұстанымын жан-жақты
тұрғыдан қалыптастыра
алмайды;
– өз ұстанымын толық
дәлелдей алмайды, оның
артықшылықтарын толық
көрсетпейді;
– жан-жақты
салыстырмайды;
– ұтымды мысалдар
келтірмейді;
– себеп-салдарын дәлелді
түрде келтіре алмайды;
– талдау мен синтездеуді
толық жасамайды;
– жан-жақты баға бере
алмайды. – ойлау қадамдарын ретімен
қолданады;
– өз көзқарасы мен ұстанымын
қалыптастырғанымен оларды
ұтымды түрде дәлелдей
алмайды;
– өз ұстанымдарын өзгелермен
салыстырады, оның
артықшылығы мен
кемшіліктерін ажыратады;
– өзіне айтылған сынды
сабырмен қабылдай алмайды;
– өзге ұстанымдарды жан-
жақты талдамайды, олардың
олқылықтарын ажырата
алмайды;
– өзге ұстанымдарды өз
мақсатында пайдалана
алмайды;
– өз ұстанымын икемді түрде
өзгерте алмайды. – негізгі ойлау қадамдарын
ретімен, логикалы түрде
және тереңінен қолданады;
– өз көзқарасы мен
ұстанымдарын ұтымды
түрде дәлелдей алады;
– өзіне өзі нақты баға бере
алады;
– өзге пікірлерді бағалай
біледі;
– ұсыныстар мен
гипотезалар жасай біледі;
– айтылған сынға
байыппен қарайды: өз
ұстанымдарын икемді
түрде өзгерте алады;
– өз жұмысын жақсарту
жолдарын іздестіреді.
6
6 слайд
ОҚУШЫДА СЫНИ ОЙЛАУДЫҢ ҚАЛЫПТАСУ ДЕҢГЕЙЛЕРІ Бастапқы деңгей Орта деңгей Жоғары деңгей – өз көзқарасы мен ұстанымын жан-жақты тұрғыдан қалыптастыра алмайды; – өз ұстанымын толық дәлелдей алмайды, оның артықшылықтарын толық көрсетпейді; – жан-жақты салыстырмайды; – ұтымды мысалдар келтірмейді; – себеп-салдарын дәлелді түрде келтіре алмайды; – талдау мен синтездеуді толық жасамайды; – жан-жақты баға бере алмайды. – ойлау қадамдарын ретімен қолданады; – өз көзқарасы мен ұстанымын қалыптастырғанымен оларды ұтымды түрде дәлелдей алмайды; – өз ұстанымдарын өзгелермен салыстырады, оның артықшылығы мен кемшіліктерін ажыратады; – өзіне айтылған сынды сабырмен қабылдай алмайды; – өзге ұстанымдарды жан- жақты талдамайды, олардың олқылықтарын ажырата алмайды; – өзге ұстанымдарды өз мақсатында пайдалана алмайды; – өз ұстанымын икемді түрде өзгерте алмайды. – негізгі ойлау қадамдарын ретімен, логикалы түрде және тереңінен қолданады; – өз көзқарасы мен ұстанымдарын ұтымды түрде дәлелдей алады; – өзіне өзі нақты баға бере алады; – өзге пікірлерді бағалай біледі; – ұсыныстар мен гипотезалар жасай біледі; – айтылған сынға байыппен қарайды: өз ұстанымдарын икемді түрде өзгерте алады; – өз жұмысын жақсарту жолдарын іздестіреді. 6
7 слайд
СЫНИ ТҰРҒЫСЫНАН ОЙЛАУДЫ ҮЙРЕТУ ҮШІН
МЫНА ТӨМЕНГІ ШАРАЛАР ОРЫНДАЛУЫ ТИІС:
Сын
тұрғысынан
ойлауды
тудыру үшін
уақыт керек Оқушыларға
ойланып-
толғануға,ойы
н ашық айтуға
рұқсат беру
керек
Әртүрлі
идеялар мен
пікірлерді
қабылдау
Үйрену
барысындағы
оқушылардың
белсенді іс-
әрекетін
қолдау
Кейбір
оқушылар түсіп
қалған қолайсыз
жағдайларды
елемеуге
тырысу. Оқушылардың
бір-бірінің
жауабына
жасаған сынының
дәлелді, дәйекті
болуын талап
ету. сыни тұрғыда
ойлуды бағалау .
7
7 слайд
СЫНИ ТҰРҒЫСЫНАН ОЙЛАУДЫ ҮЙРЕТУ ҮШІН МЫНА ТӨМЕНГІ ШАРАЛАР ОРЫНДАЛУЫ ТИІС: Сын тұрғысынан ойлауды тудыру үшін уақыт керек Оқушыларға ойланып- толғануға,ойы н ашық айтуға рұқсат беру керек Әртүрлі идеялар мен пікірлерді қабылдау Үйрену барысындағы оқушылардың белсенді іс- әрекетін қолдау Кейбір оқушылар түсіп қалған қолайсыз жағдайларды елемеуге тырысу. Оқушылардың бір-бірінің жауабына жасаған сынының дәлелді, дәйекті болуын талап ету. сыни тұрғыда ойлуды бағалау . 7
8 слайд
Сыни тұрғыдан ойлай білетін адам сұрақ қоя біледі:
Мен не білемін?
Мен жаңадан нені білдім?
Білімім қаншалықты өзгереді?
Мен осы білімімді өмірде қалай пайдалана аламын?
8
8 слайд
Сыни тұрғыдан ойлай білетін адам сұрақ қоя біледі: Мен не білемін? Мен жаңадан нені білдім? Білімім қаншалықты өзгереді? Мен осы білімімді өмірде қалай пайдалана аламын? 8
9 слайд
ПАЙДАЛЫНЫЛҒЫН ӘДЕБИЕТТЕР:
1.
http://alashainasy.kz/ustazdar_ustahanasy/okushyilardyi-syin-turgyisyinan-oylauga-u
yretu-60734/
2. http://kazbilim.kz/?p=3799
3. http://sabak.ucoz.org/publ/materialy_pedagogov/stati/7-1-0-117
4.
9
9 слайд
ПАЙДАЛЫНЫЛҒЫН ӘДЕБИЕТТЕР: 1. http://alashainasy.kz/ustazdar_ustahanasy/okushyilardyi-syin-turgyisyinan-oylauga-u yretu-60734/ 2. http://kazbilim.kz/?p=3799 3. http://sabak.ucoz.org/publ/materialy_pedagogov/stati/7-1-0-117 4. 9
10 слайд
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА
РАХМЕТ!!!
10
10 слайд
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА РАХМЕТ!!! 10