Материалдар / Сюжет пен фабула мәселесі

Сюжет пен фабула мәселесі

Материал туралы қысқаша түсінік
Сюжет пен фабула мәселесі
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
19 Қаңтар 2019
1403
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі
СЮЖЕТ ПЕН ФАБУЛА МӘСЕЛЕСІ

1 слайд
СЮЖЕТ ПЕН ФАБУЛА МӘСЕЛЕСІ

1 слайд

СЮЖЕТ ПЕН ФАБУЛА МӘСЕЛЕСІ

 Фабула. Мұның не екенін баяғы Аристотель заманынан бері жұрттың бәріне мәлім: бұл (латынша fabula баяндау, әңгімелеу, та

2 слайд
 Фабула. Мұның не екенін баяғы Аристотель заманынан бері жұрттың бәріне мәлім: бұл (латынша fabula баяндау, әңгімелеу, тарихты айтып беру) – көркем шығармада суреттелген оқиғаны рет - ретімен жүйелеу, мазмұндау.

2 слайд

 Фабула. Мұның не екенін баяғы Аристотель заманынан бері жұрттың бәріне мәлім: бұл (латынша fabula баяндау, әңгімелеу, тарихты айтып беру) – көркем шығармада суреттелген оқиғаны рет - ретімен жүйелеу, мазмұндау.

ФАБУЛА  Ленин: “ болған жайттарды жымдастыру”  Лессинг: “ шығарманың табанында тұтасып жатқан арқау”  Гегель: “ шығарманың не

3 слайд
ФАБУЛА  Ленин: “ болған жайттарды жымдастыру”  Лессинг: “ шығарманың табанында тұтасып жатқан арқау”  Гегель: “ шығарманың негізгі және жаны”  А.Островский: “ болған жайтты ешқандай боусыз тұжырып айтып беру”  Кайзер: “ болған оқиғаны ықшамдап, схемаға түсіру”  Томашевский: “ өзара іштеу байланысқан құбылыстар қосындысы”  Кожинов: “ әрі айтып, бері айтқанда белгілі бір оқиғалар шоғырынан тұтасқан мәлімет, хабар”

3 слайд

ФАБУЛА  Ленин: “ болған жайттарды жымдастыру”  Лессинг: “ шығарманың табанында тұтасып жатқан арқау”  Гегель: “ шығарманың негізгі және жаны”  А.Островский: “ болған жайтты ешқандай боусыз тұжырып айтып беру”  Кайзер: “ болған оқиғаны ықшамдап, схемаға түсіру”  Томашевский: “ өзара іштеу байланысқан құбылыстар қосындысы”  Кожинов: “ әрі айтып, бері айтқанда белгілі бір оқиғалар шоғырынан тұтасқан мәлімет, хабар”

СЮЖЕТ

4 слайд
СЮЖЕТ

4 слайд

СЮЖЕТ

СЮЖЕТ – АДАМДАРДЫҢ ӨЗАРА ҚАРЫМ - ҚАТЫНАСЫ, БАЙЛАНЫСЫ, ҚАЙШЫЛЫҚТАРЫ, ЖЕК КӨРУ, ЖАҚСУ КӨРУ, ӘР ХАРАКТЕРДІҢ, ТИПТІҢ ӨСУ, ЖА

5 слайд
СЮЖЕТ – АДАМДАРДЫҢ ӨЗАРА ҚАРЫМ - ҚАТЫНАСЫ, БАЙЛАНЫСЫ, ҚАЙШЫЛЫҚТАРЫ, ЖЕК КӨРУ, ЖАҚСУ КӨРУ, ӘР ХАРАКТЕРДІҢ, ТИПТІҢ ӨСУ, ЖАСАЛУ ТАРИХЫ

5 слайд

СЮЖЕТ – АДАМДАРДЫҢ ӨЗАРА ҚАРЫМ - ҚАТЫНАСЫ, БАЙЛАНЫСЫ, ҚАЙШЫЛЫҚТАРЫ, ЖЕК КӨРУ, ЖАҚСУ КӨРУ, ӘР ХАРАКТЕРДІҢ, ТИПТІҢ ӨСУ, ЖАСАЛУ ТАРИХЫ

 Сюжет (французша sujet – зат) – көркем шығарманың мазмұнын ашып, мазмұнды пішінге көшірудің негізгі түрі, жолы немесе

6 слайд
 Сюжет (французша sujet – зат) – көркем шығарманың мазмұнын ашып, мазмұнды пішінге көшірудің негізгі түрі, жолы немесе тәсілі. Егер көркем шығарманың мазмұны түрлше мінездермен типтердің өзара қарым қатынасынан туған шындық, өмірлік оқиғалар тізбегі десек, осының өзі сюжетте адамдар мен заттардың тұтасқан ішкі - сыртқы қимыл - әрекет жүйесі ретінде, кәдімгідей қозғалыс, белгілі бір даму үстінде көрінеді.

6 слайд

 Сюжет (французша sujet – зат) – көркем шығарманың мазмұнын ашып, мазмұнды пішінге көшірудің негізгі түрі, жолы немесе тәсілі. Егер көркем шығарманың мазмұны түрлше мінездермен типтердің өзара қарым қатынасынан туған шындық, өмірлік оқиғалар тізбегі десек, осының өзі сюжетте адамдар мен заттардың тұтасқан ішкі - сыртқы қимыл - әрекет жүйесі ретінде, кәдімгідей қозғалыс, белгілі бір даму үстінде көрінеді.

 Сюжет пен фабуланы бөле қарап, параллель жасаушылар сюжетті – әрекет, фабуланы – оқиға деп ұғынатыны мәлім. Өзара тұта

7 слайд
 Сюжет пен фабуланы бөле қарап, параллель жасаушылар сюжетті – әрекет, фабуланы – оқиға деп ұғынатыны мәлім. Өзара тұтасып, оқиғаға айналмаған қимылды жүйелі әрекет деуге болмайды. Оқиғаны әрекеттен бөлуге болмайтыны сияқты, сюжетті де фабуладан ажырату мүмкін емес.  Сюжетті шығармалардың мазмұнында көбіне күрделі қайшылықтар, өмірлік тартыстар желі тартып жату себебі де соған байланысты.

7 слайд

 Сюжет пен фабуланы бөле қарап, параллель жасаушылар сюжетті – әрекет, фабуланы – оқиға деп ұғынатыны мәлім. Өзара тұтасып, оқиғаға айналмаған қимылды жүйелі әрекет деуге болмайды. Оқиғаны әрекеттен бөлуге болмайтыны сияқты, сюжетті де фабуладан ажырату мүмкін емес.  Сюжетті шығармалардың мазмұнында көбіне күрделі қайшылықтар, өмірлік тартыстар желі тартып жату себебі де соған байланысты.

 Тартыс (латынша conflictus – қақтығыс, айқас; кейде collisio - ала ауыздық, талас) – өмірдегі қайшылықтардың өнердегі

8 слайд
 Тартыс (латынша conflictus – қақтығыс, айқас; кейде collisio - ала ауыздық, талас) – өмірдегі қайшылықтардың өнердегі көрінісі, адам тіршілігіндегі түрліше қарама – қарслықтардың, адамға тән әр алуан көзқарастағы, идеядағы, сезімдегі, нанымдағы, іс - әрекеттегі, мақсат - мүддедегі кереғар құбылыстардың өнер туындысындағы жинақталуы, суреттелуі.

8 слайд

 Тартыс (латынша conflictus – қақтығыс, айқас; кейде collisio - ала ауыздық, талас) – өмірдегі қайшылықтардың өнердегі көрінісі, адам тіршілігіндегі түрліше қарама – қарслықтардың, адамға тән әр алуан көзқарастағы, идеядағы, сезімдегі, нанымдағы, іс - әрекеттегі, мақсат - мүддедегі кереғар құбылыстардың өнер туындысындағы жинақталуы, суреттелуі.

СЮЖЕТТІҢ ЖАНЫ МЕН ЖҮРЕГІ – ТАРТЫС. АЛ ТАРТЫСТАН СЮЖЕТ ҚҰРАП, ҚАЛЫПТАСТЫРАТЫН - КОМПОЗИЦИЯ

9 слайд
СЮЖЕТТІҢ ЖАНЫ МЕН ЖҮРЕГІ – ТАРТЫС. АЛ ТАРТЫСТАН СЮЖЕТ ҚҰРАП, ҚАЛЫПТАСТЫРАТЫН - КОМПОЗИЦИЯ

9 слайд

СЮЖЕТТІҢ ЖАНЫ МЕН ЖҮРЕГІ – ТАРТЫС. АЛ ТАРТЫСТАН СЮЖЕТ ҚҰРАП, ҚАЛЫПТАСТЫРАТЫН - КОМПОЗИЦИЯ

 Композиция ( латынша composio - құрастыру, қиыстыру) бірер сөзбен айтқанда, көркем шығарманың құрылысы. Алайда мұны құ

10 слайд
 Композиция ( латынша composio - құрастыру, қиыстыру) бірер сөзбен айтқанда, көркем шығарманың құрылысы. Алайда мұны құрылыс деген сөзге қарап тек пішінге ғана байланысты ұғым деуге болмайды, композиция мазмұнмен тікелей байланысты нәрсе: ол – әдеби шығарманың сыртқы түрінің ғана симметриясы емес, сонымен қатар ішкі сырының да гармониясы

10 слайд

 Композиция ( латынша composio - құрастыру, қиыстыру) бірер сөзбен айтқанда, көркем шығарманың құрылысы. Алайда мұны құрылыс деген сөзге қарап тек пішінге ғана байланысты ұғым деуге болмайды, композиция мазмұнмен тікелей байланысты нәрсе: ол – әдеби шығарманың сыртқы түрінің ғана симметриясы емес, сонымен қатар ішкі сырының да гармониясы

 Композиция, сөз жоқ, сюжетпен тығыз байланысты: сюжет те, композиция да әдеби шығарманың мазмұнын көркем жинақтап, мазмұнды

11 слайд
 Композиция, сөз жоқ, сюжетпен тығыз байланысты: сюжет те, композиция да әдеби шығарманың мазмұнын көркем жинақтап, мазмұнды пішінге көшірудің құралы һәм тәсілі. Оның үстінде, бұларда мазмұн мен пішін, не тақырып пен идея секілді біріне бірі көшіп отыратын нәрселер; мәселен, композициялық бүтіндік, тұтастық жоқ жерде сюжет те жоқ. Сюжет – сюжет болуы үшін оның барлық кезең - кезеңі түп - түгел белгілі бір композициялық жүйеге түсіп, бірлік табу қажет. Бұл да сюжет пен композицияға тән бірлік

11 слайд

 Композиция, сөз жоқ, сюжетпен тығыз байланысты: сюжет те, композиция да әдеби шығарманың мазмұнын көркем жинақтап, мазмұнды пішінге көшірудің құралы һәм тәсілі. Оның үстінде, бұларда мазмұн мен пішін, не тақырып пен идея секілді біріне бірі көшіп отыратын нәрселер; мәселен, композициялық бүтіндік, тұтастық жоқ жерде сюжет те жоқ. Сюжет – сюжет болуы үшін оның барлық кезең - кезеңі түп - түгел белгілі бір композициялық жүйеге түсіп, бірлік табу қажет. Бұл да сюжет пен композицияға тән бірлік

Назар аударғандарыңызға рақмет !!!

12 слайд
Назар аударғандарыңызға рақмет !!!

12 слайд

Назар аударғандарыңызға рақмет !!!

Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ