Тәрбие сағаты. Жастар жылы студент жастар көзімен.
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Анвар Исмаилов атындағы кәсіптік колледжі
Аксукент 2020 ж«Жастарға сенім-елдің ертеңі »
1 слайд
Анвар Исмаилов атындағы кәсіптік колледжі Аксукент 2020 ж«Жастарға сенім-елдің ертеңі »
2 слайд
Қазіргі қоғамның жастар туралы саясаты
Қазақстан Республикасының Президенті және жастар саясатына
тоқталсақ, біз, тәуелсіздік бесігінде тербеліп өскен бақытты
қазақ елінің ұландары, мемлекетіміздің қазіргі жетістіктері – бұл
партиямыздың басшысы, әлем таныған ірі саяси қайраткер,
Қазақстан Республикасының Президенті Нұрсұлтан
Назарбаевтың басшылығымен жүргізіліп жатқан сан алуан
реформалардың заңды нәтижесі екенін мақтан тұтамыз. Себебі,
елімізде қазіргі таңда әр жас азаматтың толыққанды дамуына
арналған жан-жақты тетіктер жасақталғандығы айқын көрініс
табуда.
Мәселен, әлеуметтік-экономикалық тұрғыдан, мемлекет жастар
мен жас отбасылардың экономикалық ахуалын жақсарту мен
табыс деңгейін көтеру, ұзақ мерзімді несие берудің кезеңдік
жүйесін енгізу, басқа да экономикалық көмек түрлері арқылы білім
алу мүмкіндігін кеңейту, іскерлік белсенділігін арттыру, тұрғын
жайы мен үй шаруашылығын толыққанды жабдықтау үшін
құқықтық, ұйымдастырушылық жағдай жасаудың барлық
шараларын қолдануда. Мысалы, студенттерге жол ақысының
жеңілдігінің қолданылуы, еліміздегі жас азаматтар мен жас
отбасыларды жеңілдікті ипотекалық несиелеу, жас мамандарды
еңбек нарығында қамтамасыз ету жолындағы мемлекеттік
ықпалдасу тетіктері, ауыл жастарына берілетін көпсалалы
квота, ауылға барған жастарға көтерме көмектер, жетім
балаларға және мүгедек жандарға көсетілетін көмек түрлерін
атап өтуге болады.
2 слайд
Қазіргі қоғамның жастар туралы саясаты Қазақстан Республикасының Президенті және жастар саясатына тоқталсақ, біз, тәуелсіздік бесігінде тербеліп өскен бақытты қазақ елінің ұландары, мемлекетіміздің қазіргі жетістіктері – бұл партиямыздың басшысы, әлем таныған ірі саяси қайраткер, Қазақстан Республикасының Президенті Нұрсұлтан Назарбаевтың басшылығымен жүргізіліп жатқан сан алуан реформалардың заңды нәтижесі екенін мақтан тұтамыз. Себебі, елімізде қазіргі таңда әр жас азаматтың толыққанды дамуына арналған жан-жақты тетіктер жасақталғандығы айқын көрініс табуда. Мәселен, әлеуметтік-экономикалық тұрғыдан, мемлекет жастар мен жас отбасылардың экономикалық ахуалын жақсарту мен табыс деңгейін көтеру, ұзақ мерзімді несие берудің кезеңдік жүйесін енгізу, басқа да экономикалық көмек түрлері арқылы білім алу мүмкіндігін кеңейту, іскерлік белсенділігін арттыру, тұрғын жайы мен үй шаруашылығын толыққанды жабдықтау үшін құқықтық, ұйымдастырушылық жағдай жасаудың барлық шараларын қолдануда. Мысалы, студенттерге жол ақысының жеңілдігінің қолданылуы, еліміздегі жас азаматтар мен жас отбасыларды жеңілдікті ипотекалық несиелеу, жас мамандарды еңбек нарығында қамтамасыз ету жолындағы мемлекеттік ықпалдасу тетіктері, ауыл жастарына берілетін көпсалалы квота, ауылға барған жастарға көтерме көмектер, жетім балаларға және мүгедек жандарға көсетілетін көмек түрлерін атап өтуге болады.
3 слайд
«Қазақстан жастары» 2005-2007 жылдар аралығындағы жастар саясатына арналған бағдарламада мемлекеттік
бюджеттен 3,8 млн АҚШ доллары бөлінген. Бұл көршілес Қырғызстанмен салыстырғанда 7 есеге асып түседі [23].
Көршілес Өзбекстан Республикасында атышулы жастар арасындағы жұмыссыздықты шешу түгілі, мектеп
бітірушілер үшін жоғары оқу орындарына түсудің өзі қат мәселе. Коледждер саны шектеулі. Ал бізде ше? Грантта
бағын жанбаса ақылы негізде білім алуға мол мүмкіндік бар. Ол мүмкіндік егер үздік оқуынмен көзге түссен мемлекет
тарапынан бөлінген гранттар мен несиелердің иегері болуға да жағдай жасалуда.
Көрші Ресей Федерациясында 1 тамыз 2007 жылы шәкіртақы көлемінің өсуі 1,25 есені көрсетті. Бізбен
салыстыратын болса, тек қана былтырғы жылдың өзінде мемлекетімізде Елбасы қолдауымен магистранттарға 3
есеге ұлғайтылған шәкіртақы тағайындалған болатын. Ресей Федерациясының 2008-2010 жылдарға арналған 3 жылғы
мемлекеттік бюджетінде білім беруге қаражат небәрі 19 пайызға ғана көтерілмек, оның ішінде 2009 – 9,5 пайызды
құрайды екен.
3 слайд
«Қазақстан жастары» 2005-2007 жылдар аралығындағы жастар саясатына арналған бағдарламада мемлекеттік бюджеттен 3,8 млн АҚШ доллары бөлінген. Бұл көршілес Қырғызстанмен салыстырғанда 7 есеге асып түседі [23]. Көршілес Өзбекстан Республикасында атышулы жастар арасындағы жұмыссыздықты шешу түгілі, мектеп бітірушілер үшін жоғары оқу орындарына түсудің өзі қат мәселе. Коледждер саны шектеулі. Ал бізде ше? Грантта бағын жанбаса ақылы негізде білім алуға мол мүмкіндік бар. Ол мүмкіндік егер үздік оқуынмен көзге түссен мемлекет тарапынан бөлінген гранттар мен несиелердің иегері болуға да жағдай жасалуда. Көрші Ресей Федерациясында 1 тамыз 2007 жылы шәкіртақы көлемінің өсуі 1,25 есені көрсетті. Бізбен салыстыратын болса, тек қана былтырғы жылдың өзінде мемлекетімізде Елбасы қолдауымен магистранттарға 3 есеге ұлғайтылған шәкіртақы тағайындалған болатын. Ресей Федерациясының 2008-2010 жылдарға арналған 3 жылғы мемлекеттік бюджетінде білім беруге қаражат небәрі 19 пайызға ғана көтерілмек, оның ішінде 2009 – 9,5 пайызды құрайды екен.
4 слайд
«Қазақстан Республикасы Тұңғыш Президенті қоры» қоғамдық қорының атқарушы директоры біраз жыл
Бектас Мұхамеджанов болды.
Еліміздің тұңғыш Президенті қорының мақсаты мен міндеттеріне тоқталсақ:
— Қор қызметінің негізгі мақсаты — Қазақстан мемлекеттігін нығайтуға, отансүйгіштікті
қалыптастыруға, қоғамымыздың әрі қарай демократияландырылуына, еліміздің мәдени, экономикалық
және саяси саладағы халықаралық байланыстарының одан әрі дамуына атсалысу.
Қазақстанның ішкі саясаты мен халықаралық аренада жеткен жетістіктерін еліміздің Тұңғыш
Президенті Нұрсұлтан Әбішұлы Назарбаевтың есімімен байланыстырамыз. Н.Ә.Назарбаев жаңа қазақ
мемлекеттігінің қалыптасуына, халықтар достығын нығайтуға, еуропалық және азиялық мәдени
байланыстар мен экономикалық қарым-қатынастардың үйлесімді дамуына үлкен үлес қосты. Міне, осы
тұрғыдан алғанда, еліміздің тұңғыш Президентінің әлемдік деңгейдегі саясаткер ретіндегі тұлғасын
ашып көрсету, оның сан қырлы қызметін ғылыми тұрғыда сараптау және насихаттау мақсатындағы
шараларды ұйымдастыру қордың басты міндеттерінің бірі болып табылады.
Бүгінде қор тарапынан сан-салалы жұмыстар қолға алынып, атқарылған шаралар аз емес. Атап
айтқанда, 2011 жылы мамыр айында Қазақстанның, Ресей, Қытай, АҚШ, Израиль, Үндістан, Германия
және т.б. елдердің ғалымдары, қоғам қайраткерлері, саяси және іскер топтарының өкілдері қатысуымен
Парламент үйінде «Н.Назарбаевтың еуразиялық доктринасы: Шығыс пен Батыстың сұхбаты» атты
халықаралық ғылыми-тәжірибелік конференция өткізілді. Осы ғылыми жиынның жұмыс қорытындылары
бойынша еуразиялық интеграцияның тиімділігін арттыру жөнінде бірқатар ұсыныстар дүниеге келді.
Конференция материалдарына арналып жинақ әзірленді
4 слайд
«Қазақстан Республикасы Тұңғыш Президенті қоры» қоғамдық қорының атқарушы директоры біраз жыл Бектас Мұхамеджанов болды. Еліміздің тұңғыш Президенті қорының мақсаты мен міндеттеріне тоқталсақ: — Қор қызметінің негізгі мақсаты — Қазақстан мемлекеттігін нығайтуға, отансүйгіштікті қалыптастыруға, қоғамымыздың әрі қарай демократияландырылуына, еліміздің мәдени, экономикалық және саяси саладағы халықаралық байланыстарының одан әрі дамуына атсалысу. Қазақстанның ішкі саясаты мен халықаралық аренада жеткен жетістіктерін еліміздің Тұңғыш Президенті Нұрсұлтан Әбішұлы Назарбаевтың есімімен байланыстырамыз. Н.Ә.Назарбаев жаңа қазақ мемлекеттігінің қалыптасуына, халықтар достығын нығайтуға, еуропалық және азиялық мәдени байланыстар мен экономикалық қарым-қатынастардың үйлесімді дамуына үлкен үлес қосты. Міне, осы тұрғыдан алғанда, еліміздің тұңғыш Президентінің әлемдік деңгейдегі саясаткер ретіндегі тұлғасын ашып көрсету, оның сан қырлы қызметін ғылыми тұрғыда сараптау және насихаттау мақсатындағы шараларды ұйымдастыру қордың басты міндеттерінің бірі болып табылады. Бүгінде қор тарапынан сан-салалы жұмыстар қолға алынып, атқарылған шаралар аз емес. Атап айтқанда, 2011 жылы мамыр айында Қазақстанның, Ресей, Қытай, АҚШ, Израиль, Үндістан, Германия және т.б. елдердің ғалымдары, қоғам қайраткерлері, саяси және іскер топтарының өкілдері қатысуымен Парламент үйінде «Н.Назарбаевтың еуразиялық доктринасы: Шығыс пен Батыстың сұхбаты» атты халықаралық ғылыми-тәжірибелік конференция өткізілді. Осы ғылыми жиынның жұмыс қорытындылары бойынша еуразиялық интеграцияның тиімділігін арттыру жөнінде бірқатар ұсыныстар дүниеге келді. Конференция материалдарына арналып жинақ әзірленді
5 слайд
Студент-жастар мен жас ғалымдар белсенділігінің артып, қатысушылар қатарының жылдан жылға көбейе түскендігі
байқаудың қаншалық маңызды және қажетті екендігін көрсетеді. Байқаудың 2008 жылғы қорытындысы бойынша 60-тан
астам адам жеңімпаз атанып, грантқа ие болды.
Сонымен қатар желтоқсанда табиғи және қоғамдық ғылымдар саласындағы үздік зерттеулер, жаңашылдығымен және
дарындылығымен ерекшеленген шығармашылық жұмыстар үшін жас ғалымдар мен мәдениет және өнер қайраткерлері
арасында Қазақстан Республикасы Тұңғыш Президенті қорының сыйлығына жарияланған 2008 жылғы байқау өз мәресіне
жетіп, сыйлық иегерлерінің есімдері анықталды. Бұл іс бүгінде өз қолдауын табуда.
Жастар шығармашылығына қолдау көрсетудің тағы бір қырына тоқтала кеткен жөн. «Ақылдың елден қашуы» деген мәселенің
кез келген мемлекеттің болашағы үшін қауіпті екені түсінікті. Бұл жәйттің біздің елімізге де қатысы барлығын жоққа шығара
алмаймыз. Осы тұрғыда, салдарына тікелей әсер етпегенмен де қор өзінің қолдау-көмегі арқылы бұл мәселенің себебін азайтуға,
яғни дарынды жастардың ғылыми-шығармашылық ізденісін ұштауға өзіндік ықпал етуде деуге болады. Мәселен, аталған
байқауларға қатысушылардың қай-қайсысы болсын еліміз өміріндегі нақты бір өзекті мәселелерге байланысты жан-жақты
зерттеулер жүргізеді, шешу жолдарын өзінше негіздеп ұсынады. Жақсы идеялар жоба күйінде қалмайды, міндетті түрде
жүзеге асырылады. Осылайша, байқау дарынды жастарға ізденіс ізсіз кетпейтіндігін, бағалы идеялар еленбей
қалмайтындығын көрсетті. Өз елінің тағдыры мен болашағына бейжай қарай алмайтын әрбір адамның ой-арманы, талап-
тілегі қашанда өз биігінен орын табатындығын сезіндірді деп ойлаймыз[26].
Ғылым өрісін кеңейтуге бағытталған шаралардың қатарында жыл да қордың ұйымдастыруымен өткен халықаралық жастар
форумын айтуға болады. Жүздеген жас ғалымдар қатысқан бұл ғылыми жиын тақырып ауқымдығын, талқыға түскен
мәселелердің өзектілігін, еліміз бен шет елдік ғылыми ортаның белсенді ынтымақтастық байланыстарының нәтижелілігін
көрсетті. Форум аясында студенттердің табиғи және қоғамдық ғылымдар бойынша үздік ғылыми жұмыстары байқауының
жеңімпаздары марапатталды. Бұл шаралар кеңес жұмысының үлкен бір бағыты. Сонымен қатар, өз қызметі аясында
жүргізген әлеуметтік зерттеулер негізінде жас ғалымдар кеңесі ғылыми конференциялар, дөңгелек үстелдер мен баспасөз
конференцияларын ұйымдастырып, семинарлар мен тренингтер және жастардың ғылым-білімге қызығушылығын арттыруға
бағытталған басқа да шараларды жүзеге асыруда.
5 слайд
Студент-жастар мен жас ғалымдар белсенділігінің артып, қатысушылар қатарының жылдан жылға көбейе түскендігі байқаудың қаншалық маңызды және қажетті екендігін көрсетеді. Байқаудың 2008 жылғы қорытындысы бойынша 60-тан астам адам жеңімпаз атанып, грантқа ие болды. Сонымен қатар желтоқсанда табиғи және қоғамдық ғылымдар саласындағы үздік зерттеулер, жаңашылдығымен және дарындылығымен ерекшеленген шығармашылық жұмыстар үшін жас ғалымдар мен мәдениет және өнер қайраткерлері арасында Қазақстан Республикасы Тұңғыш Президенті қорының сыйлығына жарияланған 2008 жылғы байқау өз мәресіне жетіп, сыйлық иегерлерінің есімдері анықталды. Бұл іс бүгінде өз қолдауын табуда. Жастар шығармашылығына қолдау көрсетудің тағы бір қырына тоқтала кеткен жөн. «Ақылдың елден қашуы» деген мәселенің кез келген мемлекеттің болашағы үшін қауіпті екені түсінікті. Бұл жәйттің біздің елімізге де қатысы барлығын жоққа шығара алмаймыз. Осы тұрғыда, салдарына тікелей әсер етпегенмен де қор өзінің қолдау-көмегі арқылы бұл мәселенің себебін азайтуға, яғни дарынды жастардың ғылыми-шығармашылық ізденісін ұштауға өзіндік ықпал етуде деуге болады. Мәселен, аталған байқауларға қатысушылардың қай-қайсысы болсын еліміз өміріндегі нақты бір өзекті мәселелерге байланысты жан-жақты зерттеулер жүргізеді, шешу жолдарын өзінше негіздеп ұсынады. Жақсы идеялар жоба күйінде қалмайды, міндетті түрде жүзеге асырылады. Осылайша, байқау дарынды жастарға ізденіс ізсіз кетпейтіндігін, бағалы идеялар еленбей қалмайтындығын көрсетті. Өз елінің тағдыры мен болашағына бейжай қарай алмайтын әрбір адамның ой-арманы, талап- тілегі қашанда өз биігінен орын табатындығын сезіндірді деп ойлаймыз[26]. Ғылым өрісін кеңейтуге бағытталған шаралардың қатарында жыл да қордың ұйымдастыруымен өткен халықаралық жастар форумын айтуға болады. Жүздеген жас ғалымдар қатысқан бұл ғылыми жиын тақырып ауқымдығын, талқыға түскен мәселелердің өзектілігін, еліміз бен шет елдік ғылыми ортаның белсенді ынтымақтастық байланыстарының нәтижелілігін көрсетті. Форум аясында студенттердің табиғи және қоғамдық ғылымдар бойынша үздік ғылыми жұмыстары байқауының жеңімпаздары марапатталды. Бұл шаралар кеңес жұмысының үлкен бір бағыты. Сонымен қатар, өз қызметі аясында жүргізген әлеуметтік зерттеулер негізінде жас ғалымдар кеңесі ғылыми конференциялар, дөңгелек үстелдер мен баспасөз конференцияларын ұйымдастырып, семинарлар мен тренингтер және жастардың ғылым-білімге қызығушылығын арттыруға бағытталған басқа да шараларды жүзеге асыруда.
6 слайд
Жас тар — бұл мемлекеттің негізгі
тірегі бо
ла оты рып, болашақта ел
басқаратын ұрпақ өкілдері. Ке
нет
тен емес, БҰҰ Мыңжылдық да
му
бағдарламасындағы негізгі шешуіші
мәселе ретінде – жас
тар олардың
қалыпты өмір сүруі, денсаулығы,
тиімді еңбек етуі секілді мәселелер
қозғалған.
6 слайд
Жас тар — бұл мемлекеттің негізгі тірегі бо ла оты рып, болашақта ел басқаратын ұрпақ өкілдері. Ке нет тен емес, БҰҰ Мыңжылдық да му бағдарламасындағы негізгі шешуіші мәселе ретінде – жас тар олардың қалыпты өмір сүруі, денсаулығы, тиімді еңбек етуі секілді мәселелер қозғалған.
7 слайд
Қазақстанда жас тар жал пы халықтың 30 пай ы зын құрайды.
Жас
тар са я са ты ту ра лы заң бой ын ша жас тар- 14-29 жас
аралығын қамтиды. Жас
тар са я са ты на берілген анықтама -
мем
ле кет жүзеге асы ра тын және жас тар ды қолдауға
бағытталған әлеуметт i к-экономикалық, са
я си,
ұйымдастырушылық және құқықтық ша
ра лар жүйес i
қызметінің ая
сы.
Жал
пы алғанда, Қазақстан Республикасының жас тар са я са ты
әлеуметтік саясаттың аса жас бағыты бо
лып отыр. Мәселен,
«Қазақстан Респубикасының Жас
тар са я са ты ту ра лы кон цеп
ци
я сы» 1999 жы лы 28 та мыз да қабылданған, оның мағынасын
кең түрде аша
тын, тұжырымдамалық- әдістік негізге
сүйенетін 2004 жы
лы 7 шілдедегі «Жас тар са я са ты ту ра лы
заң» бар. Алай
да, оның бап та ры не себепті толық орын дал май
ды ? Оның толық орын
дал мауы эффективті норамативті-
құқықтық ба
за сы жеткілкіті қамтасмасыз етілмегендіктен
бе, қаржылық жетіспеушіліктен бе, қадағалаудың аздығынан
ба секілді түрлі қырлары бар.
Ел
ба сы ай ту ын ша, төрт базалық эле мент – кәсіби жақсы
білім, жақсы төленетін тұрақты жұмыс, от
ба сы құруға
арналған жек үйі, са
ла у ат ты өмір сал тын жүргізуге арналған
мүмкіндіктің бо
луы жас тар мәселесін шешудің қадамдарының
бірі. Қазақстан жас
тар саясатының жеткілікті дәрежеде да
мы
мау себептері не де екенін анықтау бұл мәселенің ба ры сын
қарастыруға мүмкіндік береді:
7 слайд
Қазақстанда жас тар жал пы халықтың 30 пай ы зын құрайды. Жас тар са я са ты ту ра лы заң бой ын ша жас тар- 14-29 жас аралығын қамтиды. Жас тар са я са ты на берілген анықтама - мем ле кет жүзеге асы ра тын және жас тар ды қолдауға бағытталған әлеуметт i к-экономикалық, са я си, ұйымдастырушылық және құқықтық ша ра лар жүйес i қызметінің ая сы. Жал пы алғанда, Қазақстан Республикасының жас тар са я са ты әлеуметтік саясаттың аса жас бағыты бо лып отыр. Мәселен, «Қазақстан Респубикасының Жас тар са я са ты ту ра лы кон цеп ци я сы» 1999 жы лы 28 та мыз да қабылданған, оның мағынасын кең түрде аша тын, тұжырымдамалық- әдістік негізге сүйенетін 2004 жы лы 7 шілдедегі «Жас тар са я са ты ту ра лы заң» бар. Алай да, оның бап та ры не себепті толық орын дал май ды ? Оның толық орын дал мауы эффективті норамативті- құқықтық ба за сы жеткілкіті қамтасмасыз етілмегендіктен бе, қаржылық жетіспеушіліктен бе, қадағалаудың аздығынан ба секілді түрлі қырлары бар. Ел ба сы ай ту ын ша, төрт базалық эле мент – кәсіби жақсы білім, жақсы төленетін тұрақты жұмыс, от ба сы құруға арналған жек үйі, са ла у ат ты өмір сал тын жүргізуге арналған мүмкіндіктің бо луы жас тар мәселесін шешудің қадамдарының бірі. Қазақстан жас тар саясатының жеткілікті дәрежеде да мы мау себептері не де екенін анықтау бұл мәселенің ба ры сын қарастыруға мүмкіндік береді:
8 слайд
Жас тар ұйымдарының ор ны. Жас тар саясатындағы ба с ты орын ды алушылардың бірі бо ла оты рып,
жас
тар та ра пы нан көтерілген мәселе лердің қыр-сы рын білетін тікелей со лар. Әлемдік тәжірбиеде
олардың жас
тар са я са тын орын да у шы аса маңызды субъекті ор нын ала ды. Қазақстанда жас тар
ұйымдарыны тар
пы нан мәселелер көтеріледі. Оларға тиісті құқықтар беріп тең ретінде қарстыру,
пікірімен са
ан су, жұмыстары көлеңкеде қалып кой мауы бол са бұл олар еңбегінің жемісі бо лар еді.
Кешенді тәсіл – әлеуметтік, экономикалық, мәдени, са
я си,құндылықтар мәселесін біртұтас жүйе
ретінде қарастыру маңызды. Осын
дай тәсіл арқылы әрбір же ке секторға көңіл бөлу негізінде ба сым бо
лу міндет.
Билік құрылымдары жас
тар мәселесін оларға тең түрде қарау арқылы және олар ды заң жо ба ла рын
тең түрде қатыстыру арқылы ше
ше ала ды. Жас тар –мем ле кет дамуының са па лы кепілі
болғандықтан, олардың жай
ын бүгін қам же ме сек, еретең кеш бо ла ды. Еш тен кеш жақсы демекші,
жас
тар са я са тын күн тәртібіне қойсақ, оған жас тар ды тең мүше ретінде қарастырсақ, бұл
жұмысқа өз септігін тигізер. Жас
тар қоғам қараым-қатынасындағы келелі фак тор.
Тұтастай әлемдік тәжірбиеде жас
тар са я са тын жүзеге асы ру да екі мо дель ба сым еуропалық- он да
жас
тар са я са ты са ла сын да мем ле кет ба сым, ан гло-саксондық-жас тар ұйымадары жұмыстарына
мемлекеттің жүйелі түрде қатыспай оларға толықтай еркіндік бе
ру негізінде жасалған. Қазақстанға
қай моделді таңдау ке
рек? Ең тиімдісі Жа по ния секілді екеуінде ұштастыра білу қажет. Еуропалық
мемлекеттерінің ба
сым көпшілігінде (Гер ма ния, Ав стрия, Ир лан дия, Ұлыбритания т.б) қаржыландыру
аймақтық қажетіліктер бой
ын ша орын да ла ды. Оны Қазақстанда қолдану бой ын ша жас тар әркелкі,
мы
са лы Ал ма ты, Ас та на секілді ірі қалаларда жас тар көп шоғырланған оларға соған бай ла ны с ты
қаржыландыру да ба
сым бо лу ке рек, ұйымдасыру сияқты әкімшіліктегі жас тар са я са ты ма ман да ры
да деңгейге сай бо
лу қажет.
8 слайд
Жас тар ұйымдарының ор ны. Жас тар саясатындағы ба с ты орын ды алушылардың бірі бо ла оты рып, жас тар та ра пы нан көтерілген мәселе лердің қыр-сы рын білетін тікелей со лар. Әлемдік тәжірбиеде олардың жас тар са я са тын орын да у шы аса маңызды субъекті ор нын ала ды. Қазақстанда жас тар ұйымдарыны тар пы нан мәселелер көтеріледі. Оларға тиісті құқықтар беріп тең ретінде қарстыру, пікірімен са ан су, жұмыстары көлеңкеде қалып кой мауы бол са бұл олар еңбегінің жемісі бо лар еді. Кешенді тәсіл – әлеуметтік, экономикалық, мәдени, са я си,құндылықтар мәселесін біртұтас жүйе ретінде қарастыру маңызды. Осын дай тәсіл арқылы әрбір же ке секторға көңіл бөлу негізінде ба сым бо лу міндет. Билік құрылымдары жас тар мәселесін оларға тең түрде қарау арқылы және олар ды заң жо ба ла рын тең түрде қатыстыру арқылы ше ше ала ды. Жас тар –мем ле кет дамуының са па лы кепілі болғандықтан, олардың жай ын бүгін қам же ме сек, еретең кеш бо ла ды. Еш тен кеш жақсы демекші, жас тар са я са тын күн тәртібіне қойсақ, оған жас тар ды тең мүше ретінде қарастырсақ, бұл жұмысқа өз септігін тигізер. Жас тар қоғам қараым-қатынасындағы келелі фак тор. Тұтастай әлемдік тәжірбиеде жас тар са я са тын жүзеге асы ру да екі мо дель ба сым еуропалық- он да жас тар са я са ты са ла сын да мем ле кет ба сым, ан гло-саксондық-жас тар ұйымадары жұмыстарына мемлекеттің жүйелі түрде қатыспай оларға толықтай еркіндік бе ру негізінде жасалған. Қазақстанға қай моделді таңдау ке рек? Ең тиімдісі Жа по ния секілді екеуінде ұштастыра білу қажет. Еуропалық мемлекеттерінің ба сым көпшілігінде (Гер ма ния, Ав стрия, Ир лан дия, Ұлыбритания т.б) қаржыландыру аймақтық қажетіліктер бой ын ша орын да ла ды. Оны Қазақстанда қолдану бой ын ша жас тар әркелкі, мы са лы Ал ма ты, Ас та на секілді ірі қалаларда жас тар көп шоғырланған оларға соған бай ла ны с ты қаржыландыру да ба сым бо лу ке рек, ұйымдасыру сияқты әкімшіліктегі жас тар са я са ты ма ман да ры да деңгейге сай бо лу қажет.
9 слайд
9 слайд
10 слайд
Жалпы ережелер
1-бап. Осы Заңда пайдаланылатын нег i зг i ұғымдар
Осы Заңда мынадай нег i зг i ұғымдар пайдаланылады:
1) жастар - Қазақстан Республикасының он төрт жастан жиырма тоғыз жасқа дей i нг i азаматтары;
2) жас отбасы - ерл i- зайыптылардың екеу i де жиырма тоғыз жасқа толмаған отбасы не жиырма тоғыз жасқа
толмаған ата-ананың б i реу i, соның i ш i нде ажырасқан, тұл қалған еркек (жес i р әйел) балаларды (баланы)
тәрбиелейт i н толық емес отбасы;
3) мемлекетт i к жастар саясаты - мемлекет жүзеге асыратын және жастарды қолдауға бағытталған
әлеуметт i к-экономикалық, саяси, ұйымдастырушылық және құқықтық шаралар жүйес i;
4) жастарға арналған әлеуметт i к инфрақұрылым - жастар тірш i л i г i н қамтамасыз ету үш i н қажетт i объектілер
(үйлер, құрылыстар, ғимараттар), сондай-ақ жастардың денсаулығын сақтау, оларға б i л i м беру, оларды тәрбиелеу,
әлеуметт i к бей i мдеу, дене тәрбиес i, рухани және имандылық жағынан дамыту, жұмыспен қамтылуын қамтамасыз
ету жөн i ндег i қызметт i жүзеге асыратын ұйымдар жүйес i;
5) жастарға арналған әлеуметт i к қызметтер - жастарға медициналық, психологиялық-педагогикалық, құқықтық
қызметтер мен материалдық көмек көрсету, олардың әлеуметт i к бей i мделу i не және оңалуына жәрдемдесу жөн i ндег i
ic- шараларды жүзеге асыратын коммерциялық емес ұйымдар;
6) жастар ұйымы - нег i зг i мақсаты әлеуметт i к, мәдени, б i лім беру м i ндеттер i н және жастардың құқықтарын,
заңды мүдделер i н қорғауға бағытталған өзге де м i ндеттерд i шешу, рухани және өзге де қажетт i л i ктер i н
қанағаттандыру болып табылатын, мүшелер i ( қатысушылары) жастар өк i лдер i болып табылатын заңды тұлғалар
қауымдастығы ( одағы ) , қор , сондай-ақ қоғамдық б i рлест i к нысанында құрылған коммерциялық емес, мемлекеттік емес
ұйым;
7) жастар саясаты мәселелер i жөн i ндег i уәк i летт i орган (бұдан әр i - уәк i летт i орган) - бер i лген өк i летт i ктер
шег i нде мемлекетт i к жастар саясатын үйлест i руд i және i ске асыруды жүзеге асыратын орталық атқарушы орган .
10 слайд
Жалпы ережелер 1-бап. Осы Заңда пайдаланылатын нег i зг i ұғымдар Осы Заңда мынадай нег i зг i ұғымдар пайдаланылады: 1) жастар - Қазақстан Республикасының он төрт жастан жиырма тоғыз жасқа дей i нг i азаматтары; 2) жас отбасы - ерл i- зайыптылардың екеу i де жиырма тоғыз жасқа толмаған отбасы не жиырма тоғыз жасқа толмаған ата-ананың б i реу i, соның i ш i нде ажырасқан, тұл қалған еркек (жес i р әйел) балаларды (баланы) тәрбиелейт i н толық емес отбасы; 3) мемлекетт i к жастар саясаты - мемлекет жүзеге асыратын және жастарды қолдауға бағытталған әлеуметт i к-экономикалық, саяси, ұйымдастырушылық және құқықтық шаралар жүйес i; 4) жастарға арналған әлеуметт i к инфрақұрылым - жастар тірш i л i г i н қамтамасыз ету үш i н қажетт i объектілер (үйлер, құрылыстар, ғимараттар), сондай-ақ жастардың денсаулығын сақтау, оларға б i л i м беру, оларды тәрбиелеу, әлеуметт i к бей i мдеу, дене тәрбиес i, рухани және имандылық жағынан дамыту, жұмыспен қамтылуын қамтамасыз ету жөн i ндег i қызметт i жүзеге асыратын ұйымдар жүйес i; 5) жастарға арналған әлеуметт i к қызметтер - жастарға медициналық, психологиялық-педагогикалық, құқықтық қызметтер мен материалдық көмек көрсету, олардың әлеуметт i к бей i мделу i не және оңалуына жәрдемдесу жөн i ндег i ic- шараларды жүзеге асыратын коммерциялық емес ұйымдар; 6) жастар ұйымы - нег i зг i мақсаты әлеуметт i к, мәдени, б i лім беру м i ндеттер i н және жастардың құқықтарын, заңды мүдделер i н қорғауға бағытталған өзге де м i ндеттерд i шешу, рухани және өзге де қажетт i л i ктер i н қанағаттандыру болып табылатын, мүшелер i ( қатысушылары) жастар өк i лдер i болып табылатын заңды тұлғалар қауымдастығы ( одағы ) , қор , сондай-ақ қоғамдық б i рлест i к нысанында құрылған коммерциялық емес, мемлекеттік емес ұйым; 7) жастар саясаты мәселелер i жөн i ндег i уәк i летт i орган (бұдан әр i - уәк i летт i орган) - бер i лген өк i летт i ктер шег i нде мемлекетт i к жастар саясатын үйлест i руд i және i ске асыруды жүзеге асыратын орталық атқарушы орган .
11 слайд
2-бап. Қазақстан Республикасының мемлекеттік жастар
саясаты
саласынд...
11 слайд
2-бап. Қазақстан Республикасының мемлекеттік жастар саясаты саласынд...