Тәуелсіздік –қазақтың сан ғасырлық арманы.
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Мен елімнің патриотымын!
Мен елімніңпатриотымын!
1 слайд
Мен елімнің патриотымын! Мен елімніңпатриотымын!
2 слайд
2 слайд
3 слайд
Мақсаты:Мақсаты:
I Қоғамның рухани бірлігі мен сабақтастығын нығайту,
жеткіншек 9рпакгың жоғары азаматгық және елжандылық
сезімін қалыптастыру.
Окушьшардың " Power point " программасы бойынша
алған білімдерін бекіту, тақырыптар бойынша
шығармашылык ж ұ мыстар жасату арқылы білімдерін
калыптастыру.
дамытушылык;
Окушылардың ойлау, ак п аратты меңгеру, салыстыру,
талдау, қорыты н ды жасай алу білім-білікгілігін дамыту.
Оқушылардың ақпараттық мәдениет білімін дамыту.
тәрб и елік:
жоғары азаматгық және елжандылық касиет т ерін
калыптастыру мен оны сезіндіру.
3 слайд
Мақсаты:Мақсаты: I Қоғамның рухани бірлігі мен сабақтастығын нығайту, жеткіншек 9рпакгың жоғары азаматгық және елжандылық сезімін қалыптастыру. Окушьшардың " Power point " программасы бойынша алған білімдерін бекіту, тақырыптар бойынша шығармашылык ж ұ мыстар жасату арқылы білімдерін калыптастыру. дамытушылык; Окушылардың ойлау, ак п аратты меңгеру, салыстыру, талдау, қорыты н ды жасай алу білім-білікгілігін дамыту. Оқушылардың ақпараттық мәдениет білімін дамыту. тәрб и елік: жоғары азаматгық және елжандылық касиет т ерін калыптастыру мен оны сезіндіру.
4 слайд
Сабақтың барысы:
Сабак т ың түрі: интеграцияланған
ақпаратты технологияға негізделген.
Сабақ т ың әдісі: баяндау, с ұ рақ-жауап,
әңг ім елеу
Сабақт ың көрнекілігі: слайдты экраннан
(проектор) арқ ылы көрсету.
Пәнаралық байланыс: информатика, тарих
және құқық пәндері
4 слайд
Сабақтың барысы: Сабак т ың түрі: интеграцияланған ақпаратты технологияға негізделген. Сабақ т ың әдісі: баяндау, с ұ рақ-жауап, әңг ім елеу Сабақт ың көрнекілігі: слайдты экраннан (проектор) арқ ылы көрсету. Пәнаралық байланыс: информатика, тарих және құқық пәндері
5 слайд
СабақСабақ
тт
ың кезеың кезе
ңң
дерідері
ҰҰ
йымдастыру кезеңі.йымдастыру кезеңі.
Оқушьшардың зейінін жаңа сабаққа аударту.Оқушьшардың зейінін жаңа сабаққа аударту.
Жаңа материалды баяндау.Жаңа материалды баяндау.
СұрақСұрақ
тт
ар қою.ар қою.
Мұғалім сабаққа қатысты жаңа материалды презентация Мұғалім сабаққа қатысты жаңа материалды презентация
арқылы сүйемелдейді.арқылы сүйемелдейді.
Окушыларды шағын топтарға бөлу.Окушыларды шағын топтарға бөлу.
Шағын топтарға құкық, тарих пШағын топтарға құкық, тарих п
әә
ндері және информатика ндері және информатика
пп
әә
нінен берілген шарт бойынша компьютермен нінен берілген шарт бойынша компьютермен
шығармашылық жұмыстар орындату. Оқушылар жұмысын шығармашылық жұмыстар орындату. Оқушылар жұмысын
проектор арқылы демонстрациялау, корғау.проектор арқылы демонстрациялау, корғау.
Окушылар компьютер аркылы тест жумысын орОкушылар компьютер аркылы тест жумысын ор
ынын
дайды.дайды.
СабаСаба
ққ
ты корытындылау.ты корытындылау.
Бағалау.Бағалау.
5 слайд
СабақСабақ тт ың кезеың кезе ңң дерідері ҰҰ йымдастыру кезеңі.йымдастыру кезеңі. Оқушьшардың зейінін жаңа сабаққа аударту.Оқушьшардың зейінін жаңа сабаққа аударту. Жаңа материалды баяндау.Жаңа материалды баяндау. СұрақСұрақ тт ар қою.ар қою. Мұғалім сабаққа қатысты жаңа материалды презентация Мұғалім сабаққа қатысты жаңа материалды презентация арқылы сүйемелдейді.арқылы сүйемелдейді. Окушыларды шағын топтарға бөлу.Окушыларды шағын топтарға бөлу. Шағын топтарға құкық, тарих пШағын топтарға құкық, тарих п әә ндері және информатика ндері және информатика пп әә нінен берілген шарт бойынша компьютермен нінен берілген шарт бойынша компьютермен шығармашылық жұмыстар орындату. Оқушылар жұмысын шығармашылық жұмыстар орындату. Оқушылар жұмысын проектор арқылы демонстрациялау, корғау.проектор арқылы демонстрациялау, корғау. Окушылар компьютер аркылы тест жумысын орОкушылар компьютер аркылы тест жумысын ор ынын дайды.дайды. СабаСаба ққ ты корытындылау.ты корытындылау. Бағалау.Бағалау.
6 слайд
ММ
ұұ
ғалім: — Балағалім: — Бала
лл
ар, бүгінгі сабақ ар, бүгінгі сабақ
баска сабактардан ерекше болады, баска сабактардан ерекше болады,
өйткені тек тарих пен қөйткені тек тарих пен қ
ұұ
кық сабағы кық сабағы
ғана емес. ғана емес.
инин
формаформа
тити
ка пәнімен ка пәнімен
байланыста өтеді. Осы сабақта байланыста өтеді. Осы сабақта
сендер тәуелсіз еліміздің сендер тәуелсіз еліміздің
мемлекемемлеке
тттт
ік рәміздері, олардік рәміздері, олард
ың ың
құқұ
кыктық скыктық с
ипип
аты мен шығу аты мен шығу
тарихымен танысып. осының тарихымен танысып. осының
нәтижесінденәтижесінде
компьютерді пайдаланып компьютерді пайдаланып
шығармашылық жұмыстар шығармашылық жұмыстар
орындайсындарорындайсындар
..
6 слайд
ММ ұұ ғалім: — Балағалім: — Бала лл ар, бүгінгі сабақ ар, бүгінгі сабақ баска сабактардан ерекше болады, баска сабактардан ерекше болады, өйткені тек тарих пен қөйткені тек тарих пен қ ұұ кық сабағы кық сабағы ғана емес. ғана емес. инин формаформа тити ка пәнімен ка пәнімен байланыста өтеді. Осы сабақта байланыста өтеді. Осы сабақта сендер тәуелсіз еліміздің сендер тәуелсіз еліміздің мемлекемемлеке тттт ік рәміздері, олардік рәміздері, олард ың ың құқұ кыктық скыктық с ипип аты мен шығу аты мен шығу тарихымен танысып. осының тарихымен танысып. осының нәтижесінденәтижесінде компьютерді пайдаланып компьютерді пайдаланып шығармашылық жұмыстар шығармашылық жұмыстар орындайсындарорындайсындар ..
7 слайд
Олардың қашан жөне неліктен
қабылданғаны туралы қандаймәліметтерің
бар?
Қазақстан Ресрпубликасының рәміздерінен
басқа, басқа еддердің рәміздері туралы
кандай ақпараттарың бар?
М ұғ алім сабаққа катысты жаңа
материалды презентация арқылы
сүйемелдейді.Сендер мемлекеттік рәміздер туралы не
білесіндер?
7 слайд
Олардың қашан жөне неліктен қабылданғаны туралы қандаймәліметтерің бар? Қазақстан Ресрпубликасының рәміздерінен басқа, басқа еддердің рәміздері туралы кандай ақпараттарың бар? М ұғ алім сабаққа катысты жаңа материалды презентация арқылы сүйемелдейді.Сендер мемлекеттік рәміздер туралы не білесіндер?
8 слайд
Бүгінгі таңда Қазақстан
Республикасының
мемлекеттік рәміздері қазақстанның
көп ұ лтты
халкының бірігуінің бастамасы болып
табылады. Мемлекеттік рәміздер бір
жағынан
жас, — тәуелсіз мемлекетті бейнелесе,
екінші
жағынан тарихи дәстүрлердің
сабақтастығын
куәландырады. Сондықтан әр адам үшін
қасиеттіОтанының мемлекеттік
нышандарына
деген кұрмет пен сүйіспеншілік өскелең
ұрпаққа берілуі тиіс.
8 слайд
Бүгінгі таңда Қазақстан Республикасының мемлекеттік рәміздері қазақстанның көп ұ лтты халкының бірігуінің бастамасы болып табылады. Мемлекеттік рәміздер бір жағынан жас, — тәуелсіз мемлекетті бейнелесе, екінші жағынан тарихи дәстүрлердің сабақтастығын куәландырады. Сондықтан әр адам үшін қасиеттіОтанының мемлекеттік нышандарына деген кұрмет пен сүйіспеншілік өскелең ұрпаққа берілуі тиіс.
9 слайд
Мемлекеттік ны шанда рды зерделеу :
Тудың, Елтаңбаның, Әнұранның мәні мен мағынасын түсіндіру. Тәуелсіз
Қазакстанның болашақ азаматтарын т ә рбиелеудін негізін калаушы
бағыттардың бірі. Әрбір оқушы рәміздердің мемлекеттің калыптасу
процесіндегі р ө лі мен мәнін терең түсініп, еліміздің мемлекеттік Туын,
Елтаңбасын және Ән ұ ранын қастерлеу рухында төрбиеленіп,
республиканың мемлекеттік р ә міздерін қ ұ рметтемегені үшін
жауапкершілікке тартылатынын сезініп, мемлекеттік нышандар туралы
терең білімі болуға міндетті.
Қазақстан Республикасының мемлекеттік рөміздерінде
республикамыздың атына тән жоғары адамгершілік қ ұ ндылыктар,
тандаулы дәстүрлер мен әдеп-ғүрыптар туралы көзқарас үйлесімді
ұ ласкан.
— Балалар, сендер рәміздер дегеннің не екенін тәменгі сыныптардан
білесіндер. Бүгінгі сабақтағы әңгімеміз Қазақстанның мемлекеттік
белгілері туралы болмақ. Қазакстан Республикасының тәуелсіз ел,
мемлекет екенін білдіретін ең басты үш белгісі бар.
9 слайд
Мемлекеттік ны шанда рды зерделеу : Тудың, Елтаңбаның, Әнұранның мәні мен мағынасын түсіндіру. Тәуелсіз Қазакстанның болашақ азаматтарын т ә рбиелеудін негізін калаушы бағыттардың бірі. Әрбір оқушы рәміздердің мемлекеттің калыптасу процесіндегі р ө лі мен мәнін терең түсініп, еліміздің мемлекеттік Туын, Елтаңбасын және Ән ұ ранын қастерлеу рухында төрбиеленіп, республиканың мемлекеттік р ә міздерін қ ұ рметтемегені үшін жауапкершілікке тартылатынын сезініп, мемлекеттік нышандар туралы терең білімі болуға міндетті. Қазақстан Республикасының мемлекеттік рөміздерінде республикамыздың атына тән жоғары адамгершілік қ ұ ндылыктар, тандаулы дәстүрлер мен әдеп-ғүрыптар туралы көзқарас үйлесімді ұ ласкан. — Балалар, сендер рәміздер дегеннің не екенін тәменгі сыныптардан білесіндер. Бүгінгі сабақтағы әңгімеміз Қазақстанның мемлекеттік белгілері туралы болмақ. Қазакстан Республикасының тәуелсіз ел, мемлекет екенін білдіретін ең басты үш белгісі бар.
10 слайд
Олар: Елтаңбасы, Туы және Әнұраны.
10 слайд
Олар: Елтаңбасы, Туы және Әнұраны.
11 слайд
Қазақстан Республикасының Әнұраны Қазақстан Республикасының Туы Қазақстан Республикасының Елтаңбасы
11 слайд
Қазақстан Республикасының Әнұраны Қазақстан Республикасының Туы Қазақстан Республикасының Елтаңбасы
12 слайд
Өз еліне ғана төн мүндай белгілері жоқ мемлекет дербес, тәуелсіз
бола алмайды. Елтанбаның мөрге бедерлеп түсірілген бейнесі
мемлекет, үкімет атынан қабылданған немесе баска да ресми
қүжатқа басылады.
Ту Презңдент сарайы мен Үкімет орналаскан үйден бастап, барлық
мемлекеттік мекемелерде ілулі тұрады. Мәселен, өздерің оқьш
жүрген мектептің бәрінде де Мемлекеттік Ту бар. Шетелдердегі
Қазақстанның
елшіліктерінің бәрінде де республикамыздың Мемлекеттік Туы
желбірейді. Бұл кез-келген шетел азаматына Қазақстан
елшілігіне келгендігін білдіреді. Мемлекеттік Әнүранның
маңызы да осындай. Мөсе-лен, республикалық,
мемлекетаралык ірі басқосулар мен халыкаралық спорт
жарыстары ашыларда міндетті түрде қатысушы елдердің
әнұрандары орындалады. Әнүранды жиылған жұртгьщ бәрі
орыңдарынан тұрып, дауыстап орындайды. Сол кезде адамда
ерекше сезім пайда болады. Әнұранның сөздері мен әні
айтушыны жігерлендіріп, ез Отанына деген мақганышкд
бөлейді.
12 слайд
Өз еліне ғана төн мүндай белгілері жоқ мемлекет дербес, тәуелсіз бола алмайды. Елтанбаның мөрге бедерлеп түсірілген бейнесі мемлекет, үкімет атынан қабылданған немесе баска да ресми қүжатқа басылады. Ту Презңдент сарайы мен Үкімет орналаскан үйден бастап, барлық мемлекеттік мекемелерде ілулі тұрады. Мәселен, өздерің оқьш жүрген мектептің бәрінде де Мемлекеттік Ту бар. Шетелдердегі Қазақстанның елшіліктерінің бәрінде де республикамыздың Мемлекеттік Туы желбірейді. Бұл кез-келген шетел азаматына Қазақстан елшілігіне келгендігін білдіреді. Мемлекеттік Әнүранның маңызы да осындай. Мөсе-лен, республикалық, мемлекетаралык ірі басқосулар мен халыкаралық спорт жарыстары ашыларда міндетті түрде қатысушы елдердің әнұрандары орындалады. Әнүранды жиылған жұртгьщ бәрі орыңдарынан тұрып, дауыстап орындайды. Сол кезде адамда ерекше сезім пайда болады. Әнұранның сөздері мен әні айтушыны жігерлендіріп, ез Отанына деген мақганышкд бөлейді.
13 слайд
Осы мемлекеттік белгілер Қазақстан
Республикасы тәуелсіз деп
жарияланысымен көп ұзамай 1992 жылы
қабылданды. Бұл айтуға ғана оңай. Неге?
Осы мемлекеттік белгілерді дайындауға,
талқылауға мың-даған адам қатысты.
Өйткені, бүл мемлекеттік белгілерде
Республикамыздағы ел-жұрттың, алдымен
тұрғын халықтың төл тарихының
ұшқындары бейнеленуі керек болды. Оған
қоса мемлекеттің, барлық халыктың
мүддесіне сай келетін бейбітшілікке деген
ұмтылысы өрнектелуі тиіс еді. Сонымен
қатар әлемдік өркениетке қол созған ақ
пейіліміз де анғарылуы қажет болатын
13 слайд
Осы мемлекеттік белгілер Қазақстан Республикасы тәуелсіз деп жарияланысымен көп ұзамай 1992 жылы қабылданды. Бұл айтуға ғана оңай. Неге? Осы мемлекеттік белгілерді дайындауға, талқылауға мың-даған адам қатысты. Өйткені, бүл мемлекеттік белгілерде Республикамыздағы ел-жұрттың, алдымен тұрғын халықтың төл тарихының ұшқындары бейнеленуі керек болды. Оған қоса мемлекеттің, барлық халыктың мүддесіне сай келетін бейбітшілікке деген ұмтылысы өрнектелуі тиіс еді. Сонымен қатар әлемдік өркениетке қол созған ақ пейіліміз де анғарылуы қажет болатын
14 слайд
Енді осы міндеттер мемлекеттік
белгілерде қалай көрініс тапкан екен,
көрейік. Мемлекеттік белгілердің
бөрінің үлгісін жасауға бәйге
жарияланып, озып шық-Кандарға
мемлекеттік сыйлықтар берілді.
Бөйгеде бірінші орын алған
мемлекеттік белгілерді сол кездегі ең
жоғарғы өкімет орны Қазақстан
Республикасының Жоғарғы Кеңесі
бекітті.
14 слайд
Енді осы міндеттер мемлекеттік белгілерде қалай көрініс тапкан екен, көрейік. Мемлекеттік белгілердің бөрінің үлгісін жасауға бәйге жарияланып, озып шық-Кандарға мемлекеттік сыйлықтар берілді. Бөйгеде бірінші орын алған мемлекеттік белгілерді сол кездегі ең жоғарғы өкімет орны Қазақстан Республикасының Жоғарғы Кеңесі бекітті.
15 слайд
Елтаңба. Балалар, егеменді еліміздің Елтаңбасынан кең-байтақ
Отанымыздың өткен тарихы, бай дәстүрі, салт-санасы мен
жасампаз рухы толық танылады. Онда нелер бейнеленгеніне назар
аударайық. Елтаңбаның ортасында шаңырақ түр. Шаңыракгы, яғн и
біздің бейбітшіл Отанымызды қорғау үшін, шаңырақтың биік болуы
ойластырылған. Қазақ т а: " шаңырағың биік, керегең кең, босағаң
берік болсын" деген тілек с ө з бар. Елтаңба авторлары Жандарбек
Мәлібекұлы мен Шот-Аман Ыдырысұлы Уәлихан осы сөздерді
басшылыққа алған.
Елтаңбаның еқі- жағында да канатты пырақ бейнеленген. Жылқы
ма лы . Жүйрік ат қазақта ерек ше бағаланған. Тіпті о ның
шаруашылық т ы дамытуда, бостандық жолындағы күресте де
мңызды бо лғанын тарихтан білеміз. Пырақ ,— мал
шар у ашылығының басым болғанын аңғартатын жиынтық бейне.
Бұл тұста біздің Отанымызды қорғау оның іргесінің берік болуы
ойластырылған Осы мақсатта жеті буыннан тұратын мүйіз
таңдалған. Жеті буын бір жағынан іргесі бүтін елдікті, ата дәстүрін
кастерлеу дегенді аңғартады. Жалпы казақ мүйізді қастерлеген
Пырақтың қанаты бір қарағанда бидайдың бауланған сәтін еске
салады.Жоғарыда дәл ортада бес бұрышты жұлдыз бейнеленген
Казақтың сан ғасырлық тарихында жұлдыздың қаншалықты
маңызды болғаны белгілі. Ел жүлдызды қастерлейді. Оның атымен
байланысты мақал –мәтелдер көп
15 слайд
Елтаңба. Балалар, егеменді еліміздің Елтаңбасынан кең-байтақ Отанымыздың өткен тарихы, бай дәстүрі, салт-санасы мен жасампаз рухы толық танылады. Онда нелер бейнеленгеніне назар аударайық. Елтаңбаның ортасында шаңырақ түр. Шаңыракгы, яғн и біздің бейбітшіл Отанымызды қорғау үшін, шаңырақтың биік болуы ойластырылған. Қазақ т а: " шаңырағың биік, керегең кең, босағаң берік болсын" деген тілек с ө з бар. Елтаңба авторлары Жандарбек Мәлібекұлы мен Шот-Аман Ыдырысұлы Уәлихан осы сөздерді басшылыққа алған. Елтаңбаның еқі- жағында да канатты пырақ бейнеленген. Жылқы ма лы . Жүйрік ат қазақта ерек ше бағаланған. Тіпті о ның шаруашылық т ы дамытуда, бостандық жолындағы күресте де мңызды бо лғанын тарихтан білеміз. Пырақ ,— мал шар у ашылығының басым болғанын аңғартатын жиынтық бейне. Бұл тұста біздің Отанымызды қорғау оның іргесінің берік болуы ойластырылған Осы мақсатта жеті буыннан тұратын мүйіз таңдалған. Жеті буын бір жағынан іргесі бүтін елдікті, ата дәстүрін кастерлеу дегенді аңғартады. Жалпы казақ мүйізді қастерлеген Пырақтың қанаты бір қарағанда бидайдың бауланған сәтін еске салады.Жоғарыда дәл ортада бес бұрышты жұлдыз бейнеленген Казақтың сан ғасырлық тарихында жұлдыздың қаншалықты маңызды болғаны белгілі. Ел жүлдызды қастерлейді. Оның атымен байланысты мақал –мәтелдер көп
16 слайд
Мемлекеттік Ту. Енді Қазақстан Республикасының
Мемлекеттік Туына назар аударайық. Бәйгеден озып шыккан
б ұ л тудың авторы — алматылык Шәкен Онласынұлы Ниязбеков.
Ту неліктен көк түсті? Б ү кіл дүниеге көк жүзі, аспан елемі ортақ.
Жер шары ұ лттарға, мемлекеттерге және басқаларға
бөлінгенмен, жоғарыдан айқара ашылған аспан ешқашан
б ө лінбеген, бөлінбейді де. Ал, Күнге келетін болсақ, ол да
баршаға ортақ. Күн с ә улесі бәріне н ұ рын шашады, сәулесін
төгеді. Оның жылуы жер бетіндегі бүкіл тірішлік атаулыға ортақ.
Сондықтан да Күн н ің тудан орыи алуы лайық.
Казақ халық сонау ерте заманнан бері қыранды киеліқасиетті
құс деп есептеген, Тудаи қыранның орын алуы тәуелсіздік
алған Қазақстан кыраи сиякты биікте болсын ғұмыры ұзақ
болсын деген ойдан туған
Бұлармен қатар тудан қазақтың ою -өрнегін
байқаймыз.Мұныңм өзі тудың ерекшелігін – қазақ елінің өзіндік
сипатын, танымдық бейнесін көрсетеді.
Егер де туға тұтас зер салсак. Автордың оны жасағаида
үлкен мазмұнды ойластырылғаны байқалады Ол көк жүзінде
әлемге нұрын шашқан Күн сәулесі астында қияға қанат қаққан
Қыран- тыныштықтың баянды өмірдің белгісі, ал ою- өрнек
тудың қай елдікі еекенін аңғартады.
16 слайд
Мемлекеттік Ту. Енді Қазақстан Республикасының Мемлекеттік Туына назар аударайық. Бәйгеден озып шыккан б ұ л тудың авторы — алматылык Шәкен Онласынұлы Ниязбеков. Ту неліктен көк түсті? Б ү кіл дүниеге көк жүзі, аспан елемі ортақ. Жер шары ұ лттарға, мемлекеттерге және басқаларға бөлінгенмен, жоғарыдан айқара ашылған аспан ешқашан б ө лінбеген, бөлінбейді де. Ал, Күнге келетін болсақ, ол да баршаға ортақ. Күн с ә улесі бәріне н ұ рын шашады, сәулесін төгеді. Оның жылуы жер бетіндегі бүкіл тірішлік атаулыға ортақ. Сондықтан да Күн н ің тудан орыи алуы лайық. Казақ халық сонау ерте заманнан бері қыранды киеліқасиетті құс деп есептеген, Тудаи қыранның орын алуы тәуелсіздік алған Қазақстан кыраи сиякты биікте болсын ғұмыры ұзақ болсын деген ойдан туған Бұлармен қатар тудан қазақтың ою -өрнегін байқаймыз.Мұныңм өзі тудың ерекшелігін – қазақ елінің өзіндік сипатын, танымдық бейнесін көрсетеді. Егер де туға тұтас зер салсак. Автордың оны жасағаида үлкен мазмұнды ойластырылғаны байқалады Ол көк жүзінде әлемге нұрын шашқан Күн сәулесі астында қияға қанат қаққан Қыран- тыныштықтың баянды өмірдің белгісі, ал ою- өрнек тудың қай елдікі еекенін аңғартады.
17 слайд
Аса бір сәтті дүниені сез еткенде оны гимнге теңеу ежелден бар.
Суреткер адамның жаны мен төнінің жарасымын жеріне жеткізе жырласа
сұлулық гимні деп, жасампаз жұмыстың жемісін келістіріп керсетсе,
еңбектің гимні деп бағалап жатамыз.
Әу баста кене Грекияда Аполлон, Дионис сияқты қүдайларды аспандата
мадактаған жырлардан бастау алатын гимн дәстүрі келе — келе сала-
салаға бөлініп, мемлекеттік, революциялық, әскери, діни гимндерге,
тарихи окиғалардың, батырлардың қүрметіне шыға-рьшған гимндерге
ұласып кете барды.
Гимн, яғни Әнүран — мемлекеттік нышандардың бірі де бірегейі. Қай
заманда да әнүранның ел өміріндегі алар орны бөлекше. Егемендік ел
атанып, тәуелсіздік туын тігісімен Қазакстан Республикасы-ның да
алдымен қолға алған ісінің бірі — төл әнүра-нымызды бекіту болғаны
әбден табиғи нәрсе.Мемлекеттік Әнүран
17 слайд
Аса бір сәтті дүниені сез еткенде оны гимнге теңеу ежелден бар. Суреткер адамның жаны мен төнінің жарасымын жеріне жеткізе жырласа сұлулық гимні деп, жасампаз жұмыстың жемісін келістіріп керсетсе, еңбектің гимні деп бағалап жатамыз. Әу баста кене Грекияда Аполлон, Дионис сияқты қүдайларды аспандата мадактаған жырлардан бастау алатын гимн дәстүрі келе — келе сала- салаға бөлініп, мемлекеттік, революциялық, әскери, діни гимндерге, тарихи окиғалардың, батырлардың қүрметіне шыға-рьшған гимндерге ұласып кете барды. Гимн, яғни Әнүран — мемлекеттік нышандардың бірі де бірегейі. Қай заманда да әнүранның ел өміріндегі алар орны бөлекше. Егемендік ел атанып, тәуелсіздік туын тігісімен Қазакстан Республикасы-ның да алдымен қолға алған ісінің бірі — төл әнүра-нымызды бекіту болғаны әбден табиғи нәрсе.Мемлекеттік Әнүран
18 слайд
Сонымен бірге... Иә, сонымен бірге... музыкасы мінсіз, сөзі сырлы
болса да, орысшалау ораммен сейлесек, қолымызды жүрек түсына
койып айтканда, мемлекеттік мерекелерде, салтанатты жиындарда өз
еліміздің әнүранын фонограмма аркылы орындатып, соның езінде де
шырқалып жаткдн әуенге жөндеп қосыла алмай қиналған қалып
танытатынымыз рас еді.
Елге, жерге ниеті түзу отандастарымызды, қазақ-шаға жаңа бейімделіп
жүрген қандастарымызды бы-лай койғанда, ана тіліміздің түнығында
жүзетін аза-маттардың да төл әнүранымызды жатқа білмей жа-
ңылатынын талай кергенбіз. Мүның түрлі себептері бар. Көп сөз етіле
бермейтін түсы - ол өнүран мәтіні 12 буындық елеңмен жазылған.
Қазак. поэзиясында
бүңдай уәзін кездеспейді десе де болады. Әнұран мәтінінің
жаттадмауының объективті себептерінің бірі- соншалыкгы салмакты
жазылғанында.
18 слайд
Сонымен бірге... Иә, сонымен бірге... музыкасы мінсіз, сөзі сырлы болса да, орысшалау ораммен сейлесек, қолымызды жүрек түсына койып айтканда, мемлекеттік мерекелерде, салтанатты жиындарда өз еліміздің әнүранын фонограмма аркылы орындатып, соның езінде де шырқалып жаткдн әуенге жөндеп қосыла алмай қиналған қалып танытатынымыз рас еді. Елге, жерге ниеті түзу отандастарымызды, қазақ-шаға жаңа бейімделіп жүрген қандастарымызды бы-лай койғанда, ана тіліміздің түнығында жүзетін аза-маттардың да төл әнүранымызды жатқа білмей жа- ңылатынын талай кергенбіз. Мүның түрлі себептері бар. Көп сөз етіле бермейтін түсы - ол өнүран мәтіні 12 буындық елеңмен жазылған. Қазак. поэзиясында бүңдай уәзін кездеспейді десе де болады. Әнұран мәтінінің жаттадмауының объективті себептерінің бірі- соншалыкгы салмакты жазылғанында.
19 слайд
Кыскасы, әлемдегі елдер гамндерінің арасынан ойып түрып орын
алатындай шын мәніндегі жауһар музыка ел халқының жанына жақын
болып, жүрегіне жылы тимей-ақ қойды. Ақикдты осы.
Ел Әнұранын өзгерту мәселесі оқгын-октын бас-пасөз бетінде айтылып
та жүрді. 2001 жылы Парламент биігіне де көтерідді.
Уақыт өте келе, мәселе бәрібір күн тәртібінен түспей-аққойды.
Елбасымыздың өңір-өңірді аралаған сапарларындағы кездесу-
жиындардың соңы хаттама талабы бойынша Мемлекеттік әнұранды
орындаумен аяқгала түра, халык басқа әнді "Менің Қазакстанымды"
шыркап жүрді.
Сондықтан жаңа Әнұран керектігін, ол мәселені кейінге ысыра берудің
жөнсіздігі байқала берді. 2006 жылы 6 қаңтар күні Парламент
палаталарының бірлескен отырысының күн тәртібіне "Қазақстан Рес-
публикасының мемлекеттік нышандары туралы" За-ңына өзгерістер
енгізу туралы жобаны талкылау мәселесі қойылды. Отырыста Үкімет
атынан ҚР Мә-цениет, акдарат және спорт министрі Е.Қосыбаев шағын
баяндама жасады. Ол Мемлекеттік нышандар жөніндегі республикалык
комиссияның 2005 жылғы 26 желтоқсандағы шешімінің негізінде
Парламенттің қарауына заңның жобасын ұсынды.
19 слайд
Кыскасы, әлемдегі елдер гамндерінің арасынан ойып түрып орын алатындай шын мәніндегі жауһар музыка ел халқының жанына жақын болып, жүрегіне жылы тимей-ақ қойды. Ақикдты осы. Ел Әнұранын өзгерту мәселесі оқгын-октын бас-пасөз бетінде айтылып та жүрді. 2001 жылы Парламент биігіне де көтерідді. Уақыт өте келе, мәселе бәрібір күн тәртібінен түспей-аққойды. Елбасымыздың өңір-өңірді аралаған сапарларындағы кездесу- жиындардың соңы хаттама талабы бойынша Мемлекеттік әнұранды орындаумен аяқгала түра, халык басқа әнді "Менің Қазакстанымды" шыркап жүрді. Сондықтан жаңа Әнұран керектігін, ол мәселені кейінге ысыра берудің жөнсіздігі байқала берді. 2006 жылы 6 қаңтар күні Парламент палаталарының бірлескен отырысының күн тәртібіне "Қазақстан Рес- публикасының мемлекеттік нышандары туралы" За-ңына өзгерістер енгізу туралы жобаны талкылау мәселесі қойылды. Отырыста Үкімет атынан ҚР Мә-цениет, акдарат және спорт министрі Е.Қосыбаев шағын баяндама жасады. Ол Мемлекеттік нышандар жөніндегі республикалык комиссияның 2005 жылғы 26 желтоқсандағы шешімінің негізінде Парламенттің қарауына заңның жобасын ұсынды.
20 слайд
Осы орайда қарқынды даму үстіндегі бүгінгі Казақстан
мемлекетінің азаматтарына ерекше ынтымақтастық күш
беретін жаңа Әнұран қажет екендігі дау туғызбады.
Сондай өміршең әндердің бірі — жарты ғасыр бұрын
жазылған, шынайы елдік, бүкілхалыктық си-патымен
танылған композитор Шәмші Кэддаяқовтың ақын Жұмекен
Нәжімеденовтің өлеңіне жазьшған "Менің Қазақстаным"
атгы туындысы деп білеміз деді. Бұл ән бүгінгі тәуелсіздік
кезеңінде кең тынысқа ие болып отыр. Әнұранның сезі де
музыкасы да халық рухын көтеретін, үлкен мүраттарға
бастайтын салта-натты да салиқалы болу керек. Терең
патриоттық сөзібар, әуеніестесақгауғажеңіл, ырғакгы
бүләннің жастарды ...
20 слайд
Осы орайда қарқынды даму үстіндегі бүгінгі Казақстан мемлекетінің азаматтарына ерекше ынтымақтастық күш беретін жаңа Әнұран қажет екендігі дау туғызбады. Сондай өміршең әндердің бірі — жарты ғасыр бұрын жазылған, шынайы елдік, бүкілхалыктық си-патымен танылған композитор Шәмші Кэддаяқовтың ақын Жұмекен Нәжімеденовтің өлеңіне жазьшған "Менің Қазақстаным" атгы туындысы деп білеміз деді. Бұл ән бүгінгі тәуелсіздік кезеңінде кең тынысқа ие болып отыр. Әнұранның сезі де музыкасы да халық рухын көтеретін, үлкен мүраттарға бастайтын салта-натты да салиқалы болу керек. Терең патриоттық сөзібар, әуеніестесақгауғажеңіл, ырғакгы бүләннің жастарды ...