The influences of new technology
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Тақырыбы
•
CLIL әдісін қолдану негізінде деңгейлеп
оқытудың ерекшеліктері
1 слайд
Тақырыбы • CLIL әдісін қолдану негізінде деңгейлеп оқытудың ерекшеліктері
2 слайд
•
Өзектілігі: CLIL әдісін қолдану негізінде
деңгейлеп оқытудың ерекшеліктері әлi күнге бiр
жүйеге келтiрiлмегендiктен, оның ғылыми
тұрғыдағы әдiстемелiк нұсқауларын құрастыру
және оқытуға бағытталған бағдарламалық
жабдықтың жеткiлiксiздiгi байқалып отыр.
Деңгейлік технологияларды және тіл мен пәнді
кіріктіруді енгізудің түбегейлі түрде
қарастырылмағаны зерттеу жұмысының
көкейтестілігі, яғни өзектілігі болып отыр.
2 слайд
• Өзектілігі: CLIL әдісін қолдану негізінде деңгейлеп оқытудың ерекшеліктері әлi күнге бiр жүйеге келтiрiлмегендiктен, оның ғылыми тұрғыдағы әдiстемелiк нұсқауларын құрастыру және оқытуға бағытталған бағдарламалық жабдықтың жеткiлiксiздiгi байқалып отыр. Деңгейлік технологияларды және тіл мен пәнді кіріктіруді енгізудің түбегейлі түрде қарастырылмағаны зерттеу жұмысының көкейтестілігі, яғни өзектілігі болып отыр.
3 слайд
•
Мақсаты: Ғ ылыми тұрғыда негізделген
және экспериментальдық – тәжірибелік
жолмен сыналған мазмұн мен тілді
кіріктіре оқыту (CLIL) негізінде ағылшын
тілін деңгейлеп оқыту әдістемесін
құрастыру.
3 слайд
• Мақсаты: Ғ ылыми тұрғыда негізделген және экспериментальдық – тәжірибелік жолмен сыналған мазмұн мен тілді кіріктіре оқыту (CLIL) негізінде ағылшын тілін деңгейлеп оқыту әдістемесін құрастыру.
4 слайд
•
Негізгі міндеттері: деңгейлеп оқытудың
ерекшеліктерін анықтау;
•
тіл мен пәнді кіріктіріп оқыту арқылы
ағылшын тілін үйретудің теориялық және
практикалық әдіснамасын зерттеу және
арнайы әдебиеттерді талдау;
•
кәсіби даярлауда тіл мен пәнді кіріктіріп
оқытуды пайдалана отырып деңгейлеп
оқытудың тиімділігін тәжірибеде қолдану;
4 слайд
• Негізгі міндеттері: деңгейлеп оқытудың ерекшеліктерін анықтау; • тіл мен пәнді кіріктіріп оқыту арқылы ағылшын тілін үйретудің теориялық және практикалық әдіснамасын зерттеу және арнайы әдебиеттерді талдау; • кәсіби даярлауда тіл мен пәнді кіріктіріп оқытуды пайдалана отырып деңгейлеп оқытудың тиімділігін тәжірибеде қолдану;
5 слайд
•
Теориялық маңыздылығы : зерттеу жұмысының
тақырыбында жүргізілген ғылыми әдебиеттерге жасалған
сыни талдаулар негізінде деңгейлеп оқытудың ерекшеліктері
;
•
мазмұн мен тілді кіріктіре оқытудың (CLIL) басқа оқыту
әдістерінен ерекшелігі, мақсат-міндеттері, қағидалары мен
оқу теориялары ;
•
деңгейлеп оқыту барысында студенттердің сөйлеу
дағдыларын қалыптастыруда мазмұн мен тілді кіріктіре
оқыту тұрғысының тиімділігі теориялық тұрғыдан негіздеу;
•
мазмұн мен тілді кіріктіре оқыту негізінде деңгейлеп оқыту
әдістемесінің үлгісі негізінде жаттығулар мен тапсырмалар
құрастыру;
5 слайд
• Теориялық маңыздылығы : зерттеу жұмысының тақырыбында жүргізілген ғылыми әдебиеттерге жасалған сыни талдаулар негізінде деңгейлеп оқытудың ерекшеліктері ; • мазмұн мен тілді кіріктіре оқытудың (CLIL) басқа оқыту әдістерінен ерекшелігі, мақсат-міндеттері, қағидалары мен оқу теориялары ; • деңгейлеп оқыту барысында студенттердің сөйлеу дағдыларын қалыптастыруда мазмұн мен тілді кіріктіре оқыту тұрғысының тиімділігі теориялық тұрғыдан негіздеу; • мазмұн мен тілді кіріктіре оқыту негізінде деңгейлеп оқыту әдістемесінің үлгісі негізінде жаттығулар мен тапсырмалар құрастыру;
6 слайд
•
Жаңалығы: мазмұн мен тілді кіріктіре
оқыту әдісінің мақсаттары;
•
мазмұн мен тілді кіріктіре оқыту негізінде
деңгейлеп оқытудың ерекшеліктері
анықтау;
•
мазмұн мен тілді қатар оқыту негізінде
деңгейлеп оқытуға арналған жаттығулар
мен тапсырмалар кешені құрастыру.
6 слайд
• Жаңалығы: мазмұн мен тілді кіріктіре оқыту әдісінің мақсаттары; • мазмұн мен тілді кіріктіре оқыту негізінде деңгейлеп оқытудың ерекшеліктері анықтау; • мазмұн мен тілді қатар оқыту негізінде деңгейлеп оқытуға арналған жаттығулар мен тапсырмалар кешені құрастыру.
7 слайд
•
Қолданбалық маңызы: зерттеу нәтижелерін
гуманитарлық, жаратылыстану ғылымдары
пәндерін оқытуда басшылыққа алуға
болады;
•
дайындалған әдістемелік үлгі негізінде
әзірленген жаттығулар кешенін ЖОО-ында
тілдік емес пәндерді кез-келген шетел тілі
арқылы оқыту процесінде оқу іс-әрекетінің
нәтижесін жақсарту мақсатында әдістемелік
нұсқаулық ретінде қолдануға болады;
7 слайд
• Қолданбалық маңызы: зерттеу нәтижелерін гуманитарлық, жаратылыстану ғылымдары пәндерін оқытуда басшылыққа алуға болады; • дайындалған әдістемелік үлгі негізінде әзірленген жаттығулар кешенін ЖОО-ында тілдік емес пәндерді кез-келген шетел тілі арқылы оқыту процесінде оқу іс-әрекетінің нәтижесін жақсарту мақсатында әдістемелік нұсқаулық ретінде қолдануға болады;
8 слайд
•
Зерттеу әдістемесі : зерттеу тақырыбы бойынша
отандық және шетелдік әдіскерлердің ғылыми
теориялық және әдістемелік әдебиеттерінің
негізінде мазмұн мен тілді кіріктіріп оқыту
тәжірибесіне сыни талдау жасау;
•
теориялық ғылыми болжам ұсыну және тұжырым
жасау;
•
мазмұн мен тілді кіріктіріп оқыту негізінде
деңгейлеп оқыту тапсырмаларын анықтау
мақсатында 1 курс студенттері арасында
сауалнама, тест және сұқбат жүргізу;
8 слайд
• Зерттеу әдістемесі : зерттеу тақырыбы бойынша отандық және шетелдік әдіскерлердің ғылыми теориялық және әдістемелік әдебиеттерінің негізінде мазмұн мен тілді кіріктіріп оқыту тәжірибесіне сыни талдау жасау; • теориялық ғылыми болжам ұсыну және тұжырым жасау; • мазмұн мен тілді кіріктіріп оқыту негізінде деңгейлеп оқыту тапсырмаларын анықтау мақсатында 1 курс студенттері арасында сауалнама, тест және сұқбат жүргізу;
9 слайд
•
Күтілетін нәтижелері: CLIL негізінде әр түрлі
деңгейдегі студенттердің тілдік деңгейін
қалыптастыруды теориялық тұрғыда
негізделеді;
•
деңгейлеп оқытуда педагогикалық шарттары
айқындалады;
•
CLIL негізінде оқытудың іс-әрекеттік тұрғыдан
шешімдерін анықтау және оның тиімділігін
тәжірибелік-эксперимент жүзінде тексеруден
өткізіледі.
9 слайд
• Күтілетін нәтижелері: CLIL негізінде әр түрлі деңгейдегі студенттердің тілдік деңгейін қалыптастыруды теориялық тұрғыда негізделеді; • деңгейлеп оқытуда педагогикалық шарттары айқындалады; • CLIL негізінде оқытудың іс-әрекеттік тұрғыдан шешімдерін анықтау және оның тиімділігін тәжірибелік-эксперимент жүзінде тексеруден өткізіледі.
10 слайд
Зерттеуге қатысты деректер
•
“ 2020 жылға дейін халықтың 95 пайызы қазақша, 90 пайызы
•
орысша және 20 пайызы ағылшынша сөйлеуі қажет” (Қазақстан
•
Республикасының тілдерді дамыту және қолдану бойынша 2011-2020
жылдарға арналған
•
мемлекеттік бағдарламасы, 2011 жыл, 8-бет)
•
• Назарбаев Зияткерлік мектептері «Дербес білім беру ұйымы»
•
деген жаңа заңды мәртебеге ие болды (НЗМ ДББҰ), толық
•
автономия мен білім беру дербестігі берілді (‘Назарбаев Зияткерлік
•
мектептері мәртебесі туралы’ заң, 2011 жыл)
•
• НЗМ ДББҰ өз оқу бағдарламаларын, оқыту материалдары мен
•
мұғалімдерді оқыту бағдарламаларын әзірлейді (НЗМ ДББҰ, 2013, 4-
бет)
•
• Назарбаев Зияткерлік мектептері оқушыларға үш тілді меңгеруге
•
көмектесетін жағдай жасау үшін CLIL- ды бейімдеді (НЗМ ДББҰ, 2013,
•
13-бет)
10 слайд
Зерттеуге қатысты деректер • “ 2020 жылға дейін халықтың 95 пайызы қазақша, 90 пайызы • орысша және 20 пайызы ағылшынша сөйлеуі қажет” (Қазақстан • Республикасының тілдерді дамыту және қолдану бойынша 2011-2020 жылдарға арналған • мемлекеттік бағдарламасы, 2011 жыл, 8-бет) • • Назарбаев Зияткерлік мектептері «Дербес білім беру ұйымы» • деген жаңа заңды мәртебеге ие болды (НЗМ ДББҰ), толық • автономия мен білім беру дербестігі берілді (‘Назарбаев Зияткерлік • мектептері мәртебесі туралы’ заң, 2011 жыл) • • НЗМ ДББҰ өз оқу бағдарламаларын, оқыту материалдары мен • мұғалімдерді оқыту бағдарламаларын әзірлейді (НЗМ ДББҰ, 2013, 4- бет) • • Назарбаев Зияткерлік мектептері оқушыларға үш тілді меңгеруге • көмектесетін жағдай жасау үшін CLIL- ды бейімдеді (НЗМ ДББҰ, 2013, • 13-бет)
11 слайд
Зерттеу мәселесі
•
Мақсат қойылғанымен, ағылшын тілінде оқыта алатын
•
мұғалімдер саны жетіспеуде
•
• CLIL- ды жүзеге асырудың дүниежүзілік тәжірибесі
•
зерттелгенімен, оны Қазақстанда жүзеге асыру зерттелмеген
•
• Назарбаев Зияткерлік мектептеріндегі CLIL- ды оқытушылар осы
әдісті жүзеге асырып жатыр, дегенмен олардың CLIL- ды қалай
қолданатыны бойынша, сондай-ақ мұғалімдердің оны қалай түсініп
жатқаны және кездестіруі мүмкін қиыншылақтарды
•
қалай шешетіні бойынша сапалық дәлелдер жоқтың қасы
11 слайд
Зерттеу мәселесі • Мақсат қойылғанымен, ағылшын тілінде оқыта алатын • мұғалімдер саны жетіспеуде • • CLIL- ды жүзеге асырудың дүниежүзілік тәжірибесі • зерттелгенімен, оны Қазақстанда жүзеге асыру зерттелмеген • • Назарбаев Зияткерлік мектептеріндегі CLIL- ды оқытушылар осы әдісті жүзеге асырып жатыр, дегенмен олардың CLIL- ды қалай қолданатыны бойынша, сондай-ақ мұғалімдердің оны қалай түсініп жатқаны және кездестіруі мүмкін қиыншылақтарды • қалай шешетіні бойынша сапалық дәлелдер жоқтың қасы
12 слайд
12 слайд
13 слайд
13 слайд
14 слайд
14 слайд
15 слайд
•
Әдістеме
•
• Жоспар: сапалық, бір ғана құрал қолданылған тақырыптық зерттеу
•
• Мысалдарды іріктеу: максималды, мақсаты бар мысалдар
•
• Сипаттамасы: түрлі пәндерді ағылшын тілінде оқыту; жергілікті және
•
шетелдік қызметкерлер; әр түрлі жастағы адамдар
•
• Қатысушылар және өткізілетін орын: жеті жоғарғы сынып
мұғалімдері,
•
Назарбаев зияткерлік мектептердің бірінде
•
• Құралдар:
•
жартылай құрылымдалған көзбе-көз сұхбат
•
құжатты талдау
•
• Деректерді талдау: транскрипциялау, кодтау, тақырыптарды әзірлеу
•
• Этика: келісім нысаны, анонимдік
15 слайд
• Әдістеме • • Жоспар: сапалық, бір ғана құрал қолданылған тақырыптық зерттеу • • Мысалдарды іріктеу: максималды, мақсаты бар мысалдар • • Сипаттамасы: түрлі пәндерді ағылшын тілінде оқыту; жергілікті және • шетелдік қызметкерлер; әр түрлі жастағы адамдар • • Қатысушылар және өткізілетін орын: жеті жоғарғы сынып мұғалімдері, • Назарбаев зияткерлік мектептердің бірінде • • Құралдар: • жартылай құрылымдалған көзбе-көз сұхбат • құжатты талдау • • Деректерді талдау: транскрипциялау, кодтау, тақырыптарды әзірлеу • • Этика: келісім нысаны, анонимдік
16 слайд
16 слайд
17 слайд
17 слайд
18 слайд
18 слайд
19 слайд
•
Әдебиетке шолу: негізгі концепциялар: түсінік
•
• Әртүрлі анықтамаларды қарастырғаннан кейін
(Далтон-Паффер және Смит , 2013; Этнив, 1962;
Клоппер, Рорбек, & Вагнер, 2012; Пинджет, тсс.,
2014; Юрдакула, 2015), зерттеуші «түсінік» дегенге
жиынтық анықтама берді:
•
• Тәжірибе және әртүрлі заттар, оқиғалар мен
жағдайларға негізделе отырып, бір нәрсені түсіну
және бағалай алу қабілеті, сонымен қатар, бұл
адамның көзқарасы мен қарым-қатынасына
тығыз байланысты.
19 слайд
• Әдебиетке шолу: негізгі концепциялар: түсінік • • Әртүрлі анықтамаларды қарастырғаннан кейін (Далтон-Паффер және Смит , 2013; Этнив, 1962; Клоппер, Рорбек, & Вагнер, 2012; Пинджет, тсс., 2014; Юрдакула, 2015), зерттеуші «түсінік» дегенге жиынтық анықтама берді: • • Тәжірибе және әртүрлі заттар, оқиғалар мен жағдайларға негізделе отырып, бір нәрсені түсіну және бағалай алу қабілеті, сонымен қатар, бұл адамның көзқарасы мен қарым-қатынасына тығыз байланысты.
20 слайд
•
Қорытынды
•
• CLIL- әдісті жақсы қабылдау және бұл әдісті Қазақстанның білім беру саласында
қолданылуының болашағы бар. Себебі, ол оқушылардың сөздік қорын кеңейтеді
және дербес жұмыс жасай алу қабілетін нығайтады, сондай-ақ жергілікті
мұғалімдердің ағылшын тілі білімін дамытады. Көпмодальді оқытуды және
оқушыға бағытталған оқытуды көздей отырып, мұғалімдер жоғарғы деңгейде
ойлану қабілеті мен ұлтаралық коммуникацияны дамытатын әртүрлі оқыту
әдістерін (аудио, визуалды, кинестетикалық, топтық жұмыс) пайдаланады, бір
тілден екінші тілге ауысуды, сондай-ақ командада бірігіп оқыту әдістерін
қолданады.
•
• Мұғалімдер CLIL- ды қолдану барысында келесідей қиындықтарға тап
•
болады: жергілікті мұғалімдер мен оқушылардың ағылшын тілін жетік
•
білмеуі, ортақ семинарлар мен CLIL материалдарының тапшылығы,
•
командада бірігіп оқытатын мұғалімдер арасындағы әлсіз байланыс.
•
Кейбір мәселелер дифференциация, көмек көрсету стратегиялары мен
•
индивидуалды оқыту арқылы шешілген.
20 слайд
• Қорытынды • • CLIL- әдісті жақсы қабылдау және бұл әдісті Қазақстанның білім беру саласында қолданылуының болашағы бар. Себебі, ол оқушылардың сөздік қорын кеңейтеді және дербес жұмыс жасай алу қабілетін нығайтады, сондай-ақ жергілікті мұғалімдердің ағылшын тілі білімін дамытады. Көпмодальді оқытуды және оқушыға бағытталған оқытуды көздей отырып, мұғалімдер жоғарғы деңгейде ойлану қабілеті мен ұлтаралық коммуникацияны дамытатын әртүрлі оқыту әдістерін (аудио, визуалды, кинестетикалық, топтық жұмыс) пайдаланады, бір тілден екінші тілге ауысуды, сондай-ақ командада бірігіп оқыту әдістерін қолданады. • • Мұғалімдер CLIL- ды қолдану барысында келесідей қиындықтарға тап • болады: жергілікті мұғалімдер мен оқушылардың ағылшын тілін жетік • білмеуі, ортақ семинарлар мен CLIL материалдарының тапшылығы, • командада бірігіп оқытатын мұғалімдер арасындағы әлсіз байланыс. • Кейбір мәселелер дифференциация, көмек көрсету стратегиялары мен • индивидуалды оқыту арқылы шешілген.
21 слайд
•
Одан арғы зерттеу алдында туындайтын
•
мәселе мен ұсыныстар
•
• Мәселе:
қатысушылар санының аздығы
мәліметтерді жинақтауда уақыттын жеткіліксіз болуы
зерттеу орындары санынын жеткіліктірепрезентативті
•
болмауы
•
• Одан арғы зерттеуге қатысты ұсыныстар:
тараптардың санын ұлғайту
Іс-шараны бір ғана жерде өткізбеу
мәліметтерді жинақтауда уақыттын көбірек болуы
21 слайд
• Одан арғы зерттеу алдында туындайтын • мәселе мен ұсыныстар • • Мәселе: қатысушылар санының аздығы мәліметтерді жинақтауда уақыттын жеткіліксіз болуы зерттеу орындары санынын жеткіліктірепрезентативті • болмауы • • Одан арғы зерттеуге қатысты ұсыныстар: тараптардың санын ұлғайту Іс-шараны бір ғана жерде өткізбеу мәліметтерді жинақтауда уақыттын көбірек болуы