1 слайд
“ Кезбе
тілші”1 оқушы-жедел
тілші (телефон
арқылы тәулік
бойы орын алған
оқиғалар туралы
хабарлайды)
2 оқушы-диктор
(теледидардан
оқиға жөнінде
жиынтық ақпарат
беру арқылы
көрермендерді
таныстырып
отырады)
3 оқушы-тілші
(оқиға орнынан
ақпарат ұсынады)
4 оқушы-куәгер
(оқиға жөнінде
тілшіге сұхбат
береді)Ү й т а п с ы р м а с ы
2 слайд
Дескриптор
Ұлы Жібек жолы
қатынастарының
нәтижесінде
Қазақстандағы
қалалардың тұрмысы
жөнінде айқындайды;
Х-ХІІІ ғасырларда
қазақстандағы сәулет
өнерінің дамуы туралы
айта алады;
Ортағасырларда сәулет
өнерінің дамуы туралы
дәйек келтіре алады;
Ұлы Жібек жолы кезінде
халықаралық
қатынастардың қатты
шиеленісе түскендігі
жайында айта алады. ҚБ:
(Қалыптастырушы
бағалау) мадақтау,
мақтау арқылы
3 слайд
«Адамға ең бірінші білім емес,
тәрбие керек. Тәрбиесіз
берілген білім – адамзаттың
қас жауы, ол келешекте оның
өміріне қауіп әкеледі» № 31 жом тарих пәнінің
мұғалімі Омарова А.Ж.
4 слайд
7.2.2.5 көшпелілердің
қолданбалы өнер
жетістіктерін сипаттау
7.2.3.2 түркі ғалымдарының,
соның ішінде әл Фарабидің
ортағасырлық ғылымның
дамуына қосқан үлесін
анықтау
7.2.2.4 түркі кезеңіндегі
қоғамды бейнелеу үшін
М.Қашғари және
Ж.Баласағұни еңбектерінің
тарихи құндылығын түсіндіру
7.2.2.2 ортағасырлық сәулет
өнері ескерткіштерінің
ерекшеліктерін түсіндіру
5 слайд
Оқушылар топпен
жұмыс жасау арқылы
түріктердің руна
жазуының, Күлтегін
ескерткішінің қазіргі
тарихтағы орнын,
тарихи маңызын
сипаттайды, қазақ
халқын арғы ата-
бабасы түріктермен
салыстыра отырып
ұқсастықтарын
анықтайды.
6 слайд
Бағалау
критерииі:
Ортағасырлық
қолөнер
жетістіктерін
анықтайды;
Ортағасырлық
сәулет өнері
ескерткіштерінің
ерекшеліктерін
анықтайды;
Әл-Фарабидің және
басқа да
ғалымдардың
ғылымның дамуына
қосқан үлесін
сипаттайды;
Ортағасырлық
ғалымдардың
ғылымның дамуына
қосқан үлесін
анықтайды.
7 слайд
Адамзат баласы жасаған мәдениет
екі түрге бөлінеді. Біріншісі –
рухани мәдениет, екіншісі –
материалдық мәдениет. Рухани
мәдениетке музыка, әдебиет, сәулет
өнері, сурет өнері, кескін өнері
жатса, адам баласының
шаруашылыққа байланысты күн
көрісінен туған дүниелері
материалдық мәдениетті құрайды.
Зиялы қауым арасында, тіпті
оқымысты ғалымдар арасында
мәдениет және өркениет ұғымдарын
шатастырушылық әлі де кездеседі.
Осы арада олар шаруашылық
жүргізу мәдениетінің, саяси
мәдениеттің, экономика
мәдениетінің тағы сол сияқты
мәдениеттердің болатындығын
ескермеді. Осыдан барып, мәселен,
көптеген адамдар мәдениетті тек
қана өнер туындылары құрайды деп
ойлайды да, оны өркениетпен тең
қойып, жаңсақ түсініктерге жол
береді. Мәдениет тарихында күні
кешеге дейін еуропалықтар Батыс
дүниесінің ғана мәдениетін
мойындап келді. Оларда мәдениет
жасаушы тек еуропалықтар
делінген кеудемсоқтық теория
белең алды. Бірақ Шығыс
өркениетін жасаған мәдени
мұралардың ғажайып үлгілері
оларды өздерінің менменсіген
қисындарынан бас тартуға мәжбүр
етті. "Мәдениет" деген ұғымның
аясы өте кең. Сондықтан да болар,
"мәдениет" ұғымының көптеген
анықтамасы бар. Адам ой-санасы
мен әрекетінің нәтижесінде
туындаған құндылықтарды біз
мәдениет дейміз. Мәдениетті кейде
шартты түрде материалдық және
рухани деп екіге бөледі. Қолмен
ұстап, көзбен көруге болатын
дүниелерді материалдық мәдениет
үлгілері дейміз. Ал қолмен ұстап,
көзбен көруге болмайтын, тек
санамен, түйсікпен қабылданатын
мәдениет жетістіктерін біз рухани
мәдениет дейміз.
8 слайд
1-топ:
рухани мәдениет
тобы Топтасу
2-топ:
материалдық
мәдениет тобы
3-топ: талдаушы,
бақылаушы,
керібайланыс беруші
тобы
9 слайд
Топ жұмысы
“ ТОПТЫ
Қ
ТЕРГЕУ”
әдісі
Жағдаяттар
ды шешу1-топ: Баяндап
берушілер;
2-топ:
Зерттеушілер;
3-топ: Сұрақ
құрастырушылар;
4-топ:
Дәнекершілер
10 слайд
Әбу Насыр әл-
Фарабидің еңбегі
туралы біледі;
Махмұт
Қашқаридың еңбегі
туралы біледі;
Жүсіп
Баласағұнидың
еңбегі туралы
біледі;
Ахмет Яссауидың
еңбегі туралы біледі ҚБ:
(Қалыптастырушы
бағалау) Шульманның
көмекшілері (бас, қол,
жүрек) арқылыДескритпор
11 слайд
ҚБ:/.Ауызша (жарайсың,
керемет, тамаша, т.б.)“ МӘТІНГЕ
ҚӨЗҚАРАС” әдісі
1-топ: сұрақ
құрастырушылар;
2-топ: мысалмен
көрсетушілер;
3-топ: дивергентті
ойлаушылар;
4-топ: келісушілер
12 слайд
Дескрипто
р
Х-ХІІІ ғғ. қолөнердің
даму ерекшеліктері
туралы
айқындайды;
Түріктердің рухани
және материалдық
мәдениеті туралы
мәлімет алады;
Қазақстан
аумағындағы ислам
мәдениетінің
таралуына ықпал
еткендігі туралы
біледі.
ҚБ:/.Ауызша
(жарайсың, керемет,
тамаша, жақсы т.б.)
13 слайд
« 3 ҚҚҚ » әдісі
Бүінгі сабақтың
қызық болған
жері: .......................
................
Құнды болғаны
.................................
......
Қиын болғаны
.................................
......
ҚБ:/стикер арқылы
14 слайд
Рефлекси
я
Бүгінгі сабақ
несімен
ұнады?
Оқу
мақсатына
жеттім деп
ойлайсыз ба?
Қай
тапсырма
сізге көбірек
ұнады?
15 слайд
Үйге тапсырма:
Түріктердің
материалдық
және рухани
мәдениеті
жайлы
мәліметтер
жинақтау
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз