Материалдар / Түріктердің материалдық және рухани мәдениеті
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Түріктердің материалдық және рухани мәдениеті

Материал туралы қысқаша түсінік
бұл материал жаңартылған бағдарлама бойынша 7 сыныптарға қолайлы әдіс-тәсілдер берілген
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
08 Қаңтар 2019
1785
3 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
“ Кезбе тілші”1 оқушы-жедел тілші (телефон арқылы тәулік бойы орын алған оқиғалар туралы хабарлайды) 2 оқушы-диктор (теле

1 слайд
“ Кезбе тілші”1 оқушы-жедел тілші (телефон арқылы тәулік бойы орын алған оқиғалар туралы хабарлайды) 2 оқушы-диктор (теледидардан оқиға жөнінде жиынтық ақпарат беру арқылы көрермендерді таныстырып отырады) 3 оқушы-тілші (оқиға орнынан ақпарат ұсынады) 4 оқушы-куәгер (оқиға жөнінде тілшіге сұхбат береді)Ү й т а п с ы р м а с ы

Дескриптор Ұлы Жібек жолы қатынастарының нәтижесінде Қазақстандағы қалалардың тұрмысы жөнінде айқындайды; Х-ХІІІ ғасырлард

2 слайд
Дескриптор Ұлы Жібек жолы қатынастарының нәтижесінде Қазақстандағы қалалардың тұрмысы жөнінде айқындайды; Х-ХІІІ ғасырларда қазақстандағы сәулет өнерінің дамуы туралы айта алады; Ортағасырларда сәулет өнерінің дамуы туралы дәйек келтіре алады; Ұлы Жібек жолы кезінде халықаралық қатынастардың қатты шиеленісе түскендігі жайында айта алады. ҚБ: (Қалыптастырушы бағалау) мадақтау, мақтау арқылы

«Адамға ең бірінші білім емес, тәрбие керек. Тәрбиесіз берілген білім – адамзаттың қас жауы, ол келешекте оның өміріне қа

3 слайд
«Адамға ең бірінші білім емес,  тәрбие керек. Тәрбиесіз берілген  білім – адамзаттың қас жауы,  ол келешекте оның өміріне қауіп әкеледі»  № 31 жом тарих пәнінің мұғалімі Омарова А.Ж.

7.2.2.5 көшпелілердің қолданбалы өнер жетістіктерін сипаттау 7.2.3.2 түркі ғалымдарының, соның ішінде әл Фарабидің ортағасыр

4 слайд
7.2.2.5 көшпелілердің қолданбалы өнер жетістіктерін сипаттау 7.2.3.2 түркі ғалымдарының, соның ішінде әл Фарабидің ортағасырлық ғылымның дамуына қосқан үлесін анықтау 7.2.2.4 түркі кезеңіндегі қоғамды бейнелеу үшін М.Қашғари және Ж.Баласағұни еңбектерінің тарихи құндылығын түсіндіру 7.2.2.2 ортағасырлық сәулет өнері ескерткіштерінің ерекшеліктерін түсіндіру

Оқушылар топпен жұмыс жасау арқылы түріктердің руна жазуының, Күлтегін ескерткішінің қазіргі тарихтағы орнын, тарихи маңыз

5 слайд
Оқушылар топпен жұмыс жасау арқылы түріктердің руна жазуының, Күлтегін ескерткішінің қазіргі тарихтағы орнын, тарихи маңызын сипаттайды, қазақ халқын арғы ата- бабасы түріктермен салыстыра отырып ұқсастықтарын анықтайды.

Бағалау критерииі:  Ортағасырлық қолөнер жетістіктерін анықтайды;  Ортағасырлық сәулет өнері ескерткіштерінің ерекшелі

6 слайд
Бағалау критерииі:  Ортағасырлық қолөнер жетістіктерін анықтайды;  Ортағасырлық сәулет өнері ескерткіштерінің ерекшеліктерін анықтайды;  Әл-Фарабидің және басқа да ғалымдардың ғылымның дамуына қосқан үлесін сипаттайды;  Ортағасырлық ғалымдардың ғылымның дамуына қосқан үлесін анықтайды.

Адамзат баласы жасаған мәдениет екі түрге бөлінеді. Біріншісі – рухани мәдениет, екіншісі – материалдық мәдениет. Рухани мәд

7 слайд
Адамзат баласы жасаған мәдениет екі түрге бөлінеді. Біріншісі – рухани мәдениет, екіншісі – материалдық мәдениет. Рухани мәдениетке музыка, әдебиет, сәулет өнері, сурет өнері, кескін өнері жатса, адам баласының шаруашылыққа байланысты күн көрісінен туған дүниелері материалдық мәдениетті құрайды. Зиялы қауым арасында, тіпті оқымысты ғалымдар арасында мәдениет және өркениет ұғымдарын шатастырушылық әлі де кездеседі. Осы арада олар шаруашылық жүргізу мәдениетінің, саяси мәдениеттің, экономика мәдениетінің тағы сол сияқты мәдениеттердің болатындығын ескермеді. Осыдан барып, мәселен, көптеген адамдар мәдениетті тек қана өнер туындылары құрайды деп ойлайды да, оны өркениетпен тең қойып, жаңсақ түсініктерге жол береді. Мәдениет тарихында күні кешеге дейін еуропалықтар Батыс дүниесінің ғана мәдениетін мойындап келді. Оларда мәдениет жасаушы тек еуропалықтар делінген кеудемсоқтық теория белең алды. Бірақ Шығыс өркениетін жасаған мәдени мұралардың ғажайып үлгілері оларды өздерінің менменсіген қисындарынан бас тартуға мәжбүр етті. "Мәдениет" деген ұғымның аясы өте кең. Сондықтан да болар, "мәдениет" ұғымының көптеген анықтамасы бар. Адам ой-санасы мен әрекетінің нәтижесінде туындаған құндылықтарды біз мәдениет дейміз. Мәдениетті кейде шартты түрде материалдық және рухани деп екіге бөледі. Қолмен ұстап, көзбен көруге болатын дүниелерді материалдық мәдениет үлгілері дейміз. Ал қолмен ұстап, көзбен көруге болмайтын, тек санамен, түйсікпен қабылданатын мәдениет жетістіктерін біз рухани мәдениет дейміз.

1-топ: рухани мәдениет тобы Топтасу 2-топ: материалдық мәдениет тобы 3-топ: талдаушы, бақылаушы, керібайланыс бе

8 слайд
1-топ: рухани мәдениет тобы Топтасу 2-топ: материалдық мәдениет тобы 3-топ: талдаушы, бақылаушы, керібайланыс беруші тобы

Топ жұмысы “ ТОПТЫ Қ ТЕРГЕУ” әдісі Жағдаяттар ды шешу1-топ: Баяндап берушілер; 2-топ: Зерттеушілер; 3-топ: Сұрақ құрастыруш

9 слайд
Топ жұмысы “ ТОПТЫ Қ ТЕРГЕУ” әдісі Жағдаяттар ды шешу1-топ: Баяндап берушілер; 2-топ: Зерттеушілер; 3-топ: Сұрақ құрастырушылар; 4-топ: Дәнекершілер

Әбу Насыр әл- Фарабидің еңбегі туралы біледі; Махмұт Қашқаридың еңбегі туралы біледі; Жүсіп Баласағұнидың еңбегі туралы бі

10 слайд
Әбу Насыр әл- Фарабидің еңбегі туралы біледі; Махмұт Қашқаридың еңбегі туралы біледі; Жүсіп Баласағұнидың еңбегі туралы біледі; Ахмет Яссауидың еңбегі туралы біледі ҚБ: (Қалыптастырушы бағалау) Шульманның көмекшілері (бас, қол, жүрек) арқылыДескритпор

ҚБ:/.Ауызша (жарайсың, керемет, тамаша, т.б.)“ МӘТІНГЕ ҚӨЗҚАРАС” әдісі 1-топ: сұрақ құрастырушылар; 2-топ: мысалмен көрсетуш

11 слайд
ҚБ:/.Ауызша (жарайсың, керемет, тамаша, т.б.)“ МӘТІНГЕ ҚӨЗҚАРАС” әдісі 1-топ: сұрақ құрастырушылар; 2-топ: мысалмен көрсетушілер; 3-топ: дивергентті ойлаушылар; 4-топ: келісушілер

Дескрипто р Х-ХІІІ ғғ. қолөнердің даму ерекшеліктері туралы айқындайды; Түріктердің рухани және материалдық мәдениеті тура

12 слайд
Дескрипто р Х-ХІІІ ғғ. қолөнердің даму ерекшеліктері туралы айқындайды; Түріктердің рухани және материалдық мәдениеті туралы мәлімет алады; Қазақстан аумағындағы ислам мәдениетінің таралуына ықпал еткендігі туралы біледі. ҚБ:/.Ауызша (жарайсың, керемет, тамаша, жақсы т.б.)

« 3 ҚҚҚ » әдісі Бүінгі сабақтың қызық болған жері: ....................... ................ Құнды болғаны ....................

13 слайд
« 3 ҚҚҚ » әдісі Бүінгі сабақтың қызық болған жері: ....................... ................ Құнды болғаны ................................. ...... Қиын болғаны ................................. ...... ҚБ:/стикер арқылы

Рефлекси я Бүгінгі сабақ несімен ұнады? Оқу мақсатына жеттім деп ойлайсыз ба? Қай тапсырма сізге көбірек ұнады?

14 слайд
Рефлекси я Бүгінгі сабақ несімен ұнады? Оқу мақсатына жеттім деп ойлайсыз ба? Қай тапсырма сізге көбірек ұнады?

Үйге тапсырма: Түріктердің материалдық және рухани мәдениеті жайлы мәліметтер жинақтау

15 слайд
Үйге тапсырма: Түріктердің материалдық және рухани мәдениеті жайлы мәліметтер жинақтау