XIX ғасырдың екінші жартысындағы Қазақстандағы әкімшілік-аумақтық реформалар. 8сынып
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
•
Сәлемдесу. Ынтымақтастық орнату
мақсатында «Көңіл күй» жаттығуын жасату.
•
«Бұрыштық топқа бөлу» әдісі арқылы жазылған
сөздердің тұсына оқушылар өздері таңдап
бөлінеді.
•
Кеспе қағаздарға «облыс» «округ», «болыс»,
«ауыл» сөздері жазылған.
•
Кері байланыс: Өткен сабақта қандай тапсырма
орындалды?
•
1 слайд
• Сәлемдесу. Ынтымақтастық орнату мақсатында «Көңіл күй» жаттығуын жасату. • «Бұрыштық топқа бөлу» әдісі арқылы жазылған сөздердің тұсына оқушылар өздері таңдап бөлінеді. • Кеспе қағаздарға «облыс» «округ», «болыс», «ауыл» сөздері жазылған. • Кері байланыс: Өткен сабақта қандай тапсырма орындалды? •
2 слайд
•
1 тапсырма: «Жуан және жіңішке
сұрақтар» әдісі
•
•
1. Патша өкіметінің ХІХ ғасырдың 80-90
жылдары жаңа реформа енгізуінің себебі
неде және ол реформалар қалай жүзеге
асырылды?
•
2. Реформа деген сөздің мағынасын түсіндір.
•
2 слайд
• 1 тапсырма: «Жуан және жіңішке сұрақтар» әдісі • • 1. Патша өкіметінің ХІХ ғасырдың 80-90 жылдары жаңа реформа енгізуінің себебі неде және ол реформалар қалай жүзеге асырылды? • 2. Реформа деген сөздің мағынасын түсіндір. •
3 слайд
Реформа - қоғамның басты
негіздерін қайта құру немесе
мемлекет жүйесінде қалыптасқан
кейбір элементтерді жаңғырту.
3 слайд
Реформа - қоғамның басты негіздерін қайта құру немесе мемлекет жүйесінде қалыптасқан кейбір элементтерді жаңғырту.
4 слайд
•
Қалыптастырушы бағалау: «Үш
шапалақ» әдісімен бағалау .
4 слайд
• Қалыптастырушы бағалау: «Үш шапалақ» әдісімен бағалау .
5 слайд
Сабақ тақырыбы
XIX ғасырдың екінші жартысындағы Қазақстандағы әкімшілік-
аумақтық реформалар.
Осы сабақта қол жеткізе тін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына
сәйкес)
7.3.1.4 – Патша үкіметі реформалары нәтижесіндегі әкімшілік-
аумақтық өзгерістерді түсіндіру;
5 слайд
Сабақ тақырыбы XIX ғасырдың екінші жартысындағы Қазақстандағы әкімшілік- аумақтық реформалар. Осы сабақта қол жеткізе тін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сәйкес) 7.3.1.4 – Патша үкіметі реформалары нәтижесіндегі әкімшілік- аумақтық өзгерістерді түсіндіру;
6 слайд
•
Бағалау критерийлері
•
- Патша үкіметінің ХІХ ғасырдың 20-жылдары Қазақстанда неліктен әкімшілік
реформалар жүргізгендігін түсіндіреді
•
•
Тілдік мақсаттар
•
Дәстүрлі билік, реформа, жарғы, генерал-губернатор, округ, болыс, уезд, ауыл,
•
дистанция, дворян, ру шонжарлары, сұлтан, ауыл старшыны, экспансия.
•
•
Құндылықтард ы дарыту
•
- Қоғамымыздағы ұлттық бірлік, бейбітшілік пен келісім
•
- Тарихтың, мәдениет пен тілдің біртұтастығы
•
•
Пәнаралық байланыстар
•
Дүние жүзі тарихы, география
•
Бастапқы білім
•
Ресей империясының отарлық саясатының себеп-салдарларын біледі.
6 слайд
• Бағалау критерийлері • - Патша үкіметінің ХІХ ғасырдың 20-жылдары Қазақстанда неліктен әкімшілік реформалар жүргізгендігін түсіндіреді • • Тілдік мақсаттар • Дәстүрлі билік, реформа, жарғы, генерал-губернатор, округ, болыс, уезд, ауыл, • дистанция, дворян, ру шонжарлары, сұлтан, ауыл старшыны, экспансия. • • Құндылықтард ы дарыту • - Қоғамымыздағы ұлттық бірлік, бейбітшілік пен келісім • - Тарихтың, мәдениет пен тілдің біртұтастығы • • Пәнаралық байланыстар • Дүние жүзі тарихы, география • Бастапқы білім • Ресей империясының отарлық саясатының себеп-салдарларын біледі.
7 слайд
1867-1868 жылдардағы реформалар
1865 ж. 5 маусым- II Александар бұйрығымен
қазақ жерін зерттеу сұрақтары дайындалды
Әкімшілік басқару жүйесін құру ісіне Ш.Уәлихано в
өз пікірлерін ұсынды XIX ғ. 60 жж. Қазақтарды басқару жүйесін өзгерту
үшін И.И.Бутков басқарған комиссия құрылды
1865 ж.Ішкі істер министрлігі кеңесінің мүшесі Гирс
басқарған “Дала комиссиясы” құрылды
1867 ж. 11 шілде-” Сырдария мен Жетісу
облыстарын басқару туралы уақытша Ереже”
1868 ж. 21 қазан-” Орынбор және Батыс Сібір ген-
губ-ғы Дала облыстарын басқару туралы уақытша
Ереже” бекітілдіРеформаның түйінді
жері-әскери және
азаматтық биліктің
генерал-
губернатордың
қолында шоғырлануы
7 слайд
1867-1868 жылдардағы реформалар 1865 ж. 5 маусым- II Александар бұйрығымен қазақ жерін зерттеу сұрақтары дайындалды Әкімшілік басқару жүйесін құру ісіне Ш.Уәлихано в өз пікірлерін ұсынды XIX ғ. 60 жж. Қазақтарды басқару жүйесін өзгерту үшін И.И.Бутков басқарған комиссия құрылды 1865 ж.Ішкі істер министрлігі кеңесінің мүшесі Гирс басқарған “Дала комиссиясы” құрылды 1867 ж. 11 шілде-” Сырдария мен Жетісу облыстарын басқару туралы уақытша Ереже” 1868 ж. 21 қазан-” Орынбор және Батыс Сібір ген- губ-ғы Дала облыстарын басқару туралы уақытша Ереже” бекітілдіРеформаның түйінді жері-әскери және азаматтық биліктің генерал- губернатордың қолында шоғырлануы
8 слайд
Реформаның мақсаты:1.
• С
ұ
л
т
а
н
д
а
р
б
и
л
і
г
і
н
ж
о
ю
2.
• Ж
а
ң
а
ж
е
р
л
е
р
д
і
и
г
е
р
у
.
3.
• Ш
и
к
і
з
а
т
к
ө
з
і
4.
• С
а
л
ы
қ
е
н
г
і
з
у
.
8 слайд
Реформаның мақсаты:1. • С ұ л т а н д а р б и л і г і н ж о ю 2. • Ж а ң а ж е р л е р д і и г е р у . 3. • Ш и к і з а т к ө з і 4. • С а л ы қ е н г і з у .
9 слайд
•
2 тапсырма: Патша үкіметі әкімшілік реформаларының
нәтижесіндегі әкімшілік аумақтық өзгерістерді анықтау.
Картамен жұмыс.
•
1 - топ: Түркістан генерал - губернаторлығына кірген
облыстарды көрсету
2 - топ: Орынбор генерал - губернаторлығына кірген облыстарды
көрсету
3 - топ: Батыс - Сібір генерал - губернаторлығына кірген
облыстарды көрсету
4-топ: Генерал-губернаторлыққа қазақ жерінен басқа қандай
аумақтар енгенін анықтау
•
•
Дескриптор:
•
1.Оқушылар картадан әкімшілік аумақтық өзгерістерді анықтайды.
•
2.Картадан көру арқылы жаңа сабаққа болжам жасайды.
9 слайд
• 2 тапсырма: Патша үкіметі әкімшілік реформаларының нәтижесіндегі әкімшілік аумақтық өзгерістерді анықтау. Картамен жұмыс. • 1 - топ: Түркістан генерал - губернаторлығына кірген облыстарды көрсету 2 - топ: Орынбор генерал - губернаторлығына кірген облыстарды көрсету 3 - топ: Батыс - Сібір генерал - губернаторлығына кірген облыстарды көрсету 4-топ: Генерал-губернаторлыққа қазақ жерінен басқа қандай аумақтар енгенін анықтау • • Дескриптор: • 1.Оқушылар картадан әкімшілік аумақтық өзгерістерді анықтайды. • 2.Картадан көру арқылы жаңа сабаққа болжам жасайды.
10 слайд
1867-68 жылдардағы реформа бойынша әкімшілік-
аумақтық бөліністер
10 слайд
1867-68 жылдардағы реформа бойынша әкімшілік- аумақтық бөліністер
11 слайд
Нанесите на карту названия генерал-губернаторств,
указав при этом датировку реформ
11 слайд
Нанесите на карту названия генерал-губернаторств, указав при этом датировку реформ
12 слайд
•
Қалыптастырушы бағалау:
«Жақсы,керемет,өте жақсы» әдісі.
12 слайд
• Қалыптастырушы бағалау: «Жақсы,керемет,өте жақсы» әдісі.
13 слайд
•
"Ойлан, жұптас, бөліс" әдісі.3 тапсырма: Зерттеу
сұрақтары
•
«Облыс » тобына « Сайлау жүйесінің мәні, маңызы мен
салдарын сипаттау.
•
«Округ» тобына Қазынагерлік жүйе және
міндеткерліктердің мәнін сипаттау. «Неліктен салықтың
мөлшерінде айырмашылықтар болды деп ойлайсың? Сөзіңді
дәйекте
•
«Болыс» тобына Денсаулық сақтау саласындағы реформада
қандай өзгеріс болды? Балалар арасындағы өлімнің көп болуы
тек дәрігердің жетіспеушілінен болды ма?
•
«Ауыл» тобына Жерді пайдалану мәселелері қалай жүрді?
•
•
Дескриптор
•
Мәтінмен танысады
•
Топта талдайды
•
Таныстырылым жасайды
13 слайд
• "Ойлан, жұптас, бөліс" әдісі.3 тапсырма: Зерттеу сұрақтары • «Облыс » тобына « Сайлау жүйесінің мәні, маңызы мен салдарын сипаттау. • «Округ» тобына Қазынагерлік жүйе және міндеткерліктердің мәнін сипаттау. «Неліктен салықтың мөлшерінде айырмашылықтар болды деп ойлайсың? Сөзіңді дәйекте • «Болыс» тобына Денсаулық сақтау саласындағы реформада қандай өзгеріс болды? Балалар арасындағы өлімнің көп болуы тек дәрігердің жетіспеушілінен болды ма? • «Ауыл» тобына Жерді пайдалану мәселелері қалай жүрді? • • Дескриптор • Мәтінмен танысады • Топта талдайды • Таныстырылым жасайды
14 слайд
•
Қалыптастырушы бағалау:
•
Смайлик арқылы бағалау
14 слайд
• Қалыптастырушы бағалау: • Смайлик арқылы бағалау
15 слайд
•
1 - топ Сәйкестендіру
Облыс --------------15 - 20 болыстардан
Округ --------------3 - 8 округтен
Болыс ------------50 - 70 шаңырақтан
Ауыл ------------10 - 12 ауылдан
•
2 - топ Тұжырымдау
•
Аймақты-
Облысты –
Округті -
Болысты -
Ауылды -
•
3 - топ Салыстыру
1822 -- 1824жж. реформа → Хандық билік жойылды, аға сұлтан лауазымы енгізілді, Орта жүз
бен Кіші жүзді қамтыды. Төрт сатылы басқару жүйесі.
•
1867 - 1868 жж. реформа → Жаңа губерния ашылды, уезд бастығының бір көмекшісі жергілікті
ұлт өкілі болды, үш жүзді қамтыды. Жер мемлекет меншігі
•
4 –топ Дұрыс жауабын табу
•
1886 - 1891 жылдардағы реформаның нәтижесі
1. ХІХ ғ 20 жылдарында басталған ережелердің заңды жалғасы болды
2. Басқару жүйесіне жаңашылдық енгізудің соңы болды;
3. Қазақ жері Ресей мемлекетінің меншігі деп жарияланды;
4. Қазақстан Ресейдің түпкілікті және ажырамас отарына айналды.
5. Жауаптардың барлығы дұрыс
15 слайд
• 1 - топ Сәйкестендіру Облыс --------------15 - 20 болыстардан Округ --------------3 - 8 округтен Болыс ------------50 - 70 шаңырақтан Ауыл ------------10 - 12 ауылдан • 2 - топ Тұжырымдау • Аймақты- Облысты – Округті - Болысты - Ауылды - • 3 - топ Салыстыру 1822 -- 1824жж. реформа → Хандық билік жойылды, аға сұлтан лауазымы енгізілді, Орта жүз бен Кіші жүзді қамтыды. Төрт сатылы басқару жүйесі. • 1867 - 1868 жж. реформа → Жаңа губерния ашылды, уезд бастығының бір көмекшісі жергілікті ұлт өкілі болды, үш жүзді қамтыды. Жер мемлекет меншігі • 4 –топ Дұрыс жауабын табу • 1886 - 1891 жылдардағы реформаның нәтижесі 1. ХІХ ғ 20 жылдарында басталған ережелердің заңды жалғасы болды 2. Басқару жүйесіне жаңашылдық енгізудің соңы болды; 3. Қазақ жері Ресей мемлекетінің меншігі деп жарияланды; 4. Қазақстан Ресейдің түпкілікті және ажырамас отарына айналды. 5. Жауаптардың барлығы дұрыс
16 слайд
Қалыптастырушы бағалау:
«Басбармақ» әдісімен бағалайды
16 слайд
Қалыптастырушы бағалау: «Басбармақ» әдісімен бағалайды
17 слайд
•
Кері байланыс
•
«Бөліп ал да, билей бер»
•
Бұл ұстанымның патша өкіметі
тарапынан ХІХ ғасырда Қазақстанға
қандай қатысы болды?
•
•
ҚБ «Әркімнің пікірі құнды »
17 слайд
• Кері байланыс • «Бөліп ал да, билей бер» • Бұл ұстанымның патша өкіметі тарапынан ХІХ ғасырда Қазақстанға қандай қатысы болды? • • ҚБ «Әркімнің пікірі құнды »
18 слайд
Реформалардың қазақ халқы үшін
тиімді жақтары болды ма?
18 слайд
Реформалардың қазақ халқы үшін тиімді жақтары болды ма?
19 слайд
Денсаулық сақтау дамыды;
Хиуа, Қоқан хандықтармен Қытай
империясы қаупі тоқтады;
Білім алушы жастар көбейді. Пайдалы жағы:
19 слайд
Денсаулық сақтау дамыды; Хиуа, Қоқан хандықтармен Қытай империясы қаупі тоқтады; Білім алушы жастар көбейді. Пайдалы жағы:
20 слайд
Салық саны өсті
Ру аралық қатығыс
Болыс басшылары өз басын ойлау
Жерден айыру
Билер соты жойылуы Зиянды жақтары:
20 слайд
Салық саны өсті Ру аралық қатығыс Болыс басшылары өз басын ойлау Жерден айыру Билер соты жойылуы Зиянды жақтары:
21 слайд
Рефлексия
•
«Мұғалімге жеделхат» Өзіңе жақын сөзді таңдап, тақтаға
стикер жапсыру арқылы орындаңдар
•
Оқушылар өздеріне жақын сөйлемді таңдап, айтылған ойды
жалғастырады:
•
1. бүгінгі сабақта мен....түсіндім, ...білдім, ....көзімді
жеткіздім.
•
2 бүгін сабақта қуантқаны.....
•
3. мен өзімді.....үшін мақтар едім.
•
4. маған ерекше ұнағаны.....
•
5. сабақтан соң маған........келді.
•
6. бүгін маған..........сәті түсті.
•
7. қызықты болғаны.....
•
8. ......қиындық тудырды.
•
9. менің түсінгенім.....
•
10. енді мен......аламын.
21 слайд
Рефлексия • «Мұғалімге жеделхат» Өзіңе жақын сөзді таңдап, тақтаға стикер жапсыру арқылы орындаңдар • Оқушылар өздеріне жақын сөйлемді таңдап, айтылған ойды жалғастырады: • 1. бүгінгі сабақта мен....түсіндім, ...білдім, ....көзімді жеткіздім. • 2 бүгін сабақта қуантқаны..... • 3. мен өзімді.....үшін мақтар едім. • 4. маған ерекше ұнағаны..... • 5. сабақтан соң маған........келді. • 6. бүгін маған..........сәті түсті. • 7. қызықты болғаны..... • 8. ......қиындық тудырды. • 9. менің түсінгенім..... • 10. енді мен......аламын.
22 слайд
Үйге тапсырма
•
1867-1868 жж. реформалар қазақ
қоғамына қандай өзгерістер әкелді?
атты тақырыпта 50-60 сөзден кем емес
эссе жазып келеді
22 слайд
Үйге тапсырма • 1867-1868 жж. реформалар қазақ қоғамына қандай өзгерістер әкелді? атты тақырыпта 50-60 сөзден кем емес эссе жазып келеді