Материалдар / §33. Рекомбинантты дезоксирибонуклеин қышқылының алу тәсілдері.

§33. Рекомбинантты дезоксирибонуклеин қышқылының алу тәсілдері.

Материал туралы қысқаша түсінік
§33. Рекомбинантты дезоксирибонуклеин қышқылының алу тәсілдері. 11.4.3.2 - рекомбинантты Дезоксирибонуклеин қышқылын алу тәсілдерін түсіндіру;
ЖИ арқылы жасау
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

11 ҚГБ сынып №45

ДӘІЖО___________

Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрлігі
«» КММ
(білім беру ұйымының атауы)
Қысқа мерзімді (сабақ) жоспары

Рекомбинантты дезоксирибонуклеин қышқылының алу тәсілдері.

§33. Рекомбинантты дезоксирибонуклеин қышқылының алу тәсілдері.

(Сабақ тақырыбы)


Бөлім:

«Биотехнология»

Педагогтің аты-жөні:


Күні:


Сыныбы: 11 «а»

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

Рекомбинантты дезоксирибонуклеин қышқылының алу тәсілдері.

§33. Рекомбинантты дезоксирибонуклеин қышқылының алу тәсілдері.

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

11.4.3.2 - рекомбинантты Дезоксирибонуклеин қышқылын алу тәсілдерін түсіндіру;

Сабақтың мақсаты:

рекомбинантты Дезоксирибонуклеин қышқылын алу тәсілдерін түсіндіреді;

Сабақтың барысы:

Сабақ кезеңі

Мұғалімнің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы




Бұрынғы білімін еске түсіру


Оқушылармен амандасу, түгендеу, сынып тәртібін қадағалау.


"ДНҚ жасау фабрикасы" әдісі

Тапсырма: Рекомбинантты ДНҚ алу процесін қадам-қадам түсіндіріңіз. Бұл процесті «ДНҚ жасау фабрикасы» ретінде сипаттап, әр қадамды түсіндіріңіз.




? Психологиялық ахуал: «Гендерді өзгерту мүмкін болса...»

? Тапсырма:

«Егер сіз өзіңіздің гендеріңізді өзгерте алатын мүмкіндікке ие болсаңыз, қандай өзгерістер енгізер едіңіз?»

Оқушылар амандасады, сынып тәртібін сақтайды.


Оқушылар үй жұмысы бойынша өткен білімдерін еске түсіреді. Берілген тапсырманы орындайды.

Дұрыс жауап:

ДНҚ жасау фабрикасы: 1. ДНҚ фрагменті бөлініп алынады. 2. Ол плазмидалар немесе векторлармен біріктіріледі. 3. Бұл векторлар бактерияларға немесе жасушаларға енгізіледі. 4. Жасушалар рекомбинантты ДНҚ-ны көбейтіп, қажетті өнімдерді шығарады.


Оқушылар жауаптарын ортаға салып, генетикалық модификацияның артықшылықтары мен қауіптерін талқылайды.

Кері байланыс:

«Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады.

«Керемет!» және т.б

Интерактивті панель

Презентация


Биология 11-сынып, Автор: А.Ф.Ковшарь, Н.Г.Асанов, А.Р.Соловьева, Б.Т.Ибраимова, С.А.Куприй, Алматы «Атамұра» баспасы 2020 ж

Оқушылардың назарын аудару

«Гендік инженерия арқылы алынған өнімдер»

? Тапсырма:

Сұрақ: Қазіргі кезде қандай өнімдер рекомбинантты ДНҚ технологиясының көмегімен алынады? Дұрыс жауапты таңдаңыз.


Вирустық вакциналар

Трансгенді өсімдіктер (гендік модификацияланған өнімдер)

Табиғи бал

Антибиотиктер

Оқушының логикалық ойлау қабілеті дамиды.

Өз ойын, ой-пікірлерін білдіреді. Берілген тапсырманы орындайды.



Дұрыс жауаптар:

Вирустық вакциналар

Трансгенді өсімдіктер (гендік модификацияланған өнімдер)

Антибиотиктер


? Қорытынды:

Рекомбинантты ДНҚ технологиясы медицинада, фармацевтикада және ауыл шаруашылығында маңызды рөл атқарады.

Кері байланыс:

«Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады.

«Керемет!» және т.б

Интерактивті панель

Презентация



Сабақтың мақсатын таныстыру

11.4.3.2 - рекомбинантты Дезоксирибонуклеин қышқылын алу тәсілдерін түсіндіру;



Кілт сөздер:


Жаңа сабақтың оқу мақсатын жазады.


Кері байланыс:

«Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады.

«Керемет!» және т.б

Интерактивті панель

Презентация


Биология 11-сынып, Автор: А.Ф.Ковшарь, Н.Г.Асанов, А.Р.Соловьева, Б.Т.Ибраимова, С.А.Куприй, Алматы «Атамұра» баспасы 2020 ж

Құндылық:

«жасампаздық және жаңашылдық»

Теориялық білім: Рекомбинантты ДНҚ алу тәсілдерін білу.

Практикалық дағдылар: Рекомбинантты ДНҚ алу әдістерін қолдану.

Функционалдық сауаттылық: Рекомбинантты ДНҚ технологиясын зерттеу және қолдану.

Сабақтың оқу мақсатымен байланысты басты құндылықтармен танысады. Ой қозғау жүзеге асады.

Кері байланыс:

«Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады.

«Керемет!» және т.б

Интерактивті панель, презентация

Сабақтың ортасы


Жаңа тақырыпты таныстыру

Мәтін:

Әлемде рекомбинантты ДНҚ технологиясын қолдану

? Статистика:

Дүниежүзінде қолданылатын инсулиннің 90%-дан астамы рекомбинантты ДНҚ технологиясы арқылы алынған.

Гендік модификацияланған өсімдіктер әлемдік ауыл шаруашылығының 80%-ын құрайды.

Рекомбинантты вакциналар (мысалы, В гепатитіне қарсы вакцина) миллиондаған адамның өмірін сақтап қалды.

? Бұл технология медицина мен ауыл шаруашылығын дамытуда маңызды рөл атқарады!

Мәтінді оқиды – берілген өмірлік жағдайға немесе ғылыми контекстке талдау жасайды.Негізгі идеяны анықтайды – мәтіндегі басты мәселені немесе зерттелетін құбылысты табады.Ақпаратты талдайды – мәтіннен қажетті мәліметтерді бөліп алады.Қорытынды жасайды – алынған ақпаратты қолдана отырып, сұрақтарға жауап береді немесе шешім ұсынады.

Кері байланыс:

«Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады.

«Керемет!» және т.б

Интерактивті панель, презентация


Оқушыларға бағыт бағдар беру

1-тапсырма: Рекомбинантты ДНҚ арқылы инсулин алу

Сұрақ:

Ғалымдар адамның инсулин генін бактерияға енгізді. Бактерия көбейген сайын инсулин өндірілді. Бұл әдістің артықшылығы қандай? Дұрыс жауаптарды таңдаңыз.


Табиғи инсулинмен бірдей

Өндірісі жылдам және тиімді

Қымбат және көп уақытты қажет етеді

Барлық адамдарға жарамсыз


2-тапсырма: ДНҚ-ның химиялық құрылымы

Сұрақ:

Рекомбинантты ДНҚ жасау үшін ДНҚ молекуласы қандай химиялық байланыстармен тұрақтанады? Дұрыс жауапты таңдаңыз.


Сутектік байланыстар

Иондық байланыстар

Металдық байланыстар

Ковалентті байланыстар

Оқушының логикалық ойлау қабілеті дамиды.

Өз ойын, ой-пікірлерін білдіреді. Берілген тапсырманы орындайды.


Дұрыс жауаптар:

Табиғи инсулинмен бірдей

Өндірісі жылдам және тиімді












Дұрыс жауаптар:

Сутектік байланыстар

Ковалентті байланыстар

Дескриптор:

Гендік инженерия арқылы дәрілік заттар өндіруді түсіндіреді – 2 балл

Биотехнологияның тиімділігін сипаттайды – 2 балл

Қате жауаптарды талдайды – 1 балл










Дескриптор:

ДНҚ құрылымының химиялық ерекшеліктерін сипаттайды – 2 балл

Генетикалық инженерияда байланыстардың рөлін түсіндіреді – 2 балл

Қате жауаптарды талдайды – 1 балл

Интерактивті панель

Презентация

Жұмыс дәптерлері

Үлестірме парақтар

Практикалық тапсырмалар беру.

3-тапсырма: Электрофорез әдісімен ДНҚ зерттеу

Сұрақ:

Зертханада ДНҚ молекулаларын бөліп алу үшін қандай физикалық әдіс қолданылады? Дұрыс жауапты таңдаңыз.


Оптикалық микроскоп арқылы қарау

Электрофорез әдісі

ДНҚ-ны қайнату

Радиоактивті сәулелермен өңдеу


4-тапсырма: ДНҚ фрагменттерін есептеу

Сұрақ:

Ғалымдар бактерияға адамның инсулин генін енгізу үшін оны рестриктаза ферментімен 5000 нуклеотидтен тұратын ДНҚ молекуласынан кесіп алды. Егер енгізілген ген 1200 нуклеотидтен тұрса, қалған ДНҚ бөлігінің ұзындығы қандай?

Оқушының логикалық ойлау қабілеті дамиды.

Өз ойын, ой-пікірлерін білдіреді. Берілген тапсырманы орындайды.


Дұрыс жауап:

Электрофорез әдісі
















Дұрыс жауап:

5000 – 1200 = 3800 нуклеотид

Дескриптор:

Электрофорездің ДНҚ талдаудағы маңызын түсіндіреді – 2 балл

ДНҚ молекулаларын физикалық әдістермен бөлу жолдарын сипаттайды – 2 балл

Қате жауаптарды талдайды – 1 балл






Дескриптор:

ДНҚ молекуласының құрылымдық өзгерістерін есептейді – 2 балл

Қарапайым математикалық операцияларды қолданады – 2 балл

Қате есептеулерді талдайды – 1 балл

Интерактивті панель

Презентация

Жұмыс дәптерлері

Үлестірме парақтар

Бағалау

5-тапсырма: Бактерияның өсу жылдамдығы

Сұрақ:

Рекомбинантты бактерия 20 минут сайын екі еселенеді. Егер бастапқыда 1 бактерия болса, 2 сағат ішінде қанша бактерия пайда болады?

Оқушының логикалық ойлау қабілеті дамиды.

Өз ойын, ой-пікірлерін білдіреді. Берілген тапсырманы орындайды.


Дұрыс жауап:

1 → 2 → 4 → 8 → 16 → 32 → 64 → 128 (барлығы 128 бактерия).

Дескриптор:

Бактериялардың көбею жылдамдығын есептейді – 2 балл

Логикалық ойлау қабілетін қолданады – 2 балл

Қате есептеулерді талдайды – 1 балл

Интерактивті панель

Презентация

Жұмыс дәптерлері

Үлестірме парақтар

Сабақтың соңы



Кері байланыс беру

"Рекомбинантты ДНҚ қалай жасалады?"

Мақсаты: Рекомбинантты ДНҚ алу тәсілдерін түсіну.

Оқушылар рекомбинантты ДНҚ алу үшін қолданылатын негізгі әдістерді (мысалы, ДНҚ кесу, байланыс, клонирование) түсініп, сипаттайды.

1 – Рекомбинантты ДНҚ алу тәсілдерін түсінбеймін.

2 – Рекомбинантты ДНҚ алу тәсілдерін білемін, бірақ толық түсінбеймін.

3 – Рекомбинантты ДНҚ алу тәсілдерін толық түсінемін және олардың ғылыми маңызын бағалай аламын.

Кері байланыс:

«Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады.

«Керемет!» және т.б

Интерактивті панель

Презентация


Білімді игеруді жақсарту және оны тәжірибеге көшіру

Шығармашылық жұмыс.

§34.Рекомбинантты дезоксирибонуклеин қышқылының қолданылуы.



Білім алушылар келесі тақырыптың тақырыбымен және тірек сызба сызады. Ой қозғау жүзеге асады.

Кері байланыс:

«Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады.

«Керемет!» және т.б

Биология 11-сынып, Автор: А.Ф.Ковшарь, Н.Г.Асанов, А.Р.Соловьева, Б.Т.Ибраимова, С.А.Куприй, Алматы «Атамұра» баспасы 2020 ж


ҚЫСҚА МЕРЗІМДІ ЖОСПАРҒА ҚОСЫМША



ЖИ арқылы жасау
18 Ақпан 2025
107
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі