Сабақ
кезеңі
|
Мұғалімнің
әрекеті
|
Оқушының
әрекеті
|
Бағалау
|
Ресурстар
|
Сабақтың
басы
Бұрынғы білімін еске
түсіру
|
Оқушылармен
амандасу, түгендеу, сынып тәртібін
қадағалау.
?
Психологиялық ахуал:
«Түстерді барлығымыз бірдей көреміз
бе?»
?
Тапсырма:
«Барлығымыз түстерді
бірдей көреміз бе?»
"Құпия сөз"
әдісі
Құпия
сөздер:
Х хромосома:
"Әйел"
Y хромосома:
"Еркек"
Гаметалар:
"Тұқым"
Генетика:
"Механизм"
Жыныс анықтау:
"Теңгерім"
|
Оқушылар амандасады,
сынып тәртібін сақтайды.
Оқушылар үй жұмысы
бойынша өткен білімдерін еске түсіреді. Берілген тапсырманы
орындайды.
Дұрыс
жауабы:
"Жыныс генетикасы жынысты
анықтайтын хромосомаларға негізделеді. Адамда Х және Y
хромосомалары жынысты анықтайды: ХХ – әйел, XY – еркек. Жынысты
анықтау механизмдері генетикалық теңгерімге
байланысты."
|
Кері
байланыс:
«Бас бармақ» әдісі
арқылы бағаланады.
«Керемет!» және
т.б
|
Интерактивті панель,
презентация
Биология 9-сынып,Автор:
Н.Г.Асанов, А.Р.Соловьева,Б.Т.Ибрагимова . «Атамұра» баспасы
2019ж
|
Оқушылардың назарын
аудару
|
«Қандай ауру тек ер
адамдарда кездеседі?»
?
Тапсырма:
«Отбасында тұқым
қуалайтын аурулар қалай
беріледі?»
«Гемофилия, дальтонизм сияқты
аурулар неге көбінесе ер адамдарда
кездеседі?»
|
Оқушының логикалық
ойлау қабілеті дамиды.
Өз ойын,
ой-пікірлерін білдіреді. Берілген тапсырманы
орындайды.
Қысқаша
жауап:
Гемофилия мен
дальтонизм X-хромосомамен тіркесіп тұқым
қуалайды.
Ер адамдарда тек бір
X-хромосома болғандықтан, олар бұл ауруларды анасынан тікелей
алады.
|
Кері
байланыс:
«Бас бармақ» әдісі
арқылы бағаланады.
«Керемет!» және
т.б
|
Интерактивті панель,
презентация
|
Сабақтың мақсатын
таныстыру
|
9.2.4.7 - жынысты
анықтау кезінде хромосомалардың рөлін түсіндіретін сызба
жасау;
Кілт
сөздер:
|
Жаңа сабақтың оқу
мақсатын жазады.
|
Кері
байланыс:
«Бас бармақ» әдісі
арқылы бағаланады.
«Керемет!» және
т.б
|
Интерактивті панель,
презентация
Биология 9-сынып,Автор:
Н.Г.Асанов, А.Р.Соловьева,Б.Т.Ибрагимова . «Атамұра» баспасы
2019ж
|
Құндылық:
«жасампаздық және
жаңашылдық»
|
Теориялық білім:
Жыныспен тіркесіп тұқымқуалау, гемофилия және дальтонизм туралы
білу.
Практикалық
дағдылар: Жынысты анықтау кезінде хромосомалардың рөлін
түсіндіретін сызба жасау.
Функционалдық сауаттылық:
Жыныспен тіркес тұқымқуалау механизмін түсініп, оның мысалдарын
және хромосомалардың рөлін
бағалау.
|
Сабақтың оқу мақсатымен
байланысты басты құндылықтармен танысады. Ой қозғау жүзеге
асады.
|
Кері
байланыс:
«Бас бармақ» әдісі
арқылы бағаланады.
«Керемет!» және
т.б
|
Интерактивті панель,
презентация
|
Сабақтың
ортасы
Жаңа тақырыпты
таныстыру
|
Мәтін:
Қазақстандағы
дальтонизм және
гемофилия
Қазақстанда
дальтонизм мен гемофилия сирек кездесетін тұқым қуалайтын аурулар
қатарына жатады.
Дальтонизм – түсті
ажырату қабілетінің бұзылуы, көбінесе ер адамдарда
кездеседі.
Гемофилия – қанның
ұю қабілетінің төмендеуі, бұл да X-хромосомамен тіркесіп тұқым
қуалайды.
?
Сұрақ:
Неге әйелдер
гемофилиямен сирек ауырады, ал ер адамдар көбірек зардап
шегеді?
✅
Жауап:
Әйелдерде екі
X-хромосома бар, сондықтан егер біреуінде ақау болса, екіншісі оның
орнын толтыра алады.
Ер адамдарда тек бір
X-хромосома бар, сондықтан гендік ақау болса, ол ауруға алып
келеді.
|
Мәтінді оқиды – берілген
өмірлік жағдайға немесе ғылыми контекстке талдау жасайды.Негізгі
идеяны анықтайды – мәтіндегі басты мәселені немесе зерттелетін
құбылысты табады.Ақпаратты талдайды – мәтіннен қажетті мәліметтерді
бөліп алады.Қорытынды жасайды – алынған ақпаратты қолдана отырып,
сұрақтарға жауап береді немесе шешім
ұсынады.
|
Кері
байланыс:
«Бас бармақ» әдісі
арқылы бағаланады.
«Керемет!» және
т.б
|
Интерактивті панель,
презентация
|
Оқушыларға бағыт бағдар
беру
|
?
1-тапсырма: Гемофилия және
дальтонизмнің тұқым
қуалауы
Сұрақ:
Гемофилия мен
дальтонизм неге көбінесе ер адамдарда кездеседі? Екі немесе одан да
көп дұрыс жауапты таңдаңыз.
□
Бұл аурулар
Y-хромосомада орналасқан.
□
Әйелдерде екі
X-хромосома бар, сондықтан олар тасымалдаушы болуы
мүмкін.
□
Ер адамдарда бір
ғана X-хромосома бар, сондықтан егер ақау болса, ол толық
көрінеді.
□
Дальтонизм қоршаған
орта факторларынан
туындайды.
□
Әйелдер гемофилиямен
ешқашан ауырмайды.
✅
Дұрыс
жауаптар:
Әйелдерде екі
X-хромосома бар, сондықтан олар тасымалдаушы болуы
мүмкін.
Ер адамдарда бір ғана
X-хромосома бар, сондықтан егер ақау болса, ол толық
көрінеді.
|
Оқушының логикалық
ойлау қабілеті дамиды.
Өз ойын, ой-пікірлерін
білдіреді. Берілген тапсырманы
орындайды.
|
Дескриптор:
Жыныспен тіркесіп
тұқым қуалайтын аурулардың механизмін түсіндіреді – 2
балл
X-хромосоманың рөлін
сипаттайды – 2 балл
Қате жауаптарды талдайды – 1
балл
|
Интерактивті
панель
Презентация
Жұмыс
дәптерлері
Үлестірме
парақтар
|
Практикалық тапсырмалар
беру.
|
?
2-тапсырма: Гемофилиямен байланысты
биохимиялық үдерістер
Сұрақ:
Қанның ұюына қандай
химиялық заттар әсер етеді? Екі немесе одан да көп дұрыс жауапты
таңдаңыз.
□
Фибриноген
□
Глюкоза
□
Гемоглобин
□
Кальций иондары
(Ca²⁺)
□
D
дәрумені
✅
Дұрыс
жауаптар:
Фибриноген
Кальций иондары
(Ca²⁺)
|
Оқушының логикалық
ойлау қабілеті дамиды.
Өз ойын, ой-пікірлерін
білдіреді. Берілген тапсырманы
орындайды.
|
Дескриптор:
Қан ұюына әсер
ететін химиялық заттарды анықтайды – 2
балл
Кальций иондары мен
фибриногеннің рөлін сипаттайды – 2
балл
Қате жауаптарды талдайды – 1
балл
|
Интерактивті
панель
Презентация
Жұмыс
дәптерлері
Үлестірме
парақтар
|
Бағалау
|
?
3-тапсырма: Түстерді қабылдау
механизмі
Сұрақ:
Дальтонизм қандай
физикалық факторларға байланысты пайда болуы мүмкін? Екі немесе
одан да көп дұрыс жауапты
таңдаңыз.
□
Көздегі
фоторецепторлардың (колбалар) дұрыс жұмыс
істемеуі
□
Электромагниттік
толқындардың түстерге әсері
□
Ағзадағы су
мөлшерінің азаюы
□
Көзге жарық
сәулесінің түсу бұрышы
□
Көру жүйкесіндегі
мутациялар
✅
Дұрыс
жауаптар:
Көздегі
фоторецепторлардың (колбалар) дұрыс жұмыс
істемеуі
Көру жүйкесіндегі
мутациялар
|
Оқушының логикалық
ойлау қабілеті дамиды.
Өз ойын, ой-пікірлерін
білдіреді. Берілген тапсырманы
орындайды.
|
Дескриптор:
Дальтонизмнің
физиологиялық механизмін түсіндіреді – 2
балл
Жарық толқындарының
рөлін сипаттайды – 2 балл
Қате жауаптарды талдайды – 1
балл
|
Интерактивті панель,
презентация
Жұмыс
дәптерлері
Үлестірме
парақтар
|
Сабақтың
соңы
Кері байланыс
беру
|
«Жыныспен тіркесіп
тұқымқуалау шкаласы» әдісі
Мақсаты: Оқушылардың жыныспен
тіркесіп тұқымқуалау туралы түсінігін
бағалау.
|
Оқушылар жыныспен
тіркесіп тұқымқуалау (мысалы, гемофилия мен дальтонизм) туралы
түсініктерін 1-ден 3-ке дейінгі шкала бойынша
бағалайды:
1 — Мүлдем
түсінбедім.
2 — Аздап түсіндім,
бірақ толық емес.
3 — Толық түсіндім және
маңызын білемін.
|
Кері
байланыс:
«Бас бармақ» әдісі
арқылы бағаланады.
«Керемет!» және
т.б
|
Интерактивті
панель
Презентация
|
Білімді игеруді жақсарту және
оны тәжірибеге көшіру
|
Шығармашылық
жұмыс.
§40.Адам қан
топтарының тұқым қуалау заңдылықтары және
резус-факторы.
|
Білім алушылар келесі
тақырыптың тақырыбымен және тірек сызба сызады. Ой қозғау жүзеге
асады.
|
Кері
байланыс:
«Бас бармақ» әдісі
арқылы бағаланады.
«Керемет!» және
т.б
|
Биология 9-сынып,Автор:
Н.Г.Асанов, А.Р.Соловьева,Б.Т.Ибрагимова . «Атамұра» баспасы
2019ж
|