Сабақ
кезеңі
|
Мұғалімнің
әрекеті
|
Оқушының
әрекеті
|
Бағалау
|
Ресурстар
|
Сабақтың
басы
Бұрынғы білімін еске
түсіру
|
Оқушылармен амандасу,
түгендеу, сынып тәртібін
қадағалау.
"Жалғастыр"
әдісі
Тапсырма:
"Есту рецепторлары дыбысты
қалай қабылдайды,
себебі..."
"Көру рецепторлары жарықты
қалай қабылдайды,
өйткені..."
"Есту мен көру рецепторларының
қызметі миға сигналдар жіберумен шектеледі,
сондықтан..."
Психологиялық
ахуал: «Гормондар қалай жұмыс
істейді?»
Тапсырма:
Мұғалім оқушыларға «Адам
ағзасында қандай гормондар бар?» және «Гормондар қандай қызмет
атқарады?» деген сұрақтар
қояды.
Оқушылар өз ойларын ортаға
салады (мысалы, өсу, зат алмасу, көңіл-күйге әсер ету және
т.б.).
Мұғалім жауаптарды
қорытындылап, тақырыпқа
бағыттайды.
|
Оқушылар амандасады, сынып
тәртібін сақтайды.
Оқушылар үй жұмысы бойынша
өткен білімдерін еске түсіреді. Берілген тапсырманы
орындайды.
Жауап: "Есту рецепторлары
дыбысты қабылдайды, себебі олар сыртқы дыбыс толқындарын
механикалық тербелістерге айналдырып, оларды миға
жеткізеді."
Жауап: "Көру рецепторлары
жарықты қабылдайды, өйткені олар көздің ішіндегі жарық сәулелерін
электрлік сигналдарға айналдырып, оларды миға
жібереді."
Жауап: "Есту мен көру
рецепторларының қызметі миға сигналдар жіберумен шектеледі,
сондықтан олар бізге қоршаған ортаны сезінуге мүмкіндік береді,
бірақ толық бейнелер мен дыбыстарды ми
өңдейді."
|
Кері
байланыс:
«Бас бармақ» әдісі
арқылы бағаланады.
«Керемет!» және
т.б
|
Интерактивті панель,
презентация
|
Оқушылардың назарын
аудару
|
«Гормондық
тепе-теңдік»
Тапсырма:Сіз тәтті тамақ
жегеннен кейін ағзаңызда қандай гормон бөлінеді? Ол қандай қызмет
атқарады? Жауабыңызды
түсіндіріңіз.
|
Оқушының логикалық ойлау
қабілеті дамиды.
Өз ойын, ой-пікірлерін
білдіреді. Берілген тапсырманы
орындайды.
✅ Дұрыс
жауап:
Инсулин бөлінеді, ол қандағы
қант деңгейін
реттейді.
|
Кері
байланыс:
«Бас бармақ» әдісі
арқылы бағаланады.
«Керемет!» және
т.б
|
Интерактивті панель,
презентация
|
Сабақтың мақсатын
таныстыру
|
8.1.7.4- эндокринді,
экзокринді және аралас бездердің орналасқан жерлерін
анықтау;
Кілт
сөздер:
Эндокринді
бездер
Экзокринді
бездер
Аралас
бездер
|
Жаңа сабақтың оқу
мақсатын жазады.
|
Кері
байланыс:
«Бас бармақ» әдісі
арқылы бағаланады.
«Керемет!» және
т.б
|
Интерактивті панель,
презентация
Биология 8-сынып,Автор:
А.Соловьева, Б.Ибраимова. Алматы «Атамұра» баспасы
2018ж
|
Құндылық:
«жасампаздық және
жаңашылдық»
|
Теориялық білім:
Гормондар мен гуморальды реттелу ұғымдарын, эндокринді, экзокринді
және аралас бездердің орналасуы мен қызметін
білу.
Практикалық
дағдылар: Гормондардың әсерін зерттеу және бездердің қызметін
талдау әдістерін меңгеру.
Функционалдық сауаттылық:
Гормондардың организмдегі гуморальды реттелудегі маңызын түсініп,
олардың әсерін бағалау.
|
Сабақтың оқу мақсатымен
байланысты басты құндылықтармен танысады. Ой қозғау жүзеге
асады.
|
Кері
байланыс:
«Бас бармақ» әдісі
арқылы бағаланады.
«Керемет!» және
т.б
|
Интерактивті панель,
презентация
|
Сабақтың
ортасы
Жаңа тақырыпты
таныстыру
|
Мәтін:
Гормондар және
олардың ағзадағы рөлі
Статистикалық
мәліметтер:
Адам ағзасында
50-ден астам гормон бар.
Қалқанша безінің
бұзылуы әлемдегі 10% адамда
кездеседі.
Инсулин
жетіспеушілігі қант диабетінің дамуына себепші
болады.
Стресс гормондары
жүрек соғу жиілігін 20%-ға арттыра
алады.
? Гормондар адамның өмір сүру
сапасына тікелей әсер етеді!
|
Мәтінді оқиды – берілген
өмірлік жағдайға немесе ғылыми контекстке талдау жасайды.Негізгі
идеяны анықтайды – мәтіндегі басты мәселені немесе зерттелетін
құбылысты табады.Ақпаратты талдайды – мәтіннен қажетті мәліметтерді
бөліп алады.Қорытынды жасайды – алынған ақпаратты қолдана отырып,
сұрақтарға жауап береді немесе шешім
ұсынады.
|
Кері
байланыс:
«Бас бармақ» әдісі
арқылы бағаланады.
«Керемет!» және
т.б
|
Интерактивті панель,
презентация
|
Оқушыларға бағыт бағдар
беру
|
1-тапсырма:
Гормондардың химиялық құрамы
Сұрақ: Гормондардың
қайсысы ақуыз тектес?
□
Инсулин
□
Эстроген
□
Тестостерон
□ Адреналин
|
Оқушының логикалық
ойлау қабілеті дамиды.
Өз ойын,
ой-пікірлерін білдіреді. Берілген тапсырманы
орындайды.
✅
Дұрыс
жауап:
Инсулин
|
Дескриптор:
Ақуыз тектес гормондарды
анықтайды – 1 балл.
|
Интерактивті панель,
презентация
Жұмыс
дәптері
Үлестірме
парақ
|
Практикалық тапсырмалар
беру.
|
2-тапсырма:
Гормондардың әсері
Сұрақ: Адреналин
гормоны жүрек соғу жиілігін 20%-ға арттырса, егер қалыпты жүрек
соғу жиілігі 75 рет/мин болса, стресс жағдайында жүрек соғу жиілігі
қанша болады?
|
Оқушының логикалық
ойлау қабілеті дамиды.
Өз ойын,
ой-пікірлерін білдіреді. Берілген тапсырманы
орындайды.
✅
Дұрыс
жауап:
75 + (75 × 0.2) = 90
рет/мин
|
Дескриптор:
Гормонның жүрек соғу
жиілігіне әсерін есептейді – 1
балл.
Математикалық есептеулерді
дұрыс жүргізеді – 1 балл.
|
Интерактивті панель,
презентация
Жұмыс
дәптері
Үлестірме
парақ
|
Бағалау
|
3-тапсырма: Гормондардың
қызметі
Сұрақ: Төмендегі гормондар мен
олардың қызметтерін
сәйкестендіріңіз.
Инсулин
→
□ Өсу процесін
реттейді,
□ Қандағы қант деңгейін
реттейді,
□ Су балансын
сақтайды.
Адреналин
→
□ Қандағы қант деңгейін
төмендетеді,
□ Стресс жағдайында ағзаны
дайындайды,
□ Өсу
гормоны.
Өсу гормоны
→
□ Қан қысымын
арттырады,
□ Бұлшық еттердің дамуын
реттейді,
□ Сілекей бөлінуін
күшейтеді.
|
Оқушының логикалық
ойлау қабілеті дамиды.
Өз ойын,
ой-пікірлерін білдіреді. Берілген тапсырманы
орындайды.
✅
Дұрыс
жауап:
Инсулин → Қандағы
қант деңгейін реттейді.
Адреналин → Стресс
жағдайында ағзаны
дайындайды.
Өсу гормоны → Бұлшық
еттердің дамуын реттейді.
|
Дескриптор:
Гормондар мен олардың қызметтерін сәйкестендіреді – 3
балл.
Әр гормонның рөлін сипаттайды
– 3 балл.
|
Интерактивті панель,
презентация
Жұмыс
дәптері
Үлестірме
парақ
|
Сабақтың
соңы
Кері байланыс
беру
|
«Гормондар және
гуморальдық реттелу шкаласы»
Мақсаты: Оқушылардың гормондар
және гуморальдық реттелу ұғымдарын түсіну деңгейін
бағалау.
|
Оқушылар гормондар
мен гуморальдық реттелу ұғымдарын 1-ден 5-ке дейінгі шкала бойынша
бағалайды:
1 — Мүлдем
түсінбедім.
2 — Аздап
түсіндім.
3 — Орташа
түсіндім.
4 — Түсіндім, бірақ
кейбір тұстары әлі
түсініксіз.
5 — Толық түсіндім және
маңызын білемін.
|
Кері
байланыс:
«Бас бармақ» әдісі
арқылы бағаланады.
«Керемет!» және
т.б
|
Интерактивті
панель
Презентация
|
Білімді игеруді жақсарту және
оны тәжірибеге көшіру
|
Шығармашылық
жұмыс.
§41.Гормондар арқылы
гуморальды реттелу.
|
Білім алушылар келесі
тақырыптың тақырыбымен және тірек сызба сызады. Ой қозғау жүзеге
асады.
|
Кері
байланыс:
«Бас бармақ» әдісі
арқылы бағаланады.
«Керемет!» және
т.б
|
Жұмыс
дәптері
Биология
8-сынып,Автор: А.Соловьева, Б.Ибраимова. Алматы «Атамұра» баспасы
2018ж
|