6 сынып №46
ДӘІЖО___________
Қазақстан Республикасының
Білім және ғылым министрлігі
«»
КММ
(білім беру ұйымының
атауы)
Қысқа мерзімді (сабақ) жоспары
Энергия түрлері мен көздері. §42. Энергияны тұтыну және шығару.
(Сабақ тақырыбы)
|
Бөлім: |
Энергия және қозғалыс |
|
Педагогтің аты-жөні: |
|
|
Күні: |
|
|
Сыныбы: 6 «А» |
Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны: |
|
Сабақтың тақырыбы: |
Энергия түрлері мен көздері. §42.Энергияны тұтыну және шығару. |
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты |
6.5.1.3 электр энергиясының бірлігін атау; 6.5.1.4 электр энергиясының құнын есептеу; |
|
Сабақтың мақсаты: |
электр энергиясының бірлігін атайды және электр энергиясының құнын есептейді; |
Сабақтың барысы:
|
Сабақ кезеңі |
Мұғалімнің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
|||||||||||||||
|
Сабақтың басы Бұрынғы білімін еске түсіру |
Оқушылармен амандасу, түгендеу, сынып тәртібін қадағалау. "Ақпарат көздерін салыстыру" әдісі Мақсаты: Оқушыларды түрлі ақпарат көздерінен деректер жинауға және оларды салыстыруға үйрету. Тапсырма: "Тыныс алу мен фотосинтезді салыстырыңыз. Әрқайсысының энергияны жұту және шығару процесін түсіндіріңіз." |
Оқушылар амандасады, сынып тәртібін сақтайды. Оқушылар үй жұмысы бойынша өткен білімдерін еске түсіреді. Берілген тапсырманы орындайды. Жауап: Тыныс алу: Энергия шығару үдерісі Организмге қажетті энергия шығарылады, оттегі пайдаланылады, көмірқышқыл газы шығарылады Фотосинтез: Энергия жұту үдерісі Өсімдіктер күн сәулесін пайдаланып, энергияны жұтады, көмірқышқыл газын жұтып, оттегі шығарады |
Кері байланыс: «Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады. «Керемет!» және т.б |
Интерактивті панель, презентация |
|||||||||||||||
|
Оқушылардың назарын аудару |
«Энергия шығынын есептей аласың ба?» ? Мақсаты: Оқушыларға электр энергиясының өлшем бірлігін, энергия тұтынуды есептеуді және энергия үнемдеудің маңызын түсіндіру. ? Тапсырма: Сіздер өз үйлеріңізде электр энергиясын үнемдеуге көмектесетін сарапшыларсыз. Сізге әртүрлі тұрмыстық құрылғылардың тәуліктік энергия тұтынуын анықтау қажет.
Сұрақ: □
Шам (энергия үнемдейтін)
✅ Дұрыс жауаптар: Тоңазытқыш (200 Вт × 24 сағ = 4,8 кВт⋅сағ) Электр шайнек (1500 Вт × 1 сағ = 1,5 кВт⋅сағ)
|
Оқушының логикалық ойлау қабілеті дамиды. Өз ойын, ой-пікірлерін білдіреді.
? Жауабы: Электр құрылғыларының энергия тұтынуын кВт⋅сағ арқылы есептеуге болады:
Энергия (кВт⋅сағ) = Қуат (Вт)×Уақыт (сағ) / 1000 Осы есептеулерден тоңазытқыш ең көп энергия тұтынады, себебі ол тәулігіне үздіксіз жұмыс істейді. |
Кері байланыс: «Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады. «Керемет!» және т.б
Дескриптор: Электр энергиясының өлшем бірлігін дұрыс анықтайды – 2 балл Құрылғылардың энергия шығынын дұрыс есептейді – 2 балл Қате жауаптарды талдайды – 1 балл |
Интерактивті панель, презентация
|
|||||||||||||||
|
Сабақтың мақсатын таныстыру |
6.5.1.3 электр энергиясының бірлігін атау; 6.5.1.4 электр энергиясының құнын есептеу;
Кілт сөздер:
|
Жаңа сабақтың оқу мақсатын жазады. |
Кері байланыс: «Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады. «Керемет!» және т.б |
Интерактивті панель, презентация
Жалпы білім беретін мектептің 6-сыныбына арналған оқулық. Авторлары: Әбдіманапов Б., Нүркенова С., Әбілғазиев А., Әуезова Г. |
|||||||||||||||
|
Құндылық: «жасампаздық және жаңашылдық» |
Теориялық білім: Электр энергиясының бірлігін білу (Вт, кВт, Дж) және электр энергиясының құнын есептеудің негіздерін түсіну.
Практикалық дағдылар: Электр энергиясының тұтынуын есептеу және құнын анықтау әдістерін меңгеру.
Функционалдық сауаттылық: Электр энергиясының тұтынуын бағалап, оның құнын есептеу арқылы тиімді пайдалану жолдарын анықтау. |
Сабақтың оқу мақсатымен байланысты басты құндылықтармен танысады. Ой қозғау жүзеге асады. |
Кері байланыс: «Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады. «Керемет!» және т.б |
Интерактивті панель, презентация |
|||||||||||||||
|
Сабақтың ортасы
Жаңа тақырыпты таныстыру |
Мәтін: Қазақстандағы электр энергиясының құны Қазақстанда электр энергиясы әр аймақта әртүрлі тарифпен есептеледі. Орташа алғанда, 1 кВт⋅сағ = 15 теңге. Егер үйдегі барлық тұрмыстық құрылғылар күніне 10 кВт⋅сағ энергия тұтынса, ай сайынғы (30 күн) электр шығыны 4500 теңге болады. Энергияны үнемдеу отбасы бюджетіне де, қоршаған ортаға да пайдалы. Энергия үнемдейтін шамдар мен тұрмыстық техника жалпы тұтынуды азайтуға көмектеседі.
|
Оқушылар жаңа сабақ бойынша дайын кестені дәптерге түртіп жазады. Ой қозғау жүзеге асады. |
Кері байланыс: «Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады. «Керемет!» және т.б |
Интерактивті панель, презентация
|
|||||||||||||||
|
Оқушыларға бағыт бағдар беру |
1-тапсырма: Электр энергиясының өлшем бірлігі Сұрақ: Электр энергиясының стандартты өлшем бірлігі қандай? Екі немесе одан да көп дұрыс жауапты таңдаңыз.
□ Ватт (Вт) □ Киловатт-сағат (кВт⋅сағ) □ Джоуль (Дж) □ Ампер (А) □ Вольт (В)
✅ Дұрыс жауаптар: Киловатт-сағат (кВт⋅сағ) (энергия тұтынуды есептеуде қолданылады) Джоуль (Дж) (энергияның жалпы өлшем бірлігі) |
Оқушының логикалық ойлау қабілеті дамиды. Өз ойын, ой-пікірлерін білдіреді. Берілген тапсырманы орындайды. |
Дескриптор: Электр энергиясының дұрыс өлшем бірлігін анықтайды – 2 балл Өлшем бірліктердің қолданылуын түсіндіреді – 2 балл Қате жауаптарды талдайды – 1 балл |
Интерактивті панель Презентация Жұмыс дәптерлері Үлестірме парақтар |
|||||||||||||||
|
Практикалық тапсырмалар беру
|
2-тапсырма: Электр энергиясының құнын есептеу Сұрақ: Егер үйдегі барлық құрылғылар күніне 12 кВт⋅сағ энергия тұтынса, ал электр тарифі 1 кВт⋅сағ үшін 16 теңге болса, онда айына (30 күн) төленетін сома қандай?
□ 3600 теңге □ 4800 теңге □ 5760 теңге □ 6000 теңге □ 7200 теңге
✅ Дұрыс жауап: 5760 теңге (12 кВт⋅сағ × 16 теңге × 30 күн = 5760 теңге) |
Оқушының логикалық ойлау қабілеті дамиды. Өз ойын, ой-пікірлерін білдіреді. Берілген тапсырманы орындайды. |
Дескриптор: Электр энергиясының құнын дұрыс есептейді – 2 балл Қарапайым арифметикалық есептеулерді қолданады – 2 балл Қате жауаптарды талдайды – 1 балл |
Интерактивті панель Презентация Жұмыс дәптерлері Үлестірме парақтар |
|||||||||||||||
|
Бағалау |
3-тапсырма: Энергия көздерінің химиялық ерекшелігі Сұрақ: Электр энергиясы әртүрлі көздерден өндіріледі. Қай энергия көздері химиялық энергияны электр энергиясына айналдырады? Екі немесе одан да көп дұрыс жауапты таңдаңыз.
□ Көмір электр станциялары □ Гидроэлектр станциялары □ Күн батареялары □ Атом электр станциялары □ Батареялар (аккумуляторлар)
✅ Дұрыс жауаптар: Көмір электр станциялары (көмірдің жануынан жылу, кейін электр өндіріледі) Атом электр станциялары (ядролық реакция кезінде энергия бөлінеді) Батареялар (аккумуляторлар) (химиялық реакция арқылы электр энергиясын өндіреді) |
Оқушының логикалық ойлау қабілеті дамиды. Өз ойын, ой-пікірлерін білдіреді. Берілген тапсырманы орындайды. |
Дескриптор: Энергия көздерінің химиялық негізін түсіндіреді – 2 балл Электр энергиясының алыну жолдарын сипаттайды – 2 балл Қате жауаптарды талдайды – 1 балл |
Интерактивті панель Презентация Жұмыс дәптерлері Үлестірме парақтар |
|||||||||||||||
|
Сабақтың соңы
Кері байланыс беру |
Әдіс: "Электр энергиясы есепшісі" Мақсаты: Оқушылардың электр энергиясының бірлігін және құнын түсінуін бағалау.
Бұл әдіс оқушыларға электр энергиясының бірлігі мен құны туралы нақты түсінік беру үшін қолданылады. |
Оқушылар электр энергиясының бірлігін атап, оның құнын есептеп, мысал келтіреді. Мысалы: "1 киловатт-сағат — электр энергиясының бірлігі. Мен 100 ватттық шамды 10 сағат қосып қойдым, онда мен 1 киловатт-сағат энергия тұтындым." |
Кері байланыс: «Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады. «Керемет!» және т.б |
Интерактивті панель Презентация
|
|||||||||||||||
|
Білімді игеруді жақсарту және оны тәжірибеге көшіру |
Шығармашылық жұмыс. 43.Баламалы энергия - болашақтың энергиясы.
|
Білім алушылар келесі тақырыптың тақырыбымен және тірек сызба сызады. Ой қозғау жүзеге асады. |
Кері байланыс: «Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады. «Керемет!» және т.б |
Жұмыс дәптері
Жалпы білім беретін мектептің 6-сыныбына арналған оқулық. Авторлары: Әбдіманапов Б., Нүркенова С., Әбілғазиев А., Әуезова Г. |
ҚЫСҚА МЕРЗІМДІ ЖОСПАРҒА ҚОСЫМША
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
§42.Энергияны тұтыну және шығару.
§42.Энергияны тұтыну және шығару.
6 сынып №46
ДӘІЖО___________
Қазақстан Республикасының
Білім және ғылым министрлігі
«»
КММ
(білім беру ұйымының
атауы)
Қысқа мерзімді (сабақ) жоспары
Энергия түрлері мен көздері. §42. Энергияны тұтыну және шығару.
(Сабақ тақырыбы)
|
Бөлім: |
Энергия және қозғалыс |
|
Педагогтің аты-жөні: |
|
|
Күні: |
|
|
Сыныбы: 6 «А» |
Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны: |
|
Сабақтың тақырыбы: |
Энергия түрлері мен көздері. §42.Энергияны тұтыну және шығару. |
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты |
6.5.1.3 электр энергиясының бірлігін атау; 6.5.1.4 электр энергиясының құнын есептеу; |
|
Сабақтың мақсаты: |
электр энергиясының бірлігін атайды және электр энергиясының құнын есептейді; |
Сабақтың барысы:
|
Сабақ кезеңі |
Мұғалімнің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
|||||||||||||||
|
Сабақтың басы Бұрынғы білімін еске түсіру |
Оқушылармен амандасу, түгендеу, сынып тәртібін қадағалау. "Ақпарат көздерін салыстыру" әдісі Мақсаты: Оқушыларды түрлі ақпарат көздерінен деректер жинауға және оларды салыстыруға үйрету. Тапсырма: "Тыныс алу мен фотосинтезді салыстырыңыз. Әрқайсысының энергияны жұту және шығару процесін түсіндіріңіз." |
Оқушылар амандасады, сынып тәртібін сақтайды. Оқушылар үй жұмысы бойынша өткен білімдерін еске түсіреді. Берілген тапсырманы орындайды. Жауап: Тыныс алу: Энергия шығару үдерісі Организмге қажетті энергия шығарылады, оттегі пайдаланылады, көмірқышқыл газы шығарылады Фотосинтез: Энергия жұту үдерісі Өсімдіктер күн сәулесін пайдаланып, энергияны жұтады, көмірқышқыл газын жұтып, оттегі шығарады |
Кері байланыс: «Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады. «Керемет!» және т.б |
Интерактивті панель, презентация |
|||||||||||||||
|
Оқушылардың назарын аудару |
«Энергия шығынын есептей аласың ба?» ? Мақсаты: Оқушыларға электр энергиясының өлшем бірлігін, энергия тұтынуды есептеуді және энергия үнемдеудің маңызын түсіндіру. ? Тапсырма: Сіздер өз үйлеріңізде электр энергиясын үнемдеуге көмектесетін сарапшыларсыз. Сізге әртүрлі тұрмыстық құрылғылардың тәуліктік энергия тұтынуын анықтау қажет.
Сұрақ: □
Шам (энергия үнемдейтін)
✅ Дұрыс жауаптар: Тоңазытқыш (200 Вт × 24 сағ = 4,8 кВт⋅сағ) Электр шайнек (1500 Вт × 1 сағ = 1,5 кВт⋅сағ)
|
Оқушының логикалық ойлау қабілеті дамиды. Өз ойын, ой-пікірлерін білдіреді.
? Жауабы: Электр құрылғыларының энергия тұтынуын кВт⋅сағ арқылы есептеуге болады:
Энергия (кВт⋅сағ) = Қуат (Вт)×Уақыт (сағ) / 1000 Осы есептеулерден тоңазытқыш ең көп энергия тұтынады, себебі ол тәулігіне үздіксіз жұмыс істейді. |
Кері байланыс: «Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады. «Керемет!» және т.б
Дескриптор: Электр энергиясының өлшем бірлігін дұрыс анықтайды – 2 балл Құрылғылардың энергия шығынын дұрыс есептейді – 2 балл Қате жауаптарды талдайды – 1 балл |
Интерактивті панель, презентация
|
|||||||||||||||
|
Сабақтың мақсатын таныстыру |
6.5.1.3 электр энергиясының бірлігін атау; 6.5.1.4 электр энергиясының құнын есептеу;
Кілт сөздер:
|
Жаңа сабақтың оқу мақсатын жазады. |
Кері байланыс: «Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады. «Керемет!» және т.б |
Интерактивті панель, презентация
Жалпы білім беретін мектептің 6-сыныбына арналған оқулық. Авторлары: Әбдіманапов Б., Нүркенова С., Әбілғазиев А., Әуезова Г. |
|||||||||||||||
|
Құндылық: «жасампаздық және жаңашылдық» |
Теориялық білім: Электр энергиясының бірлігін білу (Вт, кВт, Дж) және электр энергиясының құнын есептеудің негіздерін түсіну.
Практикалық дағдылар: Электр энергиясының тұтынуын есептеу және құнын анықтау әдістерін меңгеру.
Функционалдық сауаттылық: Электр энергиясының тұтынуын бағалап, оның құнын есептеу арқылы тиімді пайдалану жолдарын анықтау. |
Сабақтың оқу мақсатымен байланысты басты құндылықтармен танысады. Ой қозғау жүзеге асады. |
Кері байланыс: «Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады. «Керемет!» және т.б |
Интерактивті панель, презентация |
|||||||||||||||
|
Сабақтың ортасы
Жаңа тақырыпты таныстыру |
Мәтін: Қазақстандағы электр энергиясының құны Қазақстанда электр энергиясы әр аймақта әртүрлі тарифпен есептеледі. Орташа алғанда, 1 кВт⋅сағ = 15 теңге. Егер үйдегі барлық тұрмыстық құрылғылар күніне 10 кВт⋅сағ энергия тұтынса, ай сайынғы (30 күн) электр шығыны 4500 теңге болады. Энергияны үнемдеу отбасы бюджетіне де, қоршаған ортаға да пайдалы. Энергия үнемдейтін шамдар мен тұрмыстық техника жалпы тұтынуды азайтуға көмектеседі.
|
Оқушылар жаңа сабақ бойынша дайын кестені дәптерге түртіп жазады. Ой қозғау жүзеге асады. |
Кері байланыс: «Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады. «Керемет!» және т.б |
Интерактивті панель, презентация
|
|||||||||||||||
|
Оқушыларға бағыт бағдар беру |
1-тапсырма: Электр энергиясының өлшем бірлігі Сұрақ: Электр энергиясының стандартты өлшем бірлігі қандай? Екі немесе одан да көп дұрыс жауапты таңдаңыз.
□ Ватт (Вт) □ Киловатт-сағат (кВт⋅сағ) □ Джоуль (Дж) □ Ампер (А) □ Вольт (В)
✅ Дұрыс жауаптар: Киловатт-сағат (кВт⋅сағ) (энергия тұтынуды есептеуде қолданылады) Джоуль (Дж) (энергияның жалпы өлшем бірлігі) |
Оқушының логикалық ойлау қабілеті дамиды. Өз ойын, ой-пікірлерін білдіреді. Берілген тапсырманы орындайды. |
Дескриптор: Электр энергиясының дұрыс өлшем бірлігін анықтайды – 2 балл Өлшем бірліктердің қолданылуын түсіндіреді – 2 балл Қате жауаптарды талдайды – 1 балл |
Интерактивті панель Презентация Жұмыс дәптерлері Үлестірме парақтар |
|||||||||||||||
|
Практикалық тапсырмалар беру
|
2-тапсырма: Электр энергиясының құнын есептеу Сұрақ: Егер үйдегі барлық құрылғылар күніне 12 кВт⋅сағ энергия тұтынса, ал электр тарифі 1 кВт⋅сағ үшін 16 теңге болса, онда айына (30 күн) төленетін сома қандай?
□ 3600 теңге □ 4800 теңге □ 5760 теңге □ 6000 теңге □ 7200 теңге
✅ Дұрыс жауап: 5760 теңге (12 кВт⋅сағ × 16 теңге × 30 күн = 5760 теңге) |
Оқушының логикалық ойлау қабілеті дамиды. Өз ойын, ой-пікірлерін білдіреді. Берілген тапсырманы орындайды. |
Дескриптор: Электр энергиясының құнын дұрыс есептейді – 2 балл Қарапайым арифметикалық есептеулерді қолданады – 2 балл Қате жауаптарды талдайды – 1 балл |
Интерактивті панель Презентация Жұмыс дәптерлері Үлестірме парақтар |
|||||||||||||||
|
Бағалау |
3-тапсырма: Энергия көздерінің химиялық ерекшелігі Сұрақ: Электр энергиясы әртүрлі көздерден өндіріледі. Қай энергия көздері химиялық энергияны электр энергиясына айналдырады? Екі немесе одан да көп дұрыс жауапты таңдаңыз.
□ Көмір электр станциялары □ Гидроэлектр станциялары □ Күн батареялары □ Атом электр станциялары □ Батареялар (аккумуляторлар)
✅ Дұрыс жауаптар: Көмір электр станциялары (көмірдің жануынан жылу, кейін электр өндіріледі) Атом электр станциялары (ядролық реакция кезінде энергия бөлінеді) Батареялар (аккумуляторлар) (химиялық реакция арқылы электр энергиясын өндіреді) |
Оқушының логикалық ойлау қабілеті дамиды. Өз ойын, ой-пікірлерін білдіреді. Берілген тапсырманы орындайды. |
Дескриптор: Энергия көздерінің химиялық негізін түсіндіреді – 2 балл Электр энергиясының алыну жолдарын сипаттайды – 2 балл Қате жауаптарды талдайды – 1 балл |
Интерактивті панель Презентация Жұмыс дәптерлері Үлестірме парақтар |
|||||||||||||||
|
Сабақтың соңы
Кері байланыс беру |
Әдіс: "Электр энергиясы есепшісі" Мақсаты: Оқушылардың электр энергиясының бірлігін және құнын түсінуін бағалау.
Бұл әдіс оқушыларға электр энергиясының бірлігі мен құны туралы нақты түсінік беру үшін қолданылады. |
Оқушылар электр энергиясының бірлігін атап, оның құнын есептеп, мысал келтіреді. Мысалы: "1 киловатт-сағат — электр энергиясының бірлігі. Мен 100 ватттық шамды 10 сағат қосып қойдым, онда мен 1 киловатт-сағат энергия тұтындым." |
Кері байланыс: «Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады. «Керемет!» және т.б |
Интерактивті панель Презентация
|
|||||||||||||||
|
Білімді игеруді жақсарту және оны тәжірибеге көшіру |
Шығармашылық жұмыс. 43.Баламалы энергия - болашақтың энергиясы.
|
Білім алушылар келесі тақырыптың тақырыбымен және тірек сызба сызады. Ой қозғау жүзеге асады. |
Кері байланыс: «Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады. «Керемет!» және т.б |
Жұмыс дәптері
Жалпы білім беретін мектептің 6-сыныбына арналған оқулық. Авторлары: Әбдіманапов Б., Нүркенова С., Әбілғазиев А., Әуезова Г. |
ҚЫСҚА МЕРЗІМДІ ЖОСПАРҒА ҚОСЫМША
шағым қалдыра аласыз













