Оқушының
аты-жөні:.....................................................Күні:..................
«Жануарлар әлемі мен өсімдіктер дүниесі»
бөлімі бойынша жиынтық бағалау
5-сынып
2-тоқсан
1-тапсырма
Мәтінді мұқият оқып, сұрақтарға жауап
беріңіз.
Ерте көктем шығысымен-ақ
әкем қыс бойы көміліп жатқан жүзім
бұтақтарын ашып, оны ағаштан иіп жасалған арнайы белдеулерге
асып қоятын. Бұл-
өте күрделі, нәзік жұмыс.
Қысымен жер астында жатқан жүзім бұтақтары кейде топырақ астында
жатып-ақ бармақтай-бармақтай бүртік шығарып қалады.
Оны абайсызда жұлып түсіруге
болмайды. Әкем топырақ астында көзге көрінбей жатқан адам
саусақтары секілді жүзім бұтақтарының қай
тұста, қалай жатқанын алақанымен сипалап білетін. Сол
себепті көктемдегі жүзім егу ісіне
өзінен басқа тірі пендені жолатпайтын. Мұндайда әкем жүзімнің әр
бұтағын қолымен
сипалап:
«Ә, оянып қалдың ба, жарайды,
сен де жарық дүниеге шыға ғой», - деп өзінен-өзі күбірлеп сөйлеп
жүретін.
Әкем үш гектардай жерді алып
жатқан жеміс бағындағы алма, өрік, шабдалы, тағы басқа
мындаған түп ағаштардың әрбіреуінің қай
жерде, қалай тұрғанын, неше жаста екенін, өткен жылы неше
бұтағы кесілгенін, қанша жеміс
бергенін, биыл қайсысына күтім қажеттігін жатқа білетін. Сол
себепті ол бақты аралап жүрмей-ақ
өзі көздеген жеміс ағашын бірден тауып, оның артық бұтақтарын
кесіп, құрт түскен жапырактарына дәрі сеуіп
жүретін.
1. Бұл кімге/неге айтылған
сөз?
«Ә, оянып қалдың ба, жарайды,
сен де жарық дүниеге шыға ғой».
-
Жүзімге
B) Әкеге
C) Өрікке
D) Алмаға
E)
Балаға
2. Мәтінді жазудағы автордың
басты ойы
A) Жүзім түрлерін
жарнамалау
B) Әкесі туралы
естелік
C) Жеміс бағының пайдасы
туралы айту
D) Жеміс ағаштарының түрлерін
жарнамалау
E) Жеміс бағының күтімі
бойынша кеңес
3. Мәтінде не туралы
айтылған?
1. Әкенің бақты күту
шеберлігі
2. Бау-бақшаны баптау
сыры
3. Бақтағы жемістердің
өнімінің көптігі.
A) Біріншісі мен екіншісі
дұрыс B) Барлығы
дұрыс C) Барлығы
бұрыс
D) Біріншici мен үшіншісі
дұрыс E) Екіншісі мен үшіншісі
дұрыс
4. Автордың бағбанға қатысы
қандай?
A) Інісі
B)
Немересі C) Ағасы
D) Баласы
E)
Шөбересі
-
тапсырма. Асты сызылған сөздерді
синониммен ауыстыр.
1. Оқылым мәтінен омоним
болатын сөздерді теріп жаз (1 ұпай)
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Асты сызылған сөздерді
синониммен ауыстыр. (1
ұпай)
Жомарт біразға
дейін тіл қатқан
жоқ _____________________________________________
Балалар жиналыс
туралы кеңесті.
______________________________________________
3-тапсырма. Берілген сөздерден
синонимдік тізбек құрастырыңдар.
(6
ұпай)
ажар
|
тез
|
өң
|
шырай
|
тамақ
|
айла
|
тағам
|
бағалы
|
ас
|
көрік
|
адам
|
лезде
|
шапшаң
|
құнды
|
рең
|
тәсіл
|
кескін
|
амал
|
дәм
|
қымбат
|
жылдам
|
кісі
|
пенде
|
дидар
|
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________