
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
5-сынып. Қазақ әдебиеті. 2-тоқсан. ТЖБ. Дұрыс, ықтимал жауаптарымен.
Қазақ әдебиеті пәні бойынша тоқсандық жиынтық бағалау Код_____________
2-тоқсан 5-сынып
Бөлім |
Тақырып |
Оқу мақсаттары |
Тапсырма түрлері |
Балл |
Түсіну және жауап беру |
Дулат Бабатайұлы «О, Ақтан жас, Ақтан жас» Ыбырай Алтынсарин «Қыпшақ Сейітқұл» «Атымтай Жомарт», «Дүние қалай етсең табылады?» |
5.1.1.1 әдеби шығарманың жанрына қарай фабуласы мен сюжеттік дамуын сипаттау; 5.1.3.1 көркем шығармадағы кейіпкерлер портреті мен іс-әрекеті арқылы образын ашу; 5.1.4.1 көркем шығармалардан шағын көлемді үзінділерді мәнерлеп оқу, жатқа айту |
Жауап нұсқаларынан бір дұрысын таңдау/жабық сұрақтар |
5 |
Анализ және интерпретация |
5.2.1.1 әдеби шығармадағы екі нәрсені салыстыра суреттеулер мен қарамақарсы суреттеулерді табу; 5.2.3.1 шығармадағы тілдік бейнелеу, суреттеу құралдарының (теңеу, эпитет, ауыспалы мағынадағы сөздер, қайталау, өлең құрылысы) мағынасын анықтау; |
Қысқа жауапты қажет ететін ашық сұрақтар |
10 |
|
Бағалау және салыстыру |
5.3.3.1 шығармадағы кейіпкерді өзіндік құндылығы тұрғысынан талдап, әдеби эссе жазу. |
Толық жауапты қажет ететін сұрақтар |
5 |
|
|
|
|
|
20 |
1. Дулат Бабатайұлының шығармасын табыңыз /1/
А) «О, Ақтан жас, Ақтан жас»
Ә) «Дүние қалай етсең
табылады»
Б) «Асан қайғының жерұйықты іздеуі»
В) «Атымтай Жомарт»
2. «Дүние қалай етсең табылады?» шығармасында қай ұлттың есімі аталады /1/
А) қазақ
Ә) неміс
Б) француз
В) түрік
3. Тіленші Антонның болашақ кәсібі /1/
А) мұғалімдік
Ә) балық аулау
Б) етікшілік
В) дүкен ашу
4. Ы.Алтынсарин қай жылы дүниеге келген? /1/
А) 1892
Ә) 1904
Б) 1841
В) 1845
5. Көп нүктенің орнына қажетті сөзді қойып толықтырыңыз: /1/
... сәуле көре алмай,
Ел шаңына ере алмай,
Сол бойы кетер ме екенсің?
А) күндей
Ә) жарық
Б) ашық
В) нұрлы
6. «Синквейн» әдісін қолданып, «Ақтан жас» сөзіне бесжолды өлең құрастырыңыз /4 балл/
Зат есім:
Сын есім (тақырыпқа қатысты 2 сын есім): ___________________________________________________________
Етістік (тақырыпқа қатысты 3 етістік): _______________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Сөйлем:
_________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Синоним: _______________________________________________________________________________________
7. «Кейіпкерді тап» әдісі арқылы «Дүние қалай етсең табылады» әңгімесінің кейіпкерлерін анықтаңдар. Дұрыс жауаптың тұсына құсша белгісін қойыңдар. /2 балл/
Сейітқұлдың ағасы
Студент
Ақтан жас
Жолаушы
Атымтай жомарт
Сейітқұл
Антон
8. Ы. Алтынсариннің «Атымтай жомарт» әңгімесі бойынша берілген үзіндідегі кейіпкер бейнесін «3-2-1» әдісімен талдаңыз. Қарама-қарсы суреттеулерді табыңыз. Үзіндіден кейіпкер бейнесі бойынша 3 маңыздылығы төмен іс-әрекет пен қасиетті анықтаңыз, 2 маңыздылығы жоғары қасиетті анықтаңыз және тұжырым жасаңыз.
/2 балл/
«Әуелгiсi: әдемi ат, асыл киiм, асқан дәулеттi өне бойы әдет етсең, көңiлге жел кiргiзедi; сол желiккен көңiлмен өзiмнен терезесi төмен бейшаралардан жиренiп, көз салмай, кем-кетiкке жәрдем берудi ұмытармын деп қорқамын. Екіншісі: бар бола тұрып мен жұмыс қылсам, мұның кемшiлiк емес екенiн бiлiп, кейiнгiлер әбiрет алсын деймiн. Үшiншiсi: күн сайын өз бейнетiммен тапқан бiр-екi пұлға нан сатып алып жесем де бойыма сол тамақ болып тарайды, еңбекпен табылған дәмнiң тәттiлiгi, сiңiмдiлiгi болады екен. Төртiншiсi: құдайтағаламның берген дәулетiн өзiмсiнiп, тиiстi орындарына жаратпай, көбiсiн өзiм iшiп-жеп, өзiм тұтынсам, мал берген иесiне күнәлi болармын деп қорқамын».
ТҰЖЫРЫМ
2 МАҢЫЗДЫЛЫҒЫ ЖОҒАРЫ ҚАСИЕТ
3 МАҢЫЗДЫЛЫҒЫ ТӨМЕН ҚАСИЕТ
9. «Қыпшақ Сейітқұл» әңгімесі бойынша шығармадағы көп қайталана бермейтін сөздердің мағынасын анықтаңыз. /2 балл/
Тобыр - ________________________________________________________________________________________
Барымта - _______________________________________________________________________________________
Кетпен - ________________________________________________________________________________________
Шығыр - _______________________________________________________________________________________
10. «Антон өміріндегі тіленшіліктің зияны мен еңбекпен тапқан байлықтың пайдасы» туралы өз көзқарасыңызды тұжырымдап, (сөз саны - 80-90) эссе жазыңыз. /5 балл/
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________[5]
Балл қоюкестесі
Тапсырма |
Дескриптор |
Балл |
1 |
А |
1 |
2 |
Б |
1 |
3 |
В |
1 |
4 |
Б |
1 |
5 |
Ә |
1 |
|
-екі сын есім анықтайды; |
1 |
-үш іс-әрекетін атайды; |
1 |
|
-бір сөйлеммен ойын білдіреді; |
1 |
|
-синонимін жазады. |
1 |
|
7 |
-«Дүние қалай етсең табылады» әңгімесінің кейіпкерлерін анықтайды, |
1 1 |
8 |
-«Атымтай жомарт» әңгімесі бойынша берілген үзіндідегі кейіпкер бейнесінен 3 маңыздылығы төмен қасиет анықтайды; -2 маңыздылығы жоғары қасиет табады; |
1 |
-кейіпкер бейнесіне байланысты бір тұжырым жазады. |
1 |
|
9 |
«Қыпшақ Сейітқұл» әңгімесі бойынша шығармадағы көп қайталана бермейтін сөздердің мағынасын анықтайды; |
1 1 |
10 |
-тіленшіліктің зиянын біледі |
1 |
-байлықтың пайдасын біледі |
1 |
|
-салыстыра алады |
1 |
|
-көзқарасын білдіреді |
1 |
|
-ойын дәлелдейді |
1 |
|
Барлығы – 20 балл |
Ықтимал жауаптар
1. Дулат Бабатайұлының шығармасын табыңыз /1/
А) «О, Ақтан жас, Ақтан жас»
Ә) «Дүние қалай етсең
табылады»
Б) «Асан қайғының жерұйықты іздеуі»
В) «Атымтай Жомарт»
2. «Дүние қалай етсең табылады?» шығармасында қай ұлттың есімі аталады /1/
А) қазақ
Ә)
неміс
Б)
француз
В) түрік
3. Тіленші Антонның болашақ кәсібі /1/
А) мұғалімдік
Ә) балық аулау
Б) етікшілік
В) дүкен ашу
4. Ы.Алтынсарин қай жылы дүниеге келген? /1/
А) 1892
Ә)
1904
Б)
1841
В) 1845
5. Көп нүктенің орнына қажетті сөзді қойып толықтырыңыз: /1/
... сәуле көре алмай,
Ел шаңына ере алмай,
Сол бойы кетер ме екенсің?
А) күндей
Ә)
жарық
Б)
ашық
В) нұрлы
6. «Синквейн» әдісін қолданып, «Ақтан жас» сөзіне бесжолды өлең құрастырыңыз /4 балл/
Зат есім: Ақтан жас
Сын есім (тақырыпқа қатысты 2 сын есім): ақылды, елгезек
___________________________________________________________
Етістік (тақырыпқа қатысты 3 етістік): сауыт киіп, ел қорғайды; түтінін үзбей оқ атып, жау қашырады; шаруа жиып, кенеледі.
_______________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Сөйлем Ақтан жас ел үмітін ақтайтын болашағы зор жеткіншек
_________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Синоним: Батыр
_______________________________________________________________________________________
7. «Кейіпкерді тап» әдісі арқылы «Дүние қалай етсең табылады» әңгімесінің кейіпкерлерін анықтаңдар. Дұрыс жауаптың тұсына құсша белгісін қойыңдар. /2 балл/
Сейітқұлдың ағасы
Студент
Ақтан жас
Жолаушы
Атымтай жомарт
Сейітқұл
Антон
8. Ы. Алтынсариннің «Атымтай жомарт» әңгімесі бойынша берілген үзіндідегі кейіпкер бейнесін «3-2-1» әдісімен талдаңыз. Қарама-қарсы суреттеулерді табыңыз. Үзіндіден кейіпкер бейнесі бойынша 3 маңыздылығы төмен іс-әрекет пен қасиетті анықтаңыз, 2 маңыздылығы жоғары қасиетті анықтаңыз және тұжырым жасаңыз.
/2 балл/
«Әуелгiсi: әдемi ат, асыл киiм, асқан дәулеттi өне бойы әдет етсең, көңiлге жел кiргiзедi; сол желiккен көңiлмен өзiмнен терезесi төмен бейшаралардан жиренiп, көз салмай, кем-кетiкке жәрдем берудi ұмытармын деп қорқамын. Екіншісі: бар бола тұрып мен жұмыс қылсам, мұның кемшiлiк емес екенiн бiлiп, кейiнгiлер әбiрет алсын деймiн. Үшiншiсi: күн сайын өз бейнетiммен тапқан бiр-екi пұлға нан сатып алып жесем де бойыма сол тамақ болып тарайды, еңбекпен табылған дәмнiң тәттiлiгi, сiңiмдiлiгi болады екен. Төртiншiсi: құдайтағаламның берген дәулетiн өзiмсiнiп, тиiстi орындарына жаратпай, көбiсiн өзiм iшiп-жеп, өзiм тұтынсам, мал берген иесiне күнәлi болармын деп қорқамын».
ТҰЖЫРЫМ
Жомарт
2 МАҢЫЗДЫЛЫҒЫ ЖОҒАРЫ ҚАСИЕТ
Барымен бөлісе білу
Еңбек ету
3 МАҢЫЗДЫЛЫҒЫ ТӨМЕН ҚАСИЕТ
Асыл киім
Әдемі ат
Асқан дәулет
9. «Қыпшақ Сейітқұл» әңгімесі бойынша шығармадағы көп қайталана бермейтін сөздердің мағынасын анықтаңыз. /2 балл/
Тобыр - шоғырланып жиналған халық, қалың нөпір топ.
Барымта - Жауласқан екі рудың бірінің-бірі мал-мүлкін тартып алып, кек қайтаруы.
Кетпен - ауыл шаруашылық жұмыстарында, тұрмыста қолданылатын құрал.
Шығыр - Егістікке су шығару үшін жасалған, су жүретін науасы бар құрал.
10. «Антон өміріндегі тіленшіліктің зияны мен еңбекпен тапқан байлықтың пайдасы» туралы өз көзқарасыңызды тұжырымдап, (сөз саны - 80-90) эссе жазыңыз. /5 балл/

