5-сынып қазақ әдебиеті «Керқұла атты Кендебай» ертегісінің көркемдік маңызы

Тақырып бойынша 11 материал табылды

5-сынып қазақ әдебиеті «Керқұла атты Кендебай» ертегісінің көркемдік маңызы

Материал туралы қысқаша түсінік
«Керқұла атты Кендебай» ертегісінің көркемдік маңызы туралы
Материалдың қысқаша нұсқасы


Қысқамерзімді жоспар


Бөлім:

1-бөлім: Таза, мінсіз асыл сөз


Педагогтің аты-жөні:


Пәні:

Қазақ әдебиеті

Күні:

18.09.2025 ж.

Сыныбы: 5

Сабақтың тақырыбы:

«Керқұла атты Кендебай» ертегісінің көркемдік маңызы

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты:

5.1.2.2.Әдеби шығарманың тақырыбы мен идеясын ашу;

5.2.2.3.Шығармадағы тілдік бейнелеу, суреттеу құрал-дарының (теңеу, эпитет, ауыспалы мағынадағы сөздер, қайталау, өлең құрылысы) мағынасын анықтау.

Сабақ мақсаты:

Әдеби шығарманың тақырыбы мен идеясын ашады;

Шығармадағы тілдік бейнелеу, суреттеу құрал-дарының (теңеу, эпитет, ауыспалы мағынадағы сөздер, қайталау, өлең құрылысы) мағынасын анықтайды.

«Біртұтас тәрбие» бағдарламасына негізделген құндылық

Еңбек және кәсіби біліктілік


Сабақтың барысы:


Сабақ кезеңі


Педагогтің іс-әрекеті

Оқушының іс-әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

Ұйымдастыру кезеңі

1.Сәлемдесу, оқушыларды түгендеу

2. Психологиялық ахуал жақсарту.

Мақсаты: Бір-біріне тілек айту арқылы жағымды орта қалыптастыру.

Оқушылар сабаққа назар аударады.

Тілектер білдіру арқылы көңіл-күйлері көтеріледі.


Ауызша мадақтау арқылы бағалау Жарайсың! Тамаша!






(Ұ) «Миға шабуыл» әдісі арқылы өткен тақырыппен жаңа сабақты байланыстыру мақсатында ой қозғау сұрақтарын ұжымдық талқылау.

Мұғалім оқушыларға сабақтың тақырыбы, мақсатымен таныстырады.

Дескриптор:

Бір-біріне сұрақтар қояды. Сыныптастырының пікірін толықтырады.

Өз ойымен бөліседі.





Сабақтың ортасы


? Негізгі ой:

  • Ертегіде халық арманы, әділдікке деген сенімі бейнеленген.

  • Кендебай – халық батырларының жиынтық бейнесі.

  • Керқұла ат – халықтың қасиетті серігі, арман-тілегінің символы.

? Көркемдік ерекшеліктері:

  1. Фантастикалық элементтер – Керқұла аттың адамша сөйлеуі, ерекше күші.

  2. Кейіпкер бейнесі – жетім Кендебайдың батырға айналуы.

  3. Тіл көркемдігі – эпитет, теңеу, гипербола арқылы батырдың бейнесі айшықталған.

  4. Тәрбиелік мәні – әділдік, батылдық, мейірімділік, отансүйгіштік.

? Маңызы:

  • Халықтың батырға деген сенімін, арманын көрсетеді.

  • Жас ұрпақты ерлікке, қайсарлыққа тәрбиелейді.

  • Қазақтың тұрмыс-тіршілігі мен ұлттық дүниетанымын бейнелейді.

2. Балаларға арналған сұрақтар қою.

Кендебайдың батырлығы неде деп ойлайсыңдар?

Керқұла ат неге ерекше? Ол қандай көмегімен батырға серік болды?

Егер сен Кендебай болсаң, әлсіздерге көмектесер ме едің?


«Батырдың қасиеттері» әдісі

Оқушылармен бірге Кендебайдың қасиеттерін жазып, әр қасиетті түсіндіртіңіз:

  • Мықты – кішкентайынан ерекше күшке ие.

  • Әділ – жамандыққа қарсы тұрады.

  • Мейірімді – әлсіздерге жәрдемдеседі.

  • Батыл – қорықпай, алға шығады.

Балаларға: «Сендерде осы қасиеттердің қайсысы бар?» – деп сұрап, ойландыру.

«Керқұла аттың құпиясы»

Керқұла ат – жай ғана ат емес, ол батырға үміт пен күш беретін сенімді серік.
Ол оқушылардың «ең жақын досы» немесе «отбасы қолдауы» сияқты екенін айту.

Қазіргі өмірмен байланыстыру

  • «Кендебайдың батылдығы – қазіргі өмірдегі кімге ұқсайды?» (мысалы, елін қорғаған спортшылар, ерлік жасаған адамдар).

  • «Керқұла ат – сендер үшін нені білдіреді?» (дос, отбасы, ұстаз).



«Карточкадағы терминдер» әдісі

Мына сөздердің «Керқұла атты Кендебай» ертегісіне қатысы бар болса, қол көтеріңдер. Жеті басты дәу, Гауһар тас, Шыншыл ертегі. Қойшы бала. Қиял - ғажайып ертегі. Жер асты. «Айрылғырдың суы, айырыл». Ақылды жар. Алып арыстан. Қырық уәзір. Алтын құйрық.















Дескриптор:

Өз пікірлерін айтады.






Дескриптор:

Сұрақтарға жауап

береді.

































Дескриптор:

Сөздерің ертегіге қатысы бар-жоғын айтады


















3 балл


3 балл


































4 балл




5-сынып қазақ әдебиеті оқулығы

Сабақтың соңы

Рефлекция

«Бір ауыз сөз» әдісі.

Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, рефлексиясын тыңдайды.


Үйге тапсырма: Егер менде Керқұла ат болса... тақырыбында эссе жазу.


Оқушылар бүгінгі сабақтың тақырыбы бойынша өз ойын айту арқылы сабаққа қорытынды жасайды.






Тексерілді:


Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
13.11.2025
35
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі