6-сынып. ТЖБ. 2-тоқсан. Қазақ әдебиет. Жауаптарымен

Тақырып бойынша 22 материал табылды

6-сынып. ТЖБ. 2-тоқсан. Қазақ әдебиет. Жауаптарымен

Материал туралы қысқаша түсінік
6-сынып. ТЖБ. Қазақ әдебиеті. 2-тоқсан. Жауаптарымен бірге
Материалдың қысқаша нұсқасы

Қазақ әдебиеті пәні бойынша2-тоқсанға арналған жиынтық бағалау тапсырмалары

6-сынып

Бөлім

Оқу мақсаттары

Тапсырма түрлері

Балл

Түсіну және жауап беру

6.2.2.1 Әдеби шығармада көтерілген әлеуметтік- қоғамдық мәселені идеясы арқылы түсіндіру.

6.3.3.1 Әдеби туындыдағы кейіпкердің типтерін тек тұрғысынан сипаттау.

Жауап

нұсқаларынан

бір дұрысын

таңдау/жабық

сұрақтар

5

Анализ және

интерпретация

6.2.1.1 шығарма композициясындағы белгілі бір эпизодтың алатын маңызына негіздеме жасау;

6.2.2.1 эпикалық, поэзиялық шығармалардағы автор бейнесін анықтау;

6.2.4.1 әдеби көркемдегіш құралдарды пайдаланып шығармадағы табиғат көрінісін, оқиға орнын, кейіпкер бейнесін сипаттап жазу.

Қысқа

жауапты қажет

ететін ашық

сұрақтар

10

Бағалау және

салыстыру

6.3.2.1 кейіпкерлер жүйесінің заманауи жаңашылдығын өзара салыстырып баға беру;

Толық

жауапты қажет

ететін сұрақтар

5


Барлығы

45 минут

20


  1. Абайдың өмір сүрген жылдарын атаңыз /1балл/

А) 1847-1905

Ә) 1849-1904
Б) 1845-2002

В) 1845-1904

  1. Адамнын екі түрлі мінезі жайлы әңгіме қозғалатын Абайдың қара сөзі /1балл/

А) отыз бірінші

Ә) жетінші
Б) бірінші

В) тоғызыншы

3. «Ғылым таппай мақтанба» өлеңінде айтылатын ғалымның аты /1балл/

А) Ғұламаһи Дауани

Ә) Ахмет Риза
Б) Құнанбай

В) Низами

4.Абайдың әжесінің есімі /1балл/

А) Ұлжан

Ә) Зере
Б) Ділдә

В) Айгерім

5.Абайдың пайымдауынша естіген нәрсені ұмытпаудың қанша себебі болады? /1балл/

А) 5

Ә) 3
Б) 2

В) 4

6. «Бес асыл іс» пен «бес дұшпанды» атап жазып, адам бойындағы жақсы-жаман қасиеттер туралы өз ойыңызды 3-4 сөйлеммен білдіріңіз. /2/

Бес асыл іс

Менің ойым









Бес дұшпан

Менің ойым









  1. Абай Құнанбайұлының «Мен жазбаймын өлеңді ермек үшін» өлеңі бойынша берілген үзіндінің мазмұнын ашыңыз. Ақынның айтпақ ойын 3-4 сөйлеммен талдап жазыңыз. /3/

Өлең жолдары

Өлеңнің негізгі идеясы

Көкірегі сезімді, тілі орамды,

Жаздым үлгі жастарға бермек үшін.

Бұл сөзді тасыр ұқпас, талапты ұғар,

Көңілінің көзі ашық, сергек үшін.


Түзу кел, қисық-қыңыр, қырын келмей,

Сыртын танып іс бітпес, сырын көрмей.


Әсіре қызыл емес деп жиренбеңіз,

Түбі терең сөз артық, бір байқарсыз.





  1. Жан құмары мен тәннің құмарларына нелер жататынын атай отырып, өз бойыңызда осы қасиеттердің қайсысы көбірек кездесетінін 4-5 сөйлеммен тұжырымдап жазыңыз. /3/

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


  1. Абайдың «Отыз бірінші қарасөзінен» мысалдар келтіре отырып, кейіпкердің жасалу тәсілін анықтаңыз, ойыңызды дәлелдеңіз.көтерілген мәселені анықтап жазыңыз. /2/


Естіген нәрсені ұмытпастыққа төрт түрлі себеп бар... (атап көрсетіңіз)





Бұл қасиеттер қандай адамға тән?









  1. «Абай шығармалары – тәрбие көзі» тақырыбында Абай шығармаларының заманауи жаңашылдығын бағалап, ойтолғау жазыңыз. Жазба жұмысында автордың шығармаларынан дәлелдер келтіре отырып, бүгінгі күнмен байланыстырыңыз. Сөз саны – 80-90 сөз

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________/5 балл/



Балл қою кестесі

Тапсырма

Дескриптор

Балл

1

В

1

2

Ә

1

3

А

1

4

Ә

1

5

В

1

6

-«бес асыл іс» ұғымына нелер жатынын біледі

1

--«бес дұшпан» ұғымына нелер жатынын біледі

1

7

-өлең бойынша берілген үзіндінің мазмұнын ашады;

1

-Ақынның айтпақ ойын 3-4 сөйлеммен талдап жазады;

1

-өз ойын білдіреді

1

8

- Жан құмары мен тәннің құмарларына нелер жататынын атайды;

1

- атай отырып, өз бойында осы қасиеттердің қайсысы көбірек кездесетінін 4-5 сөйлеммен тұжырымдап жазады;

1


-ойын дәлелді жеткізеді;

1

9

«Отыз бірінші қарасөзіндегі» төрт түрлі себепті анықтайды;

1


Осы қасиеттердің қандай адамға тән екенін талдап жазады;

1

10

- Абай шығармаларының заманауи жаңашылдығын бағалайды;

1

-өзіндік пікір білдіреді

1

-өмірмен байланыстырады

1

-сауатты жазады

1

-сөз санын сақтайды

1

Барлығы - 20 балл

Ықтимал жауаптар

  1. Абайдың өмір сүрген жылдарын атаңыз /1балл/

А) 1847-1905

Ә) 1849-1904
Б) 1845-2002

В) 1845-1904

  1. Адамнын екі түрлі мінезі жайлы әңгіме қозғалатын Абайдың қара сөзі /1балл/

А) отыз бірінші

Ә) жетінші
Б) бірінші

В) тоғызыншы

3. «Ғылым таппай мақтанба» өлеңінде айтылатын ғалымның аты /1балл/

А) Ғұламаһи Дауани

Ә) Ахмет Риза
Б) Құнанбай

В) Низами

4.Абайдың әжесінің есімі /1балл/

А) Ұлжан

Ә) Зере
Б) Ділдә

В) Айгерім

5.Абайдың пайымдауынша естіген нәрсені ұмытпаудың қанша себебі болады? /1балл/

А) 5

Ә) 3
Б) 2

В) 4

6. «Бес асыл іс» пен «бес дұшпанды» атап жазып, адам бойындағы жақсы-жаман қасиеттер туралы өз ойыңызды 3-4 сөйлеммен білдіріңіз. /2/

Бес асыл іс

Менің ойым

Талап, еңбек, терең ой,

Қанағат, рақым, ойлап қой –

Бес асыл іс, көнсеңіз.

Бес асыл іс – көпшіл (халықшыл) мінездің көрінісі. Бес асыл іс – бұл дүние ғана емес, ақиретке де егіндік. Ол Шығыстың ақыл-ой қазанында ғасырлар бойы қайнап, өмір сынағынан өткен идея. Былайша айтқанда, бақытты болу формуласы. Өйткені, бесеуі де Құдай сүйетін қайырлы істер.

Бес дұшпан

Менің ойым

Өсек, өтірік, мақтаншақ,

Еріншек, бекер мал шашпақ -

Бес дұшпаның, білсеңіз.

Бес дұшпан - ол елдің бұзылуы, яғни әлеуметтік әділеттілік пен дәстүрлі өмір реттілігі бүлініп, қоғамның қилы өрнекке орануы – осы бесеудің ісі. Абайдың: «Ел бұзылса, табады шайтан өрнек» дейтіні сол



  1. Абай Құнанбайұлының «Мен жазбаймын өлеңді ермек үшін» өлеңі бойынша берілген үзіндінің мазмұнын ашыңыз. Ақынның айтпақ ойын 3-4 сөйлеммен талдап жазыңыз. /3/

Өлең жолдары

Өлеңнің негізгі идеясы

Көкірегі сезімді, тілі орамды,

Жаздым үлгі жастарға бермек үшін.

Бұл сөзді тасыр ұқпас, талапты ұғар,

Көңілінің көзі ашық, сергек үшін.


Түзу кел, қисық-қыңыр, қырын келмей,

Сыртын танып іс бітпес, сырын көрмей.


Әсіре қызыл емес деп жиренбеңіз,

Түбі терең сөз артық, бір байқарсыз.


Ақын өлең сөзді кімге арнауды, кімге айтуды ескертеді: тасырға айтпай, «көңіл көзі ашық, кекірегі сөзімді», сергек те талаптыларға айтуды қалайды. Оның өсиеті - күле тыңдаған парықсыздарға сөзіңді қор қылма! Ақын оқырмандарына өлең-жырды жұртқа ақыл айтып, кеңес берудің, үлгі-өнеге көрсетудің, қырсық, қиянатқа қарсы күресудің құралы деп ұқтырған. Жақсы сөзді жастай тыңдап жаттық, әсері қызыл сөзге құлай қалма, сөздің сыртына сенбе, ішіне үңіл, мазмұнын біл, оның мәні тереңін ізде, сөздің қадір-қасиетін сонда ұғасың деп кеңес береді.



  1. Жан құмары мен тәннің құмарларына нелер жататынын атай отырып, өз бойыңызда осы қасиеттердің қайсысы көбірек кездесетінін 4-5 сөйлеммен тұжырымдап жазыңыз. /3/

Бұл жерде Абай адам баласында тән мен жан құмарының болатынын сипаттайды. Тән құмары деп жалқаулық пен еріншектікті сипаттайтын іспетті. Демек, бұл қатардағы адамдар ішсем, жесем, ұйықтасам дейді екен. Сонымен қатар ішпесе жемесе адам қуатталмайды яғни жан мен тән егіз. Екіншісі жан құмары бұл өмірде білсем, көрсем деп көрінгенге қызушылығы. Яғни адам өмірінде жақсыны көріп, жақсылыққа ұмтылу керек деген ой айтады. Адамды жаратқанда бар және жоқ дүниеге қызығу, соған ұмтылу - бұл адамның адамдық белгісі. Дүниенің көрінген хәм көрінбеген сырын түгелдеп, ең болмаса денелеп білмесе, адамдылықтың орны болмайды. Ал менің бойымда осы екі қасиет те кездеседі.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


  1. Абайдың «Отыз бірінші қарасөзінен» мысалдар келтіре отырып, кейіпкердің жасалу тәсілін анықтаңыз, ойыңызды дәлелдеңіз.көтерілген мәселені анықтап жазыңыз. /2/


Естіген нәрсені ұмытпастыққа төрт түрлі себеп бар... (атап көрсетіңіз)

Әуелі - көкірегі байлаулы берік болмақ керек;

Екінші - сол нәрсені естігенде я көргенде ғибрәтлану керек, көңілденіп, тұшынып, ынтамен ұғу керек;

Үшінші - сол нәрсені ішінен бірнеше уақыт қайтарып ойланып, көңілге бекіту керек;

Төртінші - ой кеселі нәрселерден қашық болу керек.

Бұл қасиеттер қандай адамға тән?

Абай насихаты – ынтымақшыл, арлы, адал, еңбекқор, иманды, талапты, үлкен жүректі кісі болу. Бұл айтылған төрт түрлі себеп замана жастарына, келер ұрпаққа арнайды деп ойлаймын. Бұл қасиеттер өзін-өзі таныған, ойлы, зерек, білімді адамға арналған.



  1. «Абай шығармалары – тәрбие көзі» тақырыбында Абай шығармаларының заманауи жаңашылдығын бағалап, ойтолғау жазыңыз. Жазба жұмысында автордың шығармаларынан дәлелдер келтіре отырып, бүгінгі күнмен байланыстырыңыз. Сөз саны – 80-90 сөз

Абай - мәңгілік тақырып. Дәл қазіргі уақытта рухы мықты ұрпақ тәрбиесі үшін Абай құдіреті қажет болып отыр. Әр адам баласы Абай әлеміне үңіліп, Абайға бет бұрғаны дұрыс. Әрбір азамат Абай қарасөздерін өзінің дұрыс жолға салар бағдаршамындай көруі керек. Себебі дана Абайдың айтқан әрбір сөзі саналы адамның көкірегіне ой салып, адамшылық жолға тәрбиелейтін өсиеттен тұрады.

Ұрпақты Абай үлгісінде тәрбиелеу – ізгілікке, имандылыққа, адамдыққа, биік адамгершілікке бастайтын жол. Абай мұрасы - Адамды адам етіп тәрбиелеудің, жан - жақты дамыған зияткер тұлға қалыптастырудың қайнары. Ақынның толық адам туралы айтқандары – жас өскінді, Адамды сүю, құрметтеу, елжандылық, биік адамгершілікке бастайтын жол.

Ойшыл ақынның ағартушылық тұрғыдағы педагогикалық тұжырымдары негізінен жастарды халқына адал қызмет ететін нағыз азамат – «Толық адам» етіп тәрбиелеу мақсатынан туындаған.

Үш-ақ нәрсе адамның қасиеті:

Ыстық қайрат, нұрлы ақыл, жылы жүрек, - дейді ақын. Абайдың негізгі ойы – адамды жетілдіру болған, яғни кемел адамға, толық адамға жеткізу еді. Ыстық қайрат пен нұрлы ақыл, жылы жүрек арқылы сол адамдықтың шыңына шығуға болады деп есептеген.


________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________/




























Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
18.12.2024
729
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Жариялаған:
.
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі