ІІІ. Мағынаны
тану
1
тапсырма Топтық
жұмыс.
1
топ
Ұрпақтар
алшақтығы: әке мен баланың
мақсат-мүддесі, өмірлік ұстанымына байланысты туындаған
келіспеушіліктер көрінетін эпизодтарды (Мұсахан, Алдияр, Қуат, Ес
ақсақалдар мен балалары) мысалға келтіріп, заман көрінісіне баға
беріңіздер.
2
топ
Мына эпизодты
шығармадан тауып, бүгінгі өмірмен байланыстырыңыз: бүгінде
өзектілігі бар мәселе
ме?
- Жетпіс жеті жыл ғұмыр кештім.
Біздің ғұмыр құлдықпен өтті. Өмір – зая... Ұлыиіс деген жалғыз
немерем бар. Қазақпын деуге намыстанады. Ол – менің болашағым.
Бөтен. Мен де оған бөтенмін...
Жатпын.
3
топ
«Соғыс: сөнген
шоқ, өшкен арман»: қазақ ерлерінің басқа елдегі
соғыстарға қатысуы туралы автордың көзқарасы
қандай?
4
топ
Келесі үзіндіде
қандай мәселе көтерілген? Бұл мәселе бүгінгі таңда шешімін қалай
тауып жатыр:
–
Əй, əділетсіз
өмір-ай!– деп күйіне сөйледі жігіт пəтеріне қарай кетіп бара жатып.
– Ата-бабамның қаны сіңген ұлан-ғайыр мекеннен алақандай жер
тимеді-ау бізге. Əлі күнге көрінгеннің есігінде
жүрміз.
Дескриптор:
-
эпизодтардағы
заман көрінісін бүгінгі өмірмен
байланыстырады;
-
шығармадағы заман
көрінісіне баға береді;
-
пікірін
мысалдармен дәйектейді.
Тапсырма.
Тарихтың шындығы кез келген әлем әдебиетінде
кездеседі. Шығарманың әлем әдебиеті үлгілерімен үндестігі
осында. Бүгінгі сабақта біз «Өмірзая» шығармасының
басқа шығармалармен ұқсастығы мен айырмашылығына тоқталатын
боламыз.
Сабақ
«Блум
таксономиясының» 6 сатысы бойынша
жүргізіледі.
1.Білу
сатысы. Шығарма тақырыбы мен мазмұнына
шолу жасау:
Шығарма
тақырыбы......
Шығармадағы тарихи
кезең....
2. Түсіну.Автор
идеясы....
3.Қолдану.Шығармашылық
жұмыс
2-тапсырма.Ж/ЖЖ
Берілген шығарманы мазмұны
ұқсас шығармамен
салыстырыңыз.
3-тапсырма.Ж/ЖЖ
Шығарманың тарихи және
көркемдік құндылығы
неде? Ойыңызды дәлелдермен
көрсетіңіз.
4.Талдау.ТЖ
Шығармадағы қоғамдық
мәселелерді
талқылаңыз
5.Жинақтау. Шығарманы қазіргі өмірмен
байланыстырыңыз.
6.Бағалау.
Шығарманың көркемдік
ерекшелігіне, заманмен үндестігіне өзіндік көзқарасыңызды
білдіріп,баға
беріңіз.
Дескриптор:
-
Шығарма мазмұнын
түсінеді;
-
Автор идеясын
талдайды;
-
Шығармадағы заман шындығын
анықтайды;
-
Шығарманы ұқсас шығармамен
салыстырады;
-
Көтерілген мәселені
талдайды;
-
Өмірмен
байланыстырады;
-
Шығармаға өзіндік көзқарасын
білдіреді.
Ойтолғаныс
Шығарманың тарихи
және көркемдік құндылығына «ПОПС» формуласы арқылы баға
береді.
П – (ұстаным)
позиция;
Т – түсіндіру
(дәлелдеу);
Ф – мысал
(факті);
П –
пікір.
|