№ 6 зертханалық жұмыс «Изопроцестерді зерттеу» «Гей-Люссак заңын тәжірибе жүзінде тексеру»

Тақырып бойынша 11 материал табылды

№ 6 зертханалық жұмыс «Изопроцестерді зерттеу» «Гей-Люссак заңын тәжірибе жүзінде тексеру»

Материал туралы қысқаша түсінік
10 сыныпқа физика пәнінен сабақ беретін мұғалімге
Материалдың қысқаша нұсқасы

Физика

Сабақ 30

10-сынып

16.11.2018

Сабақтың тақырыбы

6 зертханалық жұмыс «Изопроцестерді зерттеу»

«Гей-Люссак заңын тәжірибе жүзінде тексеру»

Жалпы мақсаты

Изопроцестер, Гей-Люссак заңының орындалатынына эксперимент жасау мағлұмат беру

Изопроцестер, Гей-Люссак заңының формуласын есептер шығаруда қолдана білуге үйрету

Күтілетін нәтиже

Изопроцестер, Гей-Люссак заңының жайлы эксперимент жасау мағлұмат алады

Изопроцестер, Гей-Люссак заңының формуласын есептер шығаруда білуге үйренеді

Тілдік мақсат

Қазақша

Русский

English

Изопроцестер

Изопроцессы

The processes

Бойль-Мариот заңы

Закон Бойль-Мариот

The Law Of Boyle-MARRIOTT

Гей-Люссак заңы

Закон Гей-Люссака

The Law Of Gay-Lussac

Шарль заңы

Закон Шарля

Charles's Law

Изотермиялық процесс

Изотермический процесс

isothermal process

Изобаралық процесс

изобарный процесс

Isobaric process

Изохоралық процесс

Изохорный процесс

isochoric process

Көлем

Объем

Volume

Қысым

Давление

pressure

Температура

Температура

Temperature


Бағалау парақшасымен таныстыру

Әр топқа бағалау парағын таратамыз. Онда жалпы бағалау жүйесі мен ұпай көрсеткіштері көрсетілген.

Оқушылар бағалау нұсқаларымен танысады


Мұғалімнің әрекеті

Оқушының әрекеті

Сабақтың басы

5-мин

Ойды шоғырландыру «Болжау» әдісі.

https://bilimland.kz/kk/courses/physics-kk/molekulalyq-fizika/termodinamika/lesson/izoproczester

Бүгінгі сабағымыздығың тақырыбы қандай болмақ деп ойлайсыздар?

I.Ұйымдастыру кезеңі

1.1Сәлемдесу. Жағымды ахуал қалыптастыру. «Тілек айту» әдісі

1.2 Топқа бөлу «Таңба» әдісі

I топ – pV=const II топ – IIІ -

Тақырыптың мазмұнын ашу (Оқулықпен жұмыс 142 бет)

«Мәселені шешу парағы» талдау әдісі (жеке жұмыс)

Тақырып

Ашу үшін не бар?

Түсінуге не қажет?

Нәтиже






Сабақтың ортасы

28 мин

6 зертханалық жұмыс «Изопроцестерді зерттеу» «Гей-Люссак заңын тәжірибе жүзінде тексеру»

Сабақтың мақсат: Гей-Люссак заңының дұрыс екенін дәлелдеу

Құрал-жабдықтар: бір шеті бекітілген шыны түтік, ыстық суы бар ыдыс (сыныпқа бір ыдыс жеткілікті), зертханалық термометр, өлшегіш сызғыш, пластилин, биіктігі 40-50 см суық суы бар шыны ыдыс, штатив қосымша құралдарымен.

Қысқаша теория: Массасы өзгермеген жағдайда газдың екі күйі үшін Гей-Люссак заңы орындалады: V1 / V2 = T1 / T2 (1)

Түтіктегі газдың екі күйін бақылайық.

Біріншіде түтік ашық жағы жоғары қаратылып ыстық суға салынған. Газдың қысымы атмосфералық қысымға, температурасы ыстық судың температурасына, көлемі шыны түтіктің көлеміне тең.

V1 = S l1 (2) S – түтіктің көлденең қимасының ауданы.

Екіншіде түтік ашық жағы төмен қаратылып суық суға салынған. Газдың қысымы (бірінші жағдайдағыдай) атмосфералық қысымға тең, егер түтіктегі судың еркін бетін ыдыстағы судың еркін бетімен бірдей қылсақ. Жылулық тепе-теңдік орнағаннан кейін, газдың температурасы суық судың температурасына тең болады. Газдың көлемі: V2 = S l2 (3)

(2) және (3) теңдеудің мәндерін (1) теңдеуге қоямыз да, есептеу формуласын аламыз.

h1 / h2 = T1 / T2 h1 T2 / h2 T1 = 1

Жұмыстың орындалу барысы:

1. Термометр мен тұтікті (ашық жағын жоғары қаратып) ыстық суы бар ыдысқа саламыз.

2. Жылулық тепе-теңдік орнағаннан кейін, түтіктің ауасы бар бөлігінің ұзындығын өлшеп кестеге енгізіп, ауызын пластилинмен бекітеміз.

3. Орнаған температураны өлшеп, мәнін оС және оК –мен кестеге енгіз.

4. Түтікті жабық жағын төмен қаратып суық суға салып, пластилинді аламыз.

5. Жылулық тепе-теңдік орнаған соң, түтіктегі судың еркін беті ыдыстағы судың еркін бетімен теңескенше түтікті жоғары көтереміз.

6. Түтіктің ауасы бар бөлігінің ұзындығын өлшейміз. Суық судың температурасын өлшеп, өлшенген шамаларды кестеге енгіземіз.

7. h1 / h2 , T1 / T2 , h1 T2 / h2 T1 қатынастарын есептейміз.

8. Абсолют және салыстырмалы қатені есепте. ∆ = 1 – (h1 T2 / h2 T1)

Ԑ = (∆ / 1) 100 %

9. Істеген жұмысыңнан қорытынды шығар:

Топтық жұмыс

1. V,Т координаталарында изобаралар тобы көрсетілген (барлық процестерде газ массасы бірдей). Графиктердің қайсысы максимал қысымдағы процеске сәйкес келеді?

АПрямая со стрелкой 3 ) 1 V 1 2 3

ВПрямая соединительная линия 4 Прямая соединительная линия 5 Прямая соединительная линия 6 Прямая соединительная линия 7 ) 2 4

СПрямая соединительная линия 8 ) 3 5

Д) 4

Е) 5 Т

2Прямая со стрелкой 1 . Р, V координаталарында изохоралар тобы көрсетілген (барлық процестерде газ массасы бірдей). Графиктердің қайсысы ең үлкен көлемдегі процеске сәйкес келеді?

А) Прямая со стрелкой 10 1 Р 1 2 3

ВПрямая соединительная линия 14 Прямая соединительная линия 13 Прямая соединительная линия 12 Прямая соединительная линия 11 ) 2 4

СПрямая соединительная линия 15 ) 3 5

Д) 4

Е) 5 Т

3Прямая со стрелкой 16 . V, Т координаталарында изотермиялық тобы көрсетілген (барлық процестерде газ массасы бірдей). Графиктердің қайсысы максимал температурадағы процеске сәйкес келеді?

Скругленная соединительная линия 26 Скругленная соединительная линия 32 Скругленная соединительная линия 33

АПрямая со стрелкой 18 Скругленная соединительная линия 27 ) 1 Р

В) 2 5

ССкругленная соединительная линия 28 ) 3 4

Д) 4 3

Е) 5 2

1

Прямая со стрелкой 16 V

Ой

Толғаныс

5 мин

Ойын жазу арқылы сабақты жинақтайды

Топ бойынша тақырыпты жинақтау үшін тақырыпқа қатысты кейіпкерге өз ойларынан хат жазады топ басшысы оқйды.

Жеке жұмыс 4.Суреттегі графиктен изохораны табыңыз.

Группа 78

A) 1. B) 2. C) 3. D) 4. E) 5

Сабақтың соңы 2 мин

Үй тапсырмасы: Практикалық жұмыс№5

Сапалық, мәтінді және эксперименттік есептер шығару.

Оқушылар күнделіктеріне жазады

 Бағалау

Кері байланыс: «Екі жұлдыз, бір тілек»

Бағалау парақшасын толтырады


16.11.2018 физика 10-сынып

Сабақтың тақырыбы: № 6 зертханалық жұмыс «Изопроцестерді зерттеу» «Гей-Люссак заңын тәжірибе жүзінде тексеру»

Сабақтың мақсат: Гей-Люссак заңының дұрыс екенін дәлелдеу

Құрал-жабдықтар: бір шеті бекітілген шыны түтік, ыстық суы бар ыдыс (сыныпқа бір ыдыс жеткілікті), зертханалық термометр, өлшегіш сызғыш, пластилин, биіктігі 40-50 см суық суы бар шыны ыдыс, штатив қосымша құралдарымен.

Қысқаша теория: Массасы өзгермеген жағдайда газдың екі күйі үшін Гей-Люссак заңы орындалады: V1 / V2 = T1 / T2 (1)

Түтіктегі газдың екі күйін бақылайық.

Біріншіде түтік ашық жағы жоғары қаратылып ыстық суға салынған. Газдың қысымы атмосфералық қысымға, температурасы ыстық судың температурасына, көлемі шыны түтіктің көлеміне тең.

V1 = S l1 (2) S – түтіктің көлденең қимасының ауданы.

Екіншіде түтік ашық жағы төмен қаратылып суық суға салынған. Газдың қысымы (бірінші жағдайдағыдай) атмосфералық қысымға тең, егер түтіктегі судың еркін бетін ыдыстағы судың еркін бетімен бірдей қылсақ. Жылулық тепе-теңдік орнағаннан кейін, газдың температурасы суық судың температурасына тең болады. Газдың көлемі: V2 = S l2 (3)

(2) және (3) теңдеудің мәндерін (1) теңдеуге қоямыз да, есептеу формуласын аламыз.

h1 / h2 = T1 / T2 h1 T2 / h2 T1 = 1

Жұмыстың орындалу барысы:

1. Термометр мен тұтікті (ашық жағын жоғары қаратып) ыстық суы бар ыдысқа саламыз.

2. Жылулық тепе-теңдік орнағаннан кейін, түтіктің ауасы бар бөлігінің ұзындығын өлшеп кестеге енгізіп, ауызын пластилинмен бекітеміз.

3. Орнаған температураны өлшеп, мәнін оС және оК мен кестеге енгіз.

4. Түтікті жабық жағын төмен қаратып суық суға салып, пластилинді аламыз.

5. Жылулық тепе-теңдік орнаған соң, түтіктегі судың еркін беті ыдыстағы судың еркін бетімен теңескенше түтікті жоғары көтереміз.

6. Түтіктің ауасы бар бөлігінің ұзындығын өлшейміз. Суық судың температурасын өлшеп, өлшенген шамаларды кестеге енгіземіз.

7. h1 / h2 , T1 / T2 , h1 T2 / h2 T1 қатынастарын есептейміз.

8. Абсолют және салыстырмалы қатені есепте. ∆ = 1 – (h1 T2 / h2 T1)

Ԑ = (∆ / 1) 100 %

9. Істеген жұмысыңнан қорытынды шығар:












Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
doc
09.01.2019
1531
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі