Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
"Әбділдатану" қолданбалы курсы бойынша авторлық бағдарлама
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Е ленова Ақмарал Киікбайқызы,
№ 121 орта мектебінің
қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі,
Қызылорда облысы,
Қармақшы ауданы
Жосалы кенті
Бағдарламаның тақырыбы: «Әбділдатану» қолданбалы курсы
Бағдарламаға түсінік хат: Аса көрнекті ақын , драматург, ғалым , қазақ әдебиеті тарихында есімі алтын әріптермен жазылған Әбділда Тәжібаев ақын өмірі мен шығармашылығын Әбілдатану курсы бойынша оқыту
Бағдарламаның мақсаты: Әбділда Тәжібаев шығармашылығын тереңдете оқыту. Ақын Әбділданың ақындық тұлғасын , жан дүниесін , арман – мұратын поэзиясы арқылы таныту, ақын туындысын таңдап, сөз құдіретін танытудағы өзіндік шеберлік өнерін ашу , сөз саптауы , ті көркемдігі туралы түсінік беру, әңгімелеу. Асқақ шабыттың қуатымен жүрегін жарып шыққан өлеңдерін оқушы бойына сіңіру, оқыта отырып ауызша , жазбаша ойын еркін жеткізе білуді меңгерту.
Міндеті:
-
Сыр сұңқарының өмірі мен шығармаларынан мәлімет бере отырып, суреткердің айтар ойын ,шығармадағы мазмұн мен идеяны шәкірт санасына жеткізу;
-
ақынның әдебиет сахнасынан алар орнын айшықтау;
-
арқалы ақынның шығармаларын әдеби теориялық тұрғыдан талдау жасай отырып, пәндік білімдерін кеңейту;
-
туындыны оқи отырып ,кейіпкерлер әлеміне көз жіберу, оқушының алған әсері , сезімін анықтауға көмек беру;
-
оқушыларды өз бетінше белсенді жұмыс жасай білуге үйрету;
-
оқушының білім ,білік , дағдысын берік қалыптастыра отырып, ақын өмір жолын өмірмен тығыз байланыста балаға түсіндіру.
Білім , икем дағдыларына қойылатын талаптар:
-
лириканың ерекшелігіне қарай поэтикалық талдау жасауға бейімдеуде лирикалық қаһарман, тіл бедері, көркемдегіш құралдар, ақын жаңашылдығы, өлең құрылысы, өлең құрылысын дамытудағы жетістіктер;
-
оқушыларды ғылыми-зерттеу жұмысына жұмылдыру.
Күтілетін нәтиже:
-
асқақ арманды ақынның өмір жолын , кісілік тұлғасын оқушыларға насихаттау арқылы саналы білім беру;
-
ақын шығармашылығын оқи отырып елжандылыққа, ұлтжандылыққа , жауапкершілікке тәрбиеленеді;
-
төл әдебиетіміздің жанашырын қалыптастыра отырып, шығарма авторына деген құрмет сезімі нығаяды;
-
өз пікірін еркін жеткізіп, талдауға , пікір алмасуға қатыса отырып, сыни ойлай білетін белсенді, білікті, өзін-өзі тани білетін ілім-білімге жауапкершілігімен қарайтын тұлға қалыптасады;
-
Бағдарлама бойынша жүйелі түрде жұмыс жүргізе отырып, әдебиетке , ақындық өнерге деген сүйіспеншілігі оянады;
-
өлеңнің теориясы, құрылысы, техникасы жайында толық мәлімет алады.
Ұйымдастыру формасы: дәстүрлі сабақ, талдау, мәнерлеп оқу, салыстыру, зерттеу , ізденіс сабақ, пікір алмасу, сыр-толғау, лекция сабақ, поэзиялық семинар.
Курстың аяқталу формасы: поэзиялық семинар, «Әбділда оқулары» байқауы, конференция сабақ , реферат қорғау, тест жұмысы.
Пәнаралық байланыс: тарих , әдебиет, қазақ тілі, сурет, музыка.
Көрнекілігі: суретті альбомдар, буклет, дәйек сөздер, сөзтізбектер, баспасөз деректері, шығармалар жинағы, кеспе қағаздар.
Оқушыға қойылатын талап:
Білу:
-ақынның әдебиет тарихында алар орнын айшықтау.
Сипаттау:
-шығармаларының мазмұн мен идеясын тану.
Айыра білу:
-әдеби теориялық ұғымдарды шығармадан таба білу.
Қолдана білу:
-курстан алған білім , білік, дағдыларын практикада, өмір лік тәжірибеде қолдана білу.
Уақыт өлшемі: аптасына 1 сағат, барлығы 34 сағат.
Нормативтік бөлім: «Әбділдатану» курсына арналған бағдарлама 8-сынып оқушыларының білім деңгейіне лайықталып жасалған. Бағдарламада ақынның мектеп бағдарламасында өтілмейтін шығармалары қамтылған. Бағдарлама 5 бөлімнен тұрады:
1 Ақындық мектептің алғашқы баспалдағы (прозалық шығармалары)
2 Туған жер ақын көзімен (туған жер тақырыбындағы лирикалары)
3 Арқалы ақын (ақынның поэзиялары)
4 Ақын поэмалары
5 Сан қырлы талант (драмалық шығармалары)
1 «Ақындық мектептің алғашқы баспалдағы» бөлімінде Әбділда ақынның прозалық шығармалары енгізілген. Ақынның өмірі, ақындық жолға түсуіндегі бел-белестер, анасы жайлы, өмір туралы үздік туындыларын оқытуды көздейді.
2 «Туған жер ақын көзімен» бөлімінде ақынның туған жерге арнаған лирикалары оқытылады. Отанына, туған жеріне деген ыстық ықыласы мен ерекше ілтипатқа ие туындылары мектеп бағдарламасында өтетін шығармаларымен байланыстырыла жүргізу көзделген.
3 «Арқалы ақын (ақынның поэзиялары)» бөлімінде сан қырлы поэзияларын оқыту көзделген. Шығармаларын оқыту барысында адамгершілікке, ұлтандылыққа, парасаттылыққа, достық қарым – қатынасты берік ұстауға баулу көзделген.
4 «Ақын поэмалары» бөлімінде ақынның ең үздік сыршыл туындылары оқытылады. Пөэма жазудағы шеберлігі, өлең құрылысы мен техникасы жайында мәлімет беріледі.
5 «Сан қырлы талант (драмалық шығармалары)» бөлімінде театр сахнасынан әлі күнге түспеген төл туындылары оқытылады. Әдебиет теориясынан білім бере отырып, ақын шығармашылығын жан-жақты талдауға қалыптастыру көзделген.
Пайдаланатын әдебиеттер: 1) Әбділда Тәжібаев 5 томдық шығармалар жинағы.
2) Ш.Елеукенов «Ғасырмен сырласу» , 3)
«Әбділдатану» қолданбалы курсы бойынша авторлық бағдарлама
І тоқсан , 9 сағат
Р/с |
Сабақтың тақырыбы |
Сағат саны |
Өту формасы |
1, 2 |
Сыр елінің саңлақ ұлы - Әбділда (Әбділда Тәжібаевтың өмірі мен шығармашылығынан мәлімет беру) |
2 |
Дәріс сабақ |
Ақындық мектептің алғашқы баспалдағы |
|||
3 |
«Алғашқы асулар» (оқу , талдау) |
1 |
Шығармашылық |
4 |
«Апам туралы әңгіме» (оқу , талдау) |
1 |
Ізденушілік |
5 |
«Палуан аға» (оқу , талдау) |
1 |
Салыстыру |
6 |
«Есею жолында» (оқу ,талдау) |
1 |
Пікір алмасу |
|
«Мен сендердің біріңнен кем емеспін» ( оқу , талдау) |
1 |
Ізденіс сабақ |
Туған жер ақын көзімен |
|||
7 |
«Сыр жырлары» (мәнерлеп оқу ) |
1 |
Талдау , түсіндіру |
8 |
«Сыр туралы сыр» (мәнерлеп оқу ) |
1 |
Салыстыру |
9 |
«Атамекен» (жаттау) |
1 |
Талдау |
ІІ тоқсан , 7 сағат Арқалы ақын |
|||
1 |
«Қазақстан» |
1 |
Ізденушілік |
2 |
«Жас қазақ» |
1 |
Талдау |
3 |
«Арыс құмы» |
1 |
Мәнерлеп оқу |
4 |
«Ана» |
1 |
Шығармашылық |
5 |
«Әке жыры» |
1 |
Талдау , түсіндіру |
6 |
«Ана мен бала» |
1 |
Мәнерлеп оқу |
7 |
«Әбділда – сыр сұңқары» (поэзиялық семинар) |
1 |
Қорытынды |
ІІІ тоқсан , 10 сағат |
|||
1 |
«Жұлдыз - қыз» |
1 |
Ізденіс сабақ |
2 |
«Айтыс» |
1 |
Рөлдік оқу |
3 |
«Айна бұлақ» |
1 |
Мәнерлеп оқу |
4 |
«Сырласу» |
1 |
Талдау |
5 |
«Әбділда оқулары» байқауы |
1 |
Шығармашылық сайыс |
6 |
«Жұлдыз - қыз» |
1 |
Талдау |
7 |
«Ой үстінде» |
1 |
Түсіндіру , талдау |
8 |
«Ақ тілек» |
1 |
Мәнерлеп оқу |
9 |
«Досыма» , «Дос туралы» |
1 |
Шығармашылық |
10 |
«Бір ақын туралы әңгіме» |
1 |
Талдау |
ІV тоқсан , 8 сағат Ақын поэмалары |
|||
1 |
«Қазақстан – алтын сандық» |
|
Зерттеу сабағы |
2 |
«Нартай» |
|
Шығармашылық |
3,4 |
«Ақын», «Сүйінбайдың домбырасы» |
2 |
Оқу талдау |
Сан қырлы талант |
|||
5 |
«Көтерілген күмбез» драма |
1 |
Инстинировка |
6 |
«Монологтар» драмалық поэма |
1 |
Ізденіс сабақ |
7 |
Сырда туған сыршыл ақын |
1 |
Конференция сабақ |
8 |
Жылдық қайталау |
1 |
Тест жұмысы |