Мақсаты: Оқушыларға адамның ішкі
сұлулығының маңыздылығын түсіндіре отырып, сүйіспеншілік
құндылығының мәнін ашу.
Міндеттері:
Білімділік: Оқушыларды бәрін
жақсы көре білуге үйрету.
Дамытушылық: Оқушылар
бойындағы достық қасиеттерін дамыту.
Тәрбиелік: Оқушыларды ақкөңіл
болуға тәрбиелеу.
|
Ресурстар:
(материалдар,
дереккөздер)
|
Сабақтың
барысы:
-
Ұйымдастыру
кезеңі.
5Т – ережесі: Тәртіп. Талап. Тыныштық.
Тазалық. Татулық. Балалар ережені есімізге түсіріп, сыныптың
тәртібін сақтап, оқып - білуге талаптанып, тыныштықты орнатып,
тазалықты сақтап, бүгінгі күнімізді татулықпен
өткізейік.
Тыныштық сәті. Нұрға
бөлену. Баяу әуен ойнатылады.
Мұғалім: Тыныштық сәтінің мәтінін оқиды. Ыңғайланып отрыңыздар, денелеріңізді
дұрыс ұстаңыздар. Аяқ- қолыңызды айқастырмаңыз. Қолдарыңызды
тізеңізге немесе үстелге қоюға болады. Көздеріңізді жұмып,
елестетіп көріңіз: Күн нұры сіздің төбеңізден өтіп, кеудеңізге
қарай бойлап барады. Кеудеңіздің орта тұсында гүл түйнегі
орналасқанү Гүлдің түйнегі нұрдан баяу ашылып келеді. Балғын және
таза әсем гүл сіздің әр ойыңызды, әр сезіміңізді, эмоциаңыз бен
тілек- қалауыңызды шайып, жүрегіңіздің көзін
ашады.Нұр
сәулесі сіздің бойыңызға ақырын тарай бастағанын елестетіңіз.
Олбіртіндепкүшейетүсуде. Оймен осы нұрдықолдарыңызғатүсіріңіз.
Сіздің қолдарыңызнұрғабөленіп, сәулешашуда. Қолымыз тек жақсы,
ізгіістерістейдіжәнебаршағакөмектеседі. Енді, нұраяқтарыңызғатарады. Аяқтарыңызнұрсәулесіншашуда.
Оларсізді тек жақсылықжасауүшінжақсыжерлергеапарады. Оларнұр мен
махаббатқұралынаайналды. Оданәрінұрсіздіңаузыңызға,
тіліңізгетарады. Тіліңіз тек шындықтыжәнежақсы,
ізгісөздерғанаайтады. Нұрдықұлақтарыңызғабағыттаңыз, құлақтарыңыз
тек жақсысөз бен әсемәуендіғанаестиді. Нұркөздерімізге де жетті,
көзіміз тек жақсығақарап, бәріненжақсылықтығанакөреді.
Сіздіңбасыңызтүгелдей нұрғабөленіп,басыңызға тек
сәулелі ой келеді. Енді осы
Нұрдыжүрегіңізгеорналастырыңыз. Нұрға толы
бүкіләлемсіздіңжүрегіңізде. Оны осындайәсемқалыптасақтаңыз.
Жайменкөзіашуғаболады.
|
Үнтаспа
|
2. Үй
тапсырмасы.
1.
№7 – сабақ. 3 – тапсырманы
орындау.
Сұрақтар:
• Сыртқы сұлулық артық па, әлде
ішкі сұлулық артық па? Неліктен?
• Адамды әсем ететін сыртқы
келбеті ме, әлде жақсы мінезі ме?
Неліктен?
• Адамды түр-әлпетіне қарап
бағалаған дұрыс па, әлде адамшылығына қарап бағалаған дұрыс па?
Неліктен?
|
Ескерту
|
3. Сабақтың
дәйексөзі.
Нәрсенің сыртына қызықпа, асылы ішінде
болар.
Ыбырай
Алтынсарин.
Ыбырай
Алтынсарин (шын аты — Ибраһим,
1841—1889) — қазақтың аса көрнекті ағартушы-педагогы, жазушы,
этнограф, фольклоршы, қоғам
қайраткері
|
Презентация
№4
|
4. Оқиғаларды әңгімелеу
(әңгімелесу)
«Жақсы болғым келеді» Асхат
Өмірбаев
Ауылдағы жаңа салынған
үйлердің бірінен бес жасар бала шықты. ЖАқында көшіп келгендіктен,
ол ешкімді танымайтын. Көшеде асыр салып ойнап жүрген балаларды
көріп, қатты қызықты. Шарбақтың арасынан қарап тұрған оны бір кезде
әлгі балалар келіп, қоршап алды.
-
Сенің атың кім? – деп сұрады
әуелі одан тәмпіш мұрын Мәди.
-
Кемел, - деді бейтаныс
бала
-
Атың жақсы екен! Кел,
танысайық, - деді есімін айтқан Мәди қолын
ұсынып.
-
Ал, мынау – Жақсылық, аналар –
Айнұр мен Самал. Жүр, бізбен бірге ойна.
-
Білмеймін, - деді Кемел сәл
тартынып. – Апамнан сұрану керек.
-
Не
ойнаймыз?
-
Шеңбер сызып, асық ойнайық.
Сен ләңгі теуіп көрдің бе?
-
Жоқ
-
Апаң мен әкеңнін аты кім? Олар
не жұмыс істейді? – деді Айнұр
-
Апамның аты – Ақгүл. Дәрігер.
Ал әкем – Әлихан, мал емдейді.
-
Дәрігер болған жақсы ғой. Мен
өскенде дәрігер болам,- деді Самал
-
Ал мен Қажымұқан атам сияқты
балуан болам, - деді Мәди білегінің бұлшықетін
көрсетіп.
-
Мен Жансая Әбдімәлік сияқты
мықты шахматшы болам, - деді Айнұр.
Мұны естіген Жақсылық та сөзге
араласты:
Кемел ғана достарын үнсіз
тыңдап тұрған.
-
Кемел, сен кім боласың өскенде
? – деді балар оған бұрылып.
-
Білмеймін. Бұл туралы әлі
ойланған жоқпын.
-
Таптым! Сенің атың Кемел ғой.
Сен өскенде ғалым бол, - деп қиылды Самал.
-
Жоқ, Кемел әкесі сияқты мал
дәрігері болады, - деді Мәди қызабаланып.
-
Қайдағы... Дәрігер болу үшін
инеден қорықпау керек. Сен инеден қорқасың ғой, иә? – деп сұрады
Жақсылық.
-
Иә, қорқамын, - деді Кемел
шынын айтып. – Мен қарбыз еккенді жақсы
көрем.
-
Сонда сендер қалада қарбыз
егесіңдер ме? – деді Мәди таңырқап.
Қалада биік үйлер көп. Апам
екеуміз балконға шығып гүл егеміз. Балкон кішкентай. Қарбыз
сыймайды.
-
Таптым! Сен өскенде егінші
бол! – деді Айнұр.
-
Иә, Апам: «Сен өскенде егінші
бол!» дейді. Қаладан атам мен әжемнің
қасына көшіп келдік. Олар
қартайып қалды ғой
Осы кезде үй жақтан анасы
Кемелді дауыстап шақырды. Кемел жүгіріп кетті. Ұзамай, қолында
табағы бар, қайтып келді.
-
Міне, сендерге бауырсақ
әкелдім, - деді ол жымиып. – апам беріп
жіберді.
-
Ой, анаң қандай жақсы! – деді
Айнұр табаққа қол созып. – Бауырсағы сондай дәмді екен. Менің анам
да тәтті тоқаш пісіреді. Пісіргенде саған
берем.
-
Сенің анаң жақсы адам екен, -
деді Мәди де қызыл бауырсақты аузына
салып.
-
Мен өскенде анам сияқты
мейірімді, жақсы адам болғым келеді, -
деді
Кемел осы кезде әлгінде өзіне
қойылған сұраққа кенет жауап тапқандай
қуанып.
-
Иә, бәріміз де жақсы адам
болайық! – деді Жақсылық оны қоштап.
-
Жарайды! – деді басқа балалар
да екеуін бірауыздан қолдап.
-
Бұл кезде Кемелдің анасы
сырттан қарап, риза болып тұр еді.
Сұрақтар:
-
Балалар Кемелді қалай қарсы
алды?
-
Олар қандай мамандық иелері
болғылары келеді?
-
Балалар аналарын қалай
бағалады?
-
Балалардың «Бәріміз де жақсы
адам болайық!» деп айтуларының себебі
неде?
-
Жақсы адам болу үшін не істеу
керек деп ойлайсыңдар?
-
Өзіңді жақсы адаммын деп
санайсың ба? Неліктен?
|
Презентация
№5
|
-
Шығармашылық іс-әрекеттер.
Жеке жұмыс.
4-тапсырма. Мәтінді
оқып, кестені толтырыңдар.
Қайырымды Күн
(Аңыз)
Ертеде Жылқы Күнге қарап былай
дейді:
жануарлардың арасындағы ең
сұлулардың бірі деседе жұрт. Солай екенін өзім де сеземін. Сонда да
кейбір дене мүшелерімді бұдан да әдемірек етуге болар еді-ау деп
ойлаймын.
-
Сонда қай жеріңді түзей түсуге
болар еді деп ойлайсың? – деп сұрайды Күн
күлімсіреп.
-
Егер, - дейді Жылқы, -
сирақтарым бұдан да ұзындау және сидаңдау
Болса, мен тіпті алдына жан
салмайтын жүйрік болар едім. Мойным аққудың мойнындай ұзын болса,
маған ол бұдан да әсем көрік берер еді. Төсім жалпақтау келсе,
қазіргіден де алдымдырақ болар еді. Оның үстіне адамзатты арқалар
жүрі үшін жотамнан мәңгі алынбайтын ер болса, тіпті жарасып тұрар
еді.
Соны айтады да, Күн жерге
түйені түсіреді. Денесі алпамсадай, тұрқы арбиған жануарды көрген
жылқы қорыққанынан қалшылдап қоя береді.
мойын, жалпақ кеуде, ері де
дайын. Қалай, сенің де осындай болғын келе ме? – деп сұрайды
Күн.
-
Жоқ-жоқ... – дейді Жылқы тілі
күрмеліп.
-
Ендеше жөніңе жүр, дейді Күн
Жылқыға, - саған өз бойыңдағы да
жетеді! Әрім өз қасиетін
бағалауға тиіс.
Мәтіндегі маған ұнаған
іс-әрекеттер:
|
Мәтіндегі маған ұнамаған
іс-әрекеттер:
|
Менің
түйгенім
|
|
|
|
5-тапсырма Күн шуақтарының ішінен өзіңнің
бойыңдағы адамгершілік қасиеттерді теріп жаз және оларды іс жүзінде
қалай көрсетіп жүргеніңді айтып бер.Сыпайылық, батылдық,
кешірімділік, нәзіктік, әдептілік, кішіпейілділік, шыншылдық,
еңбексүйгіштік.
|
Презентация
№6
Дәптермен
жұмыс
|
-
Қорытынды. Жаңаны
білемін!
Бет-әлпеті сұлу, сәнді киінген
адам өзіне басқалардың назарын бірден аударады. Алайда, бұл аз
уақытқа ғана созылады. Егер бұл адамның жаны да сұлу екені
байқалса, ол адам басқаларды үнемі өзіне тартып тұрады. Жаны сұлу
адам айналасына нұрын шашып, қуаныш сыйлайды. Әр адам өзінің ішкі
сұлулығын дамытуға ерекше көңіл бөлгені жөн.
Өзбойыңдағыадамгершілікқасиеттердідамытужаныңдыжақсартатүседі.
|
|
Топпен ән
айту.
Мен әдепті
баламын
Өлеңін жазған Әбдірахман
Асылбек
Әнін жазған Ибрагим
Нүсіпбаев
Мені үлкендер әдепті деп
мақтайды,
Мінезімнен теріс қылық
таппайды.
Ал, егер сен жалқау болсаң
тілазар,
Ондай әдет жақсылыққа
жатпайды.
Қайырмасы:
Айтқан тілді
аламын,
Айтқан жерге
барамын,
Мен
әдепті,
Мен әдепті
баламын.
Тілін алып кішінің де
кәрінің,
Айтқанынан шығып жүрмін
бәрінің.
Ата-ананың айтқанынан
шығуды,
Әдептілік белгісі деп
таныдым.
|
Үнтаспа
|
7. Үй
тапсырмасы.
1.
№8 – сабақ. 6 – тапсырманы
орындау.
|
|
8. Сабақтың қорытынды
сәті.Тыныс алуға зейін
қою.
Баяу музыка қойылады.Мұғалім:
Сіздерден аяқ-қолыңызды айқастырмай, түзу отыруыңызды өтінемін. Біз
қазір тыныс алу жаттығуын жасаймыз. Тыныс алуға зейін қойған кезде,
біздің ақылымыз дем алады. Ауаны ішке жұту кезінде тыныштық пен
қуаныш қабылдаймыз. Демді сыртқа шығарған кезде өзіміздегі
мазасыздықтарды сыртқа шығарамыз.
Кәне, дайындалайық, балалар.
Көзімізді жұмамыз..., арқамызды тіктейміз..., қолдарыңды тізеге
қоюға болады...
Д е
м а л..... ш ы ғ а р... (жаймен 9-10 рет)немесе1..................2
[3].
Рахмет!
Бүгінгі сабақтан игерген жақсы
қасиеттерді есімізге түсіріп, жүрегімізге
сақтайық.
|
Үнтаспа
|