Ойқозғау. Сабақтың тақырыбын айту. Күтілетін
нәтижені айқындау. Бағалау критерийімен
таныстыру.
Тыңдалым
Қарасөз
мәтіндегі
көркем ой өлең арқылы да беріледі.Бірақ өлеңді қарасөз оқығандай
ырғақпен оқымаймыз.Себебі өлең шумақтардан тұрады және ұйқасқа
құрылады.Соған сай ырғақ таңдалады.
Сұрақ-жауап:
-
«Қарасөзді мәтін» дегенді қалай
түсінесіздер?
-Өлең мен қарасөз арасындағы
айырмашылықтарды ата.
Тыңдалым
«Ауыл күзі» өлеңін
тыңдау.
Автор айдарымен
танысу. Өлеңді жазған
кім? Т. Жароков
туралы не
білесің? Оқулықта берілген анықтаманы
пайдаланып, өлеңнің авторы туралы әңгімеле
.
Оқушы түсіндірмесі
(ЖАДА)
Бір нәрсенің айрықша сипатын
анықтау үшін оны көркейтетін, айқындайтын бейнелі сөз
эпитет деп аталады.
Мысалы:Күміс моншақтай шық.
Теңеу
де
бейнелі сөзге жатады.оның эпитеттен айырмашылығы бар.Теңеу
көбіне –дай,-дей,-тай,-тей жұрнақтары
немесе бейне,тәрізді,сияқты деген сөздер арқылы
жасалады. Мысалы:ұлыған аң
сияқты.
Топтық
жұмыс.
Өлеңдегі көркемсөздерді теріп
жаз. Эпитет немесе теңеу екенін
анықта.
Бағалау
критерийі.
-Өлеңнен көркемсөздерді теріп
жазады.
-
Эпитет
немесе теңеу екенін анықтайды.
-
Шығарманың жанрлық ерекшелігін анықтай
алады.
Топтық жұмысты
қорғау.
ҚБ: Бағдаршам көздері
арқылы бір-бірін бағалау.
Жұптық
жұмыс.Мақал-мәтелдерге сәйкес өлең
шумақтарын тап.
Мақал-мәтелдер
|
Осы
ойға сәйкес келетін өлең
шумақтары
|
-
Нөсер алдында найзағай ойнайды.
|
Көтеріле
аспандай,
Көкте сұрша бұлт
көшіп,
Жерге інжу шашқандай
Күміс моншақ шық
түсіп.
|
2.Жемісі
көп ағаштың
бұтағы төмен.
|
...........
|
3.Көктемде түскен бір дән,
Күзде мың дән
болады.
|
...................
|
Бағалау
критерийі.
-Мақал-мәтелдерге сәйкес
өлең шумақтарын таба алады.
- Шығарманың жанрлық
ерекшелігін анықтай алады.
ҚБ: «Үш шапалақ»әдісі
арқылы бағалау.
Жеке
жұмыс.
Екі мәтінді салыстыр. ҚБ
ретінде: дәптердегі 1-тапсырма. Өлең мен қарасөздің
айырмашылығы қандай? Ерекшеліктерін кестеге
жаз.
Бағалау
критерийі.
-Өлең мен қарасөздің
айырмашылығын анықтай алады.
-Өлең
құрастыра
алады.
|