АҒЫЛШЫН ТІЛІ САБАҒЫНДА ФУНКЦИОНАЛДЫҚ
САУАТТЫЛЫҒЫН АРТТЫРУДА ИННОВАЦИЯЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАРДЫ
ҚОЛДАНУ
Автор: Нұрғали
Б.Ғ.
№1 Ембі
қалалық ЖББОМ
Қазіргі қоғамда ағылшын тілінің рөлі артып
келеді. Ағылшын тілін білу әлемдік мәдениетке қосылуға, өз
қызметінде кең ауқымды интернет ресурстарының әлеуетін пайдалануға,
сонымен қатар ақпараттық-коммуникациялық технологиялармен (АКТ)
және мультимедиялық оқу құралдарымен жұмыс істеуге мүмкіндік
береді. Осыған байланысты ағылшын тілін оқытуда компьютерлік
ақпараттық технологияларды қолдану әдістемесін әзірлеу қажеттілігі
туындады. Жаңа ақпараттық педагогикалық технологиялар оқу үрдісінің
бір бөлігіне айналуда.
Ағылшын тілі сабақтарында компьютерлік оқыту
бағдарламаларымен жұмыс істеу формаларына мыналар
жатады:
ü сөздік қорды
меңгеру;
ü айтылымға
жаттықтыру;
ü диалогтік және монологтық сөйлеуге
үйрету;
ü жазуды үйрену;
ü грамматикалық құбылыстардың
дамуы.
Жұмыстың
міндеттері:
ü ағылшын тілін оқыту үдерісінде инновациялық
педагогикалық технологияларды қолданудың теориялық аспектілерін
қарастыру;
ü ағылшын тілін оқыту үдерісіне жаңа ақпараттық
технологияларды енгізу жолдарын
зерттеу;
ü инновациялық технологияларды пайдалана отырып,
ағылшын тілін оқытудағы оң динамикасын эксперименталды түрде
растау.
Компьютерлік технология және ағылшын тілі сабағы
– әдістемедегі жаңа тәсілдер мен стандартты емес шешімдерді қажет
ететін өзекті бағыт. Дамушы қоғамға заманауи білімді, адамгершілігі
мол, іскер, таңдау жағдайында өз бетінше жауапты шешімдер қабылдай
алатын, болжам жасай алатын адамдар қажет, ықтимал салдарлары,
ынтымақтастыққа қабілетті, ұтқырлығымен, сындарлылығымен
ерекшеленетін, ел тағдыры үшін жауапкершілік сезімі дамыған тұлға
қажет.
Мектеп адамға өмір бойы білім қорын бере алмайды.
Бірақ ол оқушыға білімнің негізгі нұсқауларын бере алады. Мектеп
оқушының танымдық қызығушылықтары мен қабілеттерін дамыта алады,
оның бойында одан әрі өзін-өзі тәрбиелеуге қажетті негізгі
құзыреттіліктерді сіңіре алады.
Интернет-ресурстарды пайдалану мүмкіндіктері
орасан зор. Ғаламдық Интернет әлемнің кез келген нүктесінде
орналасқан оқушылар мен мұғалімдерге қажетті ақпаратты алу үшін
жағдай жасайды: елтану материалдары, жастар өміріндегі жаңалықтар,
газеттер мен журналдардағы мақалалар және т.б. Интернетті пайдалана
отырып, ағылшын тілі сабақтарында сіз бірқатар дидактикалық
міндеттерді шешу: ғаламдық желі материалдарын пайдалана отырып, оқу
дағдылары қалыптастыру; мектеп оқушыларының жазу дағдыларын
жетілдіру; оқушылардың сөздік қорын толықтыру; оқушылардың ағылшын
тілін үйренуге деген мотивациясын қалыптастыру. Сонымен қатар,
мектеп оқушыларының ой-өрісін кеңейту, ағылшын тілді елдердегі
құрдастарымен іскерлік байланыстар орнату және қолдау үшін
интернет-технологиялардың мүмкіндіктерін зерделеуге бағытталған.
Оқушылар Интернет арқылы өткізілетін тестілеуге, викториналарға,
конкурстарға, олимпиадаларға қатыса алады, басқа елдердегі
құрдастарымен хат алысады, чаттарға, бейне конференцияларға және
т.б қатыса алады.
Шетел тілі сабақтарында компьютерлік оқыту
бағдарламаларымен жұмыс істеу формаларына мыналар жатады: сөздік
қорды меңгеру; айтылымға жаттықтыру; диалогтік және монологтық
сөйлеуге үйрету; жазуды үйрену;
грамматикалық құбылыстарды дамыту. Адамзат
мәдениетінің деңгейін, оның ой-өрісін, зерделілігін көрсететін
маңызды көрсеткіштердің бірі – сөйлеуі. Сөйлеуді дамыту логикалық
ойлауды дамытумен қатар жүруі, балалардың жас ерекшеліктеріне
сәйкес келуі және оқушының жалпы мәдениетін арттыруға ықпал етуі
керек.
Сөйлеуді дамытуда үш бағыт айқын ажыратылады:
сөзбен жұмыс (лексикалық деңгей), тіркес және сөйлеммен жұмыс
(синтаксистік деңгей), байланыстырып сөйлеумен жұмыс (мәтіндік
деңгей).
Мектепте ағылшын тілін оқыту тілдің
коммуникативтік қызметімен байланысты және сөйлеу әрекетінің
әртүрлі түрлеріне: тыңдалым, айтылым, оқылым және жазылым бойынша
практикалық дағдыларды қалыптастыруға бағытталуы
керек.
Сөйлеу әрекетінің
түрлері:
ü Тыңдау
ü Сөйлеу
ü Оқу
ü Хат
Ағылшын тілін ұлттық тіл ретінде көпөлшемді
оқытудың негізгі мақсаты – оқушыларды тілдік қатынастың әртүрлі
салаларында ауызша және жазбаша түрде еркін қолдана білуге
үйрету.
Жоғарыда аталған мәселелерді шеше отырып, мен өз
тәжірибемде балалардың оқуға деген ынтасын және пәнге деген
қызығушылығын арттыратын, шығармашылық ынтымақтастық пен
бәсекелестік атмосферасын тудыратын, баланың жеке басын өзекті
ететін, балалардың өзін-өзі бағалауын тәрбиелейтін, оларға
инновациялық технологияларды қолдамын, себебі ол оқушыларға
шығармашылық еркіндік сезімін тудыртады, ең бастысы – ол оқушыларға
қуаныш әкеледі. Қазір сіздермен сол тапсырмаларды бірге орындайтын
боламыз.
Тыңдалым
(аудио
тыңдатасыз)
Аудио тыңдап болған соң, түсінгенін тексеру үшін
CCQ questions сұрақтарын қоясыз
Оқылым
Екінші топ мәтінді оқиды, оқып болған соң мәтін
бойынша сұрақтар құрастырады
Morning, everyone. Quiet,
please. Right, OK. So, today I’m going to give you some advice to
help you prepare for the exams next week. So, make some notes as
I’m talking, please. Everybody
ready?
Now, while you’re studying,
eat food that gives you energy. Don’t be tempted to eat sweets or
drink cola. Sugar won’t help you study but fruit and cereals will.
Apples, actually, are especially
good.
Find a comfortable place with
plenty of light when you study. But not ‘too’ comfortable or you’ll
fall asleep!
Try and keep a positive mind.
It is easier to study when you are positive and relaxed. Now, if
you start feeling anxious, have a little break. Go out for a stroll
around the block.
Don’t try to learn everything.
There isn’t time. Just choose the ‘important’ things, the things
that’ll get you the most points in an exam. And if you aren’t sure
about this, ask me.
First, learn the main ideas
and don’t worry too much about the details. If you have time, you
can come back later and read the
details.
Make notes of these key points
and read them, then cover them up and try to remember all the
points. Now, it might be boring, but repetition helps you to
remember.
Use past exam papers to study.
They will help you understand what kind of questions come up. There
are plenty of past exam papers in the library. You can photocopy
them and take them home.
Take regular breaks while
you’re studying. A five-minute break every half hour is usually
enough. Get some fresh air and stretch your arms and legs. Drink a
glass of water too. It’s important to keep
hydrated.
And, last but not least, good
luck! I’m sure you’ll all do your
best.
Жазылым
Үшінші топқа мына
мәтінді бересіз, олар бос
тұрған жерлерді қалып қойған сөздерді жазады.
Filling
gaps
_____________, everyone.
Quiet, please. Right, OK. So, today I’m going to give you some
advice to help you prepare for the exams next week. So, make some
notes as I’m talking, please. Everybody
ready?
Now, while you’re studying,
________food that gives you energy. Don’t be tempted to eat sweets
or drink cola. Sugar won’t help you study but fruit and cereals
will. Apples, actually, are especially
good.
_________ a comfortable place
with plenty of light when you study. But not ‘too’ comfortable or
you’ll fall asleep!
________ and keep a positive
mind. It is easier to study when you are positive and relaxed. Now,
if you start feeling anxious, have a little break. Go out for a
stroll around the block.
Don’t try to _______
everything. There isn’t time. Just choose the ‘important’ things,
the things that’ll get you the most points in an exam. And if you
aren’t sure about this, ask
me.
First, learn the main ideas
and don’t worry too much about the details. If you have time, you
can come back later and read the
details.
______ notes of these key
points and read them, then cover them up and try to remember all
the points. Now, it might be boring, but repetition helps you to
remember.
_______ past exam papers to
study. They will help you understand what kind of questions come
up. There are plenty of past exam papers in the library. You can
photocopy them and take them
home.
______ regular breaks while
you’re studying. A five-minute break every half hour is usually
enough. Get some fresh air and stretch your arms and legs. Drink a
glass of water too. It’s important to keep
hydrated.
And, last but not least, good
luck! I’m sure you’ll all do your
best.
Айтылым.
Төртінші топ
экзаменде не
істеу керек деген сұрақ қойып өзара дискуссия жасау керек