Ағылшын тілінде фразалық етістіктерді үйрету

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Ағылшын тілінде фразалық етістіктерді үйрету

Материал туралы қысқаша түсінік
Фразалық етістіктер жайлы түсінік және қолданылу жолдары
Материалдың қысқаша нұсқасы



Хаттама

Алтынбике Бертаева атындағы орта мектебінде ағылшын тілі пән бірлестігінің 20.03.24ж

6 бірлестік отырысы өтілді.Қатысқаны – 5 мұғалім


Күн тәртібінде:

1. ІІІ тоқсан бойынша сапа,үлгерім көрсеткішінің қорытындысы

2. Білім алушылардың білім сапасын арттыру жолдары.Каникул кезінде олқылықтарды жою және толықтыру мақсатында қосымша сабақтар ұйымдастыр

3.Ағылшын тілі пән мұғалімдерінің әдістемелік оқу- құралының құрастыруын талқылау

4.Қорытынды аттестаттау және ББЖМ –ға дайындық жұмыстарының жүргізілуін тексеру



Тыңдалды:

1.Бірінші мәселе бойынша бірлестік жетекшісі Садыбекова Гулим - ІІІ тоқсан бойынша сапа,үлгерім көрсеткішінің қорытындысының нәтижесі, осы тоқсандағы жетістіктері мен кемшіліктері туралы айтып өтті.

3-тоқсан бойынша ағылшын тілі пәнінің қорытындысы:

2-4 сыныптар сапа 64,9 % үлгерім 100%

5-9 сыныптар сапа 63,4 % үлгерім 100 %

10-11 сыныптар сапа 65,4% үлгерім 100 %

Жалпы сапа -64,2% үлгерім -100%

Екінші мәселе бойынша бірлестік жетекшісі Садыбекова Гулим - Білім алушылардың білім сапасын арттыру жолдарына тоқталып кетті. Бірлестікте төмен сапа көрсеткен сыныптармен жеке жұмыстар жүргізу мақсатында пән мұғалімдеріне жұмыс жоспарын жасап,жұмыс жүргізуілуі туралы айтылды.

Үшінші мәселе бойынша бірлестік жетекшісі ағылшын тілі оқу әдістемелік құралдарының жазылу тәртібі мен ережесімен таныстырып өтті. Осы аталған мұғалімдер:Латипова Д,Юлдашева А,Садыбекова ағылшын тілі пәні бойынша әдістемелік құрал құрастыру туралы ұсынылды.Оқу әдістемелік құралға осы тақырыптарды ұсынды. Латипова Дияра «Бастауыш сыныптарға ағылшын тілінде жаңылпаштарды үйрету», Садыбекова Гулим «Ағылшын тілінде фразалық етістіктерді үйрету»,Юлдашева Аидам «Ағылшын тіліндегі идиомаларды үйрету»

Төртінші мәселе бойынша Қорытынды аттестаттау және ББЖМ –ға дайындық сабақтарында инновациялық білім беру технологиясын қолдану,оқушылардың функционалдық сауаттылығын арттыруын тексеру туралы айтылды.


Сөйлегендер:

Бірінші мәселе бойынша Тагашева Ж оқылған баяндаманы тыңдап,біздің мектеп оқушыларының тоқсан бойынша қорытынды нәтижелері қанағаттанарлық деңгейде екенін көрдік.Алдыңғы тоқсанға қарағанда сапаны көтерілуі байқалады. Биылғы оқу жылында көп жаңалықтар енгізіліпті, барлығымен танысып шықтық. Болашақта жұмыс жасаймыз,жаңаша оқыту мен оқу тәжірибесін жетілдіру жұмыстарын жүргіземіз.

Екінші мәселе бойынша Юлдашева А- білім алушылардың білім сапасын арттыру мақсатында қосымша сабақтар ұйымдастырылуда.Қосымша сабақта қалыпқалған,қиындық туғызған тақырыптар бойынша қайталау болды.

Үшінші мәселе бойынша Латипова Д– ағылшын тілі пәні бойынша оқу әдістемелік құрал оқушыларға өте тиімді және пайдалы. Бұл құралдармен оқушылар тест тапсырғанда өз білімдерін көтеруде пайдалануға өте тиімді.

Төртінші мәселе бойынша Юлдашева Аидам- Қорытынды аттестаттау және ББЖМ –ға дайындық бекітілген жоспармен жүргізілуде.Білім беру технологияларын пайдалана отырып оқушылардың функционалдық сауаттылығын арттыру жұмыстары жүргізілуде және қосымша сабақта логикалық тапсырмаларды шешу жолдары және есепті оңай жолмен шығару дағдылары қарастырылуда.



Ұсыныс:

1. Мектеп оқушыларының ағылшын тілінен ІІІтоқсан бойынша қорытынды нәтижелері қанағаттанарлық деп табылсын.

2. Білім алушылардың білім сапасын арттыру мақсатында қосымша сабақтар ұйымдастыру пән мұғалімдеріне жүктелсін.

3.Бұл әдістемелік оқу құралдар жалпы білім беретін мектептердің мұғалімдері көмекші құрал ретінде қолдануға ұсынылсын.

4. Қорытынды аттестаттау және ББЖМ –ға дайындық жұмыстарының жүргізілуі пән бірлестігінің отырысында талқыланып,басшылыққа алынсын.



Хатшы:Юлдашева А







«Алтынбике Бертаева атындағы орта мектеп»КММ













Ағылшын тілі пәнінен оқу - әдістемелік құрал

Ағылшын тілінде фразалық етістіктерді үйрету















Ағылшын тілі пәнінің мұғалімі:Садыбекова Г.Р







2024 жыл



Мазмұндама

Кіріспе

1.Фразалық етістіктерді түсіндіру

1.1Фразалық етістіктердің анықтамасы:

2. Түсіндіру және Мысалдар

2.1 Топтастыру

3.Ойындар мен Жаттығулар

3.1 Сөзжұмбақ

3.2 Тесттер мен Сұрақтар

3.3. Күнделікті Тапсырмалар

3.4 Визуализация

3.5Технологияны Пайдалану

Қорытынды



















Кіріспе

Phrasal verbs (фразалық етістіктер) ағылшын тілінің маңызды құрамдас бөлігі болып табылады. Олар етістіктер мен предлогтардың немесе есімдіктердің бірігуінен пайда болып, жаңа мағынаға ие болады. Phrasal verbs-ті дұрыс қолдану ағылшын тілінде сөйлеу мен жазу дағдыларын дамытуда, сондай-ақ, тілдік қарым-қатынасты жақсартуда маңызды рөл атқарады.

Қазақстанда ағылшын тілін үйрету барысында, әсіресе Ұлттық Бірыңғай Тестілеу (ҰБТ) контекстінде, фразалық етістіктердің маңыздылығы арта түседі. Оқушылардың фразалық етістіктерді меңгеруі, олардың тілдік қорын байытуға, сөйлеу дағдыларын жетілдіруге және тестілеу кезінде жоғары балл алуға мүмкіндік береді.

Оқу әдістемелік құралда фразалық етістіктердің анықтамасы, түрлері, қолдану ерекшеліктері және оларды тиімді үйрету әдістері қарастырылады. Оқушыларға фразалық етістіктерді үйрету барысында ойындар, жаттығулар және практикалық тапсырмалар арқылы қызықты әрі тиімді оқу процесін ұйымдастыруға болады.

Бұл құрал оқ educators мен оқушыларға фразалық етістіктерді меңгеруге көмектесіп, ағылшын тілін үйрену процесін жеңілдетеді. Оқушылардың тілдік дағдыларын дамытуға бағытталған әдістемелік тәсілдер мен ресурстар ұсынылып, фразалық етістіктердің маңыздылығын түсінуге мүмкіндік береді.

Phrasal verbs (фразалық етістіктер) ағылшын тілінде өте маңызды, себебі олар сөйлеу мен жазуда жиі қолданылады. Оларды ҰБТ-да балаларға үйрету үшін мынадай әдістемелік құралдарды қолдануға болады:

Фразалық етістіктерді үйрету барысында оқушылардың қызығушылығын арттыру үшін әртүрлі әдістер мен құралдарды қолдану маңызды. Оларды күнделікті өмірде қолдануға ынталандыру арқылы, оқушылардың тілдік дағдыларын дамытуға көмектесуге болады.

Ағылшын тілінде phrasal verbs (фразалық етістіктер) – бұл екі немесе одан да көп сөзден тұратын етістіктер, олардың мағынасы жеке сөздердің мағынасына қарағанда өзгеше болады. Phrasal verbs ағылшын тілінде кеңінен қолданылады, сондықтан оларды үйрену тіл меңгерудің маңызды аспектісі болып табылады. Олардың көмегімен сөйлеу мен жазу стилі байып, түсініктілік артады. Phrasal verbs-ті дұрыс қолдана білу, әсіресе, Ұлттық Бірыңғай Тестілеу (ҰБТ) сияқты емтихандарда, оқушылардың тілдік дағдыларын көрсету үшін маңызды.

Phrasal verbs-тің ерекшеліктері олардың құрылымында, мағынасының өзгеруінде және контекстке тәуелділігінде жатыр. Олар көбінесе етістік + предлог немесе етістік + есімдік түрінде кездеседі. Мысалы, "give up" (тапсыру, бас тарту) немесе "look after" (қарау, күтім жасау) сияқты тіркестердің мағынасы жеке элементтердің мағынасынан алшақ.

Осы оқу әдістемелік құралда phrasal verbs-тің ерекшеліктері мен оларды тиімді үйрету жолдары қарастырылады. Оқушыларға phrasal verbs-ті меңгерту, олардың сөйлеу және жазу дағдыларын дамыту үшін қажетті әдістер мен стратегиялар ұсынылады. Phrasal verbs-ті дұрыс қолдану, оқушылардың ағылшын тіліндегі коммуникациясын жақсартуға, емтихан нәтижелерін арттыруға және жалпы тілдік білімдерін кеңейтуге көмектеседі.

1.Фразалық етістіктерді түсіндіру

    1. Фразалық етістіктердің анықтамасы

2.Түсіндіру және Мысалдар

Фразалық етістік – бұл етістік пен оған қосылатын бір немесе бірнеше сөздің (предлог немесе есімдік) комбинациясы, олар бірге жаңа, ерекше мағына береді. Мысалы, "give up" (тапсыру, бас тарту) етістігі "give" (беру) және "up" (жоғары) сөздерінің комбинациясы болып табылады, бірақ олар бірге "бас тарту" деген мағынаға ие.

Мысалдар:

  1. Give up – бас тарту

    • I decided to give up smoking for my health. (Мен денсаулығым үшін темекі шегуден бас тартуға шешім қабылдадым.)

  2. Look after – қарау, күтім жасау

    • Can you look after my dog while I'm on vacation? (Мен демалыста болғанда, менің итіме қарауға болады ма?)

  3. Run into – кездейсоқ кездесу

    • ran into an old friend at the mall yesterday. (Кеше сауда орталығында ескі досыммен кездестім.)

  4. Take off – ұшу, кету

    • The plane will take off in ten minutes. (Ұшақ он минуттан кейін ұшады.)

  5. Put off – кейінге қалдыру

    • We had to put off the meeting until next week. (Біз кездесуді келесі аптаға кейінге қалдыруға тура келді.)

  6. Break down – бұзылу, істен шығу

    • My car broke down on the way to work. (Менің көлігім жұмысқа бара жатқанда істен шықты.)



    • 2.1 Топтастыру

  • Фразалық етістіктерді топтарға бөліп үйретіңіз:

    • Күнделікті әрекеттер: wake up, get up, go out

    • Эмоциялар: cheer up, calm down

    • Кәсіби терминдер: take over, carry out

1. Күнделікті әрекеттер

  • Wake up – "I wake up at 7 AM every day." (Мен әр күні таңғы 7-де оянамын.)

  • Get up – "I usually get up right after I wake up." (Мен әдетте оянғаннан кейін бірден тұрамын.)

  • Go out – "We like to go out for dinner on weekends." (Біз демалыс күндері кешкі асқа шығуды ұнатамыз.)

  • Take off – "Please take off your shoes before entering." (Кіргенде аяқ киіміңізді шешіңіз.)

  • Put on – "I need to put on my jacket; it's cold outside." (Мен курткамды киюім керек; сыртта суық.)

2. Жұмысқа қатысты

  • Fill out – "Please fill out this form." (Бұл форманы толтырыңыз.)

  • Hand in – "Don't forget to hand in your assignment." (Тапсырмаңызды тапсырғаныңызды ұмытпаңыз.)

  • Call off – "They had to call off the meeting." (Олар кездесуді тоқтатуға мәжбүр болды.)

3. Эмоциялар мен қарым-қатынастар

  • Break up – "They decided to break up after two years." (Олар екі жылдан кейін айырылуға шешім қабылдады.)

  • Make up – "They had a fight but made up quickly." (Олар ұрысып қалды, бірақ тез арада татуласты.)

  • Cheer up – "I brought you flowers to cheer you up." (Мен сені қуантамын деп гүлдер әкелдім.)

  • Фразалық етістіктерді топтарға бөліп үйретіңіз:

    • Күнделікті әрекеттер: wake up, get up, go out

    • Эмоциялар: cheer up, calm down

    • Кәсіби терминдер: take over, carry out

3. Ойындар мен Жаттығулар

  • Кроссвордтар: Фразалық етістіктерді кроссворд арқылы үйрету.

  • Сөзжұмбақтар: Оқушыларға фразалық етістіктерді табу үшін сөзжұмбақтар беріңіз.

  • Рөлдік ойындар: Оқушыларға фразалық етістіктерді қолдана отырып, қысқа диалогтар жасау.

3.1.Сөзжұмбақтар

Оқушыларға фразалық етістіктерді табу үшін төмендегі сөзжұмбақтарды қолдануға болады:

Сөзжұмбақ 1:

  1. Across: Күтім жасау (2 сөз)

  2. Down: Сыртқа шығу (2 сөз)

  3. Across: Тұру (2 сөз)

  4. Down: Жалғастыру (2 сөз)

Сөзжұмбақ 2:

  1. Across: Ояну (2 сөз)

  2. Down: Көмектесу (2 сөз)

  3. Across: Ұшақтың көтерілуі (2 сөз)

  4. Down: Шешу (2 сөз)



3.2 Тесттер мен Сұрақтар

  • Оқушыларға фразалық етістіктерді қолдана отырып, тесттер мен сұрақтар беріңіз. Мысалы:

    • "What does 'give up' mean?"

    • "Use 'look after' in a sentence."

Фразалық етістіктерге арналған тест

  1. "Wake up" дегеніміз не?

a) Тұру
b) Ояну
c) Жұмыс істеу

  1. "Look after" фразалық етістігі нені білдіреді?

a) Қарау
b) Көмектесу
c) Бағалау

  1. "Give up" дегеніміз не?

a) Бастауды тоқтату
b) Тапсыру
c) Алу

  1. "Run into" фразалық етістігі қандай мағынада қолданылады?

a) Кездесу
b) Жүгіру
c) Жасырыну

  1. "Turn off" дегеніміз не?

a) Қосу
b) Сөндіру
c) Ауыстыру

  1. "Put off" фразалық етістігі нені білдіреді?

a) Кешіктіру
b) Жою
c) Бастау

  1. "Get along" дегеніміз не?

a) Татуласу
b) Келісу
c) Алыс болу

  1. "Take off" фразалық етістігі қандай мағынада қолданылады?

a) Кию
b) Ұшып кету
c) Алу

  1. "Make up" дегеніміз не?

a) Жасау
b) Өтірік айту
c) Кешіру

  1. "Come across" фразалық етістігі нені білдіреді?

a) Кездейсоқ табу
b) Келу
c) Алу

  1. "Break down" дегеніміз не?

a) Сыну
b) Бөлу
c) Жинау

  1. "Fill out" фразалық етістігі қандай мағынада қолданылады?

a) Толтыру
b) Алу
c) Жою

  1. "Look forward to" дегеніміз не?

a) Күту
b)
Ашу
c)
Жабу

  1. "Set up" фразалық етістігі нені білдіреді?

a) Орнату
b) Жою
c) Келу

  1. "Call off" дегеніміз не?

a) Жоспарды тоқтату
b)
Қоңырау шалу
c)
Шақыру

  1. "Hang out" фразалық етістігі қандай мағынада қолданылады?

a) Уақыт өткізу
b)
Жұмыс істеу
c)
Жинау

  1. "Get over" дегеніміз не?

a) Жеңу
b)
Өту
c)
Кешіру

  1. "Come up with" фразалық етістігі нені білдіреді?

a) Ойлап табу
b) Келу
c) Жеткізу

  1. "Run out of" дегеніміз не?

a) Тауысу
b) Жету
c) Келу

  1. "Check in" фразалық етістігі қандай мағынада қолданылады?

a) Тіркелу
b) Тексеру
c) Келу

  1. "Give in" дегеніміз не?

a) Беру
b)
Түсіну
c)
Келісу

  1. "Take up" фразалық етістігі нені білдіреді

a) Бастау
b) Алу
c) Жою

  1. "Look up" дегеніміз не?

a) Іздеу
b) Көтерілу
c) Түсіну

  1. "Put up with" фразалық етістігі қандай мағынада қолданылады?

a) Шыдау
b) Қабылдау
c) Жою

  1. "Check out" дегеніміз не?

a) Тексеру
b) Шығу
c) Келу

  1. "Back up" фразалық етістігі нені білдіреді?

a) Қолдау
b) Көшірме жасау
c) Жою

  1. "Take care of" дегеніміз не?

a) Көмектесу
b)
Қарау
c)
Жою

  1. "Drop off" фразалық етістігі қандай мағынада қолданылады?

a) Тастап кету
b) Алу
c) Келу

  1. "Put on" дегеніміз не?

a) Кию
b)
Алу
c)
Жою

  1. "Run away" фразалық етістігі нені білдіреді?

a) Қашу
b)
Келу
c)
Жүгіру

Жауаптар:

1.b,

2. a,

3. a,

4. a,

5. b,

6. a,

7. a,

8. b,

9. c,

10. a,

11. a,

12. a,

13. a,

14. a,

15. a,

16. a,

17. a,

18. a,

19. a,

20. a,

21. a,

22. a,

23. a,

24. a,

25. a,

26. a,

27. b,

28. a,

29. a,

30. a.

3.3 Күнделікті Тапсырмалар

  • Оқушыларға күнделікті өмірде фразалық етістіктерді қолдану тапсырмаларын беріңіз. Мысалы, күнделікті күнделік жазу.

  1. Сөйлемдерді толықтыру: Төмендегі сөйлемдердегі бос орындарды фразалық етістіктермен толтырыңыз.

    • I usually __________ (wake up) at 7 AM.

    • After dinner, we like to __________ (go out) for a walk.

    • Please __________ (clean up) your room before you go out.

  2. Сөз тіркестерін жасау: Төмендегі фразалық етістіктерді пайдаланып, өз сөйлемдеріңізді жазыңыз.

    • get up

    • look after

    • turn off

  3. Рөлдік ойын: Сыныпта жұптарға бөлініп, фразалық етістіктерді қолдана отырып, қысқа диалогтар жасаңыз. Мысалы, "get up" және "go out" фразалық етістіктерін пайдаланып, таңертеңгі әрекеттеріңіз туралы сөйлесіңіз.

  4. Фразалық етістіктерді табу: Төмендегі мәтіннен фразалық етістіктерді табыңыз және оларды жазып алыңыз.

    • "Yesterday, I woke up late and had to hurry to get ready. I quickly cleaned up my room and went out to meet my friends."

  5. Күнделікті әрекеттер: Күнделікті өміріңізде фразалық етістіктерді қолдана отырып, 5 сөйлем жазыңыз. Мысалы, "I usually wake up early and go out for a jog."

Мысалдар

  • Wake up: "I wake up at 6 AM every day."

  • Get up: "After I wake up, I get up and make breakfast."

  • Go out: "On weekends, I like to go out with my friends."

Осы тапсырмалар оқушыларға фразалық етістіктерді күнделікті өмірде қолдануға көмектеседі.



3.4. Визуализация

  • Фразалық етістіктерді визуалды түрде көрсету үшін суреттер мен графиктерді пайдаланыңыз.

  • Shape1

    Shape3

    Shape2 Shape4

3.5. Технологияны Пайдалану

  • Онлайн ресурстар мен мобильді қосымшаларды пайдалану. Мысалы, Quizlet, Kahoot! арқылы фразалық етістіктерді үйрету.

Қорытынды

Фразалық етістіктерді үйрету барысында оқушылардың қызығушылығын арттыру үшін әртүрлі әдістер мен құралдарды қолдану маңызды. Оларды күнделікті өмірде қолдануға ынталандыру арқылы, оқушылардың тілдік дағдыларын дамытуға көмектесуге болады.Ағылшын тілінде phrasal verbs (фразалық етістіктер) – бұл екі немесе одан да көп сөзден тұратын етістіктер, олардың мағынасы жеке сөздердің мағынасына қарағанда өзгеше болады. Phrasal verbs ағылшын тілінде кеңінен қолданылады, сондықтан оларды үйрену тіл меңгерудің маңызды аспектісі болып табылады. Олардың көмегімен сөйлеу мен жазу стилі байып, түсініктілік артады. Phrasal verbs-ті дұрыс қолдана білу, әсіресе, Ұлттық Бірыңғай Тестілеу (ҰБТ) сияқты емтихандарда, оқушылардың тілдік дағдыларын көрсету үшін маңызды.Phrasal verbs-тің ерекшеліктері олардың құрылымында, мағынасының өзгеруінде және контекстке тәуелділігінде жатыр. Олар көбінесе етістік + предлог немесе етістік + есімдік түрінде кездеседі. Мысалы, "give up" (тапсыру, бас тарту) немесе "look after" (қарау, күтім жасау) сияқты тіркестердің мағынасы жеке элементтердің мағынасынан алшақ.Осы оқу әдістемелік құралда phrasal verbs-тің ерекшеліктері мен оларды тиімді үйрету жолдары қарастырылады. Оқушыларға phrasal verbs-ті меңгерту, олардың сөйлеу және жазу дағдыларын дамыту үшін қажетті әдістер мен стратегиялар ұсынылады. Phrasal verbs-ті дұрыс қолдану, оқушылардың ағылшын тіліндегі коммуникациясын жақсартуға, емтихан нәтижелерін арттыруға және жалпы тілдік білімдерін кеңейтуге көмектеседі.







Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
27.02.2025
314
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі