Арқалық медицина колледжінде
24 ақпан күні
Ахмет Байтұрсыновтың 150
жылдығына орай
«Ахмет Байтұрсынұлы –
ұлттың ұлы ұстазы»
тақырыбы
аясында кітапханада әдеби
кеш ұйымдастырылды.
Кітапханашы Ахатова Айсулу
Серікқызы.
Мақсаты:
1.Ахмет Байтұрсыновтың
шығармашылығы, кітаптары,
ғылыми
еңбектері туралы мағлұмат
беру.
2. Ақын өмірін оқушыларға үлгі
ете отырып, өз елін сүюге,
оның
көркеюіне үлес қосуға
тәрбиелеу.
Дәуірдің жарық жұлдызы, ұлттың
ұлы ұстазы саналатын Ахмет
Байтұрсынұлының туғанына 150
жыл толып отыр
«Ахмет Байтұрсынұлы – ұлттың ұлы
ұстазы»
тақырыбында
ұйымдастырылған әдеби кешке
11фкб тобының студенттері қатысты.
Қатысушыларымыз 3 топқа
бөлініп Ахмет атамыздың өмірбаяның,
қызмет жолын,
шығармашылығын,өлеңдерін
айту.
Әділ қазылар
алқасы:
Колледжіміздің әдіскері
Әбдірахманова Алтынай
Ерханқызы
Арнайы пәндер оқытушысы
Сейтешева Ботагөз
Жүрсінқызы
1
топ: Өмірбаяны мен
өлеңдері.
- 1872 жылы 5
қыркүйек;
- Қостанай облысы, Жангелді
ауданы Сарытүбек ауылы;
- Торғайдағы екі сыныптық
орыс-қазақ мектебі;
- Орынбордағы төрт жылдық
мұғалімдер мектебі;
- 1937 жылы 8
желтоқсан;
- Қуғын-сүргінге
ілігу;
- Ату жазасына
кесілу.
2
топ: Қызмет жолы мен
өлеңдері.
- 1895-1909 ж.ж., Қарқаралы,
орыс-қазақ мектебі, оқытушы.
- 1921–1925 жылы Орынборда,
1926–1928 жылы Ташкенттегі,
Халық
ағарту институттарында, қазақ
тілі мен әдебиеті, мұғалімдік
қызметі.
- 1913–1918 жылы, қазақ
зиялыларымен бірігіп, «Қазақ»
газеті.
- Алаш партиясының негізін
қалаушылардың бірі.
3 топ: Шығармашылығы мен
өлеңдері.
- Ахмет Байтұрсынұлы –қазақ әліпбиінің алғашқы
авторы.
- "Қырық мысал" , аударма жинағы, 1909 ж.
Санкт-Петербургте
- 1911 жылы, "Маса " өлеңдер
жинағы
- «Оқу құралы», «Тіл – құрал», "Әдебиет танытқыш"
- Әлі күнге дейін
қолданыста, маңызын
жоғалтпаған
- оқу
құралдары.
Миға
шабуыл
Неліктен Ахмет Байтұрсынұлының
екінші кітабы «Маса» деп
аталған?
- Себебі ұйықтап жатқан қазақ
халқын маса секілді ызыңдап
ояту,
білімге, оқуға
шақыру.
Ахмет Байтұрсынұлының «Қырық
мысал» аударма жинағы.
- орыс халқының ақыны Крылов Иван Андреевичтің
мысалдары
негізінде
аударған
- Үлгі аларлық ғибратқа толы
мысалдар
-
Татулыққа
-
Бірлікке
- Ынтымаққа
шақыру.
«Аққу, шортан һәм шаян»
мысалының желісі:
Жүк алды шаян, шортан, аққу
бір күн
Жегіліп, тартты үшеуі
дүркін-дүркін,
Тартады: ақку көкке, шаян
кейін,
Жұлқиды суға қарай шортан
шіркін.
Жігіттер мұнан ғибрат алмай
болмас.
Əуелі бірлік керек болса
жолдас,
Біріңнің айтқаныңа бірің
көнбей,
Істеген ынтымақсыз ісің
оңбас!
Бұл мысал арқылы елді
бірлікке, ынтымаққа, татулыққа
шақырып
отыр.
Бір-бірін тыңдамай, әркім
өзімдікі дұрыс деген істе береке
болмайды
дейді.
Осы мысал төңірегінде қандай
мақал-мәтелдер еске түседі?
- Бірлік болмай, тірлік
болмас.
- Жұмыла көтерген жүк
жеңіл.
- Алтау ала болса, ауыздағы
кетеді
- Төртеу түгел болса, төбедегі
келеді.
Ахмет Байтұрсынұлы «Оқуға
шақыру» өлеңі:
Балалар! Оқуға бар! Жатпа қарап! Жуынып,
киініңдер шапшаңырақ!
Шақырды тауық мана әлдеқашан,
Қарап тұр терезеден күн
жылтырап.
Адам да, ұшқан құс та, жүрген
аң да, Жұмыссыз тек тұрған жоқ
ешбір
жан да: Кішкене қоңыз да жүр
жүгін сүйреп, Барады аралар да
ұшып
балға.
- Оқып шығып, мән-мағынасына
тоқталу, жеткізілмек болған
ойды
анықтау.
Ендігі кезекте әділ
қазыларға сөз
берсек.
Әдеби кештен алған
әсерлерімізді стикерлерге жазып, білім ағашына апарып
ілеміз.
Қорытынды
- Осымен әдеби кешіміз өз
мәресіне жетті. Ахмет
Байтұрсынұлының
«Білім – бір құрал. Білімі көп
адам құралы сай ұста сықылды, не
істесе
де келістіріп істейді.» деген
нақыл сөзімен аяқтасақ. Білім
алудан,
үйренуден, ізденуден еш
уақытта жалықпаңдар. Білімді ұрпақ,
бәсекеге
қабілетті ұрпақ – ұлт
келешегі.