ХХІ ғасыр – бұл ақпараттық
қоғам дәуірі, технологиялық мәдениет дәуірі, айналадағы дүниеге,
адамның денсаулығына, кәсіби мәдениеттілігіне мұқият қарайтын
дәуір.
Білім беру үрдісін
ақпараттандыру – жаңа ақпараттық технологияларды пайдалану арқылы
дамыта оқыту, дара тұлғаны бағыттап оқыту мақсаттарын жүзеге асыра
отырып, оқу тәрбие үрдісінің бардық деңгейлерінің тиімділігі мен
сапасын жоғарылатуды көздейді.
Ақпараттық қоғамның негізгі
талабы – оқушыларға ақпараттық білім негіздерін беру, логикалық –
құрылымдық ойлау қабілеттерін дамыту, ақпараттық технологияны
өзіндік даму мен оны іске асыру құралы ретінде пайдалану дағдыларын
қалыптастырып, ақпараттық қоғамға
бейімдеу.
Бүгінгі күні білім беру
жүйесін ақпараттандыру ісінің басты мақсаты – заман талабына
байланысты ақпараттық қоғамның шарттарына сәйкес оқушыларды
тұрмыстық, қоғамдық және кәсіптік өмір салаларына толық әрі тиімді
түрде араластыру болып табылады. Ақпараттандыру ісінде білім
жүйесінің адамзат тіршілігінің барлық әлеуметтік аймақтармен
әрекеттесуі және олардың бір – біріне әсер етуі толық бейнеленеді.
Мұнда білім беру ісінің өзі де күрделі құрылымнан тұратын жүйе
ретінде қарастырылады.
АКТ-ның
тиімділігі:
1. Қашықтықтан білім алу
мүмкінділігінің туындауы;
2. Қажетті ақпаратты жедел
түрде алу мүмкінділігі;
3. Экономикалық тиімділігі
(бару, келу, тұрмыс тауқыметі т.с.с. материалдық шығынды қажет
етпеу);
4. Білім сапасына әсері зор.
Әсіресе, тіл сабақтарын игеруге (ағылшын, орыс, қазақ т.с.с.
тілдерді) айқын сезіледі;
5. Іс - әрекет, қимылды қажет
ететін пәндер мен тапсырмаларды оқып үйренуге (би өнері, қол еңбек,
дене шынықтыру сабақтары т.с.с.);
6. Қарапайым көзбен көріп,
қолмен ұстап сезіну немесе құлақпен есту мүмкіндіктер болмайтын
табиғаттың таңғажайып үрдістері мен әртүрлі физикалық, химиялық,
биологиялық тәжірибе нәтижелерін көріп, сезінуге мүмкіндік
береді;
7. Оқушының ой - өрісін,
дүниетанымын кеңейтуге де, ықпалы зор (теледидардағы ғылыми –
көпшілік, рухани, тарихи танымдық хабарлар мен компьютерлік
жүйедегі шахмат, дойбы, тоғызқұмалақ т.с.с логикалық
ойындар).
АКТ-нан қандай қауіп
күтіледі:
Ең алдымен, баланың көру
қабілеті төмендейді, себебі, бұлшық еттері қатаймаған жасөспірімнің
көздері шаршайды.
Компьютер алдында көп отыру
жас балдырғанның омыртқа сүйегін зақымдайды. Қозғалыссыз отыру,
қолмен ғана бірыңғай жұмыс істеу, содан ағзаға салмақ түсуі баланың
жүйке қызметін бұзып, мойнына тұз бен суықтың жиналуына
(остеохондроз) әсер етеді.
Жамбас сүйектің үнемі
қозғалыссыз қалуы қабынуы (простатит) мен тоқ ішектегі тамырдың
кеңеюі (геморрой) ауруына ұшыратады.
Ми қызметіне де кері әсер
етеді, ойлау қабілетінің төмендейді, көңіл бөлу мен есте сақтаудың
кемиді, бас ауруы мен ұйқысыздық, көңіл күйдің құлазуы жиі
байқалады.
Гормональдық тепе - теңдікті
бұзады, иммунитетті нашарлайды.
Әр түрлі құмар ойындары,
зиянды бағдарламалардың көптігі. Алаяқтар мен хакерлер жастарды
ғаламторға тәуелді етіп, бұлыңғыр қарым - қатынас, жыныстық
байланыс жасауға шақырып, виртуальды әлемге қызықтырып, ақыл - ойы
әлі қалыптаспаған ұл - қыздарымызды еліктіріп, есінен
айырады.