Әлемнің қазіргі физикалық бейнесі. Ашық сабақ.

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Әлемнің қазіргі физикалық бейнесі. Ашық сабақ.

Материал туралы қысқаша түсінік
STEAM бағытында жасалған ашық сабақ ҚМЖ үлгісі
Материалдың қысқаша нұсқасы

Аты-жөні:Хасанова Анар Елеушқызы

Лауазымы: физика пәні мұғалімі

Жұмыс орны: Атырау облысы Махамбет ауданы Есбол орта мектебі

Біліктілігі: педагог-сарапшы

Жұмыс өтілі: 23 жыл

Оқыту тілі: қазақ

Пәні: физика

«5E циклімен зерттеуді оқыту» модулін пайдаланып оқу эпизодын әзірлеуге арналған

ҚМЖ Хасанова Анар Елеушқызы

Пәні, сыныбы, күні

Физика, 9 сынып, 2023 жыл

Оқу модулінің (бөлімінің) тақырыбы

Әлемнің қазіргі физикалық бейнесі


Сабақтың / Сабақтардың тақырыбы

ФИЗИКА ЖӘНЕ АСТРОНОМИЯНЫҢ ДҮНИЕТАНЫМДЫҚ МАҢЫЗЫ

Сабақтың түрі мен типі

Сабақтың түрі-қорытынды тәжірибелік сабақ, типі –интербелсенді проблемалық оқыту

Оқу мақсаты

9.8.1.1- адамның дүниетанымдық көзқарасының қалыптасуына физика және астрономияның дамуының ықпалын түсіндіру

Оқу эпизодының атауы

Гравитация аясындағы ұлы зерттеулер

Мәселе


Айдың өз орбитасында айналып тұру себебі неде ?

Контекст



Галелео зеңбірек оғының салмағы оны түзу сызықтан бұратын болғандықтан, жерге жақындайтыны анықтады. Ньютон егер зеңбірек оғының жылдамдығы соншалықты қатты болып, оның траекториясының қисығы Жер шеңберірінен де кіші болса не болар еді деген сұраққа жауап іздеді. Заттың түсуі ылғи да жалғасып, бірақ ешқашан жерге түспей, жерді айналып үшып жүре берер еді. Осы ғаламат ой Ньютонға Айдың қозғалысын түсінуге көмектеседі. Жердің ауырлық күшіне тартылған Ай Жерге ылғи құлап кете жатады, бірақ түкте жақындамайды. Бұл Галилей зеңбірек оғы тәрізді, бірақ алып көлемді.



5Е кезеңдері

Мұғалімнің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурс

1

Еліктіру


7 мин



1.Білім алушылармен амандасу.

Эмоционалдық термометр: Менің көңіл күйім жоғары

Мен қуаныштымын

Сөз тіркестерімен өздерінің эмоционалдық көңіл күйін білдіреді

2.Үй тапсырмасын сұрау

«Көк диван»

Сұрақтар алгоритімі

  • Өзара әсерлесу табиғатта неше типі бар? (4)

  • Қандай? (гравитациялық, электромагниттік, күшті, әлсіз)

  • Соның ішінде күшті және әлсіз әсерлесу физика қандай бөліміне негізделген? (элементар бөлшектер мен ядролық процестер )

  • Күшті әсерлесуге нелер мысал бола алады ( нуклондардың ядро ішіндегі әсерлесуі)

  • Ядролық ыдыраудағы ең әлсіз ыдырау? ( вета ыдырау)

  • Нуклондар дегеніміз қандай бөлшектер? (протондар мен нейтрондар, ядро)

  • Күшті өзара әсерге түсетін бөлшектер? (Адрондар)

Т.с.с

Физика және Астрономия топтарына бөлу үшін ұғымдар беріледі, қай үғым қай салаға негізделеді сол бойынша бөлінеді.

Физика тобы: механика, зат, материя, инерттілік, квант

Астрономия: 149600000км, гелиос, жұлдыз, параллакс, көкжиек

Білімланд платформасынан Twig қосымшасынан «Күн күркіреуі және найзағай» видеосын көрсету


Көрсетілімнен кейін сұрақтар:

  1. Бейне жазба бойынша қандай ой келді?

  2. Физика пәні бойынша сипаттап беретін білім алушы бар ма?

  3. Астромония пәні бойынша сипатта?

  4. Қазіргі жағдайда физика және астрономия бойынша қалай бейнелейсіңдер?

Бүгінгі тақырыбымыз «Физика және астрономияның дүниетанымдық маңызы»

Оқу мақсатымен тақтаға іледі.

Амандасады.

Эмоционалдық көңіл күйін білдіреді





Ортаға отырғыштар қойылады. Мұғалімнің сұрақтарына БЖӘ арқылы жауап береді.




















Топқа бөлінеді.











Бейне материал қарайды, сұрақтарға жауап беріп, жаңа тақырыпты ашады.



















Оқу мақсатымен танысады.



Дескриптор

Сұрақтарға жауап береді-0,5 балл

Бейнематериал бойынша тақырыпты ашады-

0,5 балл



Презентация







































https://twig-bilim.kz/kz/film/thunder-and-lightning


2

Зерттеу




17 мин

1-топқа тәжірибе : Айналмалы қозғалысты зерттеу.

2-топқа тәжірибе: Қызықты шарлар

Инженерлік дизайн тапсырмасы: [1], [2]

Күн жүйесі қозғалысын моделдеу, 1- топ көрнекі үлгіде құрастыру, 2-топ компьютерлік бағдарламамен құрастыру ұсынылады.

География пәні мұғалімі сабақта көрнекілік ретінде қолданған модельдер үлгісімен таныстырды.

Жұпқа бөлінеді.

Планеталардың серігін тап?

Жер-Ай

Юпитер-Еуропа

Сатурн-Титан

Уран-Миранда

Марс-Фобос

Оқушы парағы бойынша тәжірибелерді жасайды












Топ болып күн жүйесін компьтерлік бағдарлама мен және көркені түрінде құрастырады

Білім алушылар жұпқа бөлінеді.

Топта тәжірибе жасайды-0,5 балл

Тәжірибе мағынасын ашады-0,5 балл

Инженерлік дизайн құрастырады-1 балл


Штативтер, қайшығ қатты қағаз, сіріңке, май шам, шар, жіп, сым т.с.с








Ноутбук,

Sketch up make программасы, аланеталар суреті, таяқшалар, пласталин, дайын қатты тақташа.

3

Түсіндіру



7 мин

Мұғалім тірек сызба арқылы жаңа тақырыпты түсіндіру


Алма туралы инсайт- алма десек физика саласында нені ойлаймыз? Иә, дұрыс. Ньютон , Жердің тартылыс күші.т.с.с

Ал химия, ал физикасы , ал географиясы деген сауалдар қойылып алмаға қатысты барлық мәліметтер арқылы әлем туралы дүниетанымын қалыптастырады.

Оқушылар мұқият тыңдайды.

Сұрақтарға жауап береді.






Алма туралы пәндік білімдерімен бөліседі.

Тірек схема бойынша тақырыпты түсінеді.-1 балл

Физика және асрономия туралы мағлұматтарды айтады-1 балл



4

Пысықтау


10 мин


Білім алушыларға контекс беріледі.

Оқылым -1 минут

Топқа ақылдасу-1 минут

Сыныптық талқылау -2 минут

Есептер шығару

1.Шолпан ғаламшарының массасы 4,9 1024кг, радиусы 6100 км. Массасы 100 кг дене Шолпан бетінде оған қандай күшпен тартылады?

2.Электромагниттік толқындар шкаласы бойынша электромагниттік толқын ұзындықтары бойынша реттілігімен жаз?

3.Металдан электронның шығу жұмысы 3,3 10-19 Дж. Осы металл үшін фотоэффектінің қызыл шекарасы қандай?

Білім алушылар жұпта проблемалық оқыту аясында контекс бойынша мәселені шешеді.





Білім алушылар жұп болып есептер шығарады.

Тақтаға алғашқы аяқтаған жұп жазып талдайды.

Контекс бойынша физика және астрономия туралы ұғымдар мен заңдарды сипаттайды-0,5 балл

Ғылыми техникалық дамуға баға береді-0,5 балл

Есептің берілгенін жаза алады-0,5 балл

Теориялық формуласын жаза дұрыс қолданады -1 балл

Математикалық есептеулерді дұрыс жүргізеді-0,5 балл


Тақта, бор, оқушы парағында жазылған есептер.

5

Бағалау

4 мин

Физика және астрономияның дүниетанымдық маңызы Quizlet.com ойынын ойлау


Физика және астрономия туралы өз ойларымен бөліседі

Рефлексия

Shape1


Үй тапысрмасы: тақырыпты оқып, «Әлемнің физикалық бейнесі» эссе жазу

Quizlet тіркеліп, тест тапсырмасын орындайды. [3]


Рефлексия жазады



Бағалау парақшысын толтырады

Quiz.com тапсырмасын орындайды-0,5 балл

физика және астрономия туралы дүниетанымындық ойымен бөліседі-1балл


Рефлексия жазады-0,5 балл







https://quizlet.com/803028699/Физика-және-астрономияның-дүниетанымдық-маңызы-flash-cards/?funnelUUID=c0833965-0235-4fbf-968e-0297701ebcde




Мұғалім мен оқушыларға арналған әдебиеттер тізімі:

  1. Балаларды ғылымды танып-білуге жетелейік, Кэрол Вордерман, Алматы кітап, 2014 ж

  2. Ғалам бабалар энциклопедиясы, «Фолиант » баспасы, 2012ж

  3. Физика оқулығы, «Мектеп» баспасы, 2019 ж

  4. https://twig-bilim.kz/kz/film/thunder-and-lightning

  5. https://quizlet.com/803028699/Физика-және-астрономияның-дүниетанымдық-маңызы-flash-cards/?funnelUUID=c0833965-0235-4fbf-968e-0297701ebcde

















Оқушының парағы –Физика тобы

Оқушының аты-жөні:______________________________________

Сыныбы:_________________________________________________


  • Тәжірибе : Айналмалы қозғалысты зерттеу

Қажетті құралдар тізімі: қалың қағаз, шам, қайшы, жіп, штатив


  1. Қалың қағазды спираль етіп қиямыз, оны аздап созып, қақа ортасына сымммен немесе жіппен байлап штативке іліңдер.

  2. Спирал астына шам жағып, қағаздың айналуын бақылаңдар.

  3. Болып жатқан құбылысты сипаттаңдар.


Дескриптор: Ғылыми дүниетанымдық әлемнің механикалық бейнесін ашады-1 балл


  • Инженерлік дизайн тапсырмасы

Тапсырма: Күн жүйесі қозғалысын моделін жасау

Керекті құралдар: дайын жұлдызды аспан қатты бетшесі, таяқшалар, планеталар суреті, балаларды ғылымды танып-білуге жетелейтін анықтама -234 бет

Планеталарды қиыңдар

Орналасу реттілігін тексеріңдер

Күн жүйесінің қозғалыс моделін жасаңдар

Дескриптор: Күн жүйесі моделін жасайды-1балл


  • Проблемалық мәселе

Оқу эпизодының атауы

Гравитация аясындағы ұлы зерттеулер

Мәселе


Айдың өз орбитасында айналып тұру себебі неде ?

Контекст



Галелео зеңбірек оғының салмағы оны түзу сызықтан бұратын болғандықтан, жерге жақындайтыны анықтады. Ньютон егер зеңбірек оғының жылдамдығы соншалықты қатты болып, оның траекториясының қисығы Жер шеңберірінен де кіші болса не болар еді деген сұраққа жауап іздеді. Заттың түсуі ылғи да жалғасып, бірақ ешқашан жерге түспей, жерді айналып үшып жүре берер еді. Осы ғаламат ой Ньютонға Айдың қозғалысын түсінуге көмектеседі. Жердің ауырлық күшіне тартылған Ай Жерге ылғи құлап кете жатады, бірақ түкте жақындамайды. Бұл Галилей зеңбірек оғы тәрізді, бірақ алып көлемді.





  • Есептер шығару.

1.Шолпан ғаламшарының массасы 4,9 1024кг, радиусы 6100 км. Массасы 100 кг дене Шолпан бетінде оған қандай күшпен тартылады?


2.Электромагниттік толқындар шкаласы бойынша электромагниттік толқын ұзындықтары бойынша реттілігімен жаз?

3.Металдан электронның шығу жұмысы 3,3 10-19 Дж. Осы металл үшін фотоэффектінің қызыл шекарасы қандай?



5Е бойынша Өзін –өзі бағалау

Білім алушының аты жөні ____________________________


Еліктіру

Зерттеу

Түсіндіру

Пысықтау

Бағалау

Кезеңдер

Сұрақтарға жауап береді-0,5 балл

Бейнематериал бойынша тақырыпты ашады-

0,5 балл






Барлығы -1балл

Топта тәжірибе жасайды-0,5 балл

Тәжірибе мағынасын ашады-0,5 балл

Инженерлік дизайн құрастырады-1 балл





2 балл

Тірек схема бойынша тақырыпты түсінеді.-1 балл

Физика және асрономия туралы мағлұматтарды айтады-1 балл








2 балл

Контекс бойынша физика және астрономия туралы ұғымдар мен заңдарды сипаттайды-0,5 балл

Ғылыми техникалық дамуға баға береді-0,5 балл

Есептің берілгенін жаза алады-0,5 балл

Теориялық формуласын жаза дұрыс қолданады -1 балл

Математикалық есептеулерді дұрыс жүргізеді-0,5 балл

3балл

Quiz.com тапсырмасын орындайды-0,5 балл

физика және астрономия туралы дүниетанымындық ойымен бөліседі-1балл


Рефлексия жазады-0,5 балл






2 балл

Формативті бағаңды қой


















Оқушының парағы-Астрономия тобы

Оқушының аты-жөні:_______________________________________

Сыныбы:_____________________________________________________


Тәжірибе : Қызықты шарлар

Қажетті құралдар тізімі: шар, түкті сүлгі, жіп, штатив



  1. Екі шарды үріңдер, жіпке байлап, штативтердің артасындағы науаға іліңдер.

  2. Шарларды бір бірден түкті сүлгіге сүртіп, болған құбылысты бақылаңдар.

  3. Шаштарыңа үйкелеп тағыда зерттеп қараңдар.

Болып жатқан құбылысты сипаттаңдар

Дескриптор: Ғылыми дүниетанымдық әлемнің электромагниттік бейнесін ашады-1 балл

Инженерлік дизайн тапсырмасы

Тапсырма: Күн жүйесі қозғалысы жылжымалы моделін жасау

Керекті құралдар: ноутбук

Жұмыс барысы: Sketch up make программасын іске қосыңдар

Қажетті шаблонды таңдаңдар

Қажетті редактор құралдарын пайдаланыңдар

Күн жүйесі планеталарын қозғалысын моделін жасаңдар

Дескриптор: комьютердік бағдарлама бойынша Күн жүйесә моделін жасайды.

Оқу эпизодының атауы

Гравитация аясындағы ұлы зерттеулер

Мәселе


Айдың өз орбитасында айналып тұру себебі неде ?

Контекст



Галелео зеңбірек оғының салмағы оны түзу сызықтан бұратын болғандықтан, жерге жақындайтыны анықтады. Ньютон егер зеңбірек оғының жылдамдығы соншалықты қатты болып, оның траекториясының қисығы Жер шеңберірінен де кіші болса не болар еді деген сұраққа жауап іздеді. Заттың түсуі ылғи да жалғасып, бірақ ешқашан жерге түспей, жерді айналып үшып жүре берер еді. Осы ғаламат ой Ньютонға Айдың қозғалысын түсінуге көмектеседі. Жердің ауырлық күшіне тартылған Ай Жерге ылғи құлап кете жатады, бірақ түкте жақындамайды. Бұл Галилей зеңбірек оғы тәрізді, бірақ алып көлемді.








Есептер шығару

1.Шолпан ғаламшарының массасы 4,9 1024кг, радиусы 6100 км. Массасы 100 кг дене Шолпан бетінде оған қандай күшпен тартылады?

2.Электромагниттік толқындар шкаласы бойынша электромагниттік толқын ұзындықтары бойынша реттілігімен жаз?

3.Металдан электронның шығу жұмысы 3,3 10-19 Дж. Осы металл үшін фотоэффектінің қызыл шекарасы қандай?



5Е бойынша Өзін –өзі бағалау

Білім алушының аты жөні ____________________________


Еліктіру

Зерттеу

Түсіндіру

Пысықтау

Бағалау

Кезеңдер

Сұрақтарға жауап береді-0,5 балл

Бейнематериал бойынша тақырыпты ашады-

0,5 балл






Барлығы -1балл

Топта тәжірибе жасайды-0,5 балл

Тәжірибе мағынасын ашады-0,5 балл

Инженерлік дизайн құрастырады-1 балл





2 балл

Тірек схема бойынша тақырыпты түсінеді.-1 балл

Физика және асрономия туралы мағлұматтарды айтады-1 балл








2 балл

Контекс бойынша физика және астрономия туралы ұғымдар мен заңдарды сипаттайды-0,5 балл

Ғылыми техникалық дамуға баға береді-0,5 балл

Есептің берілгенін жаза алады-0,5 балл

Теориялық формуласын жаза дұрыс қолданады -1 балл

Математикалық есептеулерді дұрыс жүргізеді-0,5 балл

3балл

Quiz.com тапсырмасын орындайды-0,5 балл

физика және астрономия туралы дүниетанымындық ойымен бөліседі-1балл


Рефлексия жазады-0,5 балл






2 балл

Формативті бағаңды қой








7


Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
03.03.2025
160
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі