«Аққулар ұйықтағанда» поэмасы. Кейіпкерлер бейнесі

Тақырып бойынша 11 материал табылды

«Аққулар ұйықтағанда» поэмасы. Кейіпкерлер бейнесі

Материал туралы қысқаша түсінік
қысқа мерзім жоспар
Материалдың қысқаша нұсқасы

Бөлім:

3-бөлім: Махаббат және абырой

Педагогтің тегі, аты, әкесінің аты :

Далиева К

Күні:

03.03.2025ж

Сынып: 8 Ә

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

«Аққулар ұйықтағанда» поэмасы. Кейіпкерлер бейнесі

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаты:

8.3.1.1 шығарманың тақырыбы мен идеясын осы тектес басқа шығармалармен салыстырып, тарихи және көркемдік құндылығын бағалау;

8.3.2.1 шығармадағы материалдық және рухани құндылықтарды заманауи тұрғыда салыстырып, жаңашылдығына баға беру;

Сабақтың мақсаты

шығарманың тақырыбы мен идеясын осы тектес басқа шығармалармен салыстырып, тарихи және көркемдік құндылығын бағалай алады

шығармадағы материалдық және рухани құндылықтарды заманауи тұрғыда салыстырып, жаңашылдығына баға бере алады

Құндылықтарға баулу

Құндылық: тәуелсіздік және отаншылдық

-Қазақстанның тарихын, мәдениеті мен дәстүрлерін, оның тәуелсіздігін және оны сақтаудың маңыздылығын түсіну;

Құндылық: еңбекқорлық және кәсіби біліктілік

-өз уақытын тиімді жоспарлай білу және кез келген қызметтің нәтижелеріне қол жеткізу үшін күш салу;

-еңбек қоғамдық және табысты болудың негізі екенін түсіну;

Құндылық:жасампаздық және жаңашылдық

-тапсырмаларға шығармашылықпен қарай білу,

Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі//

уақыты

Педагогтің әрекеті

Білім алушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басталуы

10 минут



















Сабақтың ортасы

10 минут















































8 минут



























12 минут












































Сабақтың соңы

5 минут






1.Оқушылармен амандасу. Психологиялық ахуал

«Тасбақалардың жүгірісі»
2.Сабақ тақырыбы мен мақсаты, бағалау критерийі таныстырылады

Ойтүрткі

Суретпен танысып, «Аққулар ұйықтағанда» поэмасы бойынша автордың айтқысы келген ойын жазыңыз.

1- тапсырма.

Берілген үзіндіде қарамен жазылған жолдарға назар аударып, авторға мінездеме беріңіз.

Аққулар...

Аңыз көп қой олар жайлы,

Көзіңмен көргеніңдей бола алмайды...

Тек қана тыныштықта ұйықтайды олар,

Шошыса, екінші рет оралмайды.

Орнында екен «Жетім көл», жоғалмапты

Ортаймапты, немесе тола алмапты.

Жағалауын жауыпты жасыл жалбыз,

Қасиетті аққулар оралмапты

ЕББҚ оқушыға тапсырма

Семантикалық карта. Берілген кейіпкерлердің сөзін анықтаңыз.

Кейіпкерлер


Ана

Әке

Тәуіп

Жыл

қы

шы

...Аққуменен баланы аластаңдар!

 

 

 

 

...Ей, кімсің?

Кеудеңде жаның бар ма?!

 

 

 

 

...Тұрсаңшы,  таяуқалдытаңатуға,

Неткен жансың санасыз жаратылған?..

 

 

 

 

Апыр-ай, қалай барам, қалай барам?!
Атармын
аққу құсты қалай ғана?!

 

 

 

 


2 – тапсырма.

Үзіндідегі кейіпкерлер қатынасын анықтап, тілдік көрінісін талдаңыз

Үзінді

Қай кейіпкерлердің қарым –қатынасы беріліп тұр?

Тілдік көріністер

ді талда

ңыз

Тұрсаңшы,таяу қалды таң атуға,

Неткен жансың санасыз жаратылған?!

Манағы тәуіп шалдың айтқан сөзі,

Ұмытылып кетті ме санатыңнан?

...Айналайын аққудың қанатынан,

Қайтеміз, ол да адамға бола туған.

«Жетім көлге» барып қайт таң жамылып,

Таң атқанша қалайда тауға ілік.

Біреулердің көзіне түсіп қалып,

Дүрліктірме жұртыңды, салма бүлік!

Кім білсін, мүмкін, бәрі жалған үміт...




Жұптық жұмыс

«Данышпан үкілер» әдісі

1-жұп
1. Мәтінмен жұмыс істеудің

негіздері.
Үзінді не туралы екенін баяндаңдар.

2. Маңызды өмірлік даналық.
Үзіндідегі кейіпкердің қарым-қатынасын сипаттаудағы автор

ойын жеткізіңдер.

3. Иллюстрациялық бейнелеу.
Мәтіннің негізгі ойын сурет, сызба, карикатура т.б. арқылы бейнелеп көріңдер.
5. Үлгі боларлық қорытынды.
Үзіндіден келешекте қажет болатын маңызды қорытынды шығаруға бола ма?
6. Талқылауға арналған маңызды тақырыптар.
Үзінді арқылы ерекше ой салатындай пікір айтыңыз.

1-жұп

Өлеңнен үзінді

Апыр-ай, қалай барам, қалай барам?!
Атармын аққу құсты қалай ғана?!
Айдынның аққулары ұйықтағанда,
Өрген мал, өскен шырша абайлаған,
Барлығы қасиетке қарайлаған
Оқ атам қасиетке қалай ғана?..
Бармаймын, бара алмаймын, қалай барам?!

2-жұп:

Қасқа таң.
Бұлбұл үні.
Көл бетінде
Аққулар ұйықтап жатыр тербетіле.
Бас бағып жағада отыр жалғыз ана,
Таңданып тәкаппар құс келбетіне.
Асқар белден күн нұры шашырады,
Шашырап, ол да көлге бас ұрады.
Құс аппақ, айдын аппақ, нұр да аппақ,
Аппақ нұр аппақ нұрға қосылады.

Рефлексия

Үй тапсырма:8-тапсырма


Психологиялық ахуал

«Тасбақалардың жүгірісі».
Бұл жүгірудің еркекшелігі, мәреге ең соңғы келген ойыншы жеңеді. Ойыншылар бөлменің бір жағына қатарлап тұрады, содан соң қарама - қарсы жаққа «жүгіреді». Бір орында тұруға болмайды. Барлығы қимыл - қозғалыста болуы қажет. Қимылдары баяу болады. Ең соңғы мәреге жеткен «тасбақа» жеңіске ие болады.


Ықтимал жауап: Автор поэмада табиғаттың қасиеті, қасиет пен қасірет, ана мен аққу құстың махаббаты, қазақтың ырымшылдығы деген ойды оқырманға жеткізгісі келген.




Берілген үзіндіде қарамен жазылған жолдарға назар аударып, авторға мінездеме береді.

Ықтимал жауап.

Авторға мінездеме :

Автор табиғат тепе – тендігін бұзылуына қарсы. Ырымшыл. Себебі, автор аққудың қасиетіне сенеді.



Семантикалық карта арқылы берілген кейіпкерлердің сөзін анықтайды.

Ықтимал жауап:






















«Данышпан үкілер» әдісі
бойынша берілген үзіндіге қарап, тапсырмаларды орындайды. Үзіндінің не туралы екенін жазады. Үзіндідегі кейіпкердің қарым-қатынасын сипаттаудағы автор ойын жеткізеді.

Мәтіннің негізгі ойын сурет, сызба, карикатура т.б. арқылы бейнелеп береді. Үзіндіден келешекте қажет болатын маңызды қорытынды шығарады. Үзінді арқылы ерекше ой салатындай пікір айтады.





Талқылау кезінде оқушылардың айтылған пікірлері мен көзқарастары ауызша

мадақтау арқылы бағаланып, сабақтың келесі кезеңінде белсенді қатысуына ынталандырады.

Жарайсың!

Керемет шешім!
Ойлы шешім!

Мұндай ойлы пікірлерді ешқашан естімеппін!


Дескриптор

Білім алушы

-қарамен берілген жолдарды мұқият оқиды,

-авторға мінездеме береді





Бағалау

«Жапондық бағалау» әдісі бойынша үш топ бірін-бірі бағалайды. Осы бағалау арқылы келесі өзгелердің жауаптарымен келісетін тұстарын, толықтыруға қатысты өз көзқарастарын, өздерінің қоятын сұрақтарын жеткізеді.









Дескриптор:

-үзіндіні оқиды;

-кейіпкерлер қатынасын ажырытыды;

-тілдік көрінісін талдайды





















Жұптық жұмыс

Дескриптор

Білім алушы

-үзіндінің не туралы екенін баяндайды,

-кейіпкердің қарым-қатынасын сипаттаудағы автор ойын анықтайды,

- мәтіннің негізгі ойына иллюстрация-

лық бейнелеу жасайды,

-маңызды қорытынды жасайды,

-ерекше ой салатын пікір айтады.


Оқулық

8-сынып

«Атамұра» баспасы

2018жыл



ОҚЫТУДАҒЫ ЖАҢА ӘДІС-ТӘСІЛДЕР ҚОРЖЫНЫНАН ЕСБОСЫН НАҒИША ҚОЖАҚ

ҚЫЗЫ





Қалыптас

тырушы бағалауға арналған


тапсырма

лар жинағы

8-сынып



Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
03.10.2025
45
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Жариялаған:
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі