Қысқамерзімді жоспар
|
Бөлім: |
Заттардың тасымалдануы |
|
|
Педагогтің аты-жөні: |
|
|
|
Күні: |
|
|
|
Сыныбы: 8 |
Қатысушылар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|
Сабақтың тақырыбы: |
№ 6 зертханалық жұмыс. «Әр түрлі ағзалардың қан жасушаларын зерттеу». Қан жасушаларын формасына, мөлшеріне, санына және ядросының болуына қарай салыстыру. |
|
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты |
8.1.3.2 дайын микропрепараттар арқылы әр түрлі ағзалардың қан жасушаларының құрылыс ерекшеліктерін зерттеу. |
|
|
Сабақтың мақсаты: |
Барлық оқушылар үшін: Әртүрлі ағзалардың қан жасушаларының құрылымын анықтайды. Көпшілік оқушылар үшін: Қан жасушаларының негізгі құрылымдық ерекшеліктерін (эритроцит, лейкоцит, тромбоцит) салыстырады. Кейбір оқушылар үшін: : Қан жасушаларының ағзада маңызды рөл атқаратынын түсінеді. |
|
Сабақтың барысы:
|
Сабақ кезеңі/Уақыты |
Педагогтің іс-әрекеті |
Оқушының іс-әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
|
Сабақтың басы Қызығушылықты ояту 3 мин. |
І. Ұйымдастыру кезеңі: Оқушылармен сәлемдесу. Сыныпты түгелдеу. Сыныпта жағымды ахуал қалыптастыру. QAZ MATH платформасы арқылы оқушыларды3 топқа бөлемін.Жеке жұмыс. Өткенді қайталау. Quizizz бағдарламасын пайдаланып, үй тапсырмасы тест сұрақтары арқылы сұралады. Жоғары нәтежие көрсеткен оқушылар бағаланады. Бағалау: Құндылыққа бағдарланған білім беруді енгізу мақсатында қазақтың ою-өрнектерін пайдалану арқылы бағалау жүргізіледі.
|
Сәлемдеседі, топбасшы келмеген оқушылар туралы мәлімет береді.
Оқушылар тақтада мұғалім іс-әрекеті арқылы бөлінген аты-жөндеріне байланысты топтарға бөлінеді.
Оқушылар ұялы телефондарын пайдалана отырып, тест сұрақтарына жауап береді. Оқушылар ою-өрнекті жинақтау арқылы жаңа сабақтың мақсатына жетуге ұмтылады. |
Мұғалімнің кері байланысы.
|
3-қосымша Слайд -1 |
|
Жаңа сабаққа кіріспе 7 мин |
Жаңа тақырыпты ашу
Кітаптардың түрлерін ажырату оқушылардың танымдық құндылықтарын ашуға бағытталған. Танымдық құндылық оқушылардың әртүрлі білім салаларынан, мәдениеттен, әдебиеттен және өнерден хабардар болуға көмектеседі. |
Оқушылар интерактивті тақтада көрсетілген суреттерге қарап, сұрақтарға жауап беру арқылы жаңа сабақтың тақырыбын ашып, мақсатын айқындайды. |
Мұғалімнің кері байланысы.
|
Слайд-2 |
|
Сабақтың ортасы Мағынаны ашу. 10 мин. |
Мұғалім түсіндірмесі 1-тапсырма Жұптық жұмыс. "Толтыру әдісі" Оқушыларға толтырылмаған кесте беріледі, оқушылар бос орындарды қажетті ақпаратпен толықтырады. Бұл әдіс оқушыларды белсенді оқуға тартады және олардың білімін тексеруге көмектеседі.
|
Әр жұп өздеріне берілген дайын препараттарды көріп, кітап мәтінін пайдалана отырып кестені толтырып, ортада таныстырады. |
Тапсырма дескрипторы: -Қан жасушаларының құрылысын сипаттайды. -Қан жасушаларының негізгі құрылымдық ерекшеліктерін салыстырады. |
Слайд-5 1-қосымша |
|
20 мин |
2-тапсырма Топтық жұмыс. «Жағдаяттық оқыту» әдісі. Оқушыларға нақты өмірде кездесетін жағдаяттарды (мәтіндер) ұсыну. |
Оқушылардан жағдаяттық мәтіндерді оқып, сұрақтарға жауап береді. |
Тапсырма дескрипторы: - Қан жасушаларының адам өмірінде маңызды рөл атқаратынын түсінеді. |
Слайд-8 2-қосымша
|
|
Сабақтың соңы Ой толғаныс. Рефлексия 5 мин. |
Бағалау парағын жинақтап, оқушылардың жаңа сабаққа қатысу белсенділігін ескере отырып бағалау. Кері байланыс. Жасыл шам-жақсы түсіндім Сары шам-әле де білімім толықтыруды қажет етеді. Қызыл шам -түсінбеген сұрақтарым көп. |
Оқушылар мидың бейнесіне бүгінгі сабақты қалай түсінгеніне кері байланыс беру үшін, шамдардың ішіне қанатша жасап, мида берілген сандарды белгілейді. |
1-10 баллдық жүйе бойынша оқушылардың сабаққа қатысу белсенділігі бойынша бағаланады. |
Слайд-9 |
|
Саралау. Сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз? Сіз қабілетті оқушылардың алдына қандай тапсырмалар қоясыз? |
Бағалау. Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз? |
Денсаулық және қауіпсіздік
техникасын сақтау |
|
«Толтыру әдісі» арқылы кестені толтыру барысында мәтінмен жұмыс жасауға қолдау көрсетіп, тақырыпты оңай меңгеруге мүмкіндік жасайман. Қабілетті оқушыларға қосымша өмірмен байланысты сұрақтар қою арқылы білімдерін кеңейтуге ықпал жасаймын. |
Құндылыққа бағдарланған білім беруді енгізу мақсатында қазақтың ою-өрнектерін пайдалану арқылы бағалау жүргізіледі. 1-10 баллдық жүйе бойынша бағаланады. |
Денсаулық сақтау технологиялары. Сабақта белсенді жұмыс түрлерін қолданамын. Осы сабақта қауіпсіздік техникасы ережелерінің тармақтары орындалады. |
|
Жалпы бағалау Сабақтың қандай екі аспектісі жақсы өтті? Оқыту туралы да, сабақ беру туралы да ойланыңыз. 1: 2: Сабақты жақсартуға не жәрдемдесер еді? Оқытутуралы да, сабақ беру туралы да ойланыңыз. 1: 2: Сабақ кезінде, сынып немесе жекелеген оқушылардың жетістіктері/қиыншылықтары туралы мен нені. анықтадым? Келесіс. абақтарда неге назар. Аудару керек? 1: 2: |
||
1-қосымша
№ 6 зертханалық жұмыс.
Сабақ тақырыбы: «Әр түрлі ағзалардың қан жасушаларын зерттеу».
Сабақ мақсаты: Қан жасушаларын формасына, мөлшеріне, санына және ядросының болуына қарай салыстыру.
Құрыл-жабдықтар:
-
Микроскоп
-
Дайын микропрепараттар (адам, жануарлар, құстар, балықтар)
-
Бақылау дәптері
-
Қалам
Тапсырма кезеңдері:
-
Микроскопты дайындау: Микроскоптың жұмыс істеу ережелерін еске түсіріп, оны дайындаңыз.
-
Микропрепараттарды бақылау: Әрбір дайын микропрепаратты мұқият қарап, қан жасушаларының құрылысын зерттеңіз.
-
Кейбір қасиеттерді анықтау:
-
Қан жасушаларының пішіні мен өлшемдері.
-
Жасушалардың ядросының болуы немесе болмауы
-
Әр түрлі қан жасушаларының (эритроциттер, лейкоциттер, тромбоциттер) құрылымдық ерекшеліктері.
-
Нәтижелерді жазу: Бақылауларыңызды кестеге толтырып жазыңыз. Әрбір ағзаның қан жасушаларының ерекшеліктерін салыстырыңыз.
-
Талдау: Жазылған мәліметтерді талдай отырып, қан жасушаларының құрылымдық ерекшеліктері мен функцияларын сипаттаңыз.
Күтілетін нәтиже:
Оқушылар әр түрлі ағзалардың қан жасушаларының құрылымын зерттеп, олардың арасындағы айырмашылықтарды анықтай алады.
|
Қан жасушасы |
Форма |
Мөлшері (шамамен) |
Саны (әр мкл қанда) |
Ядросы бар ма? |
|
Эритроциттер |
|
|
|
|
|
Лейкоциттер |
|
|
|
|
|
Тромбоциттер |
|
|
|
|
2-қосымша
Мәтін 1
Әр түрлі ағзалардың қан жасушаларын зерттеу – медицина мен биологиядағы маңызды тақырып. Мысалы, ауруханаға түсіп, дене қызуы көтерілген науқасты қарастырайық. Дәрігер қан анализін тағайындайды, бұл анализ арқылы науқастың қанындағы лейкоциттердің (иммундық жүйенің құрамына кіретін жасушалар) деңгейі анықталады. Егер лейкоциттер саны жоғары болса, бұл ағзада инфекцияның бар екенін көрсетеді. Бұл жағдайда дәрігер қажетті емдеуді тағайындай алады.
Мәтін 2
Балықшылар да балықтардың қан жасушаларын зерттейді. Балықтың қанындағы гемоглобин мөлшері мен құрылымы оның судағы оттекті тиімді пайдалану қабілетіне әсер етеді. Егер балықтың қанында гемоглобин деңгейі төмен болса, бұл балықтың экологиялық жағдайының нашарлағанын көрсетеді. Сондықтан балықтар мен басқа да су жануарларының қан жасушаларын зерттеу экология саласында да маңызды.
Мәтін 3
Фермерлер малдың денсаулығын бақылау үшін қан анализін жүргізеді. Малдың қанындағы тромбоциттер саны мен лейкоциттер деңгейі малдың ауруларының алдын алу мен емдеуде маңызды ақпарат береді. Мысалы, егер тромбоциттер саны төмендесе, малдың қан кету қаупі артады, бұл фермер үшін қауіпті жағдай.
Оқушылар үшін кері байланыс:

Оқушының аты:
.....................................................
Кері байланыс:


Оқушының аты:
.....................................................
Кері байланыс:

3-қосымша
Қанның құрамы мен қызметі
1. Қанның негізгі қызметтерінің бірі қандай?
a) Оттегімен байыту
b) Тасымалдау, қорғаныштық, және гомеостазды сақтау
c) Жасушаларды бөлу
d) Қанның қоюлануы
Жауабы: b) Тасымалдау, қорғаныштық, және гомеостазды
сақтау
2. Қанның құрамына не жатады?
a) Тек су
b) Тек жасушалар
c) Плазма және қан түйіршіктері
d) Ақуыздар мен көмірсулар
Жауабы: c) Плазма және қан түйіршіктері
3. Эритроциттердің негізгі қызметі қандай?
a) Иммундық қорғау
b) Қанның қоюлануын қамтамасыз ету
c) Оттегіні тасымалдау
d) Қанттың тасымалдануы
Жауабы: c) Оттегіні тасымалдау
4. Лейкоциттердің негізгі рөлі қандай?
a) Оттегі тасымалдау
b) Иммундық қорғаныс
c) Су тасымалдау
d) Плазма өндіру
Жауабы: b) Иммундық қорғаныс
5. Қанның қай элементі ұйығыштық қызмет атқарады?
a) Эритроциттер
b) Лейкоциттер
c) Тромбоциттер
d) Плазма
Жауабы: c) Тромбоциттер
6. Қан плазмасы қанша пайыз судан тұрады?
a) 20%
b) 55%
c) 90%
d) 75%
Жауабы: c) 90%
7. Қанның гомеостаздық қызметі неге бағытталған?
a) Температураны сақтау және pH деңгейін
реттеу
b) Қант деңгейін төмендету
c) Жасушалардың бөлінуін арттыру
d) Ағзаны инфекциялардан қорғау
Жауабы: a) Температураны сақтау және pH деңгейін реттеу
8. Лейкоциттер қанның қандай бөлігіне жатады?
a) Қан жасушаларына
b) Плазмаға
c) Тек суға
d) Қанның ақуыздарына
Жауабы: a) Қан жасушаларына
9. Тромбоциттер қандай процеске қатысады?
a) Қанның ұюына
b) Қанның тасымалдануына
c) Иммундық жүйеге
d) Гормондардың өндірілуіне
Жауабы: a) Қанның ұюына
10. Қан плазмасының негізгі функциясы қандай?
a) Жасушаларды энергиямен қамтамасыз ету
b) Қоректік заттарды, гормондарды және қалдықтарды тасымалдау
c) Қанды қоюлату
d) Эритроциттерді бөлу
Жауабы: b) Қоректік заттарды, гормондарды және қалдықтарды
тасымалдау
11. Қанның транспорттық қызметі қандай заттарды тасымалдайды?
a) Тек су мен тұздар
b) Оттегі, көмірқышқыл газ, қоректік заттар және қалдықтар
c) Тек ақуыздар мен көмірсулар
d) Лейкоциттер мен тромбоциттер
Жауабы: b) Оттегі, көмірқышқыл газ, қоректік заттар және
қалдықтар
12. Эритроциттер қандай ақуызды тасымалдайды?
a) Альбумин
b) Гемоглобин
c) Фибриноген
d) Липидтер
Жауабы: b) Гемоглобин
13. Лейкоциттердің негізгі міндеті қандай?
a) Ағзаға қоректік заттарды жеткізу
b) Ағзаны инфекциялардан және бөгде денелерден қорғау
c) Қан қысымын арттыру
d) Тромбоциттерді бөлу
Жауабы: b) Ағзаны инфекциялардан және бөгде денелерден
қорғау
14. Тромбоциттердің жетіспеушілігі неге әкеледі?
a) Қан қысымының төмендеуіне
b) Қанның ұйымауына
c) Иммундық жүйенің әлсізденуіне
d) Оттегі жетіспеушілігіне
Жауабы: b) Қанның ұйымауына
15. Плазманың құрамында қандай заттар бар?
a) Тек су
b) Ақуыздар, гормондар, ферменттер
c) Тек оттегі
d) Тек көмірқышқыл газ
Жауабы: b) Ақуыздар, гормондар, ферменттер
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Әр түрлі ағзадағы қан жасушаларын зерттеу. Зертханылық жұмыс
Әр түрлі ағзадағы қан жасушаларын зерттеу. Зертханылық жұмыс
Қысқамерзімді жоспар
|
Бөлім: |
Заттардың тасымалдануы |
|
|
Педагогтің аты-жөні: |
|
|
|
Күні: |
|
|
|
Сыныбы: 8 |
Қатысушылар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|
Сабақтың тақырыбы: |
№ 6 зертханалық жұмыс. «Әр түрлі ағзалардың қан жасушаларын зерттеу». Қан жасушаларын формасына, мөлшеріне, санына және ядросының болуына қарай салыстыру. |
|
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты |
8.1.3.2 дайын микропрепараттар арқылы әр түрлі ағзалардың қан жасушаларының құрылыс ерекшеліктерін зерттеу. |
|
|
Сабақтың мақсаты: |
Барлық оқушылар үшін: Әртүрлі ағзалардың қан жасушаларының құрылымын анықтайды. Көпшілік оқушылар үшін: Қан жасушаларының негізгі құрылымдық ерекшеліктерін (эритроцит, лейкоцит, тромбоцит) салыстырады. Кейбір оқушылар үшін: : Қан жасушаларының ағзада маңызды рөл атқаратынын түсінеді. |
|
Сабақтың барысы:
|
Сабақ кезеңі/Уақыты |
Педагогтің іс-әрекеті |
Оқушының іс-әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
|
Сабақтың басы Қызығушылықты ояту 3 мин. |
І. Ұйымдастыру кезеңі: Оқушылармен сәлемдесу. Сыныпты түгелдеу. Сыныпта жағымды ахуал қалыптастыру. QAZ MATH платформасы арқылы оқушыларды3 топқа бөлемін.Жеке жұмыс. Өткенді қайталау. Quizizz бағдарламасын пайдаланып, үй тапсырмасы тест сұрақтары арқылы сұралады. Жоғары нәтежие көрсеткен оқушылар бағаланады. Бағалау: Құндылыққа бағдарланған білім беруді енгізу мақсатында қазақтың ою-өрнектерін пайдалану арқылы бағалау жүргізіледі.
|
Сәлемдеседі, топбасшы келмеген оқушылар туралы мәлімет береді.
Оқушылар тақтада мұғалім іс-әрекеті арқылы бөлінген аты-жөндеріне байланысты топтарға бөлінеді.
Оқушылар ұялы телефондарын пайдалана отырып, тест сұрақтарына жауап береді. Оқушылар ою-өрнекті жинақтау арқылы жаңа сабақтың мақсатына жетуге ұмтылады. |
Мұғалімнің кері байланысы.
|
3-қосымша Слайд -1 |
|
Жаңа сабаққа кіріспе 7 мин |
Жаңа тақырыпты ашу
Кітаптардың түрлерін ажырату оқушылардың танымдық құндылықтарын ашуға бағытталған. Танымдық құндылық оқушылардың әртүрлі білім салаларынан, мәдениеттен, әдебиеттен және өнерден хабардар болуға көмектеседі. |
Оқушылар интерактивті тақтада көрсетілген суреттерге қарап, сұрақтарға жауап беру арқылы жаңа сабақтың тақырыбын ашып, мақсатын айқындайды. |
Мұғалімнің кері байланысы.
|
Слайд-2 |
|
Сабақтың ортасы Мағынаны ашу. 10 мин. |
Мұғалім түсіндірмесі 1-тапсырма Жұптық жұмыс. "Толтыру әдісі" Оқушыларға толтырылмаған кесте беріледі, оқушылар бос орындарды қажетті ақпаратпен толықтырады. Бұл әдіс оқушыларды белсенді оқуға тартады және олардың білімін тексеруге көмектеседі.
|
Әр жұп өздеріне берілген дайын препараттарды көріп, кітап мәтінін пайдалана отырып кестені толтырып, ортада таныстырады. |
Тапсырма дескрипторы: -Қан жасушаларының құрылысын сипаттайды. -Қан жасушаларының негізгі құрылымдық ерекшеліктерін салыстырады. |
Слайд-5 1-қосымша |
|
20 мин |
2-тапсырма Топтық жұмыс. «Жағдаяттық оқыту» әдісі. Оқушыларға нақты өмірде кездесетін жағдаяттарды (мәтіндер) ұсыну. |
Оқушылардан жағдаяттық мәтіндерді оқып, сұрақтарға жауап береді. |
Тапсырма дескрипторы: - Қан жасушаларының адам өмірінде маңызды рөл атқаратынын түсінеді. |
Слайд-8 2-қосымша
|
|
Сабақтың соңы Ой толғаныс. Рефлексия 5 мин. |
Бағалау парағын жинақтап, оқушылардың жаңа сабаққа қатысу белсенділігін ескере отырып бағалау. Кері байланыс. Жасыл шам-жақсы түсіндім Сары шам-әле де білімім толықтыруды қажет етеді. Қызыл шам -түсінбеген сұрақтарым көп. |
Оқушылар мидың бейнесіне бүгінгі сабақты қалай түсінгеніне кері байланыс беру үшін, шамдардың ішіне қанатша жасап, мида берілген сандарды белгілейді. |
1-10 баллдық жүйе бойынша оқушылардың сабаққа қатысу белсенділігі бойынша бағаланады. |
Слайд-9 |
|
Саралау. Сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз? Сіз қабілетті оқушылардың алдына қандай тапсырмалар қоясыз? |
Бағалау. Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз? |
Денсаулық және қауіпсіздік
техникасын сақтау |
|
«Толтыру әдісі» арқылы кестені толтыру барысында мәтінмен жұмыс жасауға қолдау көрсетіп, тақырыпты оңай меңгеруге мүмкіндік жасайман. Қабілетті оқушыларға қосымша өмірмен байланысты сұрақтар қою арқылы білімдерін кеңейтуге ықпал жасаймын. |
Құндылыққа бағдарланған білім беруді енгізу мақсатында қазақтың ою-өрнектерін пайдалану арқылы бағалау жүргізіледі. 1-10 баллдық жүйе бойынша бағаланады. |
Денсаулық сақтау технологиялары. Сабақта белсенді жұмыс түрлерін қолданамын. Осы сабақта қауіпсіздік техникасы ережелерінің тармақтары орындалады. |
|
Жалпы бағалау Сабақтың қандай екі аспектісі жақсы өтті? Оқыту туралы да, сабақ беру туралы да ойланыңыз. 1: 2: Сабақты жақсартуға не жәрдемдесер еді? Оқытутуралы да, сабақ беру туралы да ойланыңыз. 1: 2: Сабақ кезінде, сынып немесе жекелеген оқушылардың жетістіктері/қиыншылықтары туралы мен нені. анықтадым? Келесіс. абақтарда неге назар. Аудару керек? 1: 2: |
||
1-қосымша
№ 6 зертханалық жұмыс.
Сабақ тақырыбы: «Әр түрлі ағзалардың қан жасушаларын зерттеу».
Сабақ мақсаты: Қан жасушаларын формасына, мөлшеріне, санына және ядросының болуына қарай салыстыру.
Құрыл-жабдықтар:
-
Микроскоп
-
Дайын микропрепараттар (адам, жануарлар, құстар, балықтар)
-
Бақылау дәптері
-
Қалам
Тапсырма кезеңдері:
-
Микроскопты дайындау: Микроскоптың жұмыс істеу ережелерін еске түсіріп, оны дайындаңыз.
-
Микропрепараттарды бақылау: Әрбір дайын микропрепаратты мұқият қарап, қан жасушаларының құрылысын зерттеңіз.
-
Кейбір қасиеттерді анықтау:
-
Қан жасушаларының пішіні мен өлшемдері.
-
Жасушалардың ядросының болуы немесе болмауы
-
Әр түрлі қан жасушаларының (эритроциттер, лейкоциттер, тромбоциттер) құрылымдық ерекшеліктері.
-
Нәтижелерді жазу: Бақылауларыңызды кестеге толтырып жазыңыз. Әрбір ағзаның қан жасушаларының ерекшеліктерін салыстырыңыз.
-
Талдау: Жазылған мәліметтерді талдай отырып, қан жасушаларының құрылымдық ерекшеліктері мен функцияларын сипаттаңыз.
Күтілетін нәтиже:
Оқушылар әр түрлі ағзалардың қан жасушаларының құрылымын зерттеп, олардың арасындағы айырмашылықтарды анықтай алады.
|
Қан жасушасы |
Форма |
Мөлшері (шамамен) |
Саны (әр мкл қанда) |
Ядросы бар ма? |
|
Эритроциттер |
|
|
|
|
|
Лейкоциттер |
|
|
|
|
|
Тромбоциттер |
|
|
|
|
2-қосымша
Мәтін 1
Әр түрлі ағзалардың қан жасушаларын зерттеу – медицина мен биологиядағы маңызды тақырып. Мысалы, ауруханаға түсіп, дене қызуы көтерілген науқасты қарастырайық. Дәрігер қан анализін тағайындайды, бұл анализ арқылы науқастың қанындағы лейкоциттердің (иммундық жүйенің құрамына кіретін жасушалар) деңгейі анықталады. Егер лейкоциттер саны жоғары болса, бұл ағзада инфекцияның бар екенін көрсетеді. Бұл жағдайда дәрігер қажетті емдеуді тағайындай алады.
Мәтін 2
Балықшылар да балықтардың қан жасушаларын зерттейді. Балықтың қанындағы гемоглобин мөлшері мен құрылымы оның судағы оттекті тиімді пайдалану қабілетіне әсер етеді. Егер балықтың қанында гемоглобин деңгейі төмен болса, бұл балықтың экологиялық жағдайының нашарлағанын көрсетеді. Сондықтан балықтар мен басқа да су жануарларының қан жасушаларын зерттеу экология саласында да маңызды.
Мәтін 3
Фермерлер малдың денсаулығын бақылау үшін қан анализін жүргізеді. Малдың қанындағы тромбоциттер саны мен лейкоциттер деңгейі малдың ауруларының алдын алу мен емдеуде маңызды ақпарат береді. Мысалы, егер тромбоциттер саны төмендесе, малдың қан кету қаупі артады, бұл фермер үшін қауіпті жағдай.
Оқушылар үшін кері байланыс:

Оқушының аты:
.....................................................
Кері байланыс:


Оқушының аты:
.....................................................
Кері байланыс:

3-қосымша
Қанның құрамы мен қызметі
1. Қанның негізгі қызметтерінің бірі қандай?
a) Оттегімен байыту
b) Тасымалдау, қорғаныштық, және гомеостазды сақтау
c) Жасушаларды бөлу
d) Қанның қоюлануы
Жауабы: b) Тасымалдау, қорғаныштық, және гомеостазды
сақтау
2. Қанның құрамына не жатады?
a) Тек су
b) Тек жасушалар
c) Плазма және қан түйіршіктері
d) Ақуыздар мен көмірсулар
Жауабы: c) Плазма және қан түйіршіктері
3. Эритроциттердің негізгі қызметі қандай?
a) Иммундық қорғау
b) Қанның қоюлануын қамтамасыз ету
c) Оттегіні тасымалдау
d) Қанттың тасымалдануы
Жауабы: c) Оттегіні тасымалдау
4. Лейкоциттердің негізгі рөлі қандай?
a) Оттегі тасымалдау
b) Иммундық қорғаныс
c) Су тасымалдау
d) Плазма өндіру
Жауабы: b) Иммундық қорғаныс
5. Қанның қай элементі ұйығыштық қызмет атқарады?
a) Эритроциттер
b) Лейкоциттер
c) Тромбоциттер
d) Плазма
Жауабы: c) Тромбоциттер
6. Қан плазмасы қанша пайыз судан тұрады?
a) 20%
b) 55%
c) 90%
d) 75%
Жауабы: c) 90%
7. Қанның гомеостаздық қызметі неге бағытталған?
a) Температураны сақтау және pH деңгейін
реттеу
b) Қант деңгейін төмендету
c) Жасушалардың бөлінуін арттыру
d) Ағзаны инфекциялардан қорғау
Жауабы: a) Температураны сақтау және pH деңгейін реттеу
8. Лейкоциттер қанның қандай бөлігіне жатады?
a) Қан жасушаларына
b) Плазмаға
c) Тек суға
d) Қанның ақуыздарына
Жауабы: a) Қан жасушаларына
9. Тромбоциттер қандай процеске қатысады?
a) Қанның ұюына
b) Қанның тасымалдануына
c) Иммундық жүйеге
d) Гормондардың өндірілуіне
Жауабы: a) Қанның ұюына
10. Қан плазмасының негізгі функциясы қандай?
a) Жасушаларды энергиямен қамтамасыз ету
b) Қоректік заттарды, гормондарды және қалдықтарды тасымалдау
c) Қанды қоюлату
d) Эритроциттерді бөлу
Жауабы: b) Қоректік заттарды, гормондарды және қалдықтарды
тасымалдау
11. Қанның транспорттық қызметі қандай заттарды тасымалдайды?
a) Тек су мен тұздар
b) Оттегі, көмірқышқыл газ, қоректік заттар және қалдықтар
c) Тек ақуыздар мен көмірсулар
d) Лейкоциттер мен тромбоциттер
Жауабы: b) Оттегі, көмірқышқыл газ, қоректік заттар және
қалдықтар
12. Эритроциттер қандай ақуызды тасымалдайды?
a) Альбумин
b) Гемоглобин
c) Фибриноген
d) Липидтер
Жауабы: b) Гемоглобин
13. Лейкоциттердің негізгі міндеті қандай?
a) Ағзаға қоректік заттарды жеткізу
b) Ағзаны инфекциялардан және бөгде денелерден қорғау
c) Қан қысымын арттыру
d) Тромбоциттерді бөлу
Жауабы: b) Ағзаны инфекциялардан және бөгде денелерден
қорғау
14. Тромбоциттердің жетіспеушілігі неге әкеледі?
a) Қан қысымының төмендеуіне
b) Қанның ұйымауына
c) Иммундық жүйенің әлсізденуіне
d) Оттегі жетіспеушілігіне
Жауабы: b) Қанның ұйымауына
15. Плазманың құрамында қандай заттар бар?
a) Тек су
b) Ақуыздар, гормондар, ферменттер
c) Тек оттегі
d) Тек көмірқышқыл газ
Жауабы: b) Ақуыздар, гормондар, ферменттер
шағым қалдыра аласыз














