Мекеп:
Тоқшын мектеп-гимназиясы
Мұғалімнің аты –жөні: Абдреисов Жасқайрат
Хасенұлы
Күні: 20.12.18.
Сынп: 8
«А» сыныбы
Сабақтың тақырыбы: Арал теңізі
Осы сабақ
арқылы
жүзеге
асатын оқу 8.4.5.1-тақырып бойынша сөздерді дұрыс
жазу
мақсаттары: жалғауларды,сан есімді
білу
Бағалау
критерилері: Мәтіннен жалғауларды дұрыс
таба алады;
Мәтіннен
сан есімді таба алады;
-Арал
теңізі туралы білімдері толығады.
Сұрақтарды талдай алады,бірін-бір тыңдай
біледі;
Жалпы
ой-өрісі дамып,тәрбиелік мәні ұлғаяды.
Осыған
дейінгі
меңгерілген білім: «Кәсіп-бақыттың
шырағы,
Еңбек-ырыстың бұлағы» бөлімі бойынша
қалыптасқан
дағдылары
мен білімдері.
Жоспар
Сабақтың
басы Сабақты ұйымдарстыру:
Үй
жұмысын тексереді
Мұғалім : жаңа сабаққа
көшеді.
Оқушылар
дәптерге күнді жазады.
Мұғалім
сабақтың тақырыбын хабарлайды
Арал
теңізі
Оқушы: Даниш Светлана( 3
мин.) баяндама
оқиды.
Оқушы: Кахно Виктория (3
мин.) презентация көрсетеді.
Сөздік
Мәнерлеп
оқиды,қайталайды.
Сөз табын
ажыратады.
Сөздік
дәптерге жазады.
Мұғалім
сабақтың критериін әзірлейді
Оқушыларды 3 топқа
бөледі.
Мәтінмен жұмыс
Мәтін: Аралдың
тағдыры
Тапсырма: Мәтінді мәнерлеп
оқыңдар.Аударыңдар.
Сабақтың ортасы
Аралдың
тағдыры
Арал теңізі Қазақстан
мен Өзбекістан шекарасында орналасқан ірі теңіз. Кайназой дәуірінде
Арал теңізі Каспий теңізіне қосылып жатқан. Арал теңізі ХХ-ғасырда
ауданы жағынан әлемде 4-орында болған. 1960
- жылдардан бастап суы азайып
келеді.
1970 -жылдарда Арал
теңізінің жағалауында 17 балық колхозы,10 балық зауыты, 2 балық
комбинаты жұмыс істеген.
Халық саны өсуде,су
сұраныста. Өзен суы мақта мен күріш өсіру
үшін
қолданылуда.Сырдария өзенінің суын көбіне Өзбекстан елі
қолдануда.Қызыл Орда облысы Сырдарияның суымен күрішті суаруда.Ауыл
шаруашылығы дамуына байланысты су өзендерде азаюда.Халық санының
өсуі,өзен суының азаюына әкеп соқтырды.Әр Республика Сырдария мен
Амудария өзендерінің суын көп пайдалануға
тырысуда.
Балықшылардың жағдайы
өте төмен.Халық көбіне туберкулёз ауруына
шалдығуда.Болашақта ғалымдар
жаңа жобалар
қарастыруда:
1. Сібір өзендерін
Қазақстанға бұру.
2. Амудария мен
Сырдарияның суын реттеу.
3. Каспий теңізінің суын
жасанды каналдар арқылы
Аралға
жеткізу.
Бұл жобаға өте көп
қаражат қажет.
«Арал
тағдыры-адам
тағдыры»
- деп жай айтылмаған болуы керек.
Оқушыларға
жеке-жеке мәтін таратылады.
Тапсырмалар: Топтар
1-топ 2-топ
3-топ
Құстар Балықтар Аңдар
Аралдың
пайдасы Аралға көмек Картамен жұмыс
Дескриптор:
1-топ
2-топ 3-топ
-Аралдың
пайдасын айтады; -Көмек жолдарын Картамен жұмыс
-кластер
құрайды. анықтайды. Істейді.
( Әр топ
өзінің тапсырмаларын сынып алдында қорғайды.)
1-тапсырма
Үш топқа
мұғалім грамматикалық тапсырмалар береді.
Топ
1 2
3
Септік Жіктік Сан
есім
жалғауы
жалғауы
( Оқушыларға
септік,жіктік жалғаулары жазылған
қима қағаздар мен
сан
есімнің жұрнақтары жазылған қима қағаздар
таратылады)
1-топ.
Мұғалім септік атауын көрсетеді,оқушылар,септік жалғаулы
сөздерді
мысал ретінде
көрсетеді.
2-топ .
Мұғалім есімдік атауын көрсетеді,оқущылар,жіктік жалғаулы
сөздерді
мысал ретінде
көрсетеді.
3-топ.
Мұғалім сан есім атауын көрсетеді,оқушылар,жұрнақ жалғанған
сан
есімдерді мысал
ретінде
көрсетеді.
2-тапсырма : Сөйлемді дұрыс
құрастыр.
-
Мен Арал теңізіне
бара... -лар
-
Сырдария өзені Арал
теңізіне ... құяды
-
Балықшы... туберкулез
ауруына шалдығуда. -мын
-
... сен жазда қайда
демалуға барасың ? Сен
Оқушылар
тапсырманы орындайды.
3-тапсырма: Сөйлемге синтаксистік
талдау жаса.
Мен Арал теңізіне демалуға
барамын.
Қортынды
сұрақтар: *Арал теңізі қай жерде
орналасқан ?
* Қандай өзендер
Арал теңізіне құяды ?
*Болашақта не істеу
керек ?
( Оқушылар сұраққа
жауап береді.)
Рефлексия Сабақ ұнады ма
?
Қай
тапсырма ұнады ?
Қандй
тапсырма ұнаған жоқ ?
Үйге: Диалог «Арал
теңізі»
Сау
болыңыздар!