Архей заманында Жерде тіршіліктің дамуы

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Архей заманында Жерде тіршіліктің дамуы

Материал туралы қысқаша түсінік
Архей — ежелгі заман, Протерозой — алғашқы тіршілік, Палеозой — ертедегі тіршілік, Мезозой — ортадағы тіршілік, Кайнозой — жаңа заман. Архей заманы (Архей эрасы) — жердің геологиялық тарихында ұзақтығы 1 млрд жылдай болған тым ескі заман. Ол көбінесе кристалды сланңылардан, гнейстерден, гранит гнейстерден және вулканныңатқылауынан пайда болған жыныстардан құралады; мұнда шөгінді жыныстар сирек, бірақ құрамында әктас, графит тағы басқа да жыныстар да кездесіп отырады. Архей-эрасы - Жердің геологиялық тарихындағы ең көне эра. Радиометрлік зерттеулер Архей эрасының ең көне жыныстары осыдан 3,5-4 млрд жыл бұрын қалыптаса бастағандығын көрсетеді. Бұл эраның жоғарғы деңгейі, яғни оның протерозой эрасына ауысу уақыты қазіргіден шамамен 2,6-2,8 млрд жыл бұрын өткенге ұқсайды.
Материалдың қысқаша нұсқасы

Сабақтың тақырыбы:

Архей заманында Жерде тіршіліктің дамуы.

Мұғалімнің аты-жөні: Г.И.Максутова

Күні: 09.01.2018 ж

СЫНЫП: 11

Сабақ №33

Қатысқан оқушылар саны:


Қатыспаған оқушылар саны: 0

Сабақ негізделген оқу мақсаттары

Тірі табиғаттың пайда болуы мен шығу тегінің ақиқаттығына көз жеткізіп, дұрыс дүниетанымдылықты қалыптастыру.

Тіршіліктің пайда болу теориясын талқылау арқылы оқушылардың алған білімдеріне сүйене отырып, оларды пікірсайысқа қатыстыру. Ф.Реди, Л.Пастер және т.б. тәжірибелерінің нәтижелерін талдап, оқушылардан өз беттерінше қорытынды жасау біліктерін тексеру.

Бағалау

критерийі

Сұраққа жауап береді, жауаптарын дәлелдейді. Жеке, жұптық, топтық тапсырмаларды орындай алады. Сабақ барысында тыңдаушының назарын өзіне аудара алады.

Тілдік құзіреттілік


Заман. Кезең. Архей. Палеозой. Пратерозой. Мезозой.

Ресурстар

Оқулық, суреттер, топқа бөлуге арналған кеспе қағаздар  және  әртүрлі  заттар, топтық тапсырмалар, кері байланыс, стикер.

Әдіс-тәсілдер

Сұрақ-жауап, әңгімелеу, түсіндіру, ойын, көрнекілік. Рефлексия.

Пәнаралық байланыс

Тарих –Замандар мен кезеңдер

Алдыңғы оқу

«Жер тарихының дамуы»

Сабақтың жоспары

Жоспарланғануақыт

Сабақ барысы :

Бағалау түрлері

Басталуы

4 мин










Зымыран сұрақтар

Ұйымдастыру кезеңі

Топқа бөлу: Елбасымыздың Үштілділік қазақ тілі - мемлекеттік тіл, орыс тілі - ұлтаралық қатынас тілі және ағылшын тілі - жаһандық экономикаға ойдағыдай кіру тілі», - деген салиқалы үндеуі жастарға жаңа серпін, жаңа жігер берері сөзсіз. 

3 елдің амандасу арқылы:

1. Сәлеметсізбе; 2 Здравствуйте; 3. Hello. Балалар тұру ретімен тізбек бойынша амандасады, кейін қазақша, орысша, ағылшынша амандасқандар хормен амандасу арқылы топ құрылады.



  1. Биологиялық регрестің биологиялық прогрестен қандай айырмашылығы бар?

  2. Дегенерацияның қанша жолы бар?

  3. Погонофораларда ас қорыту мүшесі болмаса денесіне ас қалай қорытылады?

  4. Дивергенция қандай процесс? Мысалмен дәлелдеңдер.

  5. Паразит құрттардың жойылған мүшелердің орнына пайда болған мүшелердің құрт үшін қандай маңызы бар?

  6. Өсімдіктердің паразиттік түрлері қандай?

  7. Арамсояу немен және қалай қоректенеді?

  8. Арнольди раффлезиясы гүлі қандай?












түрлі сұрақтарға жауап береді





Ортасы

18 минут







Білу

«Ойлы болсаң озып көр»

1-топ: Архей
2-топ: Протерозой
3-топ: Палеозой

Түсіну

Сәйкестігін тап:
1.Алғашқы тіршілік а Антропоген
2.Ежелгі заман ә Девон кезеңі
3. Ұзындығы 1,5, салмағы 50 кг балық б Мезозой
4. Балықтар кезеңі в Тирас
5. Жерде тас көмір қабаты пайда болған кезең г Архей 
6. Ортадағы тіршілік ғ Кайнозой
7. Биіктігі 30-40 м, ені 1-2 м ағаш тектес плаун д Тас көмір кезеңі
8. Жаңа өмір е Протерозой
9. Адам пайда болды ж Латимерия
10”Динозаврлар ғасыры” з Лепидодендрон
Жауаптары: 
1-е, 2- г, 3- ж, 4-ә, 5-д, 6-б, 7-з, 8-ғ, 9-а, 10-в



Оқулық,қабырғаға ілінген ватмандар, түрлі-түсті маркерлер




сәйкестік кестесі

Қолдану

Топтарға тапсырма:

1. Архей — ежелгі заман.
2. Протерозой — алғашқы тіршілік.
3. Палеозой — ертедегі тіршілік.
4. Мезозой — ортадағы тіршілік.
5. Кайнозой — жаңа өмір.

Талдау

1. Ғалымдар Жер ғаламшарымыздың тарихын қалай қалпына келтірген?
2. Олар бұған қандай әдістерді пайдаланды?
3. Ғаламшарымыздың бүкіл тарихы қандай ірі және ұсақ бөліктерге бөлінеді?
4. Тіршілік қай мерзімде пайда болды?
5. Тіршіліктің бес заманының әрқайсысына сипаттама беріңдер?






зерттеу жұмыстарын жасайды

Сергіту сәті

2 минут

«Мозайка» әдісімен сурет құрау

сурет құрап сергіп қалады

Аяқталуы

Сабақты бекіту

8 минут

«Палеонтолог» сөзжұмбағы

1. Алғашқы тіршілік қалай аталады?

2. Ежелгі заман.

3. Ең алғаш құрлыққа шыққан өсімдік.

4. Ұзындығы 1,5 м, салмағы 50 см балық қалай аталады?

5. Қазба қалдықтар табылған жерді мекендейтін тайпалардың атындағы кезең.

6. Балықтар кезеңі қай кезең?

7. Жерде тас көмірдің қалың қабаты болғандықтан аталған кезең.

8. Ортадағы тіршілік.

9. Биіктігі 30-40 м, ені 1-2 м ағаш тектес плаун аты.

10. Жаңа өмір.

11. Алғаш пайда болған тірі организмді не деп есептеген?

сөзжұмбақ шешеді

Бағалау


5 минут



Кері байланыс

3 минут

Оқушының аты-жөні

Зымыран сұрақтар

Ойлы болсаң, озып көр

Сәйкестігін тап

Палеонтолог сөзжұмбағы










Мұғалімге хат


Бағалау парақшасы



Стикерлер


Қосымша ақпарат:

Архей — ежелгі заман, Протерозой — алғашқы тіршілік, Палеозой — ертедегі тіршілік, Мезозой — ортадағы тіршілік, Кайнозой — жаңа заман.

Архей заманы (Архей эрасы) — жердің геологиялық тарихында ұзақтығы 1 млрд жылдай болған тым ескі заман. Ол көбінесе кристалды сланңылардан, гнейстерден, гранит гнейстерден және вулканныңатқылауынан пайда болған жыныстардан құралады; мұнда шөгінді жыныстар сирек, бірақ құрамында әктас, графит тағы басқа да жыныстар да кездесіп отырады.

Архей-эрасы - Жердің геологиялық тарихындағы ең көне эра. Радиометрлік зерттеулер Архей эрасының ең көне жыныстары осыдан 3,5-4 млрд жыл бұрын қалыптаса бастағандығын көрсетеді. Бұл эраның жоғарғы деңгейі, яғни оның протерозой эрасына ауысу уақыты қазіргіден шамамен 2,6-2,8 млрд жыл бұрын өткенге ұқсайды.

Үйге тапсырма: Замандарға байланысты қызықты деректер дайындау.

Саралау – Сіз қосымша

көмек көрсетуді қалай

жоспарлайсыз? Сіз

қабілеті жоғары

оқушыларға тапсырманы

күрделендіруді қалай

жоспарлайсыз?

Бағалау - Оқушылардың

үйренгенін тексеруді

қалай жоспарлайсыз?

Пəнаралық байланыс

Қауіпсіздік жəне еңбекті

Қорғау ережелері

АКТ-мен байланыс

құндылықтардағы

байланыс

Рефлексия

Сабақ / оқу

мақсаттары

шынайы ма?

Бүгін оқушылар

не білді?

Сыныптағы ахуал

қандай болды?

Мен жоспарлаған

саралау шаралары

тиімді болды ма?

Мен берілген

уақыт ішінде

үлгердім бе? Мен

өз жоспарыма

қандай түзетулер

енгіздім жəне

неліктен?




Қорытынды бағамдау

Қандай екі нəрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?

1:

2:

Қандай екі нəрсе сабақты жақсарта алды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?

1:

2:

Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымды

Жетілдіруге көмектесетін не білдім?

Тексерген ___________________________________Б.Т.Сағатов



Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
15.02.2018
9883
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі