Жүк машинасы
Тақырыбы: Жүк машинасы.Білім беру саласы: Таным.Бөлімдері: Құрастыру.Мақсаты: - Балаларға жалпы көліктер туралы түсінік беру.- Көліктердің ерекшеліктеріне қарай топтастырып (жерде, әуеде) атқаратын қызметіне қарай салыстыра білуге үйрету,маңыздылығы туралы ұғымдарын кеңейту.- Әртүрлі бөлшектерден жүк машинасын құрастыруға үйрету. - Адамгершілікке, еңбексүйгіштікке тәрбиелеу.Қажетті құралдар: жер, әуе машиналарының суреттері. Әдіс- тәсілдер: түсіндіру, көрсету, үйрету, сын тұрғысынан ойлау әдістері: ой қозғау,ойын,саусақ серуені жаттығуы.Билингвальді компонент: машина-көлік, ұшақ-самолет. Балалар топқа саппен кіріп, екі тілде амандасады (Сәлеметсіздер ме! Здравствуйте!)Балалар амандасады. Алақанды ашайық, Күннің жылуын салайық, Жүрек жылуын салайық, Осы жылы лебіздерді, Бір-бірімізге сыйлайық. Суретпен жұмыс: - Ал, балалар бүгін біз көліктер туралы әңгімелейміз.- Балалар қазіргі ғылым мен техника дамыған заманда көлік түрлері өте көп. Көліктер әуе, және жер көліктері болып бөлінеді.- Әуе көліктеріне ұшақ, тікұшақ, жатады. - Жер көліктеріне машина, мотоцикл, автобус, велосипед, поезд т. б жатады. - Ауыр заттарды, жүктерді үлкен жүк машиналарымен тасымалдайды.Сергіту: «Бағдаршам» ойыны.Шарты: Бағдаршамның макеті тұрады, оның көздеріне байланысты, үш түсті дөңгелектерді: қызыл, жасыл, сары бағдаршам түстерін кезек-кезек көрсетеді. Өлең оқылады:Ашса кезек үш көзін,Айтты деп ұқ үш сөзін:Қызыл жанғанда орнында тұрады,Сары жанғанда қимыл жасайды,Жасыл жанғанда жүреді. Балалар орындарынан тұрып, қызыл жанғанда қимылдамай тұрады, сары жанғанда қолдарын қозғалтып, дайындық жасайтындарын қимыл-қозғалыспен көрсетеді, жасыл жанғанда орындарында жүреді. Тәрбиеші жүк көлігіне тоқталып, оның кабинасының пішіні-үшбұрыш, кузовының пішіні- тіктөртбұрыш, доңғалақтары- дөңгелек (шеңбер), ал әйнегі-шаршы болатынын балалармен әңгімелейді. Дидактикалық ойын: «Суреттегі пішіндерді ата»Тақтада пішіндер бейнеленген.Тәрбиеші балалардан пішіндердің атауын сұрайды. Балалар пішіндерді атайды: тіктөртбұрыш, дөңгелек, үшбұрыш, шаршы. Тәрбиеші балалардан үстел үстіндегі қағаз қиындыларынан көлік жасауды сұрайды. Тосын сый: - Балалар,бұл кім болды екен?(Көлік жөндеуші келеді)- Сәлеметсіздер ме балалар және қонақтар?- Мен көлік жөндеушімін.- Мен «Балапан» тобында көліктер құрастырып жатыр дегенді естіп көмектескелі келдім.- Ой, рахмет ! Иә, дәл уақытында келдіңіз. Балалар, көлік жөндеушімен бірге көлігімізді құрастырайық.Көлік жөндеуші: балалармен бірге- кабинасы, доңғалақтары, әйнегі бар жүк таситын көлікті құрастыра бастайды: - Екі дөңгелекті қоямыз, оның үстіне тіктөртбұрышты орнатамыз, үшбұрышты қасына қоямыз- ол кабинасы, үшбұрышты кабинасына- шаршыны қоямыз- ол әйнегі. Балалар пішіндерді пайдаланып, жүк көлігін құрастырады. Суреттерді тамашалап, сұраққа жауап береді.Балалар тәрбиешімен бірге қайталайды:ұшақ, тікұшақ, машина, мотоцикл, автобус, велосипед, поезд жатады. Балалар тапсырманы орындайды.Сергіту сәті: музыкамен «көңілді күн» Дидактикалық ойын: «Не қайда жүреді?».Шарты: Көлемді бейнелі суреттері бар алаша арқылы көліктердің жүру жолдарын тауып, яғни қай көлік қандай жолда жүретінін көрсетіп, көліктерді орналастыру.Сұрақтар қойып, тақырыпты қорытады:- Балалар, қандай құрылыс жасадық?- Құрастырған көлікке қандай пішіндерді алдыңдар? Сұрақтарға жауап береді.Жүк көлігі.Тіктөртбұрыш, шаршы, үшбұрыш, дөңгелек.Балалардың жауабы: дөңгелек, тіктөртбұрыш, үшбұрыш, шаршы. Балаларды жақсы жұмыс жасағандары үшін мадақтайды. Ал енді балалар, біз қонақтарымызбен қоштасайық, қонақтармен екі тілде қоштасады (Сау болыңыздар! До свидание!)
Күтілетін нәтиже:Біледі: Көлік түрлерін ерекшеліктеріне қарай топтастыра білуі.Меңгереді: Құрылыс материалдарымен жұмыс жасауда оны көлемі, пішініне сәйкес кеңістікте дұрыс орналастыра білуге дағдыланады.Игереді: Құрылыс барысында бөлшектерді дұрыс пайдалануды.