Жүк машинасы
Тақырыбы: Жүк машинасы.
Білім беру саласы: Таным.
Бөлімдері: Құрастыру.
Мақсаты:
- Балаларға жалпы көліктер туралы түсінік
беру.
- Көліктердің ерекшеліктеріне қарай топтастырып
(жерде, әуеде) атқаратын қызметіне қарай салыстыра білуге
үйрету,маңыздылығы туралы ұғымдарын кеңейту.
- Әртүрлі бөлшектерден жүк машинасын құрастыруға
үйрету.
- Адамгершілікке, еңбексүйгіштікке
тәрбиелеу.
Қажетті құралдар: жер, әуе машиналарының суреттері.
Әдіс- тәсілдер: түсіндіру, көрсету, үйрету, сын тұрғысынан ойлау
әдістері: ой қозғау,ойын,саусақ серуені жаттығуы.
Билингвальді компонент: машина-көлік,
ұшақ-самолет.
Балалар
топқа саппен кіріп, екі тілде амандасады (Сәлеметсіздер ме!
Здравствуйте!)
Балалар
амандасады.
Алақанды
ашайық,
Күннің
жылуын салайық,
Жүрек
жылуын салайық,
Осы жылы
лебіздерді,
Бір-бірімізге
сыйлайық.
Суретпен
жұмыс:
- Ал, балалар бүгін біз көліктер туралы
әңгімелейміз.
- Балалар қазіргі ғылым мен техника дамыған
заманда көлік түрлері өте көп. Көліктер әуе, және жер көліктері
болып бөлінеді.
- Әуе көліктеріне ұшақ, тікұшақ, жатады.
- Жер көліктеріне машина, мотоцикл, автобус,
велосипед, поезд т. б жатады.
- Ауыр заттарды, жүктерді үлкен жүк
машиналарымен тасымалдайды.
Сергіту:
«Бағдаршам» ойыны.
Шарты:
Бағдаршамның макеті тұрады, оның көздеріне байланысты, үш
түсті дөңгелектерді: қызыл, жасыл, сары бағдаршам түстерін
кезек-кезек көрсетеді. Өлең оқылады:
Ашса кезек үш көзін,
Айтты деп ұқ үш сөзін:
Қызыл жанғанда орнында тұрады,
Сары жанғанда қимыл жасайды,
Жасыл жанғанда жүреді.
Балалар
орындарынан тұрып, қызыл жанғанда қимылдамай тұрады, сары жанғанда
қолдарын қозғалтып, дайындық жасайтындарын қимыл-қозғалыспен
көрсетеді, жасыл жанғанда орындарында жүреді.
Тәрбиеші
жүк көлігіне тоқталып, оның кабинасының пішіні-үшбұрыш, кузовының
пішіні- тіктөртбұрыш, доңғалақтары- дөңгелек (шеңбер), ал
әйнегі-шаршы болатынын балалармен
әңгімелейді.
Дидактикалық ойын:
«Суреттегі пішіндерді ата»
Тақтада пішіндер бейнеленген.Тәрбиеші балалардан пішіндердің атауын
сұрайды.
Балалар
пішіндерді атайды: тіктөртбұрыш, дөңгелек, үшбұрыш, шаршы.
Тәрбиеші балалардан үстел үстіндегі қағаз қиындыларынан көлік
жасауды сұрайды.
Тосын сый:
- Балалар,бұл кім болды екен?
(Көлік жөндеуші келеді)
- Сәлеметсіздер ме балалар және
қонақтар?
- Мен көлік жөндеушімін.
- Мен «Балапан» тобында
көліктер құрастырып жатыр дегенді естіп көмектескелі келдім.
-
Ой, рахмет ! Иә, дәл уақытында келдіңіз. Балалар, көлік
жөндеушімен бірге көлігімізді құрастырайық.
Көлік жөндеуші: балалармен бірге- кабинасы, доңғалақтары, әйнегі
бар жүк таситын көлікті құрастыра бастайды:
- Екі дөңгелекті қоямыз, оның үстіне
тіктөртбұрышты орнатамыз, үшбұрышты қасына қоямыз- ол кабинасы,
үшбұрышты кабинасына- шаршыны қоямыз- ол әйнегі.
Балалар пішіндерді пайдаланып, жүк көлігін құрастырады.
Суреттерді тамашалап, сұраққа жауап береді.
Балалар тәрбиешімен бірге қайталайды:
ұшақ, тікұшақ, машина, мотоцикл, автобус, велосипед, поезд
жатады.
Балалар
тапсырманы орындайды.
Сергіту сәті: музыкамен «көңілді
күн»
Дидактикалық ойын: «Не қайда жүреді?».
Шарты: Көлемді бейнелі суреттері бар алаша арқылы көліктердің жүру
жолдарын тауып, яғни қай көлік қандай жолда жүретінін көрсетіп,
көліктерді орналастыру.
Сұрақтар қойып, тақырыпты қорытады:
- Балалар, қандай құрылыс жасадық?
- Құрастырған көлікке қандай пішіндерді
алдыңдар?
Сұрақтарға жауап береді.
Жүк көлігі.
Тіктөртбұрыш, шаршы, үшбұрыш,
дөңгелек.
Балалардың жауабы: дөңгелек, тіктөртбұрыш, үшбұрыш,
шаршы.
Балаларды жақсы жұмыс жасағандары үшін мадақтайды.
Ал енді
балалар, біз қонақтарымызбен қоштасайық, қонақтармен екі тілде
қоштасады (Сау болыңыздар! До
свидание!)
Күтілетін нәтиже:
Біледі: Көлік түрлерін ерекшеліктеріне қарай топтастыра білуі.
Меңгереді: Құрылыс материалдарымен жұмыс жасауда оны көлемі,
пішініне сәйкес кеңістікте дұрыс орналастыра білуге
дағдыланады.
Игереді:
Құрылыс барысында бөлшектерді дұрыс пайдалануды.