ашық сабақ

Тақырып бойынша 31 материал табылды

ашық сабақ

Материал туралы қысқаша түсінік
зар заман толғауы
Материалдың қысқаша нұсқасы

Бөлім:

Толғауы тоқсан қызыл тіл

Педагогтің аты-жөні:


Күні:


Сыныбы: 7

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

«Зар заман» толғауы – дәуір шындығы

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаттары

7.1.2.1 әдеби шығармадағы тұлғалық болмысты гуманистік тұрғыдан талдау;

7.2.3.1 шығармадағы көркемдегіш құралдардың (символ, синекдоха, қайталау түрлері: эпифора, анафора, аллитерация, ассонанс, риторикалық сұрақ) қолданысын талдау.

Сабақтың мақсаты:

-әдеби шығармадағы тұлғалық болмысты гуманистік тұрғыдан талдайды.

-шығармадағы көркемдегіш құралдардың (символ, синекдоха, қайталау түрлері: эпифора, анафора, аллитерация, ассонанс, риторикалық сұрақ) қолданысын талдайды.

Құндылықтарды дамыту


Сабақтың барысы:


Сабақ кезеңі/Уақыты

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

Қызығушылықты ояту





І. Ұйымдастыру

Оқушылармен амандасады, түгендейді. Сыныпта психологиялық жағымды ахуал қалыптастырады, үй тапсырмасын қайталайды.


-Зар заман ақындарының шығармаларындағы тақырып не?

-Зар заман жырлары қоғамдағы қандай мәселелерді көтерді

-Зар замандағы халықтың әлеуметтік, рухани жағдайы қандай болды?

Оқушылар сұрақтарға жауап беріп, өзара ұжымдық талқылау жасағаннан кейін мұғалім үй тапсырмасын қорытындылап, сабақтың тақырыбы, мақсатымен таныстырады.

Анықтама бұрышы


Оқушылар

зейіндерін сабаққа аударады;




Зар заман жырдағы елдің әлеуметтік, рухани жағдайын айтады.














Гуманизм ұғымымен танысады, еске түсіреді


Мақтау

Мадақтау


1-10 балл


Оқулық


Жұмыс дәптері


Слайд

Сабақтың ортасы

Мағынаны ашу.


  1. тапсырма. Мәтінді оқып, лирикалық тұлғаның ішкі болмысын бағыттар бойынша талдаңдар.

Бағыт

Сұрақ

Жауап

Ішкі сезім әлемі

Ақын не үшін «қорқамын» дейді?


Адамгершілік ұстанымы

Ақын қандай қасиеттерді жоғары қояды?


Қоғамға қатысы

Ол өз дәуірінің қандай

мәселесін көтеріп отыр?


Гуманистік ой

Ақынның арманы қандай?



  1. тапсырма. Ақын қолданған поэтикалық антонимдер қатарын анықтай отырып, жырдың көркемдік ерекшелігін көрсетіңдер.











  1. тапсырма. Жырдан “Зар заман” белгілерін көрсететін жолдарды анықтап, түсінік беріңдер.

Шығармадан үзінді

Түсінік






  1. тапсырма. Қайталау түрлері мен дыбыстық қайталау түрлерін сәйкестендіріңдер.


ЕБҚ тапсырмасы

Толғаудан мағынасы қарама қарсы сөздері бар сөйлемдерді тауып, көшіріп жаз.


Мәтінді оқып, лирикалық тұлғаның ішкі болмысын бағыттар бойынша талдау жасайды, сұраққа жауап жазады.
















Ақын қолданған поэтикалық антонимдер қатарын анықтай отырып, жырдың көркемдік ерекшелігін көрсетеді.








Жырдан “Зар заман” белгілерін көрсететін жолдарды анықтап, түсінік береді








Әр қайталау түріне сәйкес мысалды дәл сәйкестендіреді.








Дескриптор:


1. Мәтінді түсініп оқиды;

2. Лирикалық тұлғаның ішкі сезімі мен күйін анықтайды;

3. Лирикалық кейіпкердің ойы мен дүниетанымын бағыттар бойынша талдайды.





Дескриптор:


1. Өлеңнен поэтикалық антонимдерді табады;

2. Антонимдердің мағынасын түсіндіреді;

3. Антонимдер арқылы ақынның көркемдік ойын, идеялық мақсатын анықтайды;

4. Жырдың көркемдік ерекшелігіне талдау жасайды.


Дескриптор:


1. Жырдан «Зар заман» ағымының белгілерін білдіретін жолдарды табады;

2. Анықталған жолдарға тарихи-әлеуметтік тұрғыдан түсінік береді.


Дескриптор:


1. Өлеңнен қайталау түрлерін ажыратады;

2. Әр қайталау түріне сәйкес мысалды дәл сәйкестендіреді;



Сабақтың соңы

Кері байланыс

Үйге: СКТShape1






















ЖАУАПТАР

Бағыт

Сұрақ

Жауап үлгісі

Ішкі сезім әлемі

Ақын не үшін «қорқамын» дейді?

Ол қоғамдағы әділетсіздік пен рухани азғындықтан қорқады.

Адамгершілік ұстанымы

Ақын қандай қасиеттерді жоғары қояды?

Адалдық, имандылық, бауырмалдық, әділдік.

Қоғамға қатысы

Ол өз дәуірінің қандай мәселесін көтеріп отыр?

Адам мен заман арасындағы қайшылық, рухани құндылықтардың жойылуы.

Гуманистік ой

Ақынның арманы қандай?

Таза ниетті, иманды, бір-бірін сыйлайтын қоғам орнауы.









Изображение 4





























Үзінді

Автордың жеке қасиеттері

Автор бейнесі

Зар,зар заман, зар заман,
Зарлап өткен бір заман.
Сөздің басы — бисмілла,
Біз айталық, сіз тыңда
Мұсылманның тарихын.



Әуелгі қорлар зор болды,
Сондай зорлар қор болды,
Әуелгі барлар жоқ болды,
Сондай жоқтар тоқ болды.



Кәріңді көрдің піріңдей,
Тілмашты көрдің жеңгеңдей,
Дуанды көрдің үйіңдей,
Абақты тұр қасыңда
Қазылған қара көріңдей!..





















































Зар заман дәуірінің қиыншылығы

Халықтың болашаққа деген сенімі


















Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
08.11.2025
37
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі