Күні: 19.03.2017ж Тобы:
71
Тақырыбы: «Қош келдің, әз
Наурыз!»
Мақсаты: Наурыз
мейрамы туралы түсінік беру.
Балалардың
ойлау, қабылдау,
зейін қабілеттерін дамыту.
Грамматикалық
тұрғыда жүйелі сөйлеуге,
елге деген
сүйіспеншілікпен
бірге, салт-дәстүрді құрметтеуге тәрбиелеу, мерекелік көңілін
көтеру.
Көрнекіліктер:
Наурыз мерекесіне арналған суреттер, слайдтар, шарлар, дөңгелек
үстел, бесік,
т.б.
Сабақ
барысы:
І. Ұйымдастыру
кезеңі
— Сәлеметсізбе,
құрметті ата-аналар, балалар, қонақтар! Бүгінгі Наурыз мейрамына
арналған «Наурыз –Ұлыстың ұлы күні» атты тәрбие сағатымызды бастауға
рұқсат етіңіздер!
— Балалар, міне
Наурыз да келді. 22 наурыз жыл басы. Наурыз үлкен
мейрам.
Көптен күткен Наурыз
тойы арайлы,
Нұрға бөлеп міне
жатыр манайды!
Мал біткеннің бал
татыған ұызды,
Қуат болып қанымызға
тарайды.
Төрт түлік мал
халқымыздың сүйері,
Көңілімнің
күмбірлеген күйі еді.
«Аман ба» деп мал
жаның?
Бірін-бірі
құшақтасып сүйеді.
— Ал, балалар!
Құрметті ата-аналар, ұстаздар! Бәріміз тұрып бір-бірімізді
құшақтап, бір-бірімізге жақсы тілектер айтып, Наурыз мейрамымен
құттықтайық!
Наурыз – Ұлыстың ұлы
күні құтты болсын!
Ақ мол
болсын!
Жаңа жыл бақ,
береке, молшылық әкелсің!
ІІ.
Әңгімелесу
Наурыз шығыс
күнтізбесінде жаңа жыл басы деп саналады. 21-22 наурызда күн мен
түн теңеледі. Наурыз деген сөздің өзі «нау» — жаңа, «руз» — кун
деген сөздерден алынып, жаңа жыл
деген
ұғымды білдіреді.
Адамдар Наурызға дайындалады. Олар үй, арық, аула, көшені
тазалайды. Ағаш, гүл егеді. Адамдар үйлерінде дастархан жайады. Ән
шырқап, би билеп, ойын
ұйымдастырады.
— Құрметті қонақтар,
балалар! Наурыз құтты болсын! (бір ата-ана шашу шашады, музыка
қосу)
— Наурыз — бақыттың
бастамасы, ұлылықтың ұйытқысы, жақсының жаршысы, ынтымақтың
белгісі, өмірге нұр сыйлаған, сезімге гүл сыйлаған халық
қастерлейтін күн.
— Ал,
енді Оразов Мерейдің орындауындағы
«Наурыз» әнін қабыл
алыңыздар.
1-ші бала: Бата
беріп атамыз,
Бата беріп
апамыз,
Тәтті болып
жасалған,
Наурыз дәмін
татамыз.
2-ші бала: Көктем
келді бүгін,
Күнім төкті
нұрын
Сайрап барлық
құстар,
Ән салуға
құштар.
Көктемнің алғашқы
күндерінен бастап жер бетіне қылтиып, бой көтеріп гүлдер өседі.
Бұлар көктемнің алғашқы гүлдері деп аталады. Бұл бәйшешек,
жауқазын, қызғалдақ.
3-ші бала: Түрлі-түсті
әйбат,
Гүлдер шықты
жайнап.
Қызығып ылғи
барамын,
Қырға шықты
ойнап.
4-ші бала: Сәнді
көктем нұрымен,
Наурыз тойы
жырымен,
Көңіл гүлдей
жайнасың.
5-ші бала: Кіргізіп
көркін даланың,
Бәйшешек қырда
қаптады.
Қызығып ылғи
барамын,
Үзуге бірақ
батпадым.
6-шы бала: Күн мен
түн теңеледі,
Жер шуаққа
бөленеді,
Соны тойлар ел
енді.
7 бала: Наурыз тойы
— салтымыз,
«Көгерсін» — деп
халқымыз,
Көшеге тал
егеміз.
Көктем — жыл мезгілінің
әдемі бір кезені. Наурыз айында күн ұзарып, түн қысқарады. Күн
көзінің шуағы молаяды. Қар еріп, жырашықтардан су аға бастайды.
Көктем – өте көңілді мезгіл.
8 бала: Сансыз көкек
сұңқылдап,
Көктем келді
еркелеп.
9 бала: Нәзік үнмен
сыңқылдап,
Бұйра бұлақ
еркелеп,
Көкте бұлттар
күркіреп,
Жерге төкті
өрмегін.
10 бала: Қар су болып
жөңелді,
Қалды дала
жалаңаш,
Күн нұрына
кеңелді.
11 бала: Келіп көктем
құстары,
Бау-бақшада ән
салды.
Оларды жас
достары,
Ұя жасап қарсы
алды.
12 бала: Сүті көп те,
көмірі аз,
Болады ғой
Наурыз!
13 бала: Дастарханда
дәніміз,
Жайдарымыз
бәріміз.
Жарасу бар, жаулық
жоқ,
Қандай жақсы
Наурыз!
14 бала: Көкке бояп
өңірді,
Көктем келді
көңілді.
Бау-бақшада,
орманда,
Құстар әні
төгілді.
15 бала: Қарды ерітіп
жылғасы,
Наурыз келді – жыл
басы.
Шуақ төкті жарық
күні,
Мейрамында
халықтың.
16 бала: Балалар-ау,
балалар!
Шақырады
далалар.
Көктем келді гүл
алып,
Құстар келді жыр
алып.
ІV.
Жұмбақ
— Ал енді балалар!
Жұмбақтардың шешуін
табыңдар:
Дәмді-дәмді тағамдарды
жинайды,
Қонақтарды көңілдене
сыйлайды.
(дастархан)
Бұл не? Дұрыс
айтасыңдар, балалар! Бұл дастархан. Ал дастарханға қандай қазақтың
ұлттық тағамдары
қойылады?
Қазақтың ұлттық
тағамдары,
Жасымнан жақын маған
бәрі.
Теңемес ем оларға
мен,
Ешбір асты
ғаламдағы.
— Дастархан басында
адамдар қалай отырады, асқа қатысты тыйымдармен ырымдарымен
бізді кім
таныстырып
өтеді?
V. Ұлттық
салт-дәстүрлерімен
таныстыру
Қазақ халқы қонақ
күтуді де, қонақ болып қыдыруды да қызық көрген. Сондықтан қазақ
халқының тойлары да көп болған. Соның біреуі бесікке салу. Бесікке
салу тойына жиналғандар өлең айтып, әзіл –қалжын, ұлттық ойындарын
ойнап көңіл көтерген.
Бала он екі ай
шамасында қаз тұрып, бір-екі аттап үстел жағалап жүреді. Осы кезде
балаға арналған қазақ халқында «Тұсау кесер» тойы
өткізіледі.
Балалар өздеріне
бөлінген тақырыптар бойынша топтық жұмыс жасап, түйінді ойды
айтады. Синквейн, буримэ, кластер, т.б. әдістер
қолданылады.
-
Төле
би
-
Қазыбек
би
-
Әйтекек
би
-
Бата беру
салты
-
Жарапазан
-
Тойбастар
-
Бастаңғы
-
Аужар
-
Селтеткізер
-
Ұйқыашар
-
Ерулік
VI. Мақал-мәтел
сайысы.
VII.
Қорытындылау
Кері байланыс орнату.
Балалар бүгінігі тәрбие сағатынан не үйренгендерін, алдағы тәрбие
сағаттарында нені біліп, үйренгісі келетінін
айтады.
Қазақ халқының ежелгі
салт-дәстүрінің бірі – бата-тілек білдіру. «Сөз арқылы жаратушыға
жалынып, жалбарынып ықпал етуге болады деп түсінген
ата-бабаларымыз. «Жаңбырменен жер көгереді, батамен ер көгереді»,
«Баталы құл арымас» — деген ой-пікірді уағыздап, кейінгі ұрпағына
ықылас білдіріп, ақ ниетпен бата беріп, тілек тілеуді дәстүрге
айналдырған. Бата алу. Тілектер
айтылады. Рахмет!
Жаз келер, қыстыгүні
қысым кетіп,
Қар, суық, аяз, боран —
бәрі кетіп.
Қасықтай қар, тобықтай
тоң қалмайды,
Табиғат барша жанға
рахым етіп.
Жетпекке үлкендікке жас
балалар,
Жүгірер қырдан ойға
дүбірлесіп.
Шал-кемпір күн шуақтап,
көңілі жай,
Өткен күн, өмірін айтып
күбірлесіп.
Бота, құлын, бұзау,
лақ, қозы туып,
Қуанып ойнақтайды олар
да өсіп.
—
Құрметті балалар,
ата-аналар, қонақтар!
Бүгінгі Наурыз мейрамына арналған тәрбие сағатымыз осымен
аяқталады.
Ұлыс оң болсын! Ақ мол
болсын!