зақ
мерзімді жоспар бөлімі:6.1А бөлім: Қатынас және пропорциялар
Мектеп: Күні: Мұғалімніңаты-жөні: Сынып:6 Қатысқандар саны:
Қатыспағандар саны: Сабақтақырыбы Пропорция. Пропорцияның негізгі
қасиеті Осы сабақтақолжеткізілетіноқумақсаттары
(оқубағдарламасынасілтеме) 6.1.2.5 пропорцияның негізгі қасиетін
білу және қолдану; Сабақмақсаттары Барлық оқушылар:
пропорцияның негізгі қасиеттерін білу Пропорция түсінігін
қалыптастырады;Есеп шығаруда пропорцияны қолдана білуге үйренеді.
Оқушылардың басым бөлігі: Пропорция ұғымын күнделікті өмірмен
байланыстыра отырып, түсіну; Пропорцияның ортаңғы және шеткі
мүшелері туралы пікір қалыптастыру; Пропорцияның негізгі
қасиетін мысалдар арқылы түсіну. Кейбір оқушылар: күрделі есептер
шығару барысында пропорциялар құрастыра алады. Бағалау критерийлері
— пропорцияның негізгі қасиетін біледі ; — пропорцияның негізгі
қасиеттерін қолданып есептер шығара алады; күрделі есептер шығару
барысында пропорциялар құрастыра алады. Тілдікмақсаттар Сөздер және
терміндер: пропорция, ортанғы мүше, шеткі мүше, негізгі
қасиет, белгісіз мүше. Диалог пен жазу үшін пайдалы сөздер
мен тіркестер -пропорция дегеніміз не? -пропорцияның негізгі
қасиеті. -пропорцияның белгісіз ортаңғы мүшесі…….. -пропорцияның
белгісіз шеткі мүшесі…….. -пропорциядан жаңа пропорция
құрауға болама? Құндылықтардыдарыту Өзара келісім құрмет,
қарым-қатынас жасау қабілетін арттыру, өзгелердің көзқарасына
құрметпен қарау, достарына қамқорлық көрсету.
Пәнаралықбайланыстар Жаратылыстану Бастапқы білім санның
қатынасын біледі, түсінеді; тең қатынастар таба алады; есептер
шығаруда қолданады. Сабақбарысы Сабақтыңжоспарланғанкезеңдері
Сабақтағыжоспарланғаніс-әрекет Ресурстар Сабақтың басы 5 мин
5мин
2 мин 1.Оқушылармен сәлемдесу, түгендеу 2.
Ынтымақтастық атмосферасын құрамын. Оқушыларды «Шаттық шеңбер»
бойымен тұрғызып«Жүректен жүрекке» әдісі арқылы бір-біріне
жақсы тілек айтқызамын. Топтастыру: «Мозайка» әдісі.
Сурет қиындылары арқылы сыныптыүш топқа бөлемін.
«Пропорция», «Қатынас», «Бөлшек». 3.Үй жұмысын «Мен саған-сен
маған»әдісі арқылы тексеремін (оқушылар бір – бірінің жұмысын
дәптерлерін алмастыру арқылы тексереді). №86 Дескриптор: -есептің
шарты бойынша белгісіздерді анықтайды; -амалдарды орындайды;
-шешімін табады; Қосымша есептер Өзенде жүзген сал 9 сағатта 25,2
км қашықтыққа барды. Осы өзенде жүзген сал 36,4 км қашықтыққа неше
сағатта барады? Жауабы: 13 сағат Дескриптор: -есептің шарты
бойынша белгісіздерді анықтайды; -пропорция құрайды;
-амалдарды орындайды; -шешімін табады; Тапсырмаларды
«Бағдаршам» әдісі арқылы бағалаймын. Толық орындаса жасыл түсті
жоғары көтереді. Қателер болса қызыл түсті ұстайды немесе
тапсырманы орындап үлгермеген оқушылар сары түсті көтереді. 4.
Сабақтың мақсатын оқушылармен ашу үшін «Миға шабуыл» әдісін
қолданамын. -пропорция дегеніміз не? -пропорцияның негізгі қасиетін
айтып беріңдер -пропорцияның белгісіз ортаңғы мүшесі қалай
табылады? -пропорцияның белгісіз шеткі мүшесі қалай табылады?
Оқушыларды «Басбармақ» әдісі арқылы бағалаймын. Оқулық жұмыс
дәптері Кеспе қағаздар Слайд №1
Слайд №2
Түрлі-түсті кеспе қағаздар Сабақтыңортасы 5мин
6 мин
3мин
6мин
Пропорция. 8,4
және 12 қатынастары тең қатынастар. 8,4
=4 және 12 =4 2,1
3
2,1
3 Сондықтан: 8,4 =12
қатынастары тең қатынастар. 8,4 : 2,1 және
12: 3 2,1 3 Мұндай
теңсіздіктер пропорциялар деп аталады. Екі қатынастың теңдігі
пропорция деп аталады. Пропорция әріптер арқылы мына түре жазылады:
а = с
в
d а : в = с
: d а : в = с
: d пропорциясындағы а-ны және d-ны пропорцияның шеткі
мүшелері деп, в- ны және с-ны ортаңғы мүшелері деп атайды.
ІІ. Пропорцияның негізгі қасиеті.
Пропорцияның шеткі мүшелерінің
көбейтіндісі ортаңғы мүшелерінің көбейтіндісіне тең. а х
d = в х с Пропорцияның
негізгі қасиеті орындалатын теңдік пропорция болады, ал
бұл қасиет орындалмайтын теңдік пропорция бола алмайды.
1-мысал 5 =
х
пропорцияның белгісіз ортаңғы мүшесін табайық.
3,2 12,8 Шешуі: 3,2 х= 5 х
12,8 3,2 х= 64 х= 64:3,2 х=20 Пропорцияның
белгісіз ортаңғы мүшесі оның шеткі мүшелерінің көбейтіндісін
белгілі ортаңғы мүшесіне бөлгенге тең. Пропорцияның белгісіз
шеткі мүшесі оның ортаңғы мүшелерінің көбейтіндісін белгілі
шеткі мүшесіне бөлгенге тең.