Сабақтың
барысы:
Қысқаша
конспект.
|
Алғашқы адамдардың өміріне саяхат жасайық!
Алғашқы адамдардың ежелгі кәсібі дайын өнімді тұтыну
– терімшілік деп
аталды. Жеуге жарамды тамырларды, құстардың жұмыртқаларын, жеміс-
жидектерді азық етті. Терімшілік негізінен әйелдерің ісі
болды.
Ежелгі адамдар табиғаттың бір бөлшегі
болғандықтан, азығын аң аулаумен тапты. Неандертальдықтар
терімшілікпен, аңшылықпен айналысты. Байқағыш болып, білгендерін
бір-біріне үйрете бастады. Еңбек құралдары жетіле түсті, қол
қашауын жасауды үйренді. Мамонт сияқты ірі аңдарды екі- үш тобыр
болып бірігіп аулаған. Олар аңдарды жарға, тау шатқалдарына қарай
қуып,қаумалап ұстады. Аңдарды отпен үркітіп, терең орға түсіру,
биік құздан құлату тәсілдерін пайдаланды.Олар мамонт, бизон,үңгір
аюын, марал, бұғы, арқар сияқты аңдарды аулаған. Алғашқы адамдар
найзағайдан пайда болған оттарды пайдалануды үйренген. От тұтатуды
үйрену адамзаттың даму тарихындағы маңызды жаңалық болды.
Аңшылықтың терімшіліктен ерекшелігі – ол барлық маусымда жүзеге
асырылатын әрі адамның көбірек азық табуына мүмкіндік берді. Ер
адамдар көбінесе аңға шықса, ал әйелдер терімшілікпен
айналысты.Терімшілік пен аң аулау алғашқы адамдардың негізгі кәсібі
болды.
Ежелгі адамдардың өміріндегі үлкен өзгерістер
табиғат құбылыстарымен байланысты болды. Ауа райы
суытқан мұз дәуіріндеежелгі адамдар қоршаған ортадағы өзгерістерге
тәуелді болды.
|
Сабақ
барысында орындалатын
тапсырмалар:
|
1-тапсырма. Алғашқы адамдардың негізі
кәсібі не болған?
2-
тапсырма. Кестені
толтыр.
Аңшылық
түрі
|
Аңшылық әдісінің
сипаттамасы
|
Артықшылығы
|
Кемшілігі
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3-
тапсырма.
-
Әңгіме
құрастыру
-
Көрініс
көрсету
-
Сурет
салу
-
Макет
жасау
Тапсырмалардың бірін таңдап, алғашқы адамдардың
тұрмыс-тіршілігін тірек сөздерді қолдана отырып, шығармашылық түрде
таныстырыңыз.
Тірек сөздері: адамдар тобыры, тас дәуірі, шапқы,
үңгір, терімшілік, аңшылық.
|
|
Дескриптор Білім
алушы
|
|
|
|