«Парасат»
мектеп-лицейі
Дүниетану
Сабақтың
тақырыбы:
Ауа. Ауаның
қасиеті.
2-сынып
Бастауыш сынып
мұғалімі
Сабақтыңтақырыбы: Ауа. Ауаның
қасиеттері
Сабақтыңмақсаты:
Ауаныңқасиеттеріментаныстыру.
Сабақтыңміндеттері:
1. Ауаныңсерпімді,
сығымдыекеніндәлелдеужәнетәжірибеарқылыоқушыларғағылымитүсінік
беру.
2. Оқушылардың ой –өрісін,
танымдықбелсенділіктерінарттыру,
сөйлеутіліндамыту.
3.
Оқушылардыэкологиялықтәрбиеге баулу.
Әдісі: тәжірибе жұмысы, түсіндіру,
сұрақ–жауап
Көрнекілігі: слайдтар,
тәжірибегеқажеттізаттар.
Сабақтыңбарысы:
І.
Ұйымдастырукезеңі:
-Балалар, қазір қандай жыл
мезгілі?
-Күздің қай
айы?
-Күз мезгілінде табиғатта
қандай өзгерістер болады?
Күзді біз неге
теңейміз?
Ендеше балалар күздің ақырғы
айы болғандықтан сендерге күз айынан естелік болсын деп мен
сендерді жапырақтар беру арқылы бағалаймын. Сондықтан сабаққа жақсы
қатысып,көп жапырақ жинауларына тілектеспін..Бүгін біз сіздермен
ендеше «Экология аралына саяхатқа шыққалы отырмыз. Адымызда
көптеген аялдамалар тапсырмаларымен кездеседі,сол тапсырмаларды
дұрыс орындап,жақсы баға алуларына
тілектеспін.
1.
Психологиялықдаярлық
Қоршаған орта
табиғат,
Жануар, өсімдік,
адамзат.
Сүю, қорғау –
парасат,
Білейікмұныжамағат.
Біз сендермен бүгінгі сабақта
«Экология"аралына поезбен саяхатқа шығамыз.Саяхатқа шығу үшін бізге
билет керек.Ол үшін алдарынды жатқан тапсырманы дұрыс
орындасандар,сендерге билет беріледі. ( көкжиек тұстарын
белгілу)
Оқушыларға билет беру (1-ші
слайд)
Сәт
сапар..
1-ші аялдама «Білімпаз
аялдамасы»(2-ші
слайд)
«Ыстық орындық» арқылы үй
тапсырмасын тексеру
1.Көкжиек дегеніміз
не?
Аспан мен жердің астасқан
жері
2.
Кеңістіктіңаспанменастасқанжері
Көкжиексызығы
3.
Көкжиектұстарыннеменанықтауғаболады?
Құбылнама(тұсбағдар)
Заттыңүстіненқарағандағыкөрінісінің
сызбасықалайаталады?
Сұлба(план)
5. Адам
өміріненеқажет?
Ауа, су ,жарық,
жылу
-
Көкжиектіңнегізгітұстарыната.
-
Көкжиектіңаралықтұстарыната.
-
Құбылнаманыңқұрылысынайт.
- Сұлбаның
(планның) суреттенайырмашылығынеде?
-
Сұлбаныкімдерпайдаланады?
.2-аялдама «Ертегі
алдамасы» «Көрінбейтінсиқыршы »
(аудиожазбадан тыңдау)
Жербетіндекөзгекөрінбейтінбірсиқыршы бар.
Оныменәркім-ақкүнделіктікездесіпотырады. Сен оны көрмейсің,
бірақмаңайындаекенінсезесің. Міне, олесіктітарсжапты.
Көшеменкележатқандатопырақтыңжұлыныптүсіп, жорғалайжүргенінкөресің.
оны көрінбейтінсиқыршыныңалып бара жатқанынсезесің.
Тіптібасыншұлғып, ырғалғаншөптердібайқайсың. Сеніүнеміқоршаптұрады.
Сеніменбіргежүреді.
Бар мажоқ па оны анықбілмейсің.
Олжоқжердеөмірсүріпжүрмейсің.
(ауа)
Үш тілде айту.Ауа,воздух, Air (4-ші
слайд)
Ауатуралы не білесіңдер?
Олтуралы не білгілеріңкеледі?
Ауакөзгекөрінбейді. Біз оны көрмейміз.
Бірақайналамыздаекенінбілеміз.
Бізсабынкөпіршіктерінұшырғанданемесежелпуіштіжелпігендеауаныңқозғалысынбайқайаламыз.
Ауа - физикалықдене. Физикалықдене - заттардантұрады. Ауа -
газдардыңқоспасы. Оныңиісі де, түсі де жәнеиісіболмайды.
Олгаздардыңішіндеоттегі мен көмірқышқыл газы сендергетаныс.
Ағзалартынысалғандаоттегінсіңіріп,
көмірқышқылгазыншығарыпотырады.
1. Сытырлақдорбаныүрлеп, ауатолтырамыз.
Аузыңқолымызбенбекітеміз.
- Тез қысылама?
Сонда ауадеген газ, дәлірекгаздардыңқоспасы. 2
ғасырбұрынғанағалымдарауаныңкөптегенгаздардыңқоспасынантұратынындәлелдеген.
ІІІ. Жаңа
сабақ
Яғни бүгінгі біз «Ауа. Ауаның
қасиеттеріне» тоқталамыз. (5-ші слайд)Мақсатын
айту.
3-аялдама «Зерттеушілер
аялдамасы»(6-шы
слайд)
Қауіпсіздік ережесіне
тоқталу(7-ші
слайд)
ІҮ. Тәжірибе
жасау
Балалар біз қазір түрлі
тәжірибелер жасап көреміз. Ол үшін сіздер осы тәжірибе арқылы не
көргендеріңді алдарындағы парақшаға жазып
отырыңыздар.
№1 тәжірибе
.
Суреттіалақаныңменжап. Не
көресің? Әрине сен ештеңекөреалмадың. Себебі:
сеніңалақаныңмөлдіремес.
Алақаныңдыкөтер. Қазірсурет
пен сеніңаралығыңда тек ауағана бар. Оныңарасынан сен
суреттіанықкөресің.
Қорытындыжасайық.
Ауақандайекен? Ауа – мөлдір, түссіз.
№2
тәжірибе. 1 стақансуға 1 түйірқант
сал.
Судыңбетінеауакөпіршіктерінің
шыққанынкөресің. Осыданқанттүйіріндеауа бар
екенінбілдік.
4-аялдама «Бой жазу
аялдамасы»(8-ші
слайд)
Сергіту
сәті
№3
тәжірибе. .
Ауаны иіске. Не сездің? Сонан
кейін апельсинді ашып, иіскеп байқа. Не сездің? Неге ауаның иісі
өзгерді?
-Не байқадың?
Қорытынды.
№4
тәжірбие
Допты екі бүйірінен қыс доп
сығылады, кішірейеді. Жібере қалса қайтадан орнына келеді.
-Яғни ауа не істейді?ауаның пішіні жоқ
Қорытынды.
№5
тәжірибе. Ауаның бұдан басқа да
маңызды қасиеті бар. Жіңішке май шамның біреуін үшке тең етіп
бөліп, әрқайсысын жағып үстел үстіне қою.
А) Оныңбіреуінстақанмен
жабу.
Ә) Май шамныңекіншісінбанкімен
жабу.
Б)
Үшіншісінашыққалдыру.
Байқау : Қай май
шамсөнерекен ? От ауада жақсы жанады
5-аялдама «Ғылыми орталық
аялдамасы»(9-шы
слайд)
Яғни бүгінгі тәжірибе арқылы
көп нәрсе білдік осы білгенімізді 3-қатар постер
құрастырады
-
1 топ ауаның
қасиеті
-
2 топ ауаның
қажеттілігі
-
3 топ ауаны
ластайтындар
6-Аялдама Сең білесің
бе??????????
Оқушылар өздерінің
дайындаған ауа туралы ақпарат
айтады.
Видио көру. Ол суреттерге
қарап отырып не айта аласыздар?
ҮІ.
Қорытындылау
Бүгінгі сабақта алған
білімдерінді өмірде қолдана аласыңдар ма?
Үйге тапсырма
беру.
Қане жапырақтарыңызды
санайық, бағалау.
7-аялдама ауа туралы
мультфильм көру
Осындай күзгі шуақты күндердің
бірімен сабағымыз аяқтаймыз. Сауболыңыздар!