Материалдар / Ашық сабақ, Б. Ж. Бопайұлы «Қазақы наурызнама» (үзінді), 8 сынып

Ашық сабақ, Б. Ж. Бопайұлы «Қазақы наурызнама» (үзінді), 8 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
8 сыныпқа жаңартылған бағдарламасына сәйкес жасалған ашық сабақ. Осы сабақта Б. Ж. Бопайұлы «Қазақы наурызнамасынан» алынған сөз әдебі мен сөйлеу этикеті формаларының үлгілері көрсетілген. Жоғары сыныптарды істейтін мұғалімдерге көмек ретінде беріледі.
ЖИ арқылы жасау
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады



Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы: Наурыз және әлем халықтарының оны қарсы алу ерекшеліктері

Тақырыбы: Б. Ж. Бопайұлы «Қазақы наурызнама» (үзінді)

Мектеп: КММ «БЭСТ»Гимназиясы»


Күні: 15.04.17 жыл

Мұғалімнің аты-жөні: Садырова Махаббат Каиргельдиновна

Сынып: 8

Қатысқандар:12

Қатыспағандар: 0

Осы сабақта қол жеткізетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)

А2.Түрлі жанрдағы көркем мәтіндерге сүйене отырып, көңіл-күйді білдіруде ұлттық сөз әдебі мен сөйлеу этикеті формаларын қолдана білу.

ТБ1.5.Демеулік шылаулардың қызметін білу, ауызша және жазба жұмыстарда орынды қолдану.

Сабақтың мақсаты

Барлық оқушылар орындай алады:

  • түрлі жанрдағы мәтіндер ішінен ұлттық сөз әдебі мен сөйлеу этикеті формаларын түсінеді;

  • қарапайым сөздері мен сөз тіркестерін атау, ойларын талқылап, постерге түсіреді;

  • ұлттық сөз әдебі мен сөйлеу этикеті білетін формалары бойынша үстіртін білімдерін көрсетеді;

  • демеулік шылаулардың кейбір мағыналық түрлерін пайдаланып мүмкіндігінше 2-3 сөйлем жазады.

Оқушылардың көпшілігі орындай алады:

  • көңіл-күй білдіретін ұлттық сөз әдебі мен сөйлеу этикеті формаларын анықтайды;

  • мағынасын ашу, мақал-мәтелдерді, тұрақты тіркестерді, нақыл сөздерді қолданып, ойды постерге түсіреді;

  • ұлттық сөз әдебі мен сөйлеу этикеті формаларын құрылымдарына қарай ажыратады;

  • демеулік шылаулардың кейбір мағыналық түрлерін пайдаланып 5 сөйлем жазады.

Кейбір оқушылар орындай алады:

  • көңіл-күй білдіретін ұлттық сөз әдебі мен сөйлеу этикетінің білетін формаларын сипаттайды;

  • маңыздылығын түсіндіру, әңгімелеу және постерге түсіреді;

  • ұлттық сөз әдебі мен сөйлеу этикеті формаларының құрылымдарын жан-жақты зерттейді;

  • демеулік шылаулардың барлық мағыналық түрлерін пайдаланып 5 сөйлем жазады.

Бағалау критерийі

-түрлі жанрдағы көркем мәтіндерде көңіл – күйді білдіретін ұлттық сөз әдебі мен сөйлеу этикеті формаларын білу;

-түрлі жанрдағы көркем мәтіндерде көңіл – күйді білдіретін ұлттық сөз әдебі мен сөйлеу этикеті формаларының құрылымдарын қолдану.

-демеулік шылаулардың жасалу жолын білу;

-демеулік шылауларды түрлі жұмыстарда орынды қолдану.

Тілдік мақсаттар

Оқушылар орындай алады: ұлттық сөз әдебі мен сөйлеу этикеті формаларын анықтайды, сипаттайды, құрылымдарына қарай ажыратады, маңыздылығын түсіндіреді, әңгімелейді, жан-жақты зерттейді, сөздері мен сөз тіркестерін атайды, ойларын талқылайды

Пәнге қатысты сөздік қор мен терминдер: құт, үркеді, берекелі, ұғымтал, ырыздық, бұзылмасын, босаға, ізет, ұят, күнә, үзілмесін, ырым

Құндылықтарға бау балу

Халықтың салт-дәстүріне, эстетикалық талғамына , тұрмысқа байланысты, әдеттегі қатысым жағдаяттарында жиі қайталанатын, жылдар бойы қалыптасқан сөз әдебі мен сөйлеу этикетінің бірліктері адамдар арасындағы ынтымақтастық, ұйымшылдық, ризашылықты орнатады

Пәнаралық байланыс

Дүниетану - адамның қоршаған ортамен өзара қатынасы және өзара байланысын түсінеді

Тақырып бойынша алдыңғы білім

Наурыз мейрамын және әлем халықтарының оны қарсы алу ерекшеліктері туралы біледі

Сабақтың барысы


Сабақтың жоспарлан-ған кезеңдері

Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері


Ресурстар


Басы 1 мин

1 мин

3 мин



5 мин













5 мин

Треннинг: «Көңіл-күйімізді жаттықтыру».

Топқа бөлу: «Асық» әдісі.

Үй жұмысы: Болат Бопайұлының өмірі мен шығармашылығына байланысты мәліметті айтып береді. «Тұлғаны танып біл» әдісі.


1-тапсырма: Түрлі жанрдағы көркем мәтіндерді түсініп оқу. Мәтіндер ішінен көңіл-күйді білдіретін ұлттық сөз әдебі мен сөйлеу этикеті формаларын анықтау. (Scanning) әдісі. (жұптық жұмыс)

Б.О: түрлі жанрдағы мәтіндер ішінен ұлттық сөз әдебі мен сөйлеу этикеті формаларын түсіну;

Б.Б: көңіл-күй білдіретін ұлттық сөз әдебі мен сөйлеу этикеті формаларын анықтау;

К.О: көңіл-күй білдіретін ұлттық сөз әдебі мен сөйлеу этикетінің білетін формаларын сипаттау;

Қ.Б: «Серпілген сауал » әдісі(өзара бағалау).

2- тапсырма: Көңіл-күйді білдіретін ұлттық сөз әдебі мен сөйлеу этикеті формаларының мағынасын түсіндіру. «Баяндама» әдісі.(топтық жұмыс)

І

зерек

топ: «Құйма құлақ ұғымтал бол» тіркесінің мағынасын ашу. «Дара диаграмма» әдісі.

алғыр



білімдар

тілалғыш

Құйма құлақ ұғымтал бол


сілтеме:doc.nlrk.kz/result/ebook_312/indexhtml Алматы: Бастау, 2005ж., 11-13 б., 20-21б.

мәтіндер








ватман, маркерлер,

қима суреттер














10 мин













































10 мин

ІІ топ: «Босаға құтты болсын,үйіңе Қыдыр қонсын» сөз әдебінің маңыздылығын көрсету.«Постер» әдісі.

Б.О: қарапайым сөздері мен сөз тіркестерін атау, ойларын талқылап, постерге түсіру;

Б.Б: мағынасын ашу, мақал-мәтелдерді, тұрақты тіркестерді, нақыл сөздерді қолданып, ойды постерге түсіру;

К.О: маңыздылығын түсіндіру, әңгімелеу және постерге түсіру;

Қ.Б: «Сыныптастарды бағалау» әдісі. (өзара бағалау)



3- тапсырма: Мәтіндегі көңіл-күйді білдіретін ұлттық сөз әдебі мен сөйлеу этикеті формаларын құрылымдарына қарай ажырату.«Семантикалық карта» стратегиясы. (жеке жұмыс)

Мысалдар

Сәлемдесу


Тілек білдіру

Қаратпа сөздер

Құттықтау


Ассалаумағалейкум!





Ұлыс күн оң болсын,

Ақ мол болсын





Үйдің ырыздығы, құты табақта тұрсын, басқаға кетпесін





О,Ата Түркі қазағым





Армысың, қайырымды күн Ана!





Ай көрдік, аман көрдік, айдан аман, жылдан есен өттік





Ұят болады, обал болады





Б.О: ұлттық сөз әдебі мен сөйлеу этикеті білетін формалары бойынша үстіртін білімдерін көрсету;

Б.Б: ұлттық сөз әдебі мен сөйлеу этикеті формаларын құрылымдарына қарай ажырату;

К.О: ұлттық сөз әдебі мен сөйлеу этикеті формаларының құрылымдарын жан-жақты зерттеу;

Қ.Б: «Бір сөйлеммен түйіндеу» әдісі. (өзара бағалау)



Ойлау деңгейлері

Бағалау критерийлері

Дескрипторлар

Түсіну

Көңіл – күйді білдіретін ұлттық сөз әдебі мен сөйлеу этикеті формаларын біледі

  • түрлі жанрдағы мәтіндермен танысады, ақпаратты түсінеді

  • түйінді сөздерді, негізгі ұғымдарды есінде сақтайды

  • ұлттық сөз әдебі мен сөйлеу этикеті формаларын біледі, анықтайды,сипаттайды

  • мысал келтіреді

Қолдану

Көңіл – күйді білдіретін ұлттық сөз әдебі мен сөйлеу этикеті формаларының құрылымдарын қолданады

  • ұлттық сөз әдебі мен сөйлеу этикеті формаларының мағынасын ашады, құрылымдарына қарай ажыратады, мақал-мәтелдері мен тұрақты тіркестерді қолданады, түсіндіреді ойларын ортаға салады

  • өмірде және басқа ұлттар арасында сөз әдебі мен сөйлеу этикеті бірліктерінің қолдану аясын көрсетеді



4- тапсырма: Төменде берілген сөз тіркестерін қолданып демеулік шылаулармен сөйлем жасау. «5-5-1» әдісі. (жеке жұмыс)

Тілеу көже, ақ ырыс, көк ырыс, құт үркеді, берекелі болады, бақ оралады,Ұлыс күн, ұят болады, көктемей қал, от ана, көңілді өтсін.

Б.О: демеулік шылаулардың кейбір мағыналық түрлерін пайдаланып мүмкіндігінше 2-3 сөйлем жазу;

Б.Б: демеулік шылаулардың кейбір мағыналық түрлерін пайдаланып 5 сөйлем жазу;

К.О: демеулік шылаулардың барлық мағыналық түрлерін пайдаланып 5 сөйлем жазу;

Қ.Б: «Түзетулер» әдісі. (өзін -өзі бағалау)



Ойлау деңгейлері

Бағалау критерийлері

Дескрипторлар

Қолдану

ережені біледі, есінде сақтайды


шылау қатысқан сөз тіркестері мен сөйлемдерді құрастырады;

демеулік шылаулардың жасалу жолын біледі

Жинақтау

демеулік шылауларды ауызша, жазбаша жұмыстарда орынды қолданады

мәтін ішінен демеулік шылауы бар сөйлемдерді анықтайды,

жасалу жолына қарай ажыратады;

түрлі тапсырмаларды орындаған кезде тиімді қолданады.










Кесте








































«Шың» кітабы








5 мин



Кері байланыс: «Плюс,минус,қызықты» әдісі.


Плюс

Минус

Қызықты

Сабақта барлығы ұнады

Ұнамады, түсініксіз болып қалды

Барлық дерекетер мен әдістер қызықты


Кесте

Саралау – Сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз? Сіз басқаларға қарағанда қабілетті оқушыларға қандай тапсырмалар бересіз?


Барлық оқушыларға:

  • мәтіндер үлгілері

  • сөздіктер

  • ережелер

Оқушылар көпшілігіне:

  • мәтіндер үлгілері

  • диаграммалар

  • мақал-мәтелдер жинағы

  • тұрақты тіркестер сөздігі

  • ережелер

Кейбір оқушыларға:

  • мәтіндер үлгілері

  • қосымша ақпараттар

  • ережелер

  • анықтамалар

  • ғылыми журналдар

  • интернет ресурстары

Бағалау – Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеуді жоспарлап отырсыз?

Қ.Б:«Серпілген сауал» әдісі (өзара бағалау)- түсіну деңгейіне қарай бірін-біріне сұрақтар қояды;

Қ.Б:«Сыныптастарды бағалау» әдісі (өзара бағалау) - оқушылар бір-бірінің жұмыстарын бағалайды;

Қ.Б: «Бір сөйлеммен түйіндеу» әдісі. (өзара бағалау) - тақырып бойынша алған білімдерін түйіндейтін бір сөйлеммен жазады.



Қ.Б: «Түзетулер»(өзін -өзі бағалау)- оқушылар өз жұмыстарын түзеткендеріне түсініктеме береді,жауаптарын тұжырымдайды.



Рефлексия:«Плюс,минус,қызықты»әдісі - оқушылар кестеге сабақта ұнаған, ұнамаған кезеңдерін жазады немесе ауызша айтып береді.

Денсаулық және қауіпсіздік техникасын сақтау

-дербес компьютердің жанына портфельдер, сумкалар, кітаптар қоюға тыйым салынады.


-үстелде қалам мен дәптер ғана болуы тиіс;

-басты бұру жаттығуларын жасау;

-басты сағат тілі және керісінше бұрып айналдыру;

-басты жан-жаққа бұру;

-саусақтарды жұмып-ашу және қолдың білезігін босаңсыту.


Сабақ бойынша рефлексия

Сабақ мақсаттары немесе оқу мақсаттары шынайы, қолжетімді болды ма?

Барлық оқушылар оқу мақсатына қол жеткізді ме? Егер оқушылар оқу мақсатына жетпеген болса, неліктен деп ойлайсыз? Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме?

Сабақ кезеңдерінде уақытты тиімді пайдаландыңыз ба? Сабақ жоспарынан ауытқулар болды ма және неліктен?


Бұл тарауды сабақ туралы рефлексия жасау үшін пайдаланыңыз. Сол бағандағы өзіңіз маңызды деп санайтын сұрақтарға жауап беріңіз.




Жалпы бағалау

Сабақта ең жақсы өткен екі нәрсе (оқыту мен оқуға қатысты)?

1:

2:

Сабақтың бұдан да жақсы өтуіне не оң ықпал етер еді (оқыту мен оқуға қатысты)?

1:

2:

Осы сабақтың барысында мен сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістіктері/ қиыншылықтары туралы нені анықтадым, келесі сабақтарда не нәрсеге назар аудару қажет?





ЖИ арқылы жасау
19 Қараша 2018
2919
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі