Ашық сабақ "Famous actors and actresses " 9 сынып

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Ашық сабақ "Famous actors and actresses " 9 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
9 сыныпқа "Famous actors and actresses " тақырыбына арналған қысқа мерзімді сабақ жоспары жаңартылған білім мазмұнына сәйкес жасалған, ағылшын тілі пәні мұғалімдеріне көмегі тиеді деп ойлаймын.
Материалдың қысқаша нұсқасы

LESSON: Unit 6.Step 2

Famous actors and actresses

School №123



Тексерілді _________________________



Date: 20.02.2018

Teacher name: Amirzhanova M.A.

CLASS: 9

Number present:

absent:

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to/ Сабақтың көздеген мақсаты


9.S2 ask simple questions to get information about a limited range of general topics/ Жалпы тақырып бойынша мәлімет алу үшін жай сұрақтар қою

9.W3 write with support factual descriptions at text level which describe people, places and objects/ Білім деңгейіне байланысты адамдар, жерлер және заттарды суреттейтін сипаттама жазу.

9.R6 deduce meaning from context in short, supported talk on an increasing range of general and curricular topics/ Контексттен қорытынды түйін шығару, жалпы және пәндік тақырыптар бойынша әңгімелерге қолдау көрсету

Lesson objectives/ Сабақтың мақсаты

All learners will be able to:

  • ask special questions to find information about the films with support/ Фильмдер туралы ақпарат алу үшін арнайы сұрақтар қою

  • tell about his/her favourite film star/ Сүйікті кино жұлдызы туралы баяндау

Most learners will be able to:

  • tell about his/her favourite film star without any support / Өз бетінше сүйікті кино жұлдызы туралы айту

  • tell about their roles in film industry/oлардың киноиндустриядағы рөлдері туралы айту

Some learners will be able to:

  • tell about the actors, about their roles and achievements/ актерлер және олардың рөлі мен жетістіктері туралы айту

  • ask questions about the actors/ актерлер туралы сұрактар қою

  • tell about the jobs which are related to film industry/ киноиндустрияға қатысты жұмыстар туралы айтып беру

Language objectives/ Тіл мақсаттары

Use past Simple tense/ Present Perfect tense

Value links/ Мән сілтемелері

Respect, Adore/ Сый және құрмет

Cross curricular links/ Оқу бағдарламалары

Art/ Өнер

ICT skills/ АКТ саласындағы дағдылар

They can use Active board / Олар интерактивті тақтаны пайдалана алады

Intercultural awareness/Мәдениетаралық түсінік

Art is everywhere/ Өнер барлық жерде

Kazakh culture/ Қазақ мәдениеті

Film stars in Kazakhstan/ Қазақстанның кино жұлдыздары

Health and Safety/Денсаулық және қауіпсіздік

Everyday classroom precautions will ensure that safety measures are provided to prevent the exposure of electrical power cords/ Күнделікті сыныптың сақтық шаралары электр қуатының кернеуіне жол бермеу үшін, қауіпсіздік шараларын қамтамасыз етуге мүмкіндік беру

Previous learning/ Өткен сабақ

Movies/ Кинолар

Plan

Timing

Stage

Aim

Procedure

Interaction

pattern

5 minutes






Beginning of the lesson)/ Басы


1. Warmer(Brainstorming)Миға шабуыл



2.Lead-in/ кіріспе








To engage and activate. To activate prior knowledge/ Қатыстыру және белсендіру. Алдыңғы білімді белсендіру

To establish a context for the target language/ Мақсатты тіл үшін контекстті орнату.












Checking homework. Learners read their review of films, other ss listen to them, ask questions

Descriptor

Each student answers the questions and says his opinion


1

All members of the group ask and answer the questions about favourite actors and actresses

1


T-Ss










S –S




Ss-Ss



10 min

Middle (of the lesson)



Language presentation/ Тілдік таныстырылым

To show the students a model of the target language and establish its concept. To practise speaking about actors using Past simple / Present perfect tenses/ Студенттерге мақсатты тілдің үлгісін көрсету және оның тұжырымдамасын құру. Past simple / Present perfect tenses уақыттарын қолданып актерлер туралы сөйлесу

Usage of Past Simple tense/ and Present Perfect tense

What can you say about Present Perfect Tense?

S1: Present Perfect Tense (Аяқталған осы шақ)

Present Perfect Tense шағы болған оқиғаның, іс-әрекеттің нәтижесі туралы айтқанда қолданылады, яғни іс-әрекеттің бұрында басталып, сөйлеу уақытында жалғасатынын білдіреді. Since, for сөздерімен қолданылады.

Жасалу жолы: have+ Past Participle (V3)(V+ ed) has

Мысалы: My father has worked as a teacher since 1993.

T: According to this grammar rule let’s do ex: 6p141

A good way to practise ‘for’ and ‘since’ is with the pointing game. On one piece of paper write ‘FOR’ in capital letters.

On another piece of paper write ‘SINCE’. Pin the two pieces up on opposites sides of the class room. Tell the students

that they have to point to the correct word when you say a time, date or year. For example, if you read out ‘5 years’ they should point to ‘FOR’. And if you read out ‘1988’ they should point to ‘SINCE’. When you’ve used all the examples, stick the pieces of paper with ‘FOR and ‘SINCE on the board. Read the time expressions out again. This time students shouldn’t point, they should shout out ‘for’ or ‘since’. As they shout the words, write the time expressions under

the correct word, ‘FOR’ or ‘SINCE’. Now get the students to use the time expression in other examples. Divide the students into pairs and tell them to make sentences using the time expressions and ‘for’ and ‘since’. Tell them to make

the sentences true for them. Give an example of your own to get them started. For example, ‘I’ve been a teacher since1992’


Descriptor

Use simple past regular and irregular forms to describe routines, habits and states on a limited range of familiar general and curricular topics

1

Use simple perfect forms of common verbs to express what has happened [indefinite time] on a limited range of familiar general and curricular topics

1


T – Ss

Ss - T

7 min

Controlled practice/ Бақылау тәжірибесі

To allow the students to become familiar with the concept and form of the target

Language/ Оқушыларға мақсатты тұжырымдама мен нысанын білуге мүмкіндік беру


Ss do the task. Ss of the first group read the text about Keira Knightley and Ss of the second group read the text about Orlando Bloom.

Ss of the first group do Ex4 p 141

Ss of the second group do Ex 5 p 141

Allow time for Ss to write the

questions, then check Ss’ answers on the board.

Answer Key

Questions:

- Now, write questions for the given answers. (Ex4p 141)

Keira Knightley

1. __________________________________________________________?


In 1983.

2. __________________________________________________________?


All her life.

3. ___________________________________________________________


For the film Star Wars

4. __________________________________________________________?


Because she was dyslexic.

5. __________________________________________________________?


Pirates of the Caribian.

Orland Bloom

1. ____________________________________________________________?


In 1977.

2. ____________________________________________________________?


Since 1993

3. ____________________________________________________________?


Wilde

4. ____________________________________________________________?


An actor.

5. ____________________________________________________________?


The Lord of the Rings.

Keira Knightley

1. When was she born? (In 1983)

2. How long has she lived in England? (All her life)

3. Which film did she become famous for?(For the film Star Wars)

4. Why did she have problems at school? (Because she was dyslexic)

5. What is one of the most famous films where she acted in? (Pirates of the Caribian)

Orlandо Bloom

1. When was he born? (In 1977)

2. How long has he lived in England? (Since 1993)

3. Which film did he become famous for? (Wilde)

4. What did he want to become when he was a child? (an actor)

5. What is one of the most famous films where he acted in? (The Lord of the Rings)

True /false activity

  1. Keira Knightley comes from Canterbury in England .

  2. Orlando Bloom was born in 1977.

  3. Keira Knightley has a sister who is two years younger than she.

  4. Orlando left school when he was sixteen years old because he was deaf.

  5. Keira Knightley made her first film when she was nineteen years old.

  6. Orlando Bloom’s first film was The Lord of the Rings.

  7. Keira Knightley left school in 1998 when she was only 15 years old because she wanted to concentrate on acting.

  8. Orlando Bloom has made twenty films since then.

  9. Keira Knightley was dyslexic.

  10. He became famous in 2001 for the film The Lord of the Rings where he played the part of Legolas Greenleaf.


Descriptor

Reading the text and get information about stars and answer the questions according to the text


1

Understand the main points in a limited range of short simple texts on general and curricular topics

1



S

S-S

Ss -T

4 min









Freer practice/ Еркін тәжірибе


To allow students to activate their English/ Студенттерге ағылшын тілін белсендіруге мүмкіндік беру.


Explain the task. Allow some time for Ss to write Ex 7 p 141

Venn diagram.

Ex: 8 p.142. Compare the two actors. Find similarities and differences.

Keira Knightley

1. She was born in 1983.

2. She has an older brother.

3. She left school when she was 15.

Both:

1. They are both actors.

2. They both live in England.

3. They were both dyslexic.

4. They have made 11 films since then.

5. They are both famous actors in Hollywood.

Orlando:

1. He was born in 1977.

2. He has a sister. 3. He left school when he was 16.


Descriptor

Ss describe people

1

Find similarities and differences about people

1


S –S

Ss-Ss

Ss-T

4 min


End (of the lesson)/ Соңы

5. Feedback/ Кері байланыс








Can do’ statements

For reinforcement, consolidation and correction/ шоғырландыру және түзету Guidance: to support learners in the ongoing monitoring of progress of learning

SS take cards from the board and answer the questions





I can use Present Perfect tense

I would like to know more

I find difficult

I liked most

S –S

Ss-Ss

Ss-T

3

Plenary

Name one thing you would like to know more

Give one thing which you find difficult

Name one thing you liked most


Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
30.01.2019
786
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Жариялаған:
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі