|
LESSON: Unit 6.Step 2 Famous actors and actresses |
School №123 |
Тексерілді _________________________ |
||||||||||||
|
Date: 20.02.2018 |
Teacher name: Amirzhanova M.A. |
|||||||||||||
|
CLASS: 9 |
Number present: |
absent: |
||||||||||||
|
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to/ Сабақтың көздеген мақсаты |
9.S2 ask simple questions to get information about a limited range of general topics/ Жалпы тақырып бойынша мәлімет алу үшін жай сұрақтар қою 9.W3 write with support factual descriptions at text level which describe people, places and objects/ Білім деңгейіне байланысты адамдар, жерлер және заттарды суреттейтін сипаттама жазу. 9.R6 deduce meaning from context in short, supported talk on an increasing range of general and curricular topics/ Контексттен қорытынды түйін шығару, жалпы және пәндік тақырыптар бойынша әңгімелерге қолдау көрсету |
|||||||||||||
|
Lesson objectives/ Сабақтың мақсаты |
All learners will be able to: |
|||||||||||||
|
||||||||||||||
|
Most learners will be able to: |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
Some learners will be able to: |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
Language objectives/ Тіл мақсаттары |
Use past Simple tense/ Present Perfect tense |
|||||||||||||
|
Value links/ Мән сілтемелері |
Respect, Adore/ Сый және құрмет |
|||||||||||||
|
Cross curricular links/ Оқу бағдарламалары |
Art/ Өнер |
|||||||||||||
|
ICT skills/ АКТ саласындағы дағдылар |
They can use Active board / Олар интерактивті тақтаны пайдалана алады |
|||||||||||||
|
Intercultural awareness/Мәдениетаралық түсінік |
Art is everywhere/ Өнер барлық жерде |
|||||||||||||
|
Kazakh culture/ Қазақ мәдениеті |
Film stars in Kazakhstan/ Қазақстанның кино жұлдыздары |
|||||||||||||
|
Health and Safety/Денсаулық және қауіпсіздік |
Everyday classroom precautions will ensure that safety measures are provided to prevent the exposure of electrical power cords/ Күнделікті сыныптың сақтық шаралары электр қуатының кернеуіне жол бермеу үшін, қауіпсіздік шараларын қамтамасыз етуге мүмкіндік беру |
|||||||||||||
|
Previous learning/ Өткен сабақ |
Movies/ Кинолар |
|||||||||||||
|
Plan |
||||||||||||||
|
Timing |
Stage |
Aim |
Procedure |
Interaction pattern |
||||||||||
|
5 minutes |
Beginning of the lesson)/ Басы 1. Warmer(Brainstorming)Миға шабуыл 2.Lead-in/ кіріспе |
To engage and activate. To activate prior knowledge/ Қатыстыру және белсендіру. Алдыңғы білімді белсендіру To establish a context for the target language/ Мақсатты тіл үшін контекстті орнату.
|
Checking homework. Learners read their review of films, other ss listen to them, ask questions
|
T-Ss S –S
Ss-Ss
|
||||||||||
|
10 min |
Middle (of the lesson) Language presentation/ Тілдік таныстырылым |
To show the students a model of the target language and establish its concept. To practise speaking about actors using Past simple / Present perfect tenses/ Студенттерге мақсатты тілдің үлгісін көрсету және оның тұжырымдамасын құру. Past simple / Present perfect tenses уақыттарын қолданып актерлер туралы сөйлесу |
Usage of Past Simple tense/ and Present Perfect tense What can you say about Present Perfect Tense? S1: Present Perfect Tense (Аяқталған осы шақ) Present Perfect Tense шағы болған оқиғаның, іс-әрекеттің нәтижесі туралы айтқанда қолданылады, яғни іс-әрекеттің бұрында басталып, сөйлеу уақытында жалғасатынын білдіреді. Since, for сөздерімен қолданылады. Жасалу жолы: have+ Past Participle (V3)(V+ ed) has Мысалы: My father has worked as a teacher since 1993. T: According to this grammar rule let’s do ex: 6p141 A good way to practise ‘for’ and ‘since’ is with the pointing game. On one piece of paper write ‘FOR’ in capital letters. On another piece of paper write ‘SINCE’. Pin the two pieces up on opposites sides of the class room. Tell the students that they have to point to the correct word when you say a time, date or year. For example, if you read out ‘5 years’ they should point to ‘FOR’. And if you read out ‘1988’ they should point to ‘SINCE’. When you’ve used all the examples, stick the pieces of paper with ‘FOR and ‘SINCE on the board. Read the time expressions out again. This time students shouldn’t point, they should shout out ‘for’ or ‘since’. As they shout the words, write the time expressions under the correct word, ‘FOR’ or ‘SINCE’. Now get the students to use the time expression in other examples. Divide the students into pairs and tell them to make sentences using the time expressions and ‘for’ and ‘since’. Tell them to make the sentences true for them. Give an example of your own to get them started. For example, ‘I’ve been a teacher since1992’
|
T – Ss Ss - T |
||||||||||
|
7 min |
Controlled practice/ Бақылау тәжірибесі |
To allow the students to become familiar with the concept and form of the target Language/ Оқушыларға мақсатты тұжырымдама мен нысанын білуге мүмкіндік беру
|
Ss do the task. Ss of the first group read the text about Keira Knightley and Ss of the second group read the text about Orlando Bloom. Ss of the first group do Ex4 p 141 Ss of the second group do Ex 5 p 141 Allow time for Ss to write the questions, then check Ss’ answers on the board. Answer Key Questions: - Now, write questions for the given answers. (Ex4p 141) Keira Knightley 1. __________________________________________________________? In 1983. 2. __________________________________________________________? All her life. 3. ___________________________________________________________ For the film Star Wars 4. __________________________________________________________? Because she was dyslexic. 5. __________________________________________________________? Pirates of the Caribian. Orland Bloom 1. ____________________________________________________________? In 1977. 2. ____________________________________________________________? Since 1993 3. ____________________________________________________________? Wilde 4. ____________________________________________________________? An actor. 5. ____________________________________________________________?
The Lord of the Rings. Keira Knightley 1. When was she born? (In 1983) 2. How long has she lived in England? (All her life) 3. Which film did she become famous for?(For the film Star Wars) 4. Why did she have problems at school? (Because she was dyslexic) 5. What is one of the most famous films where she acted in? (Pirates of the Caribian) Orlandо Bloom 1. When was he born? (In 1977) 2. How long has he lived in England? (Since 1993) 3. Which film did he become famous for? (Wilde) 4. What did he want to become when he was a child? (an actor) 5. What is one of the most famous films where he acted in? (The Lord of the Rings) True /false activity
|
S S-S Ss -T |
||||||||||
|
4 min |
Freer practice/ Еркін тәжірибе |
To allow students to activate their English/ Студенттерге ағылшын тілін белсендіруге мүмкіндік беру. |
Explain the task. Allow some time for Ss to write Ex 7 p 141 Venn diagram. Ex: 8 p.142. Compare the two actors. Find similarities and differences. Keira Knightley 1. She was born in 1983. 2. She has an older brother. 3. She left school when she was 15. Both: 1. They are both actors. 2. They both live in England. 3. They were both dyslexic. 4. They have made 11 films since then. 5. They are both famous actors in Hollywood. Orlando: 1. He was born in 1977. 2. He has a sister. 3. He left school when he was 16.
|
S –S Ss-Ss Ss-T |
||||||||||
|
4 min |
End (of the lesson)/ Соңы 5. Feedback/ Кері байланыс ‘Can do’ statements |
For reinforcement, consolidation and correction/ шоғырландыру және түзету Guidance: to support learners in the ongoing monitoring of progress of learning |
SS take cards from the board and answer the questions I can use Present Perfect tense I would like to know more I find difficult I liked most |
S –S Ss-Ss Ss-T |
||||||||||
|
3 |
Plenary Name one thing you would like to know more Give one thing which you find difficult Name one thing you liked most |
|
||||||||||||
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Ашық сабақ "Famous actors and actresses " 9 сынып
Ашық сабақ "Famous actors and actresses " 9 сынып
|
LESSON: Unit 6.Step 2 Famous actors and actresses |
School №123 |
Тексерілді _________________________ |
||||||||||||
|
Date: 20.02.2018 |
Teacher name: Amirzhanova M.A. |
|||||||||||||
|
CLASS: 9 |
Number present: |
absent: |
||||||||||||
|
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to/ Сабақтың көздеген мақсаты |
9.S2 ask simple questions to get information about a limited range of general topics/ Жалпы тақырып бойынша мәлімет алу үшін жай сұрақтар қою 9.W3 write with support factual descriptions at text level which describe people, places and objects/ Білім деңгейіне байланысты адамдар, жерлер және заттарды суреттейтін сипаттама жазу. 9.R6 deduce meaning from context in short, supported talk on an increasing range of general and curricular topics/ Контексттен қорытынды түйін шығару, жалпы және пәндік тақырыптар бойынша әңгімелерге қолдау көрсету |
|||||||||||||
|
Lesson objectives/ Сабақтың мақсаты |
All learners will be able to: |
|||||||||||||
|
||||||||||||||
|
Most learners will be able to: |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
Some learners will be able to: |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
Language objectives/ Тіл мақсаттары |
Use past Simple tense/ Present Perfect tense |
|||||||||||||
|
Value links/ Мән сілтемелері |
Respect, Adore/ Сый және құрмет |
|||||||||||||
|
Cross curricular links/ Оқу бағдарламалары |
Art/ Өнер |
|||||||||||||
|
ICT skills/ АКТ саласындағы дағдылар |
They can use Active board / Олар интерактивті тақтаны пайдалана алады |
|||||||||||||
|
Intercultural awareness/Мәдениетаралық түсінік |
Art is everywhere/ Өнер барлық жерде |
|||||||||||||
|
Kazakh culture/ Қазақ мәдениеті |
Film stars in Kazakhstan/ Қазақстанның кино жұлдыздары |
|||||||||||||
|
Health and Safety/Денсаулық және қауіпсіздік |
Everyday classroom precautions will ensure that safety measures are provided to prevent the exposure of electrical power cords/ Күнделікті сыныптың сақтық шаралары электр қуатының кернеуіне жол бермеу үшін, қауіпсіздік шараларын қамтамасыз етуге мүмкіндік беру |
|||||||||||||
|
Previous learning/ Өткен сабақ |
Movies/ Кинолар |
|||||||||||||
|
Plan |
||||||||||||||
|
Timing |
Stage |
Aim |
Procedure |
Interaction pattern |
||||||||||
|
5 minutes |
Beginning of the lesson)/ Басы 1. Warmer(Brainstorming)Миға шабуыл 2.Lead-in/ кіріспе |
To engage and activate. To activate prior knowledge/ Қатыстыру және белсендіру. Алдыңғы білімді белсендіру To establish a context for the target language/ Мақсатты тіл үшін контекстті орнату.
|
Checking homework. Learners read their review of films, other ss listen to them, ask questions
|
T-Ss S –S
Ss-Ss
|
||||||||||
|
10 min |
Middle (of the lesson) Language presentation/ Тілдік таныстырылым |
To show the students a model of the target language and establish its concept. To practise speaking about actors using Past simple / Present perfect tenses/ Студенттерге мақсатты тілдің үлгісін көрсету және оның тұжырымдамасын құру. Past simple / Present perfect tenses уақыттарын қолданып актерлер туралы сөйлесу |
Usage of Past Simple tense/ and Present Perfect tense What can you say about Present Perfect Tense? S1: Present Perfect Tense (Аяқталған осы шақ) Present Perfect Tense шағы болған оқиғаның, іс-әрекеттің нәтижесі туралы айтқанда қолданылады, яғни іс-әрекеттің бұрында басталып, сөйлеу уақытында жалғасатынын білдіреді. Since, for сөздерімен қолданылады. Жасалу жолы: have+ Past Participle (V3)(V+ ed) has Мысалы: My father has worked as a teacher since 1993. T: According to this grammar rule let’s do ex: 6p141 A good way to practise ‘for’ and ‘since’ is with the pointing game. On one piece of paper write ‘FOR’ in capital letters. On another piece of paper write ‘SINCE’. Pin the two pieces up on opposites sides of the class room. Tell the students that they have to point to the correct word when you say a time, date or year. For example, if you read out ‘5 years’ they should point to ‘FOR’. And if you read out ‘1988’ they should point to ‘SINCE’. When you’ve used all the examples, stick the pieces of paper with ‘FOR and ‘SINCE on the board. Read the time expressions out again. This time students shouldn’t point, they should shout out ‘for’ or ‘since’. As they shout the words, write the time expressions under the correct word, ‘FOR’ or ‘SINCE’. Now get the students to use the time expression in other examples. Divide the students into pairs and tell them to make sentences using the time expressions and ‘for’ and ‘since’. Tell them to make the sentences true for them. Give an example of your own to get them started. For example, ‘I’ve been a teacher since1992’
|
T – Ss Ss - T |
||||||||||
|
7 min |
Controlled practice/ Бақылау тәжірибесі |
To allow the students to become familiar with the concept and form of the target Language/ Оқушыларға мақсатты тұжырымдама мен нысанын білуге мүмкіндік беру
|
Ss do the task. Ss of the first group read the text about Keira Knightley and Ss of the second group read the text about Orlando Bloom. Ss of the first group do Ex4 p 141 Ss of the second group do Ex 5 p 141 Allow time for Ss to write the questions, then check Ss’ answers on the board. Answer Key Questions: - Now, write questions for the given answers. (Ex4p 141) Keira Knightley 1. __________________________________________________________? In 1983. 2. __________________________________________________________? All her life. 3. ___________________________________________________________ For the film Star Wars 4. __________________________________________________________? Because she was dyslexic. 5. __________________________________________________________? Pirates of the Caribian. Orland Bloom 1. ____________________________________________________________? In 1977. 2. ____________________________________________________________? Since 1993 3. ____________________________________________________________? Wilde 4. ____________________________________________________________? An actor. 5. ____________________________________________________________?
The Lord of the Rings. Keira Knightley 1. When was she born? (In 1983) 2. How long has she lived in England? (All her life) 3. Which film did she become famous for?(For the film Star Wars) 4. Why did she have problems at school? (Because she was dyslexic) 5. What is one of the most famous films where she acted in? (Pirates of the Caribian) Orlandо Bloom 1. When was he born? (In 1977) 2. How long has he lived in England? (Since 1993) 3. Which film did he become famous for? (Wilde) 4. What did he want to become when he was a child? (an actor) 5. What is one of the most famous films where he acted in? (The Lord of the Rings) True /false activity
|
S S-S Ss -T |
||||||||||
|
4 min |
Freer practice/ Еркін тәжірибе |
To allow students to activate their English/ Студенттерге ағылшын тілін белсендіруге мүмкіндік беру. |
Explain the task. Allow some time for Ss to write Ex 7 p 141 Venn diagram. Ex: 8 p.142. Compare the two actors. Find similarities and differences. Keira Knightley 1. She was born in 1983. 2. She has an older brother. 3. She left school when she was 15. Both: 1. They are both actors. 2. They both live in England. 3. They were both dyslexic. 4. They have made 11 films since then. 5. They are both famous actors in Hollywood. Orlando: 1. He was born in 1977. 2. He has a sister. 3. He left school when he was 16.
|
S –S Ss-Ss Ss-T |
||||||||||
|
4 min |
End (of the lesson)/ Соңы 5. Feedback/ Кері байланыс ‘Can do’ statements |
For reinforcement, consolidation and correction/ шоғырландыру және түзету Guidance: to support learners in the ongoing monitoring of progress of learning |
SS take cards from the board and answer the questions I can use Present Perfect tense I would like to know more I find difficult I liked most |
S –S Ss-Ss Ss-T |
||||||||||
|
3 |
Plenary Name one thing you would like to know more Give one thing which you find difficult Name one thing you liked most |
|
||||||||||||
шағым қалдыра аласыз














