Материалдар / ашық сабақ "Комбинаторика элементтері және оларды оқиғалардың ықтималдықтарын табуда қолданылуы."
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

ашық сабақ "Комбинаторика элементтері және оларды оқиғалардың ықтималдықтарын табуда қолданылуы."

Материал туралы қысқаша түсінік
Комбинаторика элементтері және оларды оқиғалардың ықтималдықтарын табуда қолданылуы. Жуықтап есептеулер үшін Ньютон биномы
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
18 Маусым 2021
4200
7 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Ұзақ мерзiмдi жоспардың тараyы:

Мектеп:

Сынып: 10 Мұғалiмнiң аты-жөнi: Күнi:

Қатысқандар: Қатыспағандар:

49-50

Ұзақ мерзімді жоспар бөлімдері

Комбинаторика элементтері және ықтималдықтар теориясы

Сабақтың тақырыбы

Комбинаторика элементтері және оларды оқиғалардың ықтималдықтарын табуда қолданылуы. Жуықтап есептеулер үшін Ньютон биномы

Осы сабақта қол жеткiзiлетiн оқy мақсаттары

10.3.1.1 - қайталанбайтын және қайталанбалы «алмастырулар», «орналастырулар», «терулер» ұғымдарын ажырата білу;

10.3.1.2 - қайталанбайтын алмастырулар, орналастырулар және терулерді есептеу үшін формулаларды қолдану;

10.3.1.3 - қайталанбалы алмастырулар, орналастырулар және терулерді есептеу үшін формулаларды қолдану;

Сабақтың мақсаты

Барлық оқушылар: анықтамаларды біледі.

Оқушылардың басым бөлігі: қайталанбайтын және қайталанбалы «алмастырулар», «орналастырулар», «терулер» ұғымдарын ажырата біледі, қайталанбайтын және қайталанатын алмастырулар, орналастырулар және терулерді есептеу үшін формулаларды қолдану;

Кейбір оқушылар: күрделіі есептерді шығара алады.

Бағалаy критерийi

  • Қайталанбайтын және қайталанбалы «алмастырулар», «орналастырулар», «терулер» ұғымдарын ажырата біледі;

  • Қайталанбайтын алмастырулар, орналастырулар және терулерді есептеу үшін формулаларды қолдана алады;

  • Қайталанбалы алмастырулар, орналастырулар және терулерді есептеу үшін формулаларды қолдана алады;

Тiлдiк мақсаттар


Оқушылар тригонометриялық теңдеулерді тригонометриялық өрнектерді түрлендіру формулаларын қолдану арқылы шешуді үйренеді.

Пәнге тән лексика мен терминология:

  • Алмастырулар.

  • Орналастыру.

  • Терулер.


Диалогқа/жазылымға қажетті тіркестер:

  • Қайталанбайтын және қайталанбалы «алмастырулар» дегеніміз...

  • Қайталанбайтын және қайталанбалы «орналастырулар» дегеніміз...

  • Қайталанбайтын және қайталанбалы «терулер» дегеніміз...

  • Қайталанбалы алмастырулар, орналастырулар және терулерді есептеу үшін...

Құндылықтарға баyлy

«Жалпыға бiрдей еңбек қоғамы» құндылығына:топпен, жұппен жұмыс орындаy барысында , серiктестiк және жаyапкершiлiк, құндылықтарын дарытy.

Пәнаралық байланыс

Қазақ тiлi (теоремаларды дәлелдеyде, саyатты анық сөйлей бiлy).

Сызy (есептiң сызбаларын шартына сай дұрыс салy).

Алдыңғы бiлiм


7-9 сыныптағы тақырыптар.

Сабақ барысы

Сабақтың жоспарланған кезеңдерi


Ресyрстар

Сабақтың басы

Ұйымдастыру кезеңі

І. Ұйымдастыру.

Оқушылармен сәлемдесу. Түгелдеу.

II. Психологиялық ахуал

«Шаттық шеңбер» құру, жақсы тілектер айту

III. Топқа бірігу

ІV. Сабақтың тақырыбын айтып, мақсаты мен бағалау критерийлерін анықтау.

- Оқушылар сабақтың мақсаты мен бағалау критерийлерін талқылайды.


Сабақтың ортасы








V. Жаңа сабақ.

Комбинаторика – математиканың дискретті объектілерін, жиынтығын (элементтерді біріктіру, орын ауыстыру және алмастыру, элементтерді санау) және олардың қатынастарын оқытатын сала. Комбинаторика математиканың өзге де салаларымен тығыз байланысты. Мысалы: алгебра, геометрия, ықтималдықтар теориясы. Комбинаторика білім берудің өзге де салаларында кеңінен қолданылады. Мысалы: генетика, физика, информатика, статистикалық физика.

Комбинаториканың негізгі ұғымдары: біріктірулер, орналастырулар, алмастырулар.

Математика саласында «Комбинаторика» ұғымы туралы 1666 жылы жарық көрген «Комбинаторлық өнер жайлы ойлар» атты еңбегінде Лейбниц алғаш рет сөз қозғады.

Көбейтінді ережесі. Егер ақырлы жиыннан a бірінші элементін n1 тәсілмен, ал b екінші элементін n2 тәсілмен таңдап алуға болса, онда екі элементті де (a және b) берілген ретпен n1  n2 тәсілімен таңдап алуға болады.

Қосынды ережесі. Егер ақырлы жиыннан a бірінші элементін n1 тәсілмен, ал b екінші элементін n2 тәсілмен таңдап алуға болса және бірінші және екінші тәсіл қиылыспаса, онда екі элементтің біреуін (a немесе b) берілген ретпен n1 + n2 тәсілімен таңдап алуға болады.

n элементтердің орын ауысуы (мысалы 1, 2, …, n сандары) реттелген элементтер жиыны деп аталады.

n ретті сандардың орын ауысуы факториал деп аталады: Pn = n!

n санының факториалы (белгіленуі: n!, айтылуы: эн факториа́л) – 1-ден бастап n-ге дейінгі барлық натурал сандардың көбейтіндісі (n қоса алынған).

Анықтама бойынша 0! = 1. Факториал барлық бүтін оң сандар үшін ғана орынды.

1! = 1,

2! = 2  1 = 2,

3! = 3  2  1 = 6,

4! = 4  3  2  1 = 24.

1-мысал. Қызыл, қара, көк, жасыл шарларды бір қатарға қанша әдіспен қоюға болатынын тап.

Шешуі. Бірінші орынға 4 шардың кез келген біреуін, екінші орынға кез келген үшеуін, үшінші орынға қалған екеуін, ал төртінші орынға соңғы қалған шарды қоюға болады. Жауабы: 4  3  2  1 = 4! = 24 әдіс.

2-мысал. Би алаңында 7 бозбала және 7 бойжеткен қыз бар. Оларды қанша әдіспен жұптарға бөлуге болатынын тап.

Жауабы: 7!2.

Көбейту. A және B сынағының нәтижесін алу үшін A және B сынағына қатысты барлық санның нәтижелерін көбейтіп шығу керек.

3-мысал. 0, 2, 3, 6, 7, 9 сандарынан екі таңбалы сандардың қанша жұбын құрастыруға болатынын тап.

Шешуі. Екі таңбалы санның бірінші цифры бес мәнді жиындағы {2, 3, 6, 7, 9} мәндерінің бірін қабылдайды, яғни n1 = 5.

Екінші цифры – жиынның үш мәнінің бірі {0, 2, 6}, n2 = 3.

Көбейту ережесін қолдана отырып, n1  n2 = 5  3 = 15.

Барлық мүмкін болатын екі таңбалы сандар:

20 22 26

30 32 36

60 62 66

70 72 76

90 92 96

VІ. Есептер шығару.

22.1


22.2


22.3


22.4


22.5


22.6


22.7

Жай сан+жұп сан=9

Жай сан =7


22.8


22.9


23.2


-


















Сабақтың соңы


Сабақ соңында оқушылар рефлексия жүргізеді:

- не білдім, не үйрендім;

- не түсініксіз болып қалды;

- немен жұмыс жасау керек және т.с.с.


Саралаy – Сiз қандай тәсiлмен көбiрек қолдаy көрсетпексiз? Сiз басқаларға қарағанда қабiлеттi оқyшыларға қандай тапсырмалар бе

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!