Тақырып: Массив элементтерін сұрыптау
|
Бөлім |
Python программалау тілінде алгоритмдерді программалау |
|
|
Педагогтің аты-жөні |
Ахметбек Гүлназ Табылдықызы |
|
|
Күні |
|
|
|
Сынып: 9 |
Қатысушы саны: |
Қатыспаған саны: |
|
Сабақ тақырыбы: |
Массив элементтерін сұрыптау |
|
|
Оқу бағдарламасына сәйкес мақсатты: |
9.3.2.1 сұрыптау алгоритмдерін қолдану 9.3.3.1 Бір өлшемді массивтер пайдаланып Python программалау тілінде программалар жасау; |
|
|
Сабақтың мақсаты: |
|
|
Сабақтың барысы
|
Сабақтың кезеңі, уақыты. |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
|
Сабақтың басы 6 минут |
Ұйымдастыру кезеңі: Сәлеметсіздер ме, оқушылар! Бүгінгі сабағымызға дайындалып, барлығымыз орындарымызға жайғасайық. Сабақта кім бар, кім жоқ екенін түгендеп алайық. Өткен тақырыпты қайталау: Балалар, өткен сабақта біз екіөлшемді массивтер туралы талқыладық. Енді сол білімімізді тексеру үшін «Бинго» ойынын ойнаймыз. Әрқайсыңызға 5x5 тор көзден тұратын Бинго картасы таратылады. Мен сіздерге сұрақтар немесе сипаттамалар оқимын, ал сіздер сол терминдерді тауып, белгілейсіздер. Кім бірінші тігінен, көлденеңінен немесе диагональ бойынша қатарды толтырса, «БИНГО!» деп айтады. «Бинго» әдісі сұрақтары: 1. Python-да массивті тізімді қалай жариялаймыз? 2. Массивтің ұзындығын қалай білуге болады? 3. Массивтің барлық элементтерін қалай шығарамыз? 4. Массивтегі максималды мәндерді қалай табуға болады?
Ал, балалар, тақтаға назар аударыңыздар: «Сіздер тізімдегі заттарды жылдам табу үшін қандай әдіс қолданасыздар?» (Оқушылардың жауаптарын тыңдаймын.) Дұрыс, біз күнделікті өмірде де сұрыптауды қолданамыз. Мысалы, дүкенде ең жоғары бағалы тауарды немесе ең бірінші орын алған адамды табу үшін біз сұрыптауды қолданамыз. Бүгін біз осы процесті Python тілінде қалай жүзеге асыруға болатынын үйренеміз. Сабақтың мақсаты: сұрыптау алгоритмдерін түсіну және оларды Python тілінде программалау. |
Ұйымдастыру кезеңі: Сәлемдесу, оқушылар мұғалімнің сұрағына жауап береді, өздерінің көңіл күйлерін білдіреді. Өткен тақырыпты «Бинго» әдісі арқылы қайталап, сұрақтарға жауап береді.
Сабақтың тақырыбымен танысады. Сұрақтарға жауап береді. |
«Бағдаршам» әдісі |
«Бинго» әдісіне арналған карточкалар |
|
Сабақтың ортасы 10 минут 20 минут |
Барлығыңыз оқулықтың 93-ші бетін ашып, тақырыпты дәптерге жазып алыңыздар. Балалар, Біз бүгін «Сұрыптау әлеміне саяхат» жасаймыз. Презентация: – Python тілінде ең көп қолданылатын сұрыптау түрлері мыналар: Таңдау арқылы сұрыптау (Selection Sort) Кірістіру арқылы сұрыптау (Insertion Sort) Көпіршікті сұрыптау (Bubble Sort) – Таңдау арқылы сұрыптау: Бұл әдіс массивті қарастырып, ең кіші элементті тауып, оны тізімнің бірінші орнында қояды. Содан кейін қалған элементтерді қайта сұрыптайды. – Кірістіру арқылы сұрыптау: Әр жаңа элементті сұрыпталған тізімге қосып, дұрыс орнын табады. – Көпіршікті сұрыптау: Бұл әдісте көрші элементтер орын ауыстырып, ең үлкен немесе ең кіші элемент соңғы орынға орналасады. Практикалық тапсырма: Қазір сендер сұрыптау алгоритмдерімен жұмыс жасап көресіңдер. Келесі тапсырманы орындаңыздар: 1) A[N] бір өлшемді массиві берілген. Осы массивтің элементтерін өсу және кему ретімен баспаға бер:
2) B[N] бір өлшемді, екі бірдей элементі жоқ массив берілген. Осы массивтегі К-ші максимумды тап.
3) Сәйкестендіру:
Тапсырманы орындауға сіздерге 20 минут беріледі. Аяқтағаннан кейін бәріміз бірге тапсырманы тексеретін боламыз. Жарайсыңдар, оқушылар! Тапсырманы бәріміз аяқтадық және тексердік. |
Оқушылар дәптерлерін ашып, күнді және тақырыпты жазады. Тақырыппен танысу үшін мұғалімді мұқият тындайды. Презентациядан керкеті мәліметтерді алады. Тақырып бойынша сұрақтарын қойып, мұғаліммен талқылайды. Практикалық тапсырмалармен танысады. Практикалық тапсырма: Практикалық тапсырманы орындауға көшеді. 1) A[N] бір өлшемді массиві берілген. Осы массивтің элементтерін өсу және кему ретімен баспаға береді. 2) B[N] бір өлшемді, екі бірдей элементі жоқ массив берілген. Осы массивтегі К-ші максимумды табады. 3) Сәйкестендіру тапсырмасын орындайды.
Тапсырмаларды аяқтайды және тексереді. |
1 тапсырма -4 балл 2 тапсырма – 4 балл 3 тапсырма – 2 балл |
Презентация https://www.canva.com/design/DAGfXqQwtAo/HyUTqW18qBFnRKWB0RXx-Q/edit?utm_content=DAGfXqQwtAo&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton Тапсырма парақшасы
|
|
Сабақтың соңы 4 минут |
Бекіту тапсырмасы: Сабақтың соңында біз «Сиқырлы қорапша» әдісін қолданамыз. Әр оқушыға сұрақ жазылған қағазды алып, оған жауап береді. Ал енді, балалар, әрқайсыңыз өзіңіз үшін ең тиімді сұрыптау әдісін талқылап көріңіздер. Кері байланыс: Балалар, бүгінгі сабақ туралы ойларыңызды айтсаңыздар. Сабақ сіздерге ұнады ма? Бүгін қандай жаңа нәрсе үйрендіңіздер? Қандай қиындықтар болды? «Бағдаршам» әдісі
Үй жұмысы: Презентация бойынша конспект жазып келу. Сіздер бүгін керемет белсенділік таныттыңыздар! Бүгінгі тақырыпты өмірде қалай қолдануға болатынын көрдіңіздер деп ойлаймын. Жарайсыңдар! Сау болыңыздар! |
Бекіту тапсырмасы: «Сиқырлы қорапша» әдісі арқыла сұрақтарға жауап береді. Бүгінгі сабақтағы білімдерін тексереді. Кері байланыс: Сабақ туралы өз пікірін білдіреді: "Сабақ ұнады ма?" "Мен барлық тапсырманы дұрыс орындадым ба?" "Маған қиындық тудырған сәттер болды ма?"
Үй жұмысын алады. Сау болыңыз! |
Бағдаршам әдісі |
Сиқырлы қорапша Classroomscreen |

жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Ашық сабақ Массив элементтерің сұрыптау
Ашық сабақ Массив элементтерің сұрыптау
Тақырып: Массив элементтерін сұрыптау
|
Бөлім |
Python программалау тілінде алгоритмдерді программалау |
|
|
Педагогтің аты-жөні |
Ахметбек Гүлназ Табылдықызы |
|
|
Күні |
|
|
|
Сынып: 9 |
Қатысушы саны: |
Қатыспаған саны: |
|
Сабақ тақырыбы: |
Массив элементтерін сұрыптау |
|
|
Оқу бағдарламасына сәйкес мақсатты: |
9.3.2.1 сұрыптау алгоритмдерін қолдану 9.3.3.1 Бір өлшемді массивтер пайдаланып Python программалау тілінде программалар жасау; |
|
|
Сабақтың мақсаты: |
|
|
Сабақтың барысы
|
Сабақтың кезеңі, уақыты. |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
|
Сабақтың басы 6 минут |
Ұйымдастыру кезеңі: Сәлеметсіздер ме, оқушылар! Бүгінгі сабағымызға дайындалып, барлығымыз орындарымызға жайғасайық. Сабақта кім бар, кім жоқ екенін түгендеп алайық. Өткен тақырыпты қайталау: Балалар, өткен сабақта біз екіөлшемді массивтер туралы талқыладық. Енді сол білімімізді тексеру үшін «Бинго» ойынын ойнаймыз. Әрқайсыңызға 5x5 тор көзден тұратын Бинго картасы таратылады. Мен сіздерге сұрақтар немесе сипаттамалар оқимын, ал сіздер сол терминдерді тауып, белгілейсіздер. Кім бірінші тігінен, көлденеңінен немесе диагональ бойынша қатарды толтырса, «БИНГО!» деп айтады. «Бинго» әдісі сұрақтары: 1. Python-да массивті тізімді қалай жариялаймыз? 2. Массивтің ұзындығын қалай білуге болады? 3. Массивтің барлық элементтерін қалай шығарамыз? 4. Массивтегі максималды мәндерді қалай табуға болады?
Ал, балалар, тақтаға назар аударыңыздар: «Сіздер тізімдегі заттарды жылдам табу үшін қандай әдіс қолданасыздар?» (Оқушылардың жауаптарын тыңдаймын.) Дұрыс, біз күнделікті өмірде де сұрыптауды қолданамыз. Мысалы, дүкенде ең жоғары бағалы тауарды немесе ең бірінші орын алған адамды табу үшін біз сұрыптауды қолданамыз. Бүгін біз осы процесті Python тілінде қалай жүзеге асыруға болатынын үйренеміз. Сабақтың мақсаты: сұрыптау алгоритмдерін түсіну және оларды Python тілінде программалау. |
Ұйымдастыру кезеңі: Сәлемдесу, оқушылар мұғалімнің сұрағына жауап береді, өздерінің көңіл күйлерін білдіреді. Өткен тақырыпты «Бинго» әдісі арқылы қайталап, сұрақтарға жауап береді.
Сабақтың тақырыбымен танысады. Сұрақтарға жауап береді. |
«Бағдаршам» әдісі |
«Бинго» әдісіне арналған карточкалар |
|
Сабақтың ортасы 10 минут 20 минут |
Барлығыңыз оқулықтың 93-ші бетін ашып, тақырыпты дәптерге жазып алыңыздар. Балалар, Біз бүгін «Сұрыптау әлеміне саяхат» жасаймыз. Презентация: – Python тілінде ең көп қолданылатын сұрыптау түрлері мыналар: Таңдау арқылы сұрыптау (Selection Sort) Кірістіру арқылы сұрыптау (Insertion Sort) Көпіршікті сұрыптау (Bubble Sort) – Таңдау арқылы сұрыптау: Бұл әдіс массивті қарастырып, ең кіші элементті тауып, оны тізімнің бірінші орнында қояды. Содан кейін қалған элементтерді қайта сұрыптайды. – Кірістіру арқылы сұрыптау: Әр жаңа элементті сұрыпталған тізімге қосып, дұрыс орнын табады. – Көпіршікті сұрыптау: Бұл әдісте көрші элементтер орын ауыстырып, ең үлкен немесе ең кіші элемент соңғы орынға орналасады. Практикалық тапсырма: Қазір сендер сұрыптау алгоритмдерімен жұмыс жасап көресіңдер. Келесі тапсырманы орындаңыздар: 1) A[N] бір өлшемді массиві берілген. Осы массивтің элементтерін өсу және кему ретімен баспаға бер:
2) B[N] бір өлшемді, екі бірдей элементі жоқ массив берілген. Осы массивтегі К-ші максимумды тап.
3) Сәйкестендіру:
Тапсырманы орындауға сіздерге 20 минут беріледі. Аяқтағаннан кейін бәріміз бірге тапсырманы тексеретін боламыз. Жарайсыңдар, оқушылар! Тапсырманы бәріміз аяқтадық және тексердік. |
Оқушылар дәптерлерін ашып, күнді және тақырыпты жазады. Тақырыппен танысу үшін мұғалімді мұқият тындайды. Презентациядан керкеті мәліметтерді алады. Тақырып бойынша сұрақтарын қойып, мұғаліммен талқылайды. Практикалық тапсырмалармен танысады. Практикалық тапсырма: Практикалық тапсырманы орындауға көшеді. 1) A[N] бір өлшемді массиві берілген. Осы массивтің элементтерін өсу және кему ретімен баспаға береді. 2) B[N] бір өлшемді, екі бірдей элементі жоқ массив берілген. Осы массивтегі К-ші максимумды табады. 3) Сәйкестендіру тапсырмасын орындайды.
Тапсырмаларды аяқтайды және тексереді. |
1 тапсырма -4 балл 2 тапсырма – 4 балл 3 тапсырма – 2 балл |
Презентация https://www.canva.com/design/DAGfXqQwtAo/HyUTqW18qBFnRKWB0RXx-Q/edit?utm_content=DAGfXqQwtAo&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton Тапсырма парақшасы
|
|
Сабақтың соңы 4 минут |
Бекіту тапсырмасы: Сабақтың соңында біз «Сиқырлы қорапша» әдісін қолданамыз. Әр оқушыға сұрақ жазылған қағазды алып, оған жауап береді. Ал енді, балалар, әрқайсыңыз өзіңіз үшін ең тиімді сұрыптау әдісін талқылап көріңіздер. Кері байланыс: Балалар, бүгінгі сабақ туралы ойларыңызды айтсаңыздар. Сабақ сіздерге ұнады ма? Бүгін қандай жаңа нәрсе үйрендіңіздер? Қандай қиындықтар болды? «Бағдаршам» әдісі
Үй жұмысы: Презентация бойынша конспект жазып келу. Сіздер бүгін керемет белсенділік таныттыңыздар! Бүгінгі тақырыпты өмірде қалай қолдануға болатынын көрдіңіздер деп ойлаймын. Жарайсыңдар! Сау болыңыздар! |
Бекіту тапсырмасы: «Сиқырлы қорапша» әдісі арқыла сұрақтарға жауап береді. Бүгінгі сабақтағы білімдерін тексереді. Кері байланыс: Сабақ туралы өз пікірін білдіреді: "Сабақ ұнады ма?" "Мен барлық тапсырманы дұрыс орындадым ба?" "Маған қиындық тудырған сәттер болды ма?"
Үй жұмысын алады. Сау болыңыз! |
Бағдаршам әдісі |
Сиқырлы қорапша Classroomscreen |

шағым қалдыра аласыз




















