Сабақтың
кезеңі
|
Кезеңнің
мақсаты:
|
Жоспар бойынша
орындалуы тиіс іс-әрекеттер
|
Оқушының
іс-әрекеті
|
Бағалау
|
уақыт
|
Ұйымдастыру
кезеңі: Сыныпты екі топқа бөлу
"Достық", "Бірлік", "Татулық"
|
Білу
|
Оқыған шығарманы еске
түсіріп, түсінгенін қысқаша
баяндау.
|
Мұхтар Мұқанұлы Мағауин- тарихшы, жазушы, драматург,
қазақтың ауыз әдебиетін зерттеушісі, ғалым. Филология ғылымдарының
докторы, Мемлекет сыйлығының лауреаты , Қазақстанның халық
жазушысы
Мұхтар
Мағауин
жазушы
драматург
тарихшы
зерттеуші

ғалым қоғам қайраткері
Жоспар бойынша әңгіме мазмұнын жүйелеу
арқылы
композициялық
құрылымына талдау жасау:
Оқиғаның басталуы: Ауылға келген
балалар
Оқиғаның дамуы: Балаларды бөліп
алуы
Оқиғаның байланысуы: Зигфридке той
жасауы
Оқиғаның шиеленісуі: Қазақ балаларымен Зекеңнің
достасуы
Оқиғаның шарықтау шегі: Ахметтің үстінен арыз
түсуі
Оқиғаның шешімі: Ахмет
ақталып, көрші ауылға көшті
|
Жоспар бойынша суреттер
арқылы болған оқиғаларды ретімен қоя отырып, мазмұнын қысқаша
баяндайды, сол арқылы шығарманың композициялық құрылымын
шығарады.
|
Өзін-өзі бағалау парағы мен
таныс
тыру
Мадақтау
|
Сабақ
тың
басы
5
минут
|
Түсіну
|
Повесть мазмұны бойынша
сұрақтарға жауап бере отырып, автордың негізгі айтпақ ойын, идеясын
тапқызу.
|
«Автор орындығы» Ашық сұрақтар қоя отырып, кейіпкер
бейнесін ашу
Кейіпкерлер образына ене отырып, сұрақтарға жауап беру.
1-топ. Ахмет
бейнесіндегі
оқушыға сұрақтар:
1.Қазақ балалары Нартай мен Ертайды таңдамай, неміс баласы
Зигфридті таңдауыңызға не себеп болды?
2. Туып-өскен ауылыңыздан неге қоныс аударуға мәжбүр болдыңыз?
2-топ. Автор М.Мағауин бейнесіндегі оқушыға
сұрақтар:
1. Шығарманы не себепті «Бір атаның балалары» деп атадыңыз?
Мүмкіншілік болса, қайта қалай атар едіңіз?
2. Сіз қазақтың бойындағы қандай қасиетті көрсеткіңіз
келді?
3-топ. Зекен бейнесіндегі оқушыға
сұрақтар:
1.Сен өзіңнің жаңа есіміңе ризасың
ба?
2.Қазақы дәстүрге
көзқарасың қандай?
|
Ашық сұрақтармен жұмыс
жасай отырып, өз ойларын ортаға
салады.
|
7
минут
|
Қолдану
|
Шығарманың мазмұнынан түсінгендерін пайдалана отырып,
кейіпкерлерге талдау жасау.
|
М. Мағауиннің «Бір атаның балалары» повесінен
үзіндідегі
шығарманың кейіпкерлерін талдау жұмыстары. 3
топқа
Үзінді
|
Қай кейіп
кердің
сөзі?
|
Пор
треті
|
Мінез-құлқы
|
«Қызметімді сыйламай,
сойыл ала жүгірдің,...»
|
|
|
|
«-Еміс деп, орыс,қазақ деп бөлу
пайғамбар
ға шет,құдайға
күнә...»
|
|
|
|
«Сеңкі аға тірі,..Меңкі
үш аға өлген...
Келім...бет...Жолым...бет...»
|
|
|
|
Күтілетін нәтиже: Басты кейіпкерлердің тұлғалық
мінездемесі, келбеті топта талданып, кейін
біріктіріледі.
Оқушы пікірі:_____________
Бағасы:__________________
|
Топтық жұмыс жасай отырып өз ойларын кесте бетіне
топтастырады
|
Критер иалды бағалау
Жұптық бағалау
|
10 минут
|
Талдау
|
Сатылай кешенді талдау жүргізіп
дәлелдеу.
Әдебиет теориясы бойынша қосымша мәліметтер
беру.
Мағынасы қиын сөздерге түсіндірме
жүргізу
|
Сатылай кешенді талдау:
1.Әңгіменің аты, авторы: М.Мағауин «Бір атаның
балалары»
2.Тақырыбы: Ұлы отан соғысы жылдарындағы қазақ ауылының
өмірі, жетім балалар тағдыры, бауырмалдық,
адамгершілік
3.Идеясы: Қазақ халқының бауырмалдық, адамгершілік
қасиеттерін дәріптеу
4.Тәрбиелік мәні: Бауырмалдыққа, қайырымдылыққа,
адамгершілікке, ынтымаққа
тәрбиелейді
5.Жанры:
Проза, повесть
Сөздік
жұмыс
1. Гимнастерка – әскери киім, тығыз матадан тігілген
жейде
2. Протез – адамның жоқ дене мүшесінің орнына ыңғайлап
жасалған жасанды дене мүшесі.
3. Лобогрейка – егін шабатын
техника
4. Раса – нәсіл (жер бетіндегі адамдардың өң-түсіне
байланысты бөлінуі)
5. Галифе – тізеден жоғары жағы делдиген тар балақты
шалбар.
|
Әр топ тақырып бойынша ізденіп келген дәлелдемелерін ортаға
салып, талдау өткізеді.
|
8 минут
|
Жинақтау
|
Кейіпкер бейнесіне қатысты ойларын ортаға салып, жинақтап,
хат жазу
|
РАФТ стратегиясы бойынша арнау хаттарын
жазу
Р-рөл-оқушы
А-аудитория-сынып
Ф-форма-хат жазу
Т-тақырып-Арнау хат
1 - топ Зигфридтің Ахметке алғыс
арнауы
2 - топ Зигфридтің Зигфридке хат
3 - топ Зигфридтің
соғысқа қарсылық жолдауы
|
|
Жазбаша түрде дәптерге
орындайды
|
5 минут
|
Бағалау
Үйге тапсырма
|
Алған біліміне сүйене отырып, ойды жинақтап, түйін
түю;
|
Тест арқылы тексеру. Барлығы – 5 сұрақ.
1. Қазақтың
айтулы қаламгері, «Бір атаның балалары» повесінің
авторы:
А. Сайын Мұратбеков В. Мұхтар
Мағауин С. Әбіш
Кекілбаев
2. «Бір атаның балалары» повесінің
кейіпкері:
А.
Ахмет В.
Еңсеп С.
Сатай
3. « - Ал,
ағайын, тегіс жиналсаң, сөзіме құлақ сал», - деген кімнің
сөзі?
А.
Дәуренбектің В.
Ахметтің С.
Басқарманың
4. Басқарма
ауылға неше жетім баланы алып келеді?
А.
6 В. 7
С. 8
5. Ахмет
ақсақал Сейітбек қожаны не үшін үйіне алып
келеді?
А. Зигфридтің
тілін кәлимаға келтіру үшін.
В.
Зигфридті сүндетке отырғызу үшін.
С. Зигфридке
қазақша ат қою үшін.
Проблемалық сұрақ.
« Бүгінгі бейбіт өмірімізде де жетім балалар саны күннен күнге
көбейе түсуде. Оның себептері қандай?» Қазақтың қара көз бөбектерін
шет елге беру дұрыс па?
«Біз соғысқа қарсымыз» ... эссе
жазу.
|
Жазған шығармала-рын топ ішінде талдап, ең үздігін ортада
жариялайды.
|
5 минут
|
Кері байланыс: Оқушылардың сабақ
соңындағы қорытынды сөзін ауызша және жазбаша түрде
орындату.
Мен бүгін сабақта ..., ..., ...
үйрендім.
-
Мен бүгін сабақта ..., ..., ...
түсіндім.
-
Маған сабақта ............. қиын
болды.
Әнмен аяқтау.
Бейбітшілік сақталады. Әні: Ә.Еспаев,
сөзі:Н.Шәкенов
|
Сабақтың соңы
5 минут
|