Сабақтың тақырыбын, мақсатын таныстыру, бағалау
критерийін шығару.
-М.Мақатаевтің «Аққулар ұйықтағанда» поэмасы
туралы не білесіздер?
Жұптық жұмыс
«1 минут» әдісі арқылы оқушылардың білімі
тексеріледі.
1.Әдістің атына сәйкес оқушылар «1 минуттың»
ішінде М.Мақатаевтың«Аққулар ұйықтағанда» поэмасы туралы не
білетіндігі және түсінетіндігі туралы тоқтамай айта бастайды. Ал
екінші оқушы жұбының пікірлерін толығымен ұғыну үшін тек мұқият
тыңдап отырады.
2.Экрандағы таймер тоқтаған уақытта әңгімелесу
аяқталады.
3.Жұбының пікірін тыңдаушы оқушы келесі жұпқа
естігенін айнытпай айтуға тиіс.
4.Экранда таймер қосылып, аралас жұптар қайта
бастайды.
5.Осылайша 5 минут уақыттың ішінде аралас
байланыс орнайды.
6.Оқушылардың әңгімелесуін мұғалім қадағалап,
өзіне қолайлы түрде құрылған «бақылаушы парағын» толтырады.
Бақылаушы парағына
қажетті жетістік критерийлерін жазып қоюға
болады.
1-тапсырма. Әдебиет теориясы. Пролог. Эпилог.
(Анықтамасы беріледі)
Поэмадан пролог пен эпилогтарды табу,
анықтау.
|
2-тапсырмаОқушыларға поэманың әр түрлі бөліктері
таратылады.
Бөліктер баланың қабілеттеріне қарай бөлініп
берілуі тиіс.
Поэманы оқу барысында оқушылар сюжеттің басты
эпизодтарын жазып отырады. Олар негізгі бөлімдерінің белгіленген
тізімін жасайды да, жұптарда талқылайды.
Қалыптастырушы бағалау.
Дескриптор:
1.Әдеби шығарманың идеясы
ашады, эпилог, прологты анықтайды;
2; Шығарманы ұлттық мүдде тұрғысынан ашып,
талдайды;
Шығарманың сюжетін, басты
эпизоттарын анықтайды.
«Киностудия» ойыны.
Шарты: Оқушылар қорапшадан поэманың
желісі бойынша алдын-ала салынған суреттердің біреуін таңдап
алады. Сол суретке тақырып қоя отырып, сурет бойынша
мазмұнынын айтады. (Берілетін суреттер поэманың үш бөлімі бойынша
салынған).
Мұғалім:
Өте жақсы балалар, сендер биыл
туғанына 93
жыл
толғалы отырған ақиық ақын-Мұқағали аталарыңның ақындық құдіретіне
бүгін тағы да көз жеткіздіңдер.
Мұқағали Мақатаев – ешқашан ортаймайтын, ешқашан
сөнбейтін мол қазына қалдырған ақынның өз даусын
тыңдасақ Видео өз
дауысы (1-мин)
Мұғалім сөзі: Біз Мұқағали ақынды
– поэзия патшасы десек, ендеше, поэзия патшалығына сапар шегіп
көрейік. Міне, патшалықтың алтын қақпасы ашылды. «Аққулар
ұйықтағанда» сарайының кілті өз қолдарыңда. Қазіргі сәттен бастап
осы сарайдың сырына үңіліп
көрейікші. (1-мин)
Ақын поэмасына арқау болған тақырып
не?
I Аққу, қызыл кітап
Балалар, мына суретке көңіл бөлсек Аққу құсы
туралы не білеміз қандай құстардың тобына жатады? Екі суреттің
қандай байланысы бар?(қызыл кітапқа енген сұңқылдақ
аққу,сыбырлақ аққу,кіші аққу)
Олай болса,құрметті оқушылар! Мұқағали ақын
кейінгі ұрпаққа аманат етіп кеткен,өсиетін ескере отырып поэманы
талдасақ.
-Поэма дегеніміз не? Оқушылар әдебиет теориясынан
алған білімдерін ортаға салады.
IV Композициялық
талдау (3-мин)
Оқиғаның басталуы: Жетімкөлдің тамаша сұлу табиғаты.
Оқиғаның байланысуы: ауру бала мен ананың
шарасыздығы.
Оқиғаның дамуы: Тәуіп шалдың айтқаны.
Оқиғаның шиеленісуі: ананың көлге
келуі.
Оқиғаның шарықтау шегі: Ананың аққуды
атуы.
Оқиғаның шешімі: бала өлімі
V «Өз жартыңды
тап» ойыны. (5-мин)
Шарты: Бұл ойын жұптық әдіс бойынша
бір-бірлерін тауып алуы тиіс. Яғни түстері біркелкі екі бірдей аққу
бейнеленген қима қағаздарды оқушылар өздері ұнатқан түстерін таңдап
алады. Мұғалімнің белгісі бойынша берілген уақыт ішінде тез
жұптасулары тиіс. Берілген қима қағаздардың келесі жұбында
сұрақтар жасырылады. Бұл сұрақтарға жұптасып отырған оқушылар жауап
берулері тиіс.
Қима қағаздағы
сұрақтар:
1.Аққу қандай құс?
2.Мұқағали шығармашылығының ерекшелігі
неде?
3.Сұлу сөзінің синонимі?
4.Ақынның кез келген өлеңін жатқа
айт
5.Білмеймін сор аттың ба, бақ
аттың ба?
Аққуға кезенерде ырым
жасап,
Тым құрыса саусағыңды қанаттың ба?-
деген жылқышы қарттың сөзінде қандай мән
бар?
-
Поэмадағы жылқышы мен ананың диалогін тауып,
кезектесіп оқу
-
Поэмада көтерілген мәселе
не?
8.
Ананы аққуды атуға итермелеген қандай
күш?
9.
Поэма сендер ойлағандай аяқталды
ма?
10. Аққу туралы қандай өнер туындыларын
білесіңдер?
11.Тәуіп деген кім? Тәуіптің айтқан емі қазіргі
медицинаға жата ма?
Шығарма кейіпкерлеріне мінездеме
беру. (3-мин)
Кейіпкерлер
|
Іс
– әрекеті, адами қасиеттері
|
|
Ана
|
Қамқор ана. Балажан, сәбиі үшін аққуды
атты.
|
|
Әке
|
Адал жан, халық дәстүрін берік
ұстанады.
|
|
Тәуіп шал
|
Мейірімсіз, қайырымсыз. Таяз
ойлы.
|
|
Бақташы қарт
|
Ақылы мол, көргені көп.
|
«Еркін
микрофон»
әдісі(3-мин)
«Аққулар ұйықтағанда» поэмасы бізге қандай тәрбие
берді?
Бүгінгі тақырыпқа байланысты қандай мақал-мәтел
білесіз?
Автор өзі көтерген мәселені қаншалықты аша
білген?
Ана неге аққуды атпақ болды? Бұл шешімге келу
анаға оңайға түсті ме?
|