Алматы қаласы Медеу ауданы«Данашым» физика – математика мектебіБастауыш сынып мұғалімі Серикпаева Гульзара Кабдулвахитовна
Пәні: Әдебиеттік оқу.Сабақтың тақырыбы: Қабдеш Жұмаділов «Ұзынсары»Сабақтың мақсаты: Қ.Жұмаділовтың «Ұзынсары» әңгімесімен таныстырып, «ұзынсары» сөзінің мағынасын түсіндіру.Күтілетін нәтиже: Тақырып мазмұнын түсінеді, әңгімелейді, «Ұзынсары» Наурыздың ұзақ сары күні екенін біледі.Қолданылатын әдіс-тәсілі: «Ортадағы қаламсап», «Түртіп алу», «Рөлдегі оқушылар», «Кубизм» әдістеріРесурстар, дерек көздері: Әдебиеттік оқу( 2-сынып ) оқулығы, әдістеме,ғаламторКөрнекі құралдар: оқулық, маркер, суреттер, плакаттарСабақтың кезеңдеріҰйымдастыру кезеңі2 минутСәлемдесу, ынтымақтастық атмосферасын орнату.(тақтадағы өлең жолдарын айтқызу)Топтарға бөлуБағалау критерийімен таныстыру.1.Үй тапсырмасына дайындығы-1б2.Жаңа сабақ тақырыбын меңгеруі-2 б3. Топтық тапсырмаға қатысуы-1 б4. Мәтінді сауатты оқуы-1бБағалау шкаласы«5 балл»- жоғары«4 балл» -орташа«3 балл» — төменБілу5 минут1.Үй тапсырмасын сұрау, пысықтау.«Ортадағы қаламсап» әдісі-Үйге қандай тапсырма берілді?- « Көк кептер» әңгімесінің авторы кім?- Машқар Гүмеровтың ұлты кім болған?-Әңгімедегі басты кейіпкер кім?-Бейтаныс балалар не істеді?-Нүсіпбек қандай қылық жасады?- Арашашы адам кім?-Нүсіпбектің досының аты кім?-Көк кептердің түрі қандай болды?-Аймаған кімнің баласы?-Бейтаныс балалар көк кептерді не істеді?-Нүсіпбек өз кінәсін қалай мойындады?Ой корыту:-Автор осы әңгіме арқылы сендерге не айтқысы келеді?-Осы әңгіменің мазмұнын ашатын қандай мақал-мәтелдер білесіңдер?Түсіну7 минутҚызығушылықты оятуМиға шабуыл-Бүгінгі сабағымыздың тақырыбы «Ұзынсары».-Ұзынсары дегенде көз алдарына не елестейді?-Бүгінгі жаңа сабағымыз не туралы болмақ деп ойлайсыңдар?Қолдану15 минутМағынаны тану-Ұзынсары сөздің мағынасын білу үшін, мені мұқият тындап, өздерінің ойларынды ортаға саласыңдар. Бұл шығарманы жазған белгілі қазақтың жазушысы Қабдеш Жұмаділов.(Қабдеш Жұмаділов туралы қысқаша айту. Слайд)-Мәтінді дауыстап оқып беру.Сөздік жұмысын жүргізу. (тақтаға назар аудару)Тошала- қыста ет сақтайтын жеке үй.Атағаш- ат байлау үшін орнатылған түбірікМәтінді тізбектете оқыту. Оқушылар «Түртіп алу»әдісі бойынша өздеріне таныс емес сөздерді белгілеп отырады.Сөздердің мағынасын ашып айтады.-Ұзынсарыны бала қалай елестетті?-Ол ұзынсарыны неге асыға күтті?-Сарыбай шал келгенде апасы шұжықты неге аспады?-Мәтінде бұрын сендер естімеген қандай сөздер кездесті?-Сонымен, балалар, ұзынсары деген не екен?(тақтаға назар аудару) «Ұзынсары» – көктем мезгілі«Ұзынсары» – көктемгі күн мен түннің теңелуінен кейінгі күннің ұзара бастайтын уақыты. Үш ай бойғы қыстың суық ызғары кетіп, жер-дүние жаңарады. Халық арасында жылдың бұл мезгілін көкөзек шақ, деп те атайды. Әжелеріміз бен аналарымыз «ұзынсарыға», деп, сүрленген соғымның етін сақтап қояды.Талдау8 минутСергіту сәті: «Қара жорға» биін билеу-Балалар, ал сендер мәтінде апасы жасаған томпиған сары шұжықты жеп көрдіңдер ме? – Қалай жасалатынын біле жүріңдерШұжық жасау жолымен таныстырады. (экранға назар аудару)Топпен жұмыс: тауып оқу.1 топ: - Мәтіннен баланың тошала үйге кіріп шұжыққа қызыға қараған жерін суреттейтін жолдарды тауып оқы-Мәтінде томпиған сүйкімді шұжық туралы қай бөлігінде айтылған тауып оқы.2 топ: - Ұп-ұзын сары кісінің қонаққа келуі туралы айтылған бөлікті оқы- Баланың қуанған кезін бейнелейтін жерді тауып, дауыс ырғағына келтіріп оқы.3 топ: - Баланың апасынан «Ұзынсарының» не екенін білген жерін тауып оқы.-Апамның күлкісі қай бөлікте айтылған, тауып оқы.Жинақтау3 минут-Бүгінгі сабағымыздан өзіңе не түйдің?-Ұзынсары деген не екен?-Әңгіменің авторы кім?- Қалай ойлайсыңдар, балалар, шұжық қазақтың ұлттық тағамына жата ма?Бағалау2 минутСмайликтер арқылы топтарды бағалату.Рефлексия «Білемін.Білдім.Білгім келеді» «Білім ағашы» атты стендке бүгінгі сабақтан алған әсерлерін гүлді стикерлерге жазғызып жапсырту.Үй тапсырмасы:Әңгімені түсініп оқу. Мазмұнын басшылыққа ала отырып ұнаған бөлігіне сурет салу.