70% арзан
30% арзан

жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Ашық сабақ Сөйлеу шеберлігі және тіл мәдениеті. Қосымшалардың жазылуы
ШЫМКЕНТ АГРАРЛЫҚ-ТЕХНИКАЛЫҚ КОЛЛЕДЖІ
Бекітемін
Директордың ОІЖ
орынбасары
____________ Шардарбеков Д
«Сөйлеу шеберлігі және тіл мәдениеті. Қосымшалардың жазылуы»
ТАҚЫРЫБЫНДА
Ашық сабақ
Қазақ тілі пәні оқытушысы: Д.Джамалова
Шымкент – 2024
|
САБАҚ: № 5 |
Шымкент аграрлық-техникалық колледжі |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Күні: |
Мұғалімнің аты-жөні: А.Пирназарова |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Тобы: |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың тақырыбы: |
Қазақ киносы – қазақ тарихы. Дефис арқылы жазылатын сөздер. Бас әріппен жазылатын сөздер. Тасымал |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабаққа негізделген оқу мақсаты (мақсаттары) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Мәтіндегі негізгі ойды анықтау, көтерілген мәселеге баға беріп, мәліметтер мен пікірлерді өңдей білу. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Мәтін бойынша тілдік бірліктерді орфографиялық нормаға сай жазу. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың мақсаттары |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Студенттердің барлығы орындай алады: |
Мәтіндегі негізгі ойды анықтап, көтерілген мәселеге баға беріп, орфографиялық нормаға сай жазады. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Студенттердің көпшілігі орындай алады:
|
Мәтіндегі негізгі ойды анықтап, көтерілген мәселеге баға беріп, мәліметтер мен пікірлерді өңдей отырып орфографиялық нормаға сай жазады. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Студенттердің кейбіреуі орындай алады:
|
Мәтіндегі негізгі ойды анықтап, көтерілген мәселеге баға беріп, мәліметтер мен пікірлерді өңдей отырып тілдік бірліктерді орфографиялық нормаға сай жазады. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Бағалау критерийі |
Мәтіндегі негізгі ойды анықтайды. |
Көтерілген мәселеге баға береді. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Мәліметтер мен пікірлерді өңдейді. |
Орфографиялық нормаға сай жазады. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тілдік мақсаттар |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Лексикалық минимум: лайық, тартымды, сенімді, қағида, таңдау, қанағатшылдық, сезінесіз, күту, қадағалау. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Құндылықтарды дарыту
|
– жұптық және жеке жұмыстар орындау барысында өзіне және айналадағы адамдарға дегени құрмет; |
– Жұптық жұмыстарды орындау барысындағы ынтымақтастық;
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
– өз пікірін білдіру барысындағы ашықтық;
|
– жұптық және жеке жұмыстар, кретаивті шығармашылық ізденістер барысындағы еңбек және шығармашылық;
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Бірінші кезең (1940 жылға дейін) Алғашқы
киношежіре 1925 жылы түсірілді. 1928 жылы РКФСР Халық Комиссарлары
Кеңесі жанынан акционерлік "Востокфильм" кино қоғамы құрылды. 1929
жылы Алматыда оның өндірістік бөлімі ашылды да, ол
Қазақстанның өмір-тұрмысы туралы "Соңғы хабар" атты киножурнал
шығарып тұрды. Реж. В.А. Турин ел өміріндегі тарихи оқиғалардың
біріне саналатын Түркістан - Сібір темір жолы магистраінің құрылысы
жайлы "Түрксіб" атты деректі фильмін қойды. 1934 ж. Алматыда
"Кеңестік Қазақстан" киножурналын үзбей шығарыл тұратын Респ.
киношежіре студиясы құрылды. Осыдан кейін қазақ киносы жаңа
өркендеу жолына түсті. "Ленфильм" студиясының ұжымы қазақтың
алғашқы кино қ Екінші кезең (1941-1945) Толық мақаласы: Ұлы Отан соғысы жылдарындағы қазақ киносы ІІ-ші Дүниежүзілік соғыс жылдарында "Мосфильм" мен "Ленфильм" киностудияларының бөлімшелері Алматыға көшірілді. Бұл студиялар Алматыда өзара бірлесіп, ЦОКС (Біріккен орталық киностудия) деген атпен өзінің қызметін бастады. Мұнда "Антенна Рыбкин" (реж. К.К. Юдин), "Жауынгер ұлы" (режисері В.П. Строева), "Біздің қаланың жігіті" (режисері А.Б. Столпер), "Ауком секретары" (режисері А.М. Файнциммер), "Отан үшін" (режисері Пудовкин), "Иван Грозный" (1-сериясы, режисері Эйзенштейн), т.б. кеңестік фильмдер түсірілді. 1941 ж. Алматыда көркем фильмдер шығаратын киностудия ұйымдасып, 1944 жылы ол Алматының көркем және деректі-шежірелік фильмдер студиясы (1960 жылдан "Қазақфильм") деп аталды. Қазақ киностудиясы алғашқы ұйымдасқан кезінен бастап 100-ден астам көркем фильм және 500-дей деректі фильм шығарды. Үшінші кезең (1946-1960) Толық мақаласы: Ұлы Отан соғысынан кейінгі қазақ киносы 2 Төртінші кезең (1961-1979 жылдары) Бесінші кезең (1980-1990 жылдары) 1980 жылдары республиканың деректі киносына И.Вовнянко, С.Әзімов, О.Рымжанов, В.Рерих, С.Махмұтов, В.Тюлькин, т.б. қосылды. " Алтыншы кезең (1991-қазіргі уақытқа дейін)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Оқылым алды тапсырмасы: «Миға шабуыл» 1. Кинотеатрға жиі барасыңдар ма? 2. Қандай жанрдағы кинолар ұнайды? 3. Отандық кино ұнай ма, әлде шетелдік кино ұнай ма? 4. Кинодан қандай тәлім-тәрбие алуға болады? 5. Қазіргі қазақстандық кинолар туралы пікірлерің қандай? |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Оқылым тапсырмасы: Қазақ кино өнері Ш Айманов туралы әнші Б Төлегенованың естелік әңгімесі Алмас қылыш |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Дескриптор: – Мәтіндегі негізгі ойды анықтайды. – Көтерілген мәселеге баға береді. – Мәліметтер мен пікірлерді өңдейді. – Орфографиялық нормаға сай жазады. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тілдік бағдар: Орфография (грек orfhos – дұрыс, gropho – жазамын) – сөздерді дұрыс жазу ережелерінің жиынтығы және оны қарастыратын тіл білімінің бір саласы. Орфография дыбыстарды (фонемаларды) әріппен таңбалауды, сөздерді, оның бөлшектерін бірге, бөлек немесе дефис арқылы жазуды, бас әріптердің қолданылуын, тасымал тәртібін белгілейді. Орфография емле мағынасында да қолданылып, тыныс белгілерінің қойылу тәртібін де көрсетеді. Дефис (лат. divisio - бөлу, нем. Divis — тире) — кішкене сызықша, емле белгісі.[1] Оның қойылатын орындары:
Тасымал-сөздің жолға сыймаған бір немесе бірнеше буынның келесі жолға бөлініп жазылуы. Тасымалдау кезінде еске ұстайтын ережелер: 1.Сөзді тасымалдау буын жігінен басталады:тө-менірек,төме-нірек,төмені-рек. 2.й және у дыбыстары бар сөздерді буынға бөлгенде бұл дыбыстар келесі буынның басында келеді және солай тасымалданады:да-уыс,да-йындық,құ-йын,са-уат. 3.Сөзді тасымалдағанда бір әріпті жол соңында қалдыру немесе келесі жолға тасымалдау дұрыс емес. 4.Екі әріптен құралған я,ю әріптеріне аяқталған сөздер тасымалданбайды:сия,қию,аю. 5.Аты және әкесінің аты қысқартылып, басқы дыбысы ғана жазылғанда, фамилиясынан бөліп, тасымал жасауға болмайды:Ә.-Жұмабаев, Ә.Қ.-Жұмабаев деу дұрыс емес. 6.Қысқартылған өлшем атаулары тіркескен сөзінен бөлінбейді:100-г, 25-см. 7.Бас әріп немесе бас әріп пен алғашқы сөз буыны қысқарған сөздер тасымалданбайды:АҚ-Ш,Т-МД,Қаз-МҰУ деу дұрыс емес. 27-бет 7- тапсырма Жақшаны ашып, сөздерді орфографиялық нормаға сай (бірге, бөлек, дефис арқылы) жазыңдар. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Кері байланыс: «Сұрақ ілмегі» әдісі. (Мұнда оқушылар грамматикалық тақырып бойынша бір-біріне сұрақ қояды.) Дескрипторға сүйене отырып мұғалім кері байланыс береді. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Оқылымнан кейінгі тапсырма: «Қызықты суреттер» тәсілі. (мұнда әр жұпқа фильм кейіпкерлері суреттерінің бөліктері таратылады. Әр жұп бөліктерді құрастырып, кейіпкерлерді сипаттайды, көтерілген мәселеге баға береді. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Кері байланыс: «Бір сөзбен» әдісі. Оқушылар тапсырманы қалай орындағандарын бір сөзбен айтады. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Үйге тапсырма: 22-27 бет |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
– Өздерің көрген қазақ кинофильмі туралы эссе жазыңдар. Сөз саны- 150-170. – Жақшаны ашып, сөздерді орфографиялық нормаға сай (бірге, бөлек, дефис арқылы) жазыңдар. |
Кино деген не?
Кино (гр. kіneo – жылжытамын, жылжимын), кино өнері — өнердің бір саласы, кинематографияның техникалық негізде қалыптасқан көркем шығармашылық түрі.
Фильмді алуға кімдер қатысады?
Фильмді жасауға әр алуан мамандықтағы шығармашылық қызметкерлер: кинодраматург, режиссер, актер, оператор, суретші, композитор, продюсер, каскадер, экономист, менеджер, т.б. қатысады.
Фильм жасауда кім жетекші роль атқарады?
Фильм жасауда кинорежиссер жетекші рөл атқарады.
Сондай-ақ фильм жасау ісіне техника саласындағы мамандар да (инженерлер, техниктер, лаборанттар мен өзге қызметкерлер) үлес қосады, алуан түрлі күрделі аппаратуралар мен аспаптар қолданылады.
Қандай салаларға бөлінеді?
Кино негізінен 4 салаға бөлінеді:
көркем фильм,
деректі фильм
мультипликациялық фильм
ғылыми-көпшілік кино
Көркем фильм туралы кім айтады?
Көркем фильм кино өнерінің негізгі және кең таралған түрі. Ол әдеби шығарма желісі немесе арнайы жазылған сценарий бойынша актерлердің қатысуымен жасалады.
Деректі фильмде нені көруге болады?
Деректі киноға тарихта, өмірде болған мәні зор оқиғаларды баяндайтын фильмдер мен киножурналдар жатады.
Мультипликациялық кино Қалайша алынады ?
Мультипликациялық кино суреттер мен қуыршақтарға қимыл бере отырып жасалады.
Неге Ғылыми-көпшілік кино деп аталады?
Ғылыми-көпшілік кино — жұртшылыққа жаратылыс пен әлеуметтік құбылыстарды ұғындыратын, өнер сырларымен таныстыратын фильмдер жиынтығы.
Тарихыңды білмесең, келешегіңді болжай алмайсың» дейді бабаларымыз. Сөз жоқ, «Алмас қылыш» – қазақ киносының алтын парағы. Бұл фильм – сериалдың кинонұсқасы. Яғни, 10 сериядан тұратын телехикаяның сығымдалған нұсқасы.
Алмас қылышқа» жалпы 500-ден астам адам қатысып, 100-ден аса актер тартылған. Фильмнің бас кейіпкерлерінің рөлін – Керей ханды Қарағанды облыстық С.Сейфуллин атындағы қазақ драма театрының әртісі, ҚР еңбек сіңірген қайраткері Қайрат Кемалов, ал Жәнібекті көпшілікке Бауыржан Момышұлының рөлі арқылы таныс Еркебұлан Дайыров сомдайды. Сондай-ақ Аян Өтепбергенов (Бұрындық), Мейірғат Амангелдин (Қасым) және көрермендерге «Аманат», фильмімен таныс Қарлығаш Мұхамеджанова (Рәбия бегім), Досхан Жолжақсынов, Дінмұхамед Ақымов, Иісбек Әбілмәжінов, Бекболат Тілеухан, Арман Қожа, Шұғыла Сапарғали, Кәмшат Жолдыбаева және т.б. кино және театр актерлері өнер

