Ашық сабақ Тақырыбы :Number games 3grade

Тақырып бойынша 31 материал табылды

Ашық сабақ Тақырыбы :Number games 3grade

Материал туралы қысқаша түсінік
Тәжірибе алмасу
Материалдың қысқаша нұсқасы

Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрлігі

Мектепке дейінгі шағын орталығы бар Д Қонаев атындағы орта мектеп” КММ

Қысқа мерзімді жоспары

Unit:8

Having fun

Teacher’s name:

Maralbaeva N.

Date:

06.05.2024

Grade: 3 B

Number present: absent:

Theme of the lesson:

Number games

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

3.1.1.1 understand short supported classroom instructions in an increasing range of

classroom routines

3.5.2.1 use quantitative numerals from 1 to 100 and ordinal from 1 to 10;

Lesson objectives:

understand short supported classroom instructions in an increasing range of

classroom routines

use quantitative numerals from 1 to 100 and ordinal from 1 to 10;


Plan:

Part of the lesson/Time

Teacher’s activity

Student’s activity

Assessment

Resources

Beginning of the lesson

Pre-learning

«Brainstorming» method


3 min.

Greeting.

Teacher and learners greet each other.

- "Good afternoon children!"

"Good afternoon teacher!"

§ - "How are you?"

§ - "I'm fine, thank you". (I'm great, I'm super,I’m tired)


Psychological moment

The teacher will show the children movements and sing s a song.


Children will repeat the movements of the teacher and repeat the song.

The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment

Good job!


https://youtu.be/0VLxWIHRD4E

Middle of the lesson


7min.



The teacher asks the children questions:

- How do you think why we sing a song about numbers?

- What is about our new theme?


Aim: understand short supported classroom instructions in an increasing range of

classroom routines

use quantitative numerals from 1 to 100 and ordinal from 1 to 10;


Children answer questions from the teacher













Picture


The teacher explain the new topic and teach the children to distinguish between the endings -teen

and –ty

Children repeat after the teacher and everyone reads the rules on handout cards


10 min.





















5min

Task 1 Listen to and follow the teacher’s instructions

tefnfie -

ewelvt

gheeneit -

esven -

tenninee -

tow -

einn -


Teacher reads the instructions:

1. Put the letters in order to make names of the numbers from 1 to 20.

2. Write the correct name on the first line. Key answers:

fifteen; twelve; eighteen; seven; nineteen; two; nine; eleven; six; one; seventeen; eight; four; sixteen; ten; five; thirteen; twenty; fourteen



Task 2. The teacher hangs two bear cubs with the endings -teen and -ty on the board and asks the children to divide the cards with numbers into two types of endings


Students first listen to the teacher correctly insert letters and pronounce numbers correctly

















Children follow the instructions of the teacher and call the numbers on the cards. They put a bear cub on the right pockets

Descriptor:

A learner

  • unscrambles the names of numbers;-2p

  • writes the correct name of the number on the first line.-2p


Descriptor :

- correctly distribute the numbers; 1-p

- name the numbers on the cards; -1p
















3 min




5min












7min

Physica moment Dance to the music





Task 3 Match the picture to the word and the number











Task 4 Read and circle









Children dance to the music





Students connect a picture with a letter











Students read and mark correctly






Descriptor3:

-if they connect correctly:-1p

-if you pronounce the numbers correctly-1p




A learner

  • matches the words to the pictures;

  • completes the sentences with the appropriate ordinal numbers.







Descriptor4:

-if you read it correctly-1p

- did you put the marks correctly-1p

https://youtu.be/3vRfJ-gwjVc
















End of the lesson.



5 min.

FEEDBACK

Teacher hang out on the board night


Formative assessment

Day and night. Teacher stick points after the each task.


Home task: to learn by heart new words

Students should to chose on of the moon and stick the picture at night.

1)I understand the lesson

2)I have questions




















Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
27.02.2025
216
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі