Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Ашық сабақ Ы.Алтынсарин "Жомарттық – қайырымдылық тамшысы" 5-сынып
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Пәні: қазақ әдебиеті
Бөлім: |
Тәрбиенің қайнар бұлағы |
|
Педагогтің тегі, аты, әкесінің аты (болған жағдайда) |
Жалмұқанова Аяжан Асқарқызы |
|
Күні: |
14.12.2022ж |
|
Сынып: 5 |
Қатысушылар саны: 7 |
Қатыспағандар саны: |
Сабақтың тақырыбы: |
Жомарттық – қайырымдылық тамшысы |
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары: |
5.1.3.1.1 әдеби шығармадағы кейіпкер портреті мен іс-әрекеті арқылы образын ашу |
|
Сабақтың мақсаты: |
Көркем шығармадағы кейіпкер портреті мен іс-әрекеті арқылы образын ашады. |
|
Бағалау кретерийі |
Көркем шығармадан кейіпкер портеретін тауып, іс-әрекетімен обзазын аша алады. |
Сабақтың барысы |
||||||||||||||||||||||
Сабақтың кезеңі/ уақыт |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
||||||||||||||||||
Басы 10 минут |
Ұйымдастыру кезеңі:
Үй тапсырмасын тексеру «Сәйкестендіру» әдісі Тапсырма: шығарманың баяндау желісі бойынша реттілігін сәйкестендіріңіз
«Суретте не болды?» әдісі арқылы сабақтың тақырыбын ашайық
-Суретте не байқадыңыздар; -адамдардың бұл іс-әрекетін қандай қасиетке жатқызамыз? -бүгінгі сабақтың болжаңыз (сабақ тақырыбы мен мақсатын хабарлау) |
оқушылар жеке-жеке суреттегі бейнеге сай мұғаліммен амандасады.
Дискриптор: -шығарма мазмұнын біледі; -сюжеттік желісі бойынша сәйкестендіреді
Суреттерді құрастырып болжам жасайды. Топқа бөлінеді . |
Мадақтау сөздері |
Слайд Суреттер
Кеспе қағаздар |
||||||||||||||||||
Негізгі бөлім
35 мин |
Қосымша ақпарат Әңгіменің тақырыбына қарап «Жомарт» - адамға тән қасиет, «Атымтай» - адамның есімі деп ойлауымыз мүмкін. Алайда Атымтай Жомарт – түрлі халық фольклорында кездесетін, әрдайым жағымды образ ретінде сипатталатын кейіпкер. Оның нақты қай жылдары өмір сүргені белгісіз, алайда ғалымдар арасында VI ғасырда өмір сүрген деген болжам бар. Аталған кейіпкер Шығыс халықтары фольклорында хикаяттық, қиял-ғажайып ертегі, тұрмыс-салт ертегі сынды үш түрлі сипатталады. Жоғарыда жазылған Ыбырай Алтынсарин әңгімесі оның өмірі мен жомарт болу себебін нақты баяндайтындықтан, осының алғашқысына жатады. Бұл әңгіме жас өрендерді еңбекке баулып, маңдай термен табылған нанның тәтті болатындығын баяндайды. Жомарт сөзі парсы тілінен алынған, "жуван" - жас, жігіт, "мард" - адам деген мағынаны білдіреді. Жұптық жұмыс/ «Тұжырымда» әдісі Тапсырма: Әңгімедегі кейіпкердің портреті мен іс-әрекетін талдаңыз. Өз пікіріңізді білдіре отырып, кейіпкердің іс-әрекетін шынайы өмірмен салыстыра сипаттаңыз.
Құнды пікір» әдісі /Жеке жұмыс. Тапсырма: - Жомарттық әлемді өзгерте ме? - «Егер мен бай болсам....» ойды жалғастырып айтыңыз. Қалыптастырушы бағалауды «Сөздік бағалау» әдісімен бағалаймын.
Топтық жұмыс: 1-топ: Өзіңізді автормын деп елестетіңіз. Шығарма бойынша пікіріңізді білдіріңіз, мына сөйлемдерден басталуы тиіс: Мен автор ретінде, әңгімені бұлай бастау себебім.... Мен автор ретінде, бұл әңгімедегі кейіпкердің әрекетін былайша түсіндірер едім... Мен автор ретінде, әңгімені былайша аяқтауым.... 2-топ: «Венн диаграммасы» Білім алушылар жомарт адам мен сараң адамның бейнесін салыстырады.
|
Дескриптор - әңгімедегі кейіпкердің портретін анықтайды; - кейіпкерлердің портреті мен іс-әрекетін шынайы өмірмен салыстыра отырып, өз пікірімен сипаттайды.
Дескриптор: 1.Кейіпкерді шынайы өмірмен салыстырып бағалайды. 2. Өмірден мысал келтіріп,өз ойын дәлелдейді. 3.Шығармадағы көтерілген мәселені бүгінгі күнмен байланыстырады.
Дескриптор:
|
Теңгемен бағалау 50-жақсы, 100-жарайсың
«Жарайсың!», «Керемет!», «Әлі де ойлан!» «Шебер орындалған!», «Құнды пікір айттыңыз!»
Бағалау «Бас бармақ» әдісі Әр топ бір-бірін бағалайды |
http://massaget.kz/okushyilarga/uy_tapsyirmasyi/22428/
Дәптеер, қалам
|
||||||||||||||||||
Соңы 5 минут |
Сабақты бекіту «Жол салу» әдісі.
Мұғалім: - Сонымен, бізге жомарт адамға жету үшін: ниет, ынта, еңбекқорлық, табандылық, оптимизм, қарапайымдылық, жігер, батылдық, ақылдылық, ақкөңілділік, қамқорлық, қайырымдылық, имандылық, намыс т.б. қасиеттері қажет екен.
(Оқушылардың пікірлері ортаға салынады.) Кеі байланыс: ойды аяқта Бүгін мен білдім... Қиындық тудырды.. |
Әр оқушы «белгілі бір қасиет» жазылған кірпішті айтып, жерге қойып, жомарт адамға жол салады. Тапсырма барсында жинаган тиындарын қайрымдылық жәшігіне салады
|
|
|
образ- белгілі бір әдеби шығармадағы адам, көркем бейне.
Образдың қазақшасы-көркем бейне. Бұл- кеңірек ұғым. Ең қарапайым мағынасында образ- суретті сөз.
Портрет – көркем шығармадағы кейіпкердің
болмыс-бітімі, ұлттық бейнесі, шынайы
мінез-құлқы
1 |
Бар бола тұрып, мен жұмыс қылсам, мұның кемшілік емес екенін біліп, кейінгілер әбірет алсын деймін |
|
2 |
Құдай тағаламның берген дәулетін өзімсініп, тиісті орындарына жаратпай, көбісін өзім ішіп –жеп, өзім тұтынсам, мал берген иесіне күнәлі болармын деп қорқамын |
|
3 |
Атымтай жомарт өзіесепсіз бай бола тұрып,күн сайын бір мезгіл үстіне ескі –құсқы киімін киіп, отын кесіп, шөп тасып, жұмыс қылады екен. |
|
4 |
Әдемі ат, асыл киім, асқан дәулетті өне+бойы әдет етсең, көңілге жел кіргізеді |
|
5 |
Бір күні өзінің жақын таныстары сұрады. |
|
6 |
Күн сайын өз бейнетіммен тапқан бір-екі пұлға нан сатып алып жесем, бойыма тамақ болып тарайды. |
|
Кейіпкер |
Кейіпкер портреті іс-әрекеті |
Қазіргі қоғамда Атымтай Жомарт кездесе ме? Қазіргі заманның Атымтай Жомарты қандай деп ойлайсыз?Кейіпкермен салыстырыңыз. |
|
|
|